Az első rész után muszáj voltam kipróbálni a 2. részt is, és mit mondjak: lenyűgözött. Igazából nem részletezném a játékot, mivel szinte ugyan az, mint az első rész, csak kissé átalakítva.
Az alapkoncepció ugyan az, mint az első részben: Van egy 4 fős túlélő csoport, aki henteli lefele a feléjük áramló tömegnyi fertőzöttet. Az elődhöz képest pár változás történt. Kezdjük a fertőzötekkel: A játék során 3 új zombifajjal találkozhatunk:
- Charger: Ez egy félig Tankká átalakult fertőzött, de megállt a fejlődés közepén, és így fél keze elcsökevényesedett, míg a másik kifejlődött. Gyors, és képes a földbe döngölni a játékost.
- Jockey: Ez a görbe hátú, hajlott lény képes nagyokat ugrálva egy túlélő fejére ugrani. Nehéz eltalálni, mert viszonylag kicsi és gyors. Szakadt atlétát visel.
- Spitter: Ez a lény nőkből jött létre. Mondhatni, hogy a Boomer testvére - hiszen a nőkre másképpen hatott a vírus. Átlagosnak tűnik. Fürdőruhát visel, és kissé kövér a hasa táján.
Néhány új fegyver is megjelent, mint pl: AK-47, gránátvető, hangtompítóval felszerelt gépfegyver, agnum, krómozott vadászpuska. A legnagyobb változás viszont a közelharci fegyverek terén mutatkozik meg. Rengeteget találunk belőlük. Harcolhatunk Katana kardal, Baseball ütővel, feszítővassal, gitárral, machetevel, serpenyővel, tűzoltóbaltával, gumibottal, krikett ütővel, és az egyik nagy kedvencemmel, a láncfűrésszel. Fegyvereinkhez különböző kiegészítőket is felszerelhetünk. Konkrétan három dologra gondolok ezen belül: Egyik a lézercélzó, aminek baromira nem láttam sok értelmét. Kihelyez egy vörös pontot, mint célkereszt, és viszont látásra. A másik egy tüzes repeszeket tartalmazó doboz, mellyel a fegyverünket tuningolhatjuk fel, így ezeket kilőve az adott felület rögtön lángra kap, így nagyobb sebzést tudunk produkálni ellenfeleinken. Hasonlóak még a robbanó töltetek, melyek a felületet elérve felrobbannak. Egy közös tulajdonság található meg bennük: Mindegyik csak egy adott fegyverrel használható. A taktikai fegyverek maradtak ugyan azok, melyeket már az elődben is megismerhettünk. Viszont pár újdonság is felbukkan köztük. Egyik ilyen a Boomer bomb, melyet eldobva egy zöld trutyi csapódik ki a földre, ezzel maga köré vonzva a fertőzötteket, így több lehetőségünk akad a gyilkolászásra. Néhol Adrenalint is felszedhetünk. Beadva magunknak jelentősen felgyorsulnak reflexeink, így gyorsabban tudunk közlekedni is. Életerőnk növelésére a medikitek mellett használhatjuk még a defibrillátort.
A pályák terén is történt pár változás. Alapból egyel több fejezetet tartalmaz az egyjátékos mód, mint az első rész. Illetve egy szembetűnő dolog történt még e téren. Már nem csak éjszakai pályán játszhatunk, hanem nappali, illetve esős pályákon is. Azért ez jelentős változás az elődhöz képest. Nem olyan egyhangú, monoton, csak sötét pályák. Lesz benne izgalom bőven.
(Főleg a Hard Rain nevezetű borzalmon)
A játékot még most is változatlanul a kissé már megöregedett Source engine javított változata mozgatja. Nem csúnya, ez mg is látszik minden egyes pályán, játszódjon az akármelyik napszakban. Hibát különösebben nem találtam benne. Talán csak a Charger őrült ámokfutását tudnám felhozni, amely nem egyszer sok kellemetlenséget okozott nekem, hogy állandóan hozzáragadtam miatta egy tárgyhoz, vagy pedig belevágott a tenger közepébe.
Összegezve: Megállja a helyét, és kitűnő folytatása elődjének. Sajnos nem sok újat nyújt az elődjéhez képest, de mindenféleképpen megéri beszerezni, legalább 2 vagy 3 végigjátszás erejére. Viszont nem ártana, ah a Valve már valami „Új” projekbe fektetné az erejét.
9.5
Utolsó kommentek