Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Need For Speed: ProStreet (PS2)

2010.01.30. 12:46 :: szogyenyi

Mint minden évben, az EA kiadja legújabb NFS szüleményét. Nem is volt ez másképp 2007-ben sem, amikor a sorozat immáron 11. epizódja jelent meg. Azért úgy látszik gondolkodnak ott a Black Box Team-nél. Rájöttek, hogy a tuningolós, illegális versenyzős, faszacsávó vagyok stílus már egy kicsit unalmas. Valami újjal kellene előállniuk. Így jött tehát a zárt pályás versenyzés ötlete. Hogy ez mennyiben bizonyult sikeresnek, azt mindjárt meglátjuk.

Az első mérföldkövet az jelentette, hogy immáron az autókat darabokra törhetjük. Így a csapat teljesen átírta a grafikus motort, megfelelve az elvárásoknak. Sajnos ez a PS2 platformból kimaradt (Ami nem is csoda, korára tekintve) Engemet valahogy nem nyűgözött le annyira ez a törés mizéria. Én játszottam PC-n is a játékkal, de ez a funkció egyből kikapcsolásra kiáltott nekem.


Szóval, mint már említettem zárt pályákon kell majd versenyeznünk. Adott egy karakter (nevezetesen Ryan Cooper), és az ő karrierjét kell építgetnünk fokozatosan felfelé. Először különböző versenyeket kell teljesítenünk, majd ha ezek megvannak, akkor tovább léphetünk a leszámolásra. Ha ezeket a versenyeket is megnyerjük, újabb versenyek nyílnak meg, és bla, bla, bla, megy ez órákon keresztül, míg el nem érünk a főnökökhöz. Minden versenytípusnak van egy úgynevezett királya. Őket kell legyőznünk ahhoz, hogy helyüket átvehessük. Ezek után pedig megmérkőzhetünk magával a főellenel.

Versenytípusok:
Nagy újítást nem fogunk tapasztalni. Megmaradt a sima körverseny. Itt a szokásos módon elsőnek kell lennünk. Visszatért a gyorsulás mód. Ebben találhatunk kisebb újításokat. Versenyek előtt be kell melegítenünk a gumikat. Teljesítményünk fogja befolyásolna az autó tapadását a verseny folyamán. Igazából ez nem olyan rossz ötlet, de pár verseny után eléggé unalmassá válik. 3 gyorsulási versenyt kell mennünk, és az nyer, aki a leggyorsabb időn belül teljesíti az adott szakaszt. Ehhez hasonló még a kétkerekezés is. Viszont ide olyan autót kell választanunk, amely képes kétkerekes meghajtásra. Ha rosszul választunk, akkor sajnos buktuk a versenyt. Szerintem sok értelme nem volt e játékmódnak. Igazából ugyan az, mint a gyorsulási, csak itt az nyer, aki a leghosszabb távon tudja 2 kereken tartani autóját. Semmi boszorkányság nincs benne. Egyszerűen jól kell váltani, és tudni kell, mikor nyomjunk nitro-t. Megmaradt a hagyományos drift is. Bár én nem nevezném hagyományosnak azért. Az U2-vel ellentétben a pontozási rendszer már elég sokat enged. Míg az U2-nél ha falat értél, elvesztetted driftpontjaidat, addig a ProStreet díjazza, ha a falat súrolva driftelsz. Persze, ha a pályáról letérsz, azt a program nem számolja már. A körversenyhez hasonló versenymód a szektorpárbaj. Itt a pálya négy szakaszra van felosztva. Feladatunk, hogy minél hamarabb érjük el a szektorokat, így több pontot szerzünk. Aki a legtöbb pontot nyeri, az nyer. Hasonló az óra ellen nevezetű versenytípus. Itt az nyer, aki a pályán a legjobb köridőt futja. (Helyezéstől függetlenül). És hogy változatos legyen a játék, a hajsza mód is bekerült. Roppant egyszerű a dolgunk: első helyezettként kell beérni a célba. A Most Wantedből és a Carbonból megismert sebességmérő futam is megmaradt. Ezek a pályák általában gyors szakaszokból vannak felépítve, bár vigyáznunk kell, mert ha egy kicsit elbambulunk, könnyen kicsúszhatunk a pályáról, és akkor az egész versenyünk odaveszett, kivéve ha nincs szerencsénk. És megmaradt még a Sprint is. Ez hasonlóan a sebességmérő futamokhoz, gyors szakaszú pályákból állnak.

