Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Need For Speed: Carbon

2010.07.16. 15:30 :: szogyenyi

No no no! What the fuck is this again? I can’t believe it! Ezekkel a sorokkal csak azt szeretném kifejezni, hogy az EA folytatja a Need for Speed sorozat temetését. Ugyan azt folytatják, mint amit 2003-ban az Undergrounddal elkezdtek, csak szebb grafikával és unalmasabb játékmenettel. De miért ilyen borzasztó a játék? Ha tovább olvasod a cikket, megtudod.

A Carbon pont ott folytatódik, ahol a Most Wanted befejeződött. Rockportban már semmi esélyünk, így úgy döntünk, visszatérünk oda, ahol az egész kezdődött: Palmont City-be. Persze a fogadtatásunk nem túl kedves, illetve már a játék elején bele is futunk pár régi ismerősbe. (Had ne mondjam, nem akarom lelőni a poént). Feladatunk a hírnév visszaszerzése lesz, amelyet Palmont város teljes meghódításával tudunk elszerezni. Utcáról utcára minden területet meg kell szereznünk, majd le kell nyomnunk a város 4 nagyfőnökét.

Kezdjük az alapoktól. A Carbon nem más, mint a Most Wanted egy másodlagos verziója, csak más városban játszódik és nappal helyett itt ki hinné, már megint éjszaka van. Egy gyors járműválasztás után máris akad egy barátunk, aki hajlandó beállni a csapatunkba. Igen. A versenyekre most már csapattársat is vihetünk magunkkal. Ahogy haladunk előre a játékban, úgy egyre több csapattársat is felfogadhatunk, de mindig csak egy lehet aktív, aki elkísér minket a versenyekre. Összesen 3 típusból választhatunk:

 

  • Blokkoló: Mögöttünk haladva hátráltatja, kipördíti az ellenfeleket, így több esélyünk lesz megnyerni a versenyt.
  • Útkereső: Megkeresi nekünk a pálya rövidítéseit, így időt nyerhetünk.
  • Szélfogó: Mögé beállva sokkal gyorsabb sebességre ehetünk szert, mivel ő felfogja előttünk a levegőt.

Van egy nagyon jó tulajdonsága a csapattársaknak. Ha netán úgy alakulna, hogy nem mi vagyunk az első helyen, de a csapattársnak sikerül a dobogó legfelső fokán végeznie, akkor is megnyertük a versenyt. Ez tényleg egy rendkívül jó ötlet volt a fejlesztők részéről, így már van valami valóságalapja a versenyeknek. Szintén nagyon ötletesnek találtam, hogy a csapattársaink autóját szintén testreszabhatjuk kívülről-belülről egyaránt. Viszont a verseny alatti állandó beugatásaik nagyon idegesítőek tudnak lenni egy idő után.

Versenyek terén már akad egy csepp változtatás. Viszont láthatunk régi klasszikusokat, illetve új versenymódokat is megismerhetünk:

 

  • Körverseny: Szimpla 2 körös verseny. Az győz, aki elsőnek halad át a célvonalon.
  • Sprint: A-tól B-pontig kell eljutnunk, és az győz, aki elsőnek jut el a célvonalhoz. Ennek van egy kanyonos formája, illetve a sima városban játszódó formája is.
  • Traffipax: A Most Wnatedben már találkozhattunk ezzel a versenymóddal. A legtöbb sebességet mért játékos győz.
  • Drift: Az Undergroundokban már megismerhetük ezt a játékmódot, amely a Carbonba visszatérve merőben megváltozott. Szintén van kanyonos, illetve driftpályás változata. A falhoz közel driftelve szerezhetünk sok pontot, illetve szorzók és sebességbónusszal tudjuk ezeket megnövelni. Számomra külön öröm, hogy ha falat érünk, akkor is megkapjuk az elért pontot, míg az Underground részekben ez nem így volt.
  • Versenyháború: Sima körverseny annyi különbséggel, hogy itt nem vehet részt csapattársad, és 7 ellenféllel kell megküzdeni.
  • Ellenörzőpont: A megadott időn belül kell elérni az ellenőrzőpontokat egy adott útszakaszon. Hasonló, mint ami a Most Wantedben volt, csak ott jegykapukon kellett átmenni.
  • Kanyon: A kanyonpárbaj 2 lépcsőből áll. Az első lépcsőben követned kell ellenfeledet hogy pontokat gyűjts, míg a második lépcsőben meg kell akadályoznod, hogy az ellenfél megelőzzön, illetve hogy a pontjaid elvesszenek. Pontokat úgy tudsz gyorsan szerezni, ha mindig nagyon közel haladsz az ellenfélhez, értelemszerűen veszteni úgy lehet, ha az ellenfél állandóan mögötted halad. Ha az első lépcsőben sikerül megelőzni ellenfeledet és 10 másodpercig az élen haladni, megnyerted a versenyt. Ha ugyanez sikerül az ellenfélnek a 2. lépcsőben, vesztettél. A kanyonpárbajt nehezíti, hogy itt nem használhat senki sem nitrót és időlassítást, illetve a meredek kanyaroktól csak egy vékony szalagkorlát véd meg, így egy elfékezés is végzetes lehet.

 

Az autók nagy része szinte teljesen ugyan az, amelyekkel már a Most Wantedben is találkozhattunk. Van itt 3 féle Porsche, BMW, Camaro, Mazda, Mercedes és még sorolhatnám. A tuning is maradt a régi. Talán valamivel több alkatrészt tehetünk fel autónkra, mint az elődben. Viszont a Carbon nagy újítása az Autosclupt. Mi is ez? E funkció segítségével teljesen testre szabhatjuk autónk külsejét. Mi adhatjuk meg, milyen hosszú legyen a légterelő, a dőlésszögét, a kasztni szélességét, a légbeömlő magasságát, és még rengeteg dolgot. Nagyon hasznos funkció, bár ezt inkább csak az igényesebbek fogják használni. De térjünk vissza a verdákhoz. Az autók 3 kategóriába vannak sorolva: Izom, Egzotikum és Tuning. Nem mindegy, melyiket válasszuk, hiszen minden típusnál más a gyorsulása, a végsebessége és az irányíthatósága is. Ezen felül 3 szintbe vannak osztva. Mindegyik szinthez meg kell szereznünk az egyedi belső tuningokat, így ha egy Mazda RX-8-al kezdünk, akkor azok a tuningok már nem helyezhetők bele egy RX-7-esbe.

Pár dolgot had szóljak általánosan a játékról. Grafikailag a program mondhatni szépen fest, de a távoli táj nagyon rondán lett megfestve, szintúgy a Most Wantednél is ebbe a hibába estek a készítők. Bár mivel a játék éjszaka játszódik, ez nem nagyon észrevehető, de eléggé zavaró. Egyébként a játékot még mindig EAGL grafikus motor hajtja, mint a többi, az Hot Pursuit 2 után megjelenő részt is. Zeneileg a program hozta a szintjét. A muzsikák 3 csoportba vannak osztva: Rock, Electro, Hip-Hop/Grime. Sajnos ezt is nagyon elszúrták a készítők. Nem is tudom, hol kezdjem. Nem lehet egyszerre hallgatni az összes zenét, mint az előző részekben. A 3 műfaj a különböző autótípusokhoz van kötve. Pl: A rock zenék csak akkor szólnak, ha Izomautóval játszol. Ez nagyon mocskosság szerintem. Miért nem lehetett ezt kiküszöbölni? Mire jó ez? Mi volt ennek az értelme? Talán így akarták fokozni a játékélményt? Hát nem sikerült. És minek a zenék, ha a versenyek közbe nem is szólnak, csak az idegesítő, monoton, a Carbon számára írt muzsikák. Egyetlen játékmód alatt szólnak a zenék, ez pedig az Ellenőrzőpont. Még a menüben is a kategóriafüggő zenék szólnak, ami autóvásárlás közben rohadtul idegesítő, mert kb minden 5. másodpercben más zenét kezd el játszani a program. A rendőrüldözések alatt szóló zenét sem lehet kikapcsolni. Ugyan azt a monoton hülye akciómotívumú okádékot kell hallgatni, mint anno a Most Wantedben. Pedig ott ki lehetett kapcsolni az EA Trax-et. Bár itt is kilehet, eredményt nem érünk el vele. Nos ha így kifikáztam a zenei részét a játéknak, említsük meg a játékmenetet. A nehézséggel nincs gond. Látom a készítőknek sikerült okulniuk az előd hibáiból, így a játék vajmist könnyebb lett, mivel z ellenfelek nem már csalnak. (Szerintem a Most Wanted veteránok most értik, miről beszélek) A rendőrüldözések is könnyebbek lettek, mint az a MW-ben volt. Hál istennek már nincs helikopter, az üldözés, vérdíj, lerázás rendszer, és a többi idiótaság meg maradt a régi. A Karrier közel 10 óra alatt végigvihető, am a 100%-os végigjátszásért még jutalomkártyákat is meg kell szereznünk, illetve ott van még rengeteg kihívás is, pont, mint a Most Wanted-ben. (Igen, tudom hogy már vagy ötödjére hivatkozok a játékra)

Megoszlanak a vélemények a játékról. Nem titok, a Carbon csak egy újabb lehúzás akar lenni. Nem tartalmaz semmi újdonságot. A játékmenet maradt a régi, egyedül a város és a kihívás jelent némi újdonságot. Nekem nem igazán nyerte el a tetszésemet. Őszintén: Nem ajánlom senkinek sem a játékot!

