Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl

2009.12.24. 16:18 :: szogyenyi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hát mit is mondjak... Én azt hittem elsőnek, hogy ez egy jó játék. Laptopomon anno nem tudtam kipróbálni, de most PC fejlesztés után alkalmam adódott rá, hogy végigjátszam a játékot. És hát mit is tudnék írni róla:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha elsőre valaki megkérdezné: Milyen játék ez? Én inkább egy FPS GTA-hoz tudnám hasonlítani. Adott egy nagy terület, egy főküldetésszál (un. sztorimód) és ezek mellett vehetünk fel kisebb piti munkákat. Engem nagyon lekötött a játék, mert szeretem az ilyen stílust, de van egy két gond azért vele. Hát kezdjük is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sok a bug. Sok? Elnézést. Nem fejeztem ki magam. Rengeteg!!! Ha jól emlékszem (ha nem kövezzetek meg) ezt a játékot talán a 2001-es E3-on jelentették be. Az akkoriban megjelenő képek sokkoltak mindenkit, hisz akkor ez gyönyörű látványt nyújtott. Olyan nagy nevekkel vehette fel (volna) a versenyt, mint pl a Half-Life 2. Aztán a játék csak csúszott, és csúszott, és megint csúszott, majd nagy nehezen, a kiadó sürgetésére meg is jelent vala 2007-ben. Ha ennyi ideig fejlesztették: Akkor miért ilyen bugos? Kérdem én, egyszeri felhasználó. Hiszen volt elég ideje a fejlesztőgárdának. Nem titok, az X-Ray motoron lett volna még mit csiszolgatni... Az AI helyenként segg hülye, hol saját barátait lövi le egy tűzharcban, hol célozni sem tud. Átmennek tárgyakon, meg egyéb hülyeségek...Jajj emberek. Szóval mint mondtam, adott egy hatalmas terület, az úgynevezett Zóna, és környéke. Itt kell vándorolgatnunk el-vissza, egy-egy küldetés során, és megölni a ránk támadó katonasereget, avgy fertőzött állatok hadával megbirkózni. A játék nagy része csak futkosással megy el. Miért nincsenek a játékban vezethető járművek? Legalább 2 vagy 3. Netán 4. Helyette olyan idiótaságokat találtak ki, mint hogy egy idő után a fegyver rendszeresen beakad. Először még csak ritkán, majd egyre sűrvebben, végül minden egyes kilőtt golyó után újra kell tölteni a tárat. Jó-jó, ezzel nem is lenne gond, mivel tényleg elhasználódnak a stukkerek. De nehogy már ilyen hamar, mint itt. 2 csoport zsoldos legyilkolása után kezdi megadni magát a fegyver általában. Ez így nem kóser... de ami engem igazán megfogott, hogy kedvünkre vállalhatunk küldetéseket, persze pénzért cserébe. Ez jó pár játékórát ad a játéknak. rendszerint ilyen küldetéseket kapunk, mint pl: Ölj meg egy Stalkert, vagy szerezz meg egy állati testrészt, stb...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A felszerelésről is ejtenék néhány szót. Szerintem elég reális, hogy maximum 50 kg súlyú lehet a hátitáskánk. ebbe kell belezsúfolni fegyvereinket, lőszereket, ennivalót, elsősegélyt, relikviákat, meg mindent, amit az ellenfelektől szedhetünk fel. Elsőre még tök jó, hogy pl: ha lőszer kell az ellenféltől, akkor nem csak egyszerűen átsétálok rajta és hopp, megvan, hanem át kell kutatni a hullát, és az inventory menüben áthúzogatni azokat a cuccokat, amelyek éppen kellenek nekünk. De mi van, ha egy heves tűzharc közelébe vagyunk, és fogytán a lőszer? Hát mi lenne: szívás. Ha kutakodsz, 70% hogy headshotot kapsz és véged. Szóval vannak ennek azért hátrányai is. Ha már megemlítettem a kaját: a játékban néha ennünk is kell. Ezt egy kis kés-villa ikon jelzi nekünk jobb oldalt. Ezt csillapíthatjuk persze kajával, vagy piával is. Viszont a piával csak óvatosan! A 2. üveg után eléggé megnehezíti a célzást :D Elvileg úgy volt, hogy lesz benne alvás is, de ez valahogy kimaradt a játékból. Na mindegy is, én nem hiányolom, az szent.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A történet nagyjából annyi, hogy azt se tudjuk és tudják, ki vagyunk, csak egy kereskedő ránktalál, és elnevez megjelöltnek. Ezután ha a fő küldetésvonalat követjük, lesz pár kisfilm, melyben a rejtélyes lövészt fogjuk látni, és magunkkal kapcsolatban pár dolgot. Mondjuk nekem a sztori nem volt világos, egy árva kukkot nem tudok többet belőle ennél, mint amit most leírtam. Nekem csak az egész Lövészről, a laborról, a zónáról, meg a kívánságteljesítőről volt egy halvány fogalmam. A többi valahogy nem esett le. Ezért is nem írok bővebben róla le semmit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kicsit még a zónáról had említsek meg pár szót: nem árt vigyázni, merre futkosunk, mert vannak a zónának olyan részei, amely radioaktív. megfelelő felszerelés nélkül halott ember vagy órákon belül (vagy perceken). Persze nem csak ellenségekkel futunk majd össze, hanem út közben láthatunk magányosan vándorló, illetve csoportokba verődött Stalkereket is, akik vagy épp muzsikálnak, vagy éppen heves tűzzáporban részesítik a hadsereget. Megtalálható különféle állatok is, meg mutálódott állatok is. Őket jobb elkerülni, mert ha belefutol egy ilyen falkába,, na akkor aztán futhatsz, amerre látsz! Ami még nekem tetszett, az a dinamikus időjárás volt. Van azért hangulata. A szörnyekről is pár szót ejtenék: Nem hemzsegnek a játékban (Hál istennek nem úgy, mint a Far Cry-ban), néha lesz egy pár küldetés, ahol föld alatti létesítményekbe kell menni, ott futunk össze párral. Van itt láthatatlan tűzet köp, meg valami hiperaktív gázmaszkos emberféleség, meg egy agymanipuláló, ami miatt úgy mensz, mint ha be lennél rúgva,. Majd egyszer csak összeesel és paff. Na ezt a mutánst ha meglátod, ajánlott futni a fenébe de máris.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szóval a S.T.A.L.K.E.R egy jó játék, bár vannak hibái, amit nem bocsátok meg neki. Ettől függetlenül én merem ajánlani.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr351637291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.