Kicsit nehézkesem kezdtem meg e cikk írását. Mit is tudnék bevezetőként írni erről a játékról. Hiszen minden ember ismeri a Star Wars univerzumát. Még az is, aki nem játszott egyetlen Star Wars játékkal sem, az is látott legalább egy részt a filmből. Én megvallom őszintén, nem vagyok Csillagok háborúja fan. De ez a játék engem megfogott. Minden benne van, aminek benne kell lennie egy ilyen kaliberű játékban. Akkor lássuk is, mivel van dolgunk:
A játékban Kyle Katarnt, egykori Jedi szerepében fogjuk végigkísérni a történteket. Maga a sztori nem bonyolult: Vagyunk mi, és egy segítőtársunk, Jan. Az igazi akció kb ott fog kezdődni, mikor Jan-t elrabolja egy Desann nevű sith "megöli" társunkat. Innentől kezdve a hős szerelmes elindul, hogy megtalálja, és legyőzze Desann-t.
Nem vagyok én mesélő, nem is boncolgatom tovább a történetet. Nézzük magát, a nyers anyagot. A játék elején nem lesz különösebben nagy izgalomba részünk. Pár pályán át csak lőfegyverekkel fogunk harcolni, majd a nagy Desann elleni harc után fogjuk megkapni az erőt. Ezek után kezdődhet is a móka. Nos akkor ha már megemlítettem az erőt, kivesézem: Minden küldetés elején vagy kapunk egy erőt, vagy pedig egy meglévő fog fejlődni. Ez mindig változatos, szóval nem mi döntjük el, hogy melyik erőt szeretnénk előnybe részesíteni. Az erők a szokásosak. Semmi eltérő sincs a film, és a játék között. Tudunk hatalmasat ugrani, ellökni/eltaszítani tárgyakat/ellenségeket magunktól, képesek vagyunk nagyon gyorsan futni, regenerálódni, villámokat szórni, befolyásolni az ellenség akaratát (persze csak egy bizonyos ideig), pörgetni a lézerkardot. (Szándékosan soroltam fel mindet, hogy miért, az majd kiderül). Persze ezekhez kell erő is, bár ez egy idő után magától is visszatöltődik. Ezek néha nélkülözhetetlenek egy-egy feladat megoldásához, de a sith párbajoknál is sok hasznunkra fognak válni.
Persze lőfegyverekkel is harcolhatunk. Megtalálható a sima E11-es birodalmi rohampuska. Elsődleges tüzelésével folyamatosan lőhetünk vele, míg a másodlagos lövéssel csak egye tudunk lőni, viszont ez sokkal így sokkal pontosabb találatot tudunk bevinni. A Wookie nyílpuska sem rossz. Elsődleges lövésével ugyan úgy, mint az E11-esel, folyamatosan tudunk lőni, másodlagos tüzelésével pedig egyzserre több golyót lőhetünk ki vízszintesen. Viszont az Imperial Heavy Repeater egy nagyon hatásos kis fegyver. Elsődleges tüzelésével kicsi sárga lövedékeket lő k*va gyorsan, másodlagos tüzelésével egy lila robbanótöltetet lő ki, ami sok birodalmi közé begyújtva nagyon hatásos tud lenni. A Destructive Electromagnetic Pulse egy kis áramcsóva szerűséget lövel ki magából. Sok hasznát nem nagyon fogjuk venni, de nagyobb robotokra azért érdemes pazarolni. Ami nagyon szemetszúrt a játékban nekem az a Flechette Weapon. Aki valaha is játszott valamelyik UT-vel (Unreal Tournament), annak talán ismerős lehet ez a kis szerkezet. Elsődleges tüzelésével sok kis fém lövedéket lő ki, másodlagossal felrobbannak. A Portable Missile System nevű szerkezet a rakétavető lenne. Nagy baj nincs vele, csak annyi, hogy alig kapunk lőszert hozzá. És nem hiába utoljára hagytam a LaserGunt. Kis semmi fegyver, igazából nem is használtam sohasem. Pisztolynak megfelelő is lézerfegyver, mely másodlagos tüzelésével összegyűjti minden ereét és egy erőteljes lézersugarat lő ki. Persze van 3 fajta gránát is. Az egyik a jól megszokott hagyományos granyó. ellököd és robban. A második a falitapadós akna, melyet a másodlagos lövéssel aktiválva akkor robbantunk fel, amikor mi akarjuk. A 3. pedig a lézeres tapadóakna, mely lerakása után egy kék lézervonalat húzva akkor robban, ha valaki belelép ebbe a kék fénybe. És persze harcolhatunk lézerkardal is. Sokat nem tudok róla mesélni, hadonászásra kell használni :) Még itt érdemes megemlíteni. Ha fegyver van nálunk, akkor FPS nézetben látunk mindent, ha lézerkard, akkor TPS nézetre vált a játék. Viszont a P betű lenyomásával váltogathatjuk a nézetet, így mindenki kedvére váltogathatja a nézetet.
