Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

2011.03.11. 15:30 :: szogyenyi

A Remedy 2001-ben megjelent Max Payne-nel igazán nagyot robantott. A folytatásról igazán nem nagyon lehetett hallani, de 2003-ban csak megjelent a második rész, mely ugyan olyan siker lett, mint elődje, talán még nagyobb is.

Az első rész óta jónéhány év eltelt már, manapság Max, mint nyomozó dolgozik az NYPD-nél. (Hogy 2000 ember lemészárlása után ez végül is hogyan történhet meg, ezt ne nagyon kérdezze senki sem, én sem tudom, a játék is csak úgy magyarázza ki, hogy Alfred Wooden mosta tisztára Max nevét) A sztori több szálon fut, de a legfőbb hangsúlyt a szerelem kapta. Miközben Max az úgynevezett takarítóbrigád ügyében nyomoz, többször is összefut a már előző részben megismert Mona Sax-al. Persze a történet nem ilyen egyszerű, mivel Mona-t a rendőrség körözi, de Max szerelmes belé, így nem igazán szeretné, ha rács mögé kerülne. Ez a szál bontakozik ki a játék folyamán, melyben lesznek kisebb-nagyobb csavarok és ennek cifrájára még nem is előrefelé haladunk az időben, hanem hol a múlt elevenedik meg előttünk, máskor pedig már a jövő történéseit éljük át.

A játék elég sokat fejlődött az előző részhez képest. A legszembetűnőbb maga a grafika, de arra csak később térnék rá. Nem is tudom igazán, hogy honnan kezdjem el mondani az újdonságokat. A második rész nagyon hasonlít az első részre, így sok újdonságot nem kell tőle várni, a színvonal maradt ugyan az. A sztorit ismét képregényszerű ábrázolásban meséli el a játék, amit csak dicsérni lehet. A rajzok nagyon szépek lettek, bár néhol kis átvezető videók kapcsolják össze a történéseket. Én személy szerint külön örülök annak, hogy nem holmi átvezető videókkal szúrták ki a szemünket, hanem a játék grafikus motorjával oldották meg ezeket, csak úgy, mint anno az első résznél. A Bullet-Time is maradt a régi, bár itt azért pár dolgot csiszoltak a fejlesztők. Az időlassítás idejét jelző homokóra most már magától is töltődik, nem csak akkor, ha gyilkolunk, bár az ellenfelek levadászásával gyorsabban ugrik a mérő. Ha a homokóra sárga színű, akkor időlassítás közben körülöttünk minden lelassul, de Max normális sebességen képes mozogni. Ebben az esetben láthatunk egy nagyon vagány animációt. Ha a tár kiürül, a kamera hirtelen körbefordul Max-en és ezalatt ő újratölti a fegyvert. Nagyon látványos és egy hevesebb tűzharc során ez jól is jön. Emellett még jó hír az is, hogy a fegyverarzenálunk is növekedett. A legtöbb igazságosztó maradt ugyan az, amelyekkel már az első részben is találkoztunk, de újoncként üdvözölhetjük az AK-47-est, a Dragunov-ot, az MP5-öst, és bár nem nagy újdonság, de Max elsajátította a kétkezes Desert Eagle használatát. Nagyon kényelmes opció emellett még az is, hogy a gránátok és molotov koktélok eldobásához ezentúl elég megnyomni az  F gombot, nem kell külön kiválogatni még ezeket is. A gránáton kívül használhatunk molotov koktélt, és ha már végképp nincs skuló, akkor jöhet a puskatusos harc, aminek én értelmét nem igazán láttam, mivel közelharcban úgy sem lesz részünk, maximum egy pár olyan szituáció lesz, amikor sikeresen alkalmazhatjuk ezt az opciót.

És jöjjön az, ami talán a legjobb és legszembetűnőbb az egész játékban, a motor. A PC-s verziót az első rész felújított grafikus motorja hajtja (MAX-FX 2.0), ami meg lett ízesítve egy kis Havok fizikai motorral. Az eredmény pedig bámulatos. A karakterek kidolgozása nagyon szép, a tárgyak is úgy néznek ki, ahogy azoknak kell és a fizika roppant jól sikerült. A tárgyak úgy dőlnek el egy gránát robbanásától, ahogy azoknak kellene. A karakterek egy jól irányzott fejlövéstől hatalmas szaltót vágnak, és ide-oda repülnek, ha a repeszgránát éppen alattuk robban fel. Talán ez a játék egyik legfőbb hangulateleme. Az effektek is nagyon szépek. Ezt leginkább Max álmaiban és az időlassítás közben figyelhetjük meg. A fejlesztők nagyon szépen dolgoztak a részecskemegjelenítéssel, páratlan látványt nyújt. Sajnos néhány elemet, mint pár ajtót, ablakot vagy falfelület a készítők erősen elhanyagoltak és ezek közelebbről szemlélve rohadt rondának tűnnek, bár ez nem ront az összképen. Az AI-ra panaszom nem igazán volt. Az ellenségek összedolgoznak, fedezékbe húzódnak, bár ugyanezt az éppen hozzámverődő csapattársakról már nem mondhatnám el. Ők olyan bátran és vakmerően küzdenek a maguk igazságáért, hogy nem számít hányan jönnek, belesétálnak a legnagyobb tűzvonalba is. Mondanom sem kell, az ilyen önjelöltek segítségére ne igazán számítsunk, én általában még az eksön előtt megszabadítottam őket jövőbeli szenvedéseiktől. A zene nem lett rossz, bár új muzsikákat nem igazán hallhatunk benne, az átdolgozott zenék pedig nekem személy szerint nem igazán jöttek be, bár meglehetősen jóra sikerültek. (Külön felhívnám a figyelmet a stáblista zenéjére, ami remek levezetése a játéknak. Ha valakit érdekelne: Poets of the Fall - Late Goodbye) A szinkronhangok nagyon jól sikerültek. Bár sok szereplőt viszont láthatunk a második részben, mint például: Mona Sax, Vladimir Lem, Vinnie Gognitti, nagyon sajnáltam, hogy az eredetileg őket szinkronizáló emberek nem adták hangjukat a második részhez, de észrevehető, hogy a fejlesztők nagyon figyeltek arra, hogy a karakterek a hozzájuk megfelelő hangokat kapják. Talán első hallásra nem is lesz feltűnő senkinek, olyan jól végezték a dolgukat a színészek. Egyedül Max hangja nem változott, stílusban is maradt a régi. Ami még frusztrált engem, az a karakterek egyhangúsága volt. Az egyes rosszfiúk között maximum 3-4 különböző kinézetűvel találkozhatunk, ami eléggé lehangoló. Bár a köztük történő kommunikáció az nagyon jó és legtöbbször vicces, úgyhogy aki netán kíváncsi rá, miről is beszélnek a rosszarcúak haláluk előtt, ne rontson be egyből minden szobába. Talán annyira nem is érdekes, de a helyenként megtalálható televíziós sorozatok is nagyon érdekesek. Ezek általában a történet előrehaladtával mesélik el a maguk kis történetét. Bár közük egyáltalán nincs a játékhoz, szerintem elég érdekesek, úgy hogy akinek van egy kis ideje, annak ajánlom, hogy kukkantson bele a kínálatba. (Mellékesen megjegyzem: Akció, thriller, rajzfilm és egy szerelmes történetet lehet nyomon követni a játék folyamán). Az egyhangú ,,megyek és darálok” játékstílust helyenként karakterváltással dobja fel a játékot. Egészen pontosan 2 olyan pálya van, ahol Mona-t irányítva haladhatunk a történetben. Ez roppant jó ötlet volt, arról nem is beszélve, hogy Mona mozgási stílusa eltérő Max-étől, így talán még élvezetesebb is vele a harc, mint a jó öreg Payne-nel. Ha végigvittük a játékot, akkor nyílnak meg a különböző nehézségi fokozatok, és itt kell megemlíteni a Dead Man Walking nevű játékmódot. Miről is van szó? Roppant egyszerű: Adott egy is tér (a játék egyes pályáiból egy kivágott darab) ahol a fokozatosan újratermelődő ellenségeket kell legyilkolásznunk. A lőszerutánpótlásról az elesett delikvensek gondoskodnak, fájdalomcsillapító pedig mindig akad rendelkezésünkre a pályán. A lényeg az, hogy minél tovább kell életben maradnunk a pályán. Ez remek móka lehet, ha éppen bizonyítani akarunk magunknak, vagy egy barátnak.

A Max Payne 2 hozta a színvonalat. Mind a játékmenetben, mind a sztoriban, ott van a toppon, és nem lehet onnan letaszítani. A grafika a korához képest gyönyörű és a hangulaton sokat nyom a rongybaba effekt is, szóval ha maga a sztori nem igazán fog meg, de szereted a stílusos akciójátékokat, akkor ezt a játékot mindenféleképpen ajánlom neked.

 

9.2/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr252655478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.