Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Unreal Tournament

2010.06.04. 15:30 :: szogyenyi

Ugyan, ki ne emlékezne a videojátékok történelmének egyik legnagyobb csatájára? Úgy van, az 1999-2000-es évekre gondolok. Elég ha annyik mondok?: Id vs Epic. Na jó, ebből nem mindenkinek esik le, mire is célzok. Akkor más szempontból közelítem meg a dolgot: Quake 3 vs Unreal Tournament. Na ugye, hogy leesett? Mind a két alkotás hatalmas rajongótábort szerzett magának. Alig, hogy az UT megjelent, rá 2 napra a rivális is belépett a ringbe. Bár igaz, hogy a Quake 3 jobb grafikai megjelenítést tudott felmutatni, a gamerek többsége mégis az Unreal Tournament mellett tette le a voksát. Nem is csoda, hogy több Év Játéka díjat is besöpört.

Az intróban elmesélik nekünk a játék történetét, mely röviden összefoglalva arról szól, hogy a NEG, avagy az Új Földi kormány engedélyezte a harmadik évezred első századaiban a mélyűri bányakolóniákon elharapózó erőszak levezetése céljából engedélyezte ezeket a fegyveres játékokat, melyek hamar a korszak legnépszerűbb szórakoztató és sporteseményeivé váltak. És ebbe  a „gladiátor”harcba csatlakozunk be mi is, hogy legyőzzük a sportág legjobbját, Xan Kriegor-t.

A menübe belépve nem fog leesni az állunk. Egy nagyon egyszerű menüt kapunk, Windowsosan elhelyezett menüpontokkal. Itt kezdhetünk Új Tornát, vagy egy szimpla meccset. Hát kezdjük el akkor a tornát. Karakterünk kiválasztása után belevethetjük magunkat az igazi fekete levesbe. Tehetségünket a következő 5 játékmódokban kell megcsillogtatnunk:

  • Deathmatch: Szimpla mindenki-mindenki ellen mérkőzések. Az nyer, aki leghamarabb eléri a kitűzött gyilokhatárt.
  • Capture the Flag: Zászlórablás. Azt hiszem, ezt nem is kell ecsetelnem részletesebben. Minden csapatnak háromszor el kell lopnia az ellenfél zászlaját, majd bevinni a saját bázisukba.
  • Domination: A pályán elhelyezett 3 pontot kell a lehető legtöbb ideig uralniuk a csapatoknak, így szerezhetnek pontokat. Az a csapat nyer, amelyik hamarabb eléri a kitűzött pontszámot.
  • Assault: Ez egy nagyon izgalmas játékmód, és itt bizony nagyon szükségeltetik a csapatmunka. A pályán különböző feladatokat kell teljesíteniük a csapatoknak, míg a másik csapat feladata, hogy ezt megakadályozza. Persze ezt a megadott időn belül kell végrehajtaniuk. Majd ha a támadó csapatnak sikerült teljesíteni az összes kitűzött célt, fordul a kocka. Az a csapat, amely edig védekezett, az lesz a támadó, és persze az előző menet támadói most a védelmező szerepet kapják meg. Egyetlen különbséggel: A kék csapatnak csak annyi idő áll rendelkezésükre, amennyi alatt a vörös csapat teljesítette az összes feladatot.
  • Challenge: Ha az összes eddigi játékmód pályáit sikeresen teljesítettük, akkor nyílik meg ez a játékmód. Itt is szimpla Deathmatch mérkőzések folynak,annyi különbséggel, hogy itt az Elpusztíthatatlanok nevű csapat ellen kell harcolnunk, akik a jelenlegi bajnok, Xan volt csapata. Ez a játékmód annyiban nehezebb a sima Deathmatch-nél, hogy ezek a robotok jóval gyorsabbak és erősebbek embertársainál, Xan-ról nem is beszélve.


Persze a következő játékmódok csak akkor nyílnak meg, ha előtti a többiből egy bizonyos mennyiségű mérkőzést teljesítünk. Egy játékmód teljesítése után kapunk egy animációt, ahol karakterünk egy trónterem legdicsőbb pontján áll, és itt tekinthetjük meg az eddig megszerzett trófeáinkat.

