Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Portal

2010.07.23. 15:30 :: szogyenyi

2007-ben a Valve kiadta az Orange Box-ot, ami 5 nagysikerű játékot tartalmazott: Half-Life 2 és epizódjai, Team Fortress 2 és egy kisebb játék, a Portal. A Portal eredetileg csak egy teszt akart lenni, így szinte mondhatni, hogy a csomag úgynevezett ajándéka. A játék nem várt sikereket ért el, bár ez nem is csoda. De mitől lett ilyen híres? Mégis miért ilyen jó? E cikkben most ezt fogom kideríteni.

A játékban az Aperture Science Laboratories épületében fogunk tevékenykedni, ami egy úgynevezett előre megépített kiképzőpálya a játékban használt fegyverünknek, a Portal gunnak. Mi egy Chell nevű tesztalany bőrébe bújva irányíthatjuk végig a játékot. Minden egyes lépésünket egy központi számítógép kíséri figyelemmel, és ő segít nekünk minden egyes tesztkamrában, hogy mire is kell odafigyelnünk, vagy netán mit kell tennünk. Ez a számítógép a Genetic Lifeform and Disk Operating System (GLaDOS).

Összesen 19 különböző tesztkamrán kell átjutnunk. Szerencsére időkorlát nincs, így nyugodtan marad időnk a gondolkodásra (már ahol, mert helyzettől is függ) Elsőnek csak gagyi feladatokat kapunk. Hurcoljunk át egy dobozt egyik portálon át a másikba, tegyünk rá a piros gombra, és az így megnyílt ajtón sétáljunk át. Később már komolyabb logikai feladványokat is kapunk. Vannak térmezők, melyeken áthaladva az eddig megnyitott portálkapuk eltűnnek, illetve a társkockák is teljesen megsemmisülnek. Nagyobb helyekre is csak úgy juthatunk át/fel, ha nagy sebességgel repülünk be/ki egy portálba/ból. Néhol energiagömböket kell bejuttatnunk a megfelelő foglalatokba, és így újabb kapukat tudunk megnyitni, vagy lifteket tudunk működésre bírni.  Nem annyira agygyilkos feladványokról van itt most szó, a legtöbbjük icipici gondolkodás után minden gond nélkül megoldható. Utunk során életünket lézeres gépágyúk is megkeserítik, viszont egy jól irányzott fejbekólintással, vagy ha csak simán eldőltjük őket, már is lefegyverezhetőek. Nagyon vigyázzunk velük, mert egy szempillantás alatt véget vethetnek az életünknek.

Beszéljünk a játék lényegéről, a Portal puskáról. E szerkezet segítségével képesek vagyunk 2 portál megnyitására. Az elv nagyon egyszerű: Egyiken be, másikon ki. A játék elején még a gép nyitja meg számunkra a portálokat, és hamarosan hozzájuthatunk egy kezdetleges verzióhoz is, mely még csak egyetlen portál megnyitására képes. Ha tovább haladunk, megszerezhetjük a továbbfejlesztett verziót, amely már képes megnyitni a másik portált is. Így lesz teljes a fegyverünk. Bár a portál elvnek azért vannak hátrányai is. Kapukat csak is fal felületen tudunk megnyitni, így az olyan tesztkamrákban, ahol a fal/plafon/padló olyan speciális burkolatból készült, amire nincs hatással a Portal energia. Mint fentebb említettem, az energiamezőkön áthaladva megsemmisülnek a megnyitott Portálok, illetve ezek a mezők megakadályozzák, hogy Portált nyissunk rajtuk, vagy a mögöttük lévő falon.

Ha teljesítettük a játékot, még mindig vár ránk egy csomó kihívás. Kipróbálhatjuk magunkat a már megismert tesztkamrák módosított változatain is, ahol némi kis nehezítéssel kell végigverekedni magunkat a tesztkamrákon, vagy időre kell teljesítenünk őket. Személyes kedvencem az Archivementek megszerzése. Csakis többszöri végigjátszással teljesíthetőek. (Azért tudták a készítők, milyen motiváció kell a játékosoknak)

A játékot, mint a lemezen helyet foglaló négy társát is, a Source motor hajtja. A látványvilág megszokott, nem fogunk beájulni tőle, bár azért nem kell félni, nem olyan csúnya. Sajnos a feketelistára ismét a játékidő kerül fel. Ha szép lassan, fokozatosan haladunk, 2 óra alatt befejezhető a játék. Nem is beszélve azokról, akik extrém gyorsan szeretnék végigvinni a játékot. A zene is elfogadható, bár oly annyira nem kapott nagy szerepet a játékban. A hangeffektek tökéletesek, mindegyik karakterhez pontosan illenek.

A Portal nem várt sikert hozott. A Valve jött, próbálkozott, és tarolt. Nem is csoda, hiszen több, mint 40 díjat söpört be, és meg kell említenünk, hogy ez csak amolyan kísérlet volt a fejlesztők részéről. Ne csoda. Aki próbálta, az tudja igazolni, miért is ilyen nagysikerű a játék. Aki nem, az pedig próbálja ki, és izzítsa be a szürkeállományát.

 

9.8/10

 

Szólj hozzá!

Címkék: 2 portal half life hl2

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr702040975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.