6.0/10

Szólj hozzá!

Címkék: speed nfs carbon for need speed:

Star Wars: The Force Unleashed (Xbox 360) by: YagaMilan

2010.07.13. 12:02 :: YagaMilan

Réges régen egy messzi-messzi galaxisban.......... Bizonyára ismerős nektek ez a monológ (ha nem akkor van mit bepótolnod) Régóta szerettünk volna már a sötét oldal hatalmával kezünkbe öldökölni a Star Wars univerzumban. A jedi lovagos téma már kicsit ellaposodott volt, talán ez hozta meg a Star Wars: Republic Commando nagy sikerét is, amiben végre nem a lézerkard volt a téma. Na de most visszatért a jó öreg lézerkardos recept jól átsütve sötét oldalasan.... nyam-nyam. Izgatottan vártuk, és megkell hogy mondjam, nem csalódtunk az erő sötét oldalában.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A játék a harmadik és a negyedik film között játszódik. A főhősünk Galen Marek alias Starkiller, akit Darth Vader nevelt fel. Ugyebár Vader elrendelte a Jedik kiírtását, de páran még túlélték az akciót, így Vader megbízza főhősünket, hogy találja meg az összes életben lévő  jedit és ölje meg. Az utitársaink Juno és Proxy lesz. A történet dióhéjban kb ennyi, de még az utunk során sok fordulattal, sok szereplővel és sok ellenséggel is találkozunk, de a történetröl nem szeretnék többet elárulni. Tény, hogy nagyon jól kitalált, összetett. Nos készen állsz a messzi-messzi galaxishoz??? Akkor beszállás az Ezeréves solyomba és indulhat a játék.

A játék TPS nézetű, irányítása könnyen megszokható, mint a játék nevéből is kiderül, itt az erővel nagyon sokat lehet bűvészkedni. A fizikai motort tökélyre fejlesztették a készítők, így minden tárgyat neki dobhatunk az ellenségnek, vagy akár az ellenséget is dobhatjuk bármire vagy bárhova. Továbbá becsempésztek  egy kis RPG elemet. Tudjuk fejleszteni az erőinket, a lézerkardunk markolatát, a lézerkard színét, és a karakterünk ruháját ízlés szerint. Gondoltam, hogy egy igen ízletes főfogással állok szemben, talán a játék egyik legjobb pontja a grafika. A grafika álomszép, és mindez párosul a Star Wars fergeteges atmoszférájával és zenéjével.... Mintha ténlyeg egy  filmbe csöppentem volna. Nem meséltem még a boss fight-okról. A 9 pályából kb 7 végződik boss fight-al. Nem nagy kunszt leverni az ellenséges jediket. Néha találkozhatunk logikai feladványokkal is, amikor az erőnk segítségével oldhatunk meg. Dönthetünk, hogyan fejezzük be a játékot. Jóként vagy gonoszként. Mivel nemszeretek spoilerezni, így nem mondom el, hogy mi a vége ennek a fantasztikus játéknak. Eddig ugyebár ha észrevettétek csak éltettem a játékot, mivel fantasztikus minden téren szinte, kivéve két téren maradt hiányossága:

Az első: A multiplayer: sajnos ezzel a játékmóddal nem találkoztam a játék során sajnos.... Hallom már az első sorokból, hogy: „Te hülye vagy, hisz a WII-s verzióban van multi”

Na igen, ezért is nem értem, hogy miért nem lehetett belerakni a mulit az Xbox 360-as verzióba is

A második: A játékidő. Sajnos az erővel való játszadozás mindösszesen 5-6 óra. Egy ilyen fantasztikus játéknál 16-20 órával bőven elégedettek lennék. Sajnos ez az 5-6 óra meglátszik a játék szavatosságán is, valamint az újrajátszási factoron is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Összességében elmondhatom, Fantasztikus játék lett a Star Wars The Force Unleashed. És végre rájöhettünk mi játékosok is arra, hogy mennyire jó dolog egy Sith-el való bűvészkedés és a Jedi-k fenékbe billentése is. Várjuk a második részt.

10/8

 

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása