Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Need for Speed: Underground

2011.04.22. 15:30 :: szogyenyi

Új év, új Need for Speed, egy mondhatni ,,új” csapat tollából.  Az eddigi Hot Pursuit próbálkozások után az EA fejlesztőcsapata úgy érezte, valami újdonsággal kellene betörni a piacra. Ehhez jó alap volt a Halálos Iramban című film és a tuning művészetének rajongóit célba véve elkészült az első vérbeli tuningolós NFS.

Éjszakákba nyúló illegális utcai versenyek, hangosan bőgő motorok, temérdek mennyiségű füst és agyonmatricázott verdák. Ez jellemzi az Undergroundot. Ezzel a pár szóval szépen le is írhatnám a játékot, de hát néma gyereknek anyja sem érti a szavát, így nézzük meg közelebbről, mit is nyújt a megújult epizód. A játék indítása után rögtön bele is vethetjük magunkat az Underground játékmódba. Itt az éppen rendelkezésre álló versenyek közül teljesíthetjük azt, amelyikhez kedvünk szottyan. A karrierünk során 112 versenyt kell teljesítenünk. Minden egyes verseny után, ha sikerül első helyen a célba érnünk, pénzjutalom éri a markunkat. (A pénz mennyisége a választott nehézségi szinttől függ). Ebből a pénzből cserélhetjük le később az autónkat, javíthatunk a teljesítményén és kicsicsázhatjuk a külsejét. A kocsink bikázásához vehetünk bele turbót, nitrót, ECU chipeket, új felfüggesztést, gumikat és motort. Ezeken kívül tehetünk vizuális elemeket is autónkra, például első és hátsó lökhárítót, oldalszoknyát, spoilert, légbeömlőket, lecserélhetjük a fényszórókat, a felniket, kedvünk szerint átfesthetjük az autót, több rétegben felmatricázhatjuk, és még sorolhatnám. Így már nem fog két egyforma autó állni a startvonalnál. Természetesen, hogy ezekhez az alkatrészekhez hozzájuthassunk, fel is kell mutatni valamit, hogy nem akárhonnan jöttünk, és a versenyek teljesítése után ezek a cuccok elérhetőek lesznek számunkra. Itt játszanak nagy szerepet a verseny közben szerzett stíluspontok is. Stíluspontot szerezhetünk ugratással, drifteléssel, vagy ha nagyon közel hajtunk el egy civil autó mellett. A játék ezeket összeszámolja a verseny befejezése után, és ha elértünk a kitűzött határt, újabb alkatrészek nyílnak meg előttünk.

Verdánkkal öt (vagyis inkább hat) különböző versenyszámban vehetünk részt. Két versenymód lehet ismerős az előző szériákból: a körverseny és a kieséses verseny. Előbbinél természetesen a pályán megadott körök teljesítése a cél, míg utóbbinál ugyan ez, csak minden kör végén az aktuális utolsó helyezet kiesik a versenyből. A sprint versenymód egy A-ból B-ig versenyszám, ahol egy előre meghatározott szakaszon kell versenyeznünk. Amivel viszont nem találkozhattunk, az a Drift és gyorsulási futamok. Gyorsulásnál egy viszonylag egyenes, hosszú útszakaszon kell elsőként beérnünk a célba. Fontos megjegyezni, hogy ilyenkor a játékos manuálisan kezeli a váltót, megnehezítve ezzel a feladatunkat. Természetesen nem kell berezelni, egy középen elhelyezett jelzés tudatja velünk, mikor érdemes rátenyerelnünk a váltó gombjára. Ha a mutató kéken villog, akkor már válthatunk, de akár még egy kicsit várhatunk is. Ha zölden villog, akkor viszont eljött a legtökéletesebb idő a váltásra. Ha elbambulunk, a mutató őrült módon pirosan kezd világítani és ha hosszabb ideig nem teszünk ellene semmit, egy kis idő után felforr a motor és vége a versenyünknek. A drift játékmódban egy különlegesen kialakított pályán kell a gumikat égetnünk. A szabályok egyszerűek: Sodródás közben érjük el a legmagasabb pontszámot, lehetőleg minél nagyobb szorzóval és semmiféleképpen ne érjünk hozzá a falhoz, mert az az aktuálisan megszerezett pontok elvesztését eredményezi. Azt hiszem ezt nem kell részleteznem, bár jobban nem is igazán lehetne leírni. Utolsóként hagytam a kakukktojást, az időfutamot. Ez igazából nem sorolható be a versenyek közé, de hát ezeket a kihívásokat is teljesítenünk kell, szóval szükségesnek éreztem, hogy leírjam. Egy megadott időn belül kell teljesítenünk a kijelölt távot, és ha sikerül, akkor különböző extra alkatrészek üthetünk a markunkat. Itt jön a képbe a két kulcsfontosságú karakter, Samantha és TJ. Samatha látványelemekkel jutalmaz meg minket, TJ pedig teljesítménynövelő alkatrészekkel. Jól gondoljuk meg mit választunk, mert több lehetőséget is felkínálnak nekünk.

