Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Half-Life 2: Episode Two (Xbox 360)

2011.03.25. 15:30 :: szogyenyi

Nem is kellett olyan sokat várnunk arra, hogy a Half-Life 2 története tovább folytatódjon. Kicsivel több, mint 1 évet kellett várnunk az első epizód megjelenése óta ahhoz, hogy végre kezünkbe tarthassuk a hőn áhított folytatást, az Episode Two-t. És ha már a kissé kiábrándult rajongótábor nem is az újításokért, csak a történet további folytatásáért várta a programot, ők biztos, hogy kiábrándultak, mert az Episode Two egy picikét kívül-belül megújult.

A sztori a vonat kisiklása utáni történésekkel kezdődik. Nagy nehezen magunkhoz térünk, majd miután meggyőződtünk róla, hogy a citadellában történt robbanás egy szuperportált hozott létre, elkezdjük a kalandjainkat. Hamarosan felvesszük a kapcsolatot Eli-al és Dr. Kleiner-rel és tudomásukra jut, hogy a citadellából ellopott adatcsomag miatt üldöz most minket a combine. Dr. Magnusson arra utasít minket, hogy amilyen gyorsan csak lehet, jussunk el a Fehér Erdőbe, lehetőleg az adatokkal együtt. A fordulatoktól heves kalandok innét kezdődnek.

Az Episode One-al kapcsolatban igazán lehangoltak voltunk. Semmi újítást nem kaptunk a játékba, a feltett kérdések száma ismét több lett, mint a megválaszoltaké, és a játék is csak karcsú 3 órára tudott lekötni. De ezt a hibát az Episode Two orvosolni kívánja. Először is megkell említenem az új ellenségtípusokat. Az első epizódban látható Hunterekkel most már életnagyságban is lesz alkalmunk találkozni. Ezek a körülbelül 2 méteres dögök jáci könnyedséggel mozognak és ugranak fel a magasabb helyekre. Közelükbe merészkedve hevesen csapkodnak és lökdösnek, de ezenfelül még robbanótölteteket is képesek kilőni. Az antilon fészekben két újfajta lénnyel is összetalálkozhatunk. Említésre méltóbb a acidlion nevű bogár, mely gyors, hatalmasat tud ugrani és maró anyaggal támad. Elég félénk egy faj, mert a játékos közelébe nem mer merészkedni, általában csak távolabbról támad. Ennél ártalmatlanabb az antlion hernyó, amelyekkel a fészek minden egyes sarkában találkozni fogunk. Ezek ártalmatlanok, támadásra nem képesek, golyót sem érdemes pazarolni rájuk, mert szimplán el is taposhatjuk őket. A belőlük kinyert gubó pedig növeli az életerőnket. Az előző epizódhoz hasonlóan új fegyvert most sem kapunk, de a játék végén találkozni fogunk Dr. Magnusson egyik találmányával, melyet a doki csak Magnusson Device-nak nevez. Ezekkel a töltetekkel könnyedén hatástalaníthatjuk a Stridereket. A dolgunk csak annyi, hogy az eszközt a Gravity Gun segítségével az ellenségre juttassuk, majd egy pontos lövéssel megsemmisítsük azt. Míg az Episode One nem tartalmazott semmilyen vezethető járművet, addig a második epizódban lehetőségünk lesz egy 1969-es Dodge Chargerre hasonlító jármű volánja mögé bepattanni. Később ez is kap kisebb extrákat, mint pl: az ellátmányos ládákat jelző radar, amelyet később felturbóznak, majd a játék végén egy tárolóállványt is kap a kocsi a hátuljára, amivel lehetőségünk van a Magnusson Device-t könnyedén szállítani.

A grafika láthatólag fejlődött. A source motor kisebb átalakításokon ment keresztül és a játék már ezt a grafikus motort kapta meg. A külső terek sokkal szebbek lettek, ez meg is látszik a játékon rendesen, mivel többet fogunk az erdős terepeken mászkálni, mint benn. A mesterséges intelligencia is javult egy kicsit, ez megtapasztalható a combine harcok során. Pár új dallam is bekerült a játékba, melyek az előző részekhez hasonlóan ismét remekül sikerültek. Hangok terén nincs változás, a szinkronhangok pedig maradtak a régiek. Bár az Episode Two is végigjátszható csekély 4 óra alatt, azért valamivel mégiscsak több, mint az Episode One esetében. Főleg ha az ember nehezebb fokozaton viszi, biztos, hogy meg fog gyűlni a baja pár fejezetnél. Hibákba nem igazán lehet belefutni, de van a motornak egy nagyon csúnya sajátossága, ami a szinkront illeti. Néha előfordul egy olyan hiba, hogy ha egy bizonyos pozícióba kerülünk a beszélő karakterhez, megesik, hogy a beszédét nagyon halknak halljuk, vagy éppenséggel egyáltalán nem is hallunk semmit. Nem tudom, hogy gondolták ezt, de egyáltalán nincs ennek semmi valóságalapja és kissé idegesítő is, mert néha azt sem vesszük észre, hogy hozzánk beszélnek. Szintén nehézségek merültek fel az autó irányítása közben. Elég hülyén lett ez konzolon megoldva, mert navigálni és gázt adni is egyaránt a bal analóg karral kell. Elsőnek elég nehéz így vezetni egy autót, bár megtanulható. Részemről azt mondom, elég butaság volt, hogy a gáz nem kapott egy saját gombot, de hát ez már így maradt. Kicsit belekötnék nehézségbe is. Maga a játék teljesítése egyáltalán nem egy nehéz feladat, de a végső összecsapás irtózatosan frusztráló tud lenni. Szerintem könnyíthettek volna rajta egy icipicit. Bár nem azt mondom, hogy ne legyen benne kihívás, de ezt én egy kicsit már túlzásnak éreztem.

Igaz ez az epizód sem zárta le a történetet, de minden formula benne volt, ami igazán jó játékká teszi a Half-Life-ot. Tetszettek a változatos terepek, a sztori ismét fordulatoktól hemzseg, helyenként egy hatalmas adrenalin pumpa az egész és külön öröm, hogy ismét alkalmunk nyílik járművet vezetni. Reméljük mihamarabb eljön a folytatás egy Episode Three keretében, vagy netán egy teljes értékű harmadik epizód személyében. Csak reménykedni tudunk. Immáron negyedik éve.

 

9.7/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr812663188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.