Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Serious Sam: The Second Encounter

2011.04.15. 15:30 :: szogyenyi

Nemhogy manapság, hanem régebben is elég ritka volt az olyan játék, melynek megjelenése után alig 1 vagy másfél évre rá már jön is a folytatása. A kivételek közé tartozik a Serious Sam sorozat is. Alig egy év telt az első rész megjelenése óta, és ahogy az várható volt, a folytatás meg is érkezett.

A Serious Sam nem éppen a történetéről volt híres már a megjelenésekor sem, hanem a stílusáról és hangulatáról. A folytatásban a sztori ismét nem kapott nagy hangsúlyt, de folytatja azt a vonalat, amit már az előd is követett. Sam felszállt az idegenek hajójára és elindult a bolygójukra, hogy leszámoljon velük, de az utazás során, amikor egy fura repülő szerkezet kerül az utunkba, váratlan baleset történik és az űrhajó lezuhan. Hősünk valamerre Dél-Amerika egyik részén landol, a játék innen veszi kezdetét.

A játékmenet szinte teljesen megegyezik az első részben felvonultatott elemekkel. Míg ott az ős egyiptomi kultúrába kaphattunk kis betekintést, a Second Encounterben három kor helyszíneit járhatjuk be. Kezdetben a Maya korban fogunk rendet tenni, ezután következik Babylon birodalom, végezetül pedig a Sötét középkorba kalauzol el bennünket a játék. A játék részét képező elemek nem sokat változtak. A fő feladat a ,,menj előre és hentelj” lesz, de néhol ismét bele fogunk ütközni olyan pályarészekbe, amelynél az átjutáshoz egy kart kell meghúznunk, vagy egy tárgyat kell megszereznünk. Az első részben helyet kapó úgynevezett arénaharcokkal itt is fogunk találkozni, bár mintha a második részben kicsit több lenne belőle, mint az elsőben volt. Természetesen ellenségekben itt sem lesz hiány, a program bőszen zúdítja a nyakunk közé a lényeket.

Fő segítőnk ismét a NETRICSA lesz, ami kis javításon esett át az előző rész óta. Most is érdemes lesz elolvasni az üzeneteit, mert néha hasznos tanácsokkal lát el. Újdonságok mint már mondtam nemigen kerültek a játékba, bár pár új fegyver és ellenség azért még helyet kapott a lemezen. Kezdjük a fegyverekkel. Az első részben látott összes fegyvert lesz alkalmunk használni, de a kibővített arzenál első darabja a láncfűrész lesz. Gyengébb ellenfelek aprítására kiváló eszköz, bár hosszútávon nem igen fogja senki sem alkalmazni. Tömegpusztítási célra kapunk egy lángszórót, ami elég hasznos kis jószág, főleg a már említett arénaharcoknál fogjuk használni, és hamar rá is jövünk, hogy a játék végéig hű társunk fog maradni. Nagy a hatótávolsága és a tűzereje rendkívül erős. A magasabb pontokon bujdosó szörnyecskék likvidálására a mesterlövészpuska lesz segítségünkre. Célzása pontos és nagyon erős nyomot hagy az ellenfeleinkben. A Serious Bomb kellékünk utolsó darabja, ami egy hatalmas atomrobbanást képes előidézni, kitakarítva ezzel minden szörnyet, ami a látótávolságunkban van. Nagyon jól fontoljuk meg, mikor is használjuk, mert igen kevésszer lesz alkalmunk használni! Ezek mellett helyet kapott három módosító is a játékban. A Serious Damage a fegyverek sebzését növeli, a Serious Speed Boots-al gyorsabban tudunk futni, az Invulnerablity sebezhetetlenséget ad, bár fontos megjegyezni, hogy ezeket a képességeket csak egy bizonyos ideig alkalmazhatjuk. A játékban helyet kapott pár új ellenfél is. A három főgonoszon kívül a következő lényekkel találkozhatunk: Cuncureito, the Pumpkin (nagydarab, sütőtökfejű fazon láncfűrésszel), Zumb'ul (két rakétavetővel felszerelt szörnysereg. Zorg Mercenary/Commander (futurisztikus, lézerrel lövöldöző alakok), valamint a Reeban Electro Fish (villámokat szóró vízi lény).

Grafikailag a játék mitsem változott. A játékot ugyan az a Serious Engine hajtja, ami már az első rész alatt dübörgött, picit lett csak felújítva. Ez leginkább a lángeffekten és a pályák sokszínűségén mutatkozik meg. Harcolhatunk immár havas tájakon, sötét középkori várakban és burjánzó zöld terepen. Valamivel többször lesz alkalmunk tágas terepen harcolni és a játék végén megcsodálhatjuk azt is, hogyan képes a motor kezelni a változó fényviszonyokat. Egyszóval nem igazán fogjuk eldobni tőle az agyunkat, de még mindig képes megállni a helyét az akkori idők elvárásaihoz. Az AI sem igazán változott. A koncepció maradt ugyanaz: A szörny meglát téged, elkezd futni felét, te pedig agyonlövöd, és ezt megismétled még kismilliószor, mire a játék végére érsz. Persze az ilyen típusú játékoknál ez nem alapkövetelmény, és nem is szabad kifogásolni, szóval a mesterséges intelligenciát most szimplán át is ugorhatjuk. A zene kis egyszerű hangulatú, néhol felcsendülnek az első rész dallamai is. Igazából nekem nincs gondom vele. Kicsit egyhangúak, de amúgy teljesen elfogadható. A hangeffektek maradtak ugyan azok. Mind a fegyvereké és az ellenségeké is. Igazából a probléma csak annyi vele, hogy hosszútávon idegesítő tud lenni és elég egyhangúak. Hab a tortán Sam beszólásai, ami ismét az egyik poénfaktora a játéknak. Nemcsak Sam egyedi humora teszi a játékot vidámmá, de az elrejtett Easter eggek is, mint például a megőrült, ránk lövöldöző hóember, a levadászható mikulás, vagy azok a sírhelyek, melyekből a készítőkre hasonlító karakterek jönnek elő, ha ezeket a sírhelyeket felnyitjuk.

A Second Encounter hű maradt az első részben felvonultatott elemekhez. Újításokra ne igazán számítsunk, helyette ismét az órákig tartó, jó öreg, agyatlan lövöldözést kapjuk. Aki új az FPS műfajban, semmiféleképpen ne ezzel kezdjen, mert a játék az első pertől kezdve az utolsóig beleránt a mélyvízbe és nem hagy kijönni onnan egy percre sem. Az ellenfelek minden pillanatban dögivel jönnek ránk, egy újoncnak elég mindenfelé koncentrálni, és ez az a tény, ami másfél óra után unalmassá teszi a játékot. És sajnos egy a legnagyobb negatívuma a programnak, ami lehúzza a játékot. Bár ez még nem azt jelenti, hogy a játék rossz lenne.

 

9.0/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr382713495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.