Fegyverek terén sem lesz smucig a játék. Összesen 13 eszköz áll rendelkezésünkre, mellyel kedvünk szerint irthatjuk a népet. Haladjunk szép sorjában:

  • Impact Hammer: Magyarul: Légkalapács. E berendezés segítségével hatalmas lökőerőt fejthetünk ki ellenfeleinkre, melynek hatására bárkit cafatokra tép ez a gép. Hátránya, hogy csak akkor hatásos, ha közvetlenül az ellenfél előtt vagyunk. Illetve használható még arra is, hogy magunk alá tartva magasabb helyekre jussunk fel, persze ezt az életerőnk fogja leginkább bánni.
  • Chainsaw: Sima lánfűrész. Csak mész és darálod vele az ellent.
  • Translocator: Az egyetlen olyan eszköz a játékban, amely nem gyilkolásra lett tervezve, bár arra is használható.  A kütyü segítségével egy korongot lőhetünk ki, majd a másodlagos billentyű lenyomásával a korong helyére teleportálhatunk. Kiváló eszköz, ha elérhetetlen helyekre szeretnénk eljutni, bár gyilkolászásra nem ajánlott.
  • Enforcer: Szimpla kispisztoly. Elsődleges lövésével lassú és pontos találatot vihetünk be, míg a másodlagos funkcióval gyorsabban tüzelhetünk, bár pontatlanul.
  • GES BioRifle: Ezzel a biofegyverrel zöld színű biomasszát lőhetünk ki, mely kis idő után felrobban, így tökéletes aknamezőt állíthatunk fel ellenségeinknek. A másodlagos funkciót használva egy nagyobb masszát készíthetünk, mely kilövése után több kisebb masszára oszlik szét. Közvetlenül az ellenségre lőve azonnali halált okoz.
  • ASMD Shock Rifle: Energiafegyver. Elsődleges tűzelésével energianyalábot bocsát ki, másodlagos funkciója lézergömböt lő. Ez a két funkció összekombinálható. Ha kilövünk egy lézergömböt, majd azt lézernyalábbal találjuk el, akkor egy kisebb robbanás következik be, mely a körzetében lévő összes élőlényt széttrancsírozza.
  • Pulse Gun: Impulzusfegyver. Elsődleges tüzelésével gyorsan mozgó, zöld plazmagömböket lőhetünk ki, míg a másodlagos funkciót használva a fegyver zöld plazmanyalábot bocsát ki. Ez elég pontatlan, bár az ellenfelet másodperceken belül megsemmisíti.
  • Ripper: Ezt a fegyvert mindenki egyszerűen csak belezőnek hívja. Gyorsan mozgó, éles fémtárcsákat lő ki, melyek minden felületről lepattannak. Nagyon hatásos fegyver, tökéletes fejlövéseket lehet vele véghezvinni. Másodlagos funkcióját használva a tárcsák egyből felrobbannak, ha valamihez hozzáérnek.
  • Minigun: Legkedvesebb Rambo stílusú fegyverünk. Szimpla golyószóró, annyi különbséggel, hogy az elsődleges funkcióját használva lassabban lő, de pontosabban. A másodlagos funkció ennek az ellentettje. Gyorsabban lő, de jóval pontatlanabb is.
  • Flak Cannon: Ez a modern shotgun szerepet tölti be. Elsődleges funkciójával repeszeket lő ki, mely egy jó találat esetén halálos is lehet. Másodlagos tüzelése golyó szerűen lövő ki a repeszeket, becsapódva a repeszek minden irányba széthullanak, ezzel még nagyobb sebzést okozva. Töltési ideje elég lassú, mégis az egyik legjobb fegyver.
  • Rocket Launcher: Rakétavető. Az elsődleges tüzelési gombot nyomva tartva egyszerre 8 rakétát is kilőhetünk, míg másodlagos funkciója nem élesíti a tölteteket, csak gránát szerűen kidobja azokat, melyek pár másodperc késleltetés után felrobbannak. Ha a célkeresztet egy kis ideig sikerül ellenfélen tartani, akkor bekapcsol a hő követő mód, így a rakéta(ák) mindenhova követi célpontját.
  • Sniper Rifle: Szimpla Mesterlövész fegyver. Sajnos elég lassú, de pontos fejlövéseket lehet vele végrehajtani.
  • Reedemer: Ítélethozó, szó szerint. Ki e fegyvert birtokolja, az megírja mások sorsát. Egy hatalmas nukleáris rakétát lő ki, mely ha becsapódik, 10-20 méteres körzetben mindenkit azonnal kinyír. Persze a rakéta egy jól irányzott lövéssel azonnal kiiktatható, csak legyen idő ugyebár reagálni. Másodlagos funkcióját használva mi magunk irányíthatjuk a töltetet. Szinte mindegyik pályán megtalálható, de csak egy van belőle,  általában egy jól eldugott helyen találhatjuk meg.