Az autólista elég tágas. A PS2 verzióban 46 autó volánja mögé ülhetünk be. Ezek 1. 2. és 3. szintű autók. Ahogy haladunk a karrierünkben előre, úgy nyílnak meg az autókereskedésben az autók. Sorolni nem kívánom az autókat, maradtak a hagyományos Japán stílusú autók, meg a stb... De ha az autóknál tartunk, akkor megemlíteném az autók fontos szerepét is. Itt már nincs olyan, hogy veszek egy autót, és azzal szétdriftelek mindenkit, meg lezúzom gyorsulásban... á-ááá. Minden versenytípusra külön autót kell vinnünk. Ilyenkor egy normális ember agyában felmerül a kérdés: hogy fogom én ezt mind kifinanszírozni? És még ott maradt a fejlesztés is. Ettől nem kell tartanunk. A játék bőven elhalmoz minket lóvéval. Még marad is a játék végén elég. Szóval minimum 3-4 autónknak kell lennie. És hogy az NFS NFS maradjon, ismét nagy szerepet kapott a tuning. Bár szerintem a fejlesztők inkább a belső tuningra gyúrtak most rá. Míg bodykitekből csak 3 darabot kapunk, addig a belső finomhangolást akár órákig állíthatjuk. Ezt nagyon sajnáltam. A spojler felhozatal is siralmas. Bezzeg felniből meg matricából annyit raktak be, mint csillag az égen... Megmaradt az autosclupt is. Rakhatunk autónkba bukókeretet és versenyülést is, aminek az ég világon semmi jelentősége sincs azon kívül, hogy a pénzt verjük elfelé feleslegesen. Beállíthatjuk a kerekek méretét, szélességét, stb... A belső tuningot saját ízlésünk szerint alakíthatjuk. Vagy megvesszük az előre összeállított csomagot, (mint az eddigi NFS-ekbe) vagy pedig alkatrészenként is megvehetjük a cuccokat. rajtunk áll.

Kicsit magáról a játékról. A zenével különösebb gond nincs. Vegyes vágott felhozatal, mindenki megtalálj a maga stílusát. Ezzel sosem volt bajom. zeneileg
mindig odavágott az NFS. A Most Wantedben bevezetett kuponok most is megvannak. Egy versenynap lenyomása után, vagy ha győzünk választhatunk egy kupont. Ezek rejthetnek pénzt, ingyen javítási zsetont, de akár egy ingyen autót is kihozhatunk az autókereskedésből. PS2 platformon van lehetőségünk osztott képernyős játékra is, és egy haverunkkal akár egy saját ízlésünk szerint összeállított versenynapot és végignyomhatunk. A játék nehézségi szintje valahol a béka segge alatt. Ezt nem is lehet igazából beállítani. Nem lesz igazi kihívás a játék, többszöri elrontott kanyar után is meg lehet nyerni a versenyt. Én például szinte minden versenyen köröztem. Kicsit röhejessé válik már a játék közepe felé. Nehézségi fokozatot meg amúgy sem tudunk beállítani. Csak azt,hogy mennyire segítsen a gép a kanyarokban. Legkisebb szinten gyerekjáték az egész, de legnehezebben azért már oda kell figyelnie az embernek, mikor tapos rá a fékre. Épp ezt segíti egy kis zöld csík is, ami a pálya ideális ívén halad. Ha zöld, akkor padlóval mehetünk. Ha sárga, akkor kicsit már fékezni kell, de ha piros, akkor padlófék rögtön. Persze ezt játék közben is ki lehet kapcsolni, ha valaki úgy érzi, hogy elég profi.

Összegezve: A Black Box megpróbált valami újat nyújtani, ami részben sikerült is neki. Egyszer mindenképpen végigjátszható, de a sokadig verseny után elég monotonná válik a játék.

8.1/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr611768735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása