Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Burnout 3: Takedown (PS2)

2010.05.21. 15:30 :: szogyenyi

A Burnout sorozat nagy változást hozott az autós játékok piacán. Ez nem csak szimpla versenyről szól. Itt szó szerint meg kell küzdenünk a legjobb pozícióért minden egyes méteren. Vigyázat! Ez nem Need for Speed! Szemed az úton!

 

Ha az csak az intrót tekintjük meg, már akkor is lázba hozza az embert a játék. Milyen jó is lenne úgy versenyezni, ahol nem csak az ellenfél csal, de akár mi is odapörkölhetünk akárkinek, ha a szénánk rosszul áll, vagy netán csak a feszültséget szeretnénk levezetni. Nem csoda, hogy a Burnout sorozat ezért is lett olyan híres, mint amilyen. Egy igazi kis vérfrissülés fog most következni az NFS rajongók számára.

A Főmenübe belépve rögtön neki is vághatunk a Karrier módnak, becsületes nevén: Burnout 3 World Tournak.  Elénk tárul egy hatalmas Földgömb, ahol a világ 3 pontja közül választhatunk: USA, Európa és Távol Kelet. Mindegyikük rengeteg versenyt és kihívást tartogat a számunkra. (Összesen 143-al, és még a Grand Prixeket bele sem számoltam). Rábökve az egyikre elénk tárul egy hatalmas térkép, ahol kedvünkre válogathatunk az események közül. Ezeken belül egy listából válogathatunk az adott versenyek közül. (Amely éppenséggel már meg van nyílva) Majd az autó kiválasztása után egyből indulhat is a verseny.

És akkor lássuk, milyen kihívásokat is tartogat számunkra a játék:

 

  • Race: Sima verseny. Semmi extra. Érj el dobogós helyezést, oszt jónapot.
  • Grand Prix: Ez az esemény 3 darab versenyből áll. Az nyer, aki az összesített listán a legtöbb pontot éri el. A biztos győzelem érdekében nem ár legalább egyszer, inkább kétszer első helyet elérnünk. De azért az a biztos, ha mindig győzünk.
  • Eleminator: A szokásos kiesős verseny. Itt 6 versenyző indul egy 5 körös versenyen belül. Aki az adott körben utolsóként halad át a célvonalon, az kiesik. (Jelen esetben felrobban)
  • Face Off: Nem túlzok, ha azt mondom: Talán ez a játék legkeményebb része. Úgynevezett 1 az 1 ellen versenyről van szó. Ha lenyomjuk ellenfelünket, megnyerjük az autóját. Ha nem, akkor meg Restart. Itt igen kemény dolgunk lesz, hiszen ellenfelünk mindig jóval erősebb vassal robog, szóval nem árt néha megcsókoltatni vele egy-egy villanyoszlopot, vagy kamiont.
  • Road Rage: Személyes kedvencem (és szerintem sok más emberé is). Egy megadott időn belül kell minél több ellenfelet kiiktatni. Vagyis legalábbis annyit, amennyit a gép előír. Viszont legyünk nagyon óvatosak. Maximum 4x kenődhetünk fel. Az ötödik eset után vége a versenynek.
  • Burning Lap: Amolyan ismerd meg a pályát című verseny. A kitűzött időn belül kell végighaladnunk Starttól Célig. Annyiban nehéz, hogy csak akkor lehet Arany medálra teljesíteni, ha végig Nitrózunk. Ami elég nehézkes dolog, hiszen a forgalom állandó kerülgetése szinte lehetetlen. Nagyon kifinomult reflex kell hozzá.
  • Preview Lap: Hasonlít a Burning Lap versenytípushoz, csak ezek jóval könnyebbek.
  • Special Event: Ugyan az, mint a Burning Lap, vagy a Preview Lap, csak itt mindig egy különleges autóval fogunk menni, ami rohadtul gyors, és lehetetlen tökéletesen irányítani. És ráadásul még az idő is szorít. A tökéletes teljesítéshez hibátlan kör + állandó nitrózás kell.
  • Crash: Az egyik legszórakoztatóbb játékmód. Itt a forgalomban kell minél nagyobb kárt tennünk. Közben különleges bónuszokat is vehetünk fel, mint pl: Nitró, plusz pontok (ezek bronz, ezüst és arany dollár jelekkel vannak feltüntetve a pálya egye s részein) 2x és 4x szorzó, melyek végső pontunkat szorozzák meg, de vannak pontcsökkentő büntetések is, melyek lefelezik a nehezen „összetördelt” pontjainkat. Alul pedig egy számláló számolja, hány autónak kell még összetörnie, hogy a Crashbaker aktiválódjon. Mi is ez a crashbaker? Az R2 gomb lenyomásával autónkat felrobbanthatjuk, így még nagyobb kárt tudunk tenni ellenfeleinkben.

 

Verdák terén nincs nagy változás. Most is kitalált autókkal kell száguldanunk. Egyetlen szembetűnő dolog a kategorizálás. A kompakt szériába az egyszerű felépítésű, viszonylag lassabb autók kerülnek. Az izom szériába igazi vadállatok találhatóak. Gyorsak és gyönyörűek. A Coupé szériába főleg négyajtós járművek találhatóak meg. Felépítésűk gyönyörű, és gyorsak is. A sport szériába nem meglepő, a sportosabb autók kerültek. Ezek általában valamivel különlegesebbek társainknál, némelyikük szebb is. A szuper és a Speciális szériába már olyan négykerekűek találhatóak, melyekkel nem mindig fog lehetőségünk adódni versenyezni, max 1-2 speciális esemény keretében. Ezeket nagyon nehéz beszerezni. Feltétlenül minden versenyt arany medálra kell teljesítenünk, és még a díjakról nem is beszéltem. Ha már a járgányoknál tartunk, meg kell említenem, hogy a színüket is kedvünk szerint be tudjuk állítani a versenyek előtt. Sajnos nem minden autó érhető el minden színben, de választék bőven van.

