A Rainbow Six Vegas teljesen megújította a R6 szériát 2006-ban. Mikor már azt hittük, hogy a sorozat meghalt és mindenki temette, akkor bumm, jött a Vegas és tarolt. A folytatásra sem kellet sokat várni. 2008-ban megjelent a második rész. De vajon jogosan nevezhetjük második résznek és nem csak küldetéslemeznek? De miért is kérdezem ezt? A cikk végén kiderül.
Ugyebár az első rész végén Logan Kellert és csapatát csúnyán magukra hagyták, had főjenek a levükben. Aki arra várt, hogy a 2. rész innen fog folytatódni, az sajnos nagyot csalódott. Michael és Jung megmaradt, viszont Logan elment nyaralni. Helyette megkapjuk Bishopot, az új vezetőt, hogy még több terroristát kiirtsunk.
Nos a képekből és a videókból elnézve első látásra csak annyit lehet látni, hogy a HUD szerkezete kicsit átalakult és az egész cucc új pályákon játszódik. Sajnos ez így is van, de azért történt itt néhány kis változás. Profilunk elkészítése után szabadon megformálhatjuk Bishop karakterét. Megformálhatjuk akár nőnek, vagy férfinak is. Uniformisát is átalakíthatjuk, illetve maszkokat is húzhatunk a fejére. Persze ezek nagy része csak akkor válik elérhetővé, ha mindent feloldottunk, ugyanis a játék bevezette a manapság annyira elterjedt XP pontszerző rendszert. Itt ez az A.C.E.S névre fog hallgatni. Az alap tapasztalati pontokon belül 3 ágon fejlődhet karakterünk: Assault, CQB, Marksmanship. A fejlődés kicsit lassan halad, mivel egy terrorista lelövéséért csak 1 pontot kapunk, és az sem mindegy, hogyan végzünk szerencsétlennel. Ha távolról adjuk le a lövést, vagy fejlövést csinálunk, akkor Marksmanship pontot kapunk. Ha közelről végzünk szerencsétlennel, vagy hátba támadjuk, akkor CQB, ha pedig fedezékből öljük meg az ellent vagy gránát segítségével, akkor Assault pontot kapunk. Ezek különböző fegyvereket, ruhákat, felszereléseket adnak. Játékmenetbeli újdonságként talán a legszembetűnőbb az, hogy most már futni is tudunk. Ez igen hasznos dolog, mivel nem egyszer lesz majd rá szükségünk. Társainkkal most már gránátokat is hajigálhatunk, ha mi kifogynánk a munícióból. Sajnos itt van a nagy probléma, mivel szegénykék valószínűleg még sohasem láttak gránátot, így a használata gondot okoz nekik. Nem egyszer nem oda hajítják a robbanószert, ahova mi épp mondjuk nekik, de ha mégis, akkor elég sokszor lepattan valamiről, ami a mi halálunkat okozza. Szóval ez inkább hátráltatás, mint hogy előnyt faragjunk belőle.
Szóval minden maradt ugyan olyan, mint az első részben. A játékmenet, az AI, sőt még a zene is sajnos. Persze néha felcsendül pár új dallam is, de a játék legtöbbször csak a régi muzsikákból táplálkozik. Néhány új fegyver is helyet kapott a játékban, illetve pár dolgot csiszolgattak még a fejlesztők. Említettem, hogy az előző részben kevés gránátot vihettünk magunkkal, ami elég unfair volt. Nos, itt minden fajtából 10 darabot pakolhatunk fel magunknak (kivéve realistic fokozaton, ott csak 2-t) Ez szép és jó, viszont most már tényleg semmi haszna nincs, főleg ha az ember a legkönnyebb fokozaton viszi a játékot. A fejlesztők úgy látszik rájöttek, hogy a Vegas nagyon megszorongatta a tökünket, szóval a folytatásban az ellenfelek jóval gyengébbek lettek. Persze a taktikus játékmenet megmaradt, de már nem olyan nehéz végigvinni a játékot. A hőszemüveget is kijavították. Most már rendesen lehet vele tájékozódni és a színeket is élénkebbre vették, aminek én nagyon örülök. A látványért ismét az Unreal Engine 3-as verziója felel, bár látványosabb fejlődést nem igazán vetem észre, ami egy picit érvágás lehet azoknak, akiknek nagyon fontos a látványvilág. Persze nem csúnya, de semmivel nem szebb, mint a 2006-ban debütált Vegasé volt. Természetesen megmaradtak a Terrorist Hunt és a Kooperatív módok is, szóval nem lesz unalomban hiány. Ismét csalódnunk kell viszont, mivel a coop módban résztvevők számát 2 főre csökkentették, ami miatt nehezebb lesz megszerezni 1-2 Archivementet, de hát még mindig jobb, mint ha magunkba állnánk neki.
Sajnos a Vegas 2 nem sok újdonságot hoz az elődhöz képest, de aki szerette a Vegas által nyújtott pörgős játékmenetet, az nem fog csalódni. Leginkább csak az idegesítőbb hibákat javították ki, ezt megfűszerezték egy kis fejlődéses rendszerrel meg pár új pályával és tessék, lehet vinni a Vegas 2-t. Természetesen nem rossz, de ha már a legelején odafigyeltek volna, akkor a Vegas első része is maximális pontokat érhetett volna el több helyen is.
9.5
Utolsó kommentek