Kicsit magáról a játékról. A játékot az IdTech 3 motor hajtja (alias QuakeEngine 3, Q3, stb...) A kicsit öregecske motor megállja a helyét, és elég szépen is mutat korához képest (2002, ugyebár ekkor még agyonszámra vették a cégek ezt a grafikus enginet). A pályák részletesen ki vannak dolgozva, karakterekkel sincs semmi gond. Szerintem nagyon tetszetős megoldás volt az is, hogy ha a falon a lézerkardot végighúzzuk, akkor meglátszik rajta. Ez tök jó. Az ellenfelek végtagjai néha leesnek egy-egy kardpárbaj után, ez is ötletes. Ha átszúrjuk az ellenségen a lézerkardot, az égésnyomok megmaradnak a testében. És akkor a játékmenetről egy picit. Ha azt hiszed, hogy itt most megyek, és fú lekaszabolok mindenkit, én vagyok a "zerő" mestere nem ölsz meg, akkor tévedésbe vagy. Elég sok a fejtörő a játékban. Egy-egy feladat megoldásához nagyon alaposan körül kell néznünk a pályán, hogyan is oldjuk meg. Én is többször alkalmaztam a videós végigjátszás segítségét, hiszen már szinte olyan helyzetekbe kerültem, hogy tényleg nem tudtam, merre is lehetne tovább menni, vagy mit is kellene csinálni. Ai szereti a logikával egybekötött akciót, az kedvelni fogja. Bár szerintem kicsit erősre sikerültek. Vagy csak én vagyok ilyen hülye? :D Azért látszik, hogy valami változatosságot is megpróbáltak belecsempészni a játékmenetbe. Lesz pár olyan küldetés, ahol egy turett mögül oszthatjuk az áldást, de egy alkalommal még egy birodalmi lépegető volánja mögé is beülhetünk. Azért egy kicsit tényleg felüdítő a sok közelharc után egy ilyen pokolgép mögé beülni :) A tárgylistánk között megtalálható a távcső, az éjjellátó, és letehetünk automata gépfegyver állást is. Bár a távcsőnek és sok értelmét nem vettem, az éjjellátóra is csak pár sötét szobában lesz szükségünk.
A mesterséges intelligencia nem mondom, hogy a toppon lenne, de néha megizzaszt, azt garatálom. A birodalmiakkal különösebb gondunk nem lesz, kivéve ha nem lesznek seregnyi számban. Ahogy haladunk a történetben, meg fognak jelenni maguk a sithek is. Eleinte könnyű lesz legyőzni őket, de majd jön pár olyan prototípus is, amelyikkel meg fog gyűlni a bajunk. Persze Desann csicskájával, Tavionnal is összeakasszuk majd a bajszunkat (Kyle, de nyomorult!). Kicsit visszakanyarodva a sithekre. Néha tök unfair, hogy a legerősebb fajtából is 2-3 jön rám. Egymagába is kemény dió egy ilyen sith, milyen dolog, hogy 2-t küld rám? (SZVSZ) Persze a megfelelő mozdulatok kitanulása után elsajátítható egy saját taktika, amivel könnyűek lesznek a harcok.
Összegezve: A Jedi Outcast egy remek játék. Megállta a helyét a maga korában (szerintem még most is). Legalább 1x-2x kötelező végigvinni minden Star Wars fannak. Sajnos egy erős kilencet nem tudok neki adni, de a 8-tól jobbat érdemel, így most elsőként adok neki:
8.5/10
Utolsó kommentek