A játékmenet maradt a régi. Eszetlen száguldozás, törés, zúzás, az ellenfél porba döngölése itt is a célunk. nitrót szerezni a szokásos módon adatik lehetőségünk: A program értékeli a veszélyes vezetést, ha szembeforgalommal megyünk, vagy nagyon közel suhanunk el egy utcai autó mellett (Fúúúú ez nagyon ismerős az Underground 2-ből. Naa! Nem mutogatunk ujjal egymásra! Nem szabad!) De akkor is feltöltődik, ha driftelünk, ha ugratunk, ha meg tudunk lógni egy karambol elől, sok lehetőség van. Nitró szintünk egy fokozattal emelkedik, ha a riválisokat sorra alázzuk lefelé. Viszont mi is legyünk nagyon óvatosak, mert ha netán úgy adódik, hogy mi vizsgáljuk meg közelebbről a villanyoszlopot, akkor veszítünk nitró szintünkből, és ez alól nem kivétel az sem, ha netán véletlenül belerohanunk egy személygépjárműbe. Illetve ha kilöknek minket, vagy csak szimplán szívatnak, szintén csökken a nitrónk. Nagyon hangulatos újítás még az Impact Time nevezetű lehetőség. Ezt akkor tudjuk használni, ha autónkat totálkárosra törtük, de a négykerekű még csúszik egy darabig. Ekkor az R1 gombot lenyomva tartva tudjuk a roncsot jobbra-ballra mozgatni, netán így még összehozni egy Takedown-t kedves ellenfeleinknek, melyet szintén jutalmaz a játék. A versenyek végén a játék mindig értékeli teljesítményünket. Számolja Burnout pontjainkat, hány ellenfelet zúztunk szét, és a többi, és a többi. Alul látható egy szám, melyet ha elérünk, akkor egy új autót nyerünk. Érdemes még arra is odaügyelnünk, hogyan is végzünk ellenfeleinkkel, hiszen a különleges kinyírásokat a gép figyeli, és ha egyet teljesítettünk, azt a gép kipipálja. Ha egy kategóriában minden egyes előírást teljesítettünk, akkor kapunk egy kupát.

A játék grafikájával nincs baj. Nagyon ott van. Törésmodell is tök jó. Bár én úgy érzem, néha elég egyhangú, de ez csak az én véleményem. A zene… hát a zene változatos. Mármint úgy változatos, hogy 43 féle zene közül válogathatunk. Bár ezek nagy része (vagyis inkább az összes) amerikai rock lesz, melyek inkább való egy tini vígjáték filmbe, mintsem a játékba. Hát de ízlések és pofonok. Van, akinek ez jön be. Ha már megemlítettem a zenét, akkor ki ne hagyjam már a rádiót sem. A játékban egy kitalált rádiót hallgathatunk, mely a Crash FM névre hallgat. Persze van egy interaktív DJ is, becsületes nevén DJ Stryker. Ő a játék során sok „hasznos” információval lát el minket. Minden verseny elején elmagyarázza, milyen versenyen is veszünk részt, mi is a lényege ennek a versenynek, sőt, néha még az útvonalat is elmondja, aminek tökre nincs értelme szerintem. Nagyot dob a hangulaton a csávó, én bírom a szövegeit, csak néha már idegesítőek tudnak lenni. Ökör hiba volt az is, hogy mikor beszél, a zene félbemarad. Miért nem lehetett csak úgy ni, szimplán picit lejjebb venni a zene hangerejét, míg beszél? Hangulatosabb lett volna. Sajnos a játéknak azért van néhány fájó pontja is. Ami a legjobban szúrta a szememet, az az Impact Time volt. Tényleg nagyon jópofa dolog, imádom is, de a kameranézet néha rohadtul nem úgy van, mint ahogy kellene neki lennie. Értelmes gondolkodás szerint azt kellene látnunk, ami hátul van (vagyis lényegében az autó elejét), hogy lássuk a közeledő autókat. Viszont az esetek többségében oldalról mutatja a kamera a balesetet, ami miatt lehetetlen összehozni egy bosszút. Nagy fájó pontja ez a játéknak. Sajnos a Crash módban is van egy nagy hiba. Az idő, ami nagyon kevés. Ütközés után a gép nagyon kevés időt hagy nekünk, így legtöbbször össze sem jön az elérni kívánt kár, még hogy ha lenne is rá esély. És ha már mi szivatjuk a másikat, akkor néha a gép is jól megszivat minket. Elég gyakran előfordul, hogy egy sikeresen bevitt Takedown után a gép ahogy átadja nekünk az irányítást, egyből belevezet valamibe. Nagyon idegesítő jelenség. Többjátékos mód keretein belül leginkább az osztott képernyős versenyek ajánlottak. Ezek közül a következőek elérhetőek: Race, Road Rage, Team Crush, Double Impact, Party Crash. Szívem szerint a Road Rage-t és a Party Crashet ajánlanám. Nagyon élvezetesek tudnak lenni egy jó barát társaságában.

A Burnout 3 hozta a formáját, mint mindig is. Nem okozott csalódást, sokkal inkább örömet és megújulást. Aki már unja az NFS laposságát, az váltson stílust: Próbálja ki a Burnoutot!

 

9.0/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr641930376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.