 

A pályák nem csak töltényekkel és medikit csomagokkal vannak tele, hanem különböző power-upok is el vannak szórva.

  • Shield Belt: Ez az öv egy elektromos védő-erőteret generál a játékos körül, megóvva a sebzésektől. Időkorlát nélkül működik, erejét csak a találatok csökkentik.
  • Invisibility: A játékost rövid időre láthatatlanná teszi. Vagyis csak tenné, mivel nem működik tökéletesen. Hiába vesszük fel, az ellenfelek ugyan úgy meglátnak.
  • Damage Amplifier: Erőtér, amely 30 másodpercig  megnöveli a fegyverek sebzési erejét.
  • Superhealth: Egy hatalmas életerő csomag, mely 200-ra növeli az játékos életerejét.
  • Body Armor: Ez egy úgynevezett sima pajzs, mely a játékos pajzsának számát 100 ponttal növeli, így véd a sebzések ellen.
  • Thigh Pads: Térdvédő. A játékos pajzsának számát 50 ponttal növeli., így véd a sebzések ellen.
  • Anti-Gravity Boots: Anti gravitációs csizmák, melyekkel háromszor hatalmasat ugorhatunk.

Általánosan a játékról

Szokásomhoz híven, a grafikánál kezdem. Az UnrealEngine 1 feljavított változata hajtja a játékot. A pályák gyönyörűek, de sajnos a karakterek kicsit gyengén festenek. Zeneileg a program tökéletes. Minden pálya alatt fülbemászó muzsikák hallhatóak. Egyszerűen tökéletesek. Az AI is nagyon okos. Nem is nagyon nehéz ellenük játszani, de nem árt rájuk odafigyelni. Szimpla meccs előtt be is állíthatjuk a nehézségi szintet, és itt igen meglepődtem. Több, mint 10 nehézségi fokozat közül választhatunk, így mindenki meg fogja találni a maga stílusához legjobban illőt. De beállíthatjuk, hogy folyamatosan, pályánként egyre erősebbek legyenek a botok, illetve azt is testre szabhatjuk, hogy ugráljanak-e, vagy sem. A torna végignyomása után érdemes szimpla meccseket is játszani, hiszen itt olyan pályákon is játszhatunk, melyek a tornában nem szerepelnek. Külön szórakoztató elem, hogy a botok kinézetét mi magunk állíthatjuk be, és akár el is evezhetjük őket. Hibákat alig-alig lehet benne találni. Engemet csak a láthatatlanná tévő power-up hibája zaklatott fel nagyon, mint azt fentebb már említetem, teljesen hasznavehetetlen, mert úgy is észrevesznek az ellenfelek, és ez fordítva is tökéletesen igaz. Egy nagyon hasznos funkciót kell még megemlítenem, amit muszáj használnunk, mint csapatvezér. A V gomb nyomva tartásával csapattársainknak különböző parancsokat oszthatunk ki, melyek vonatkozhatnak az egész csapatra, de akár személyenként is megszabhatjuk, ki hova merre és mit csináljon. Ezen felül még egy tucat beszólogatás közül is válogathatunk, mely szintén sokat dob a játék hangulatán. A sima meccseket relikviák aktiválásával tehetjük még izgalmasabbá. Többek között van, amely másodpercenként 5 egységnyivel növeli életerőnket, egy másik, mely egy gigantikus robbanást idéz elő, ha meghalunk, és stb. Ezeket a pályák különböző helyein tudjuk felvenni, illetve haa megölt ellenfél is birtokolt egy ilyet, el tudjuk tőle venni. Ezek mellet még egy csomó módosítót is betehetünk, mely lecseréli az összes fegyvert távcsöves fegyverre, kiveszi az elsősegély csomagokat a pályáról, vagy csak a Shock Rifle módosított változatát engedi használni, amelyből egy lövés is elég, hogy meghaljunk.

Mit is mondhatnék zárásképpen. Ez egy szinte tökéletes, multiplayer módon alapuló játék. Gyermekkorom nagy kedvence, és számomra még mindig megunhatatlan. Ha mégis megunnánk, a neten még így is több, mint 1000 pálya vár ránk, hogy letöltsük, és játszunk velük. Egyértelműen jobb, mint a Quake 3, bár aki nincs hozzászokva ehhez a stílushoz, az most jogosan ócsárolhatja a fejemet. De hát kinek a pap, kinek a paplan.

 

9.9/10

Szólj hozzá!

Címkék: tournament ut unreal

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr311967403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.