Vessük bele magunkat a játék szívébe. A programot az EAGL motor egy módosított változata hajtja. Maga a grafika mondhatni szép, bár nem üti meg azt a mércét, amit elvárnánk tőle. Az épületek kockásat, az utak textúrája csúnya, az autók egyes részei pedig szögletesek. Ezen kívül minden téren jól teljesít. A fények szépek, a füst részecskemegjelenítés is ígéretes, és a gyorsulási futamok közben alkalmazott elmosódás effekt is élethű. A zenék rendkívülten jól lettek összeválogatva. Igaz a lista nagyobb részét a Rock stílus uralja, de szerintem ez épp, hogy passzol az utcai versenyzéshez. Összesen 26 dal ékesíti a listát, ami nagy előreugrás a Hot Pursuit 2-höz képest. Az autólista kicsit eltér a megszokottól. Míg az előző epizódokban rendszerint luxusjárgányokat vezethettünk, most nagyobb szerepet kaptak a szimpla utcai autók és a japán csodagépek. A listában olyan gyöngyszemeket találhatunk, mint pl: Peugeot 206, Acura RSX, Nissan 350Z, Toyota Supra a borítón szereplő Nissan Skyline GT-R (R34) és stb. Amit mindenféleképpen kritizálnom kell, az az autóvásárlás menete. Ha reálisan gondolkodunk, akkor ugye van egy garázsunk, amit megtömhetünk néhány különféle autóval és azokat mind-mind külön tuningolhatjuk (Még nem jelent meg a többi rész, csakis lefelé gondolkodjunk) Ezt a gondolkodásmenetet az Underground egy laza mozdulattal felborítja és a következőt vázolja nekünk: Pillanatnyilag van X járgány (Összesen a játékban 20). Te kiválasztol egyet, agyontuningolod, ha másik kell, akkor szépen becseréljük, a fejlesztéseket pedig rászereljük az újdonsült négykerekűre. Na mit szólsz? Azt, hogy bekaphatják, mert ez egy nagy baromság! Miért nem lehet több autóm? Miért kell állandóan cserélgetni? És ha az én ízlésem szerint egy másik autón nem áll jól az előzőleg felszerelt spoiler, akkor én azt most mindig cserélgetni fogom? Igen, kedves olvasó. Pontosan. Ha nem tetszik a rendszer, akkor nem kell élni ezzel a lehetőséggel ennyi. Ennek annyi az előnye, hogy a turbót és a többi marhaságot nem kell mindig szerelgetni a többi autóba, úgy hogy minden rosszban van valami jó is. Szintén problémák vannak a nehézség terén is. Könnyű fokozaton a versenyek nagy része igen könnyedén teljesíthető, de vannak pillanatok, amikor az ellenfél hirtelen olyan jó vezetési képességekre tesz szert, hogy szinte lehetetlen vele bírni. Mi a frásznak? Ilyennek nem szabadna előfordulhatnia kérem szépen! Pont emiatt van ott a másik két szint, hogy aki a kihívást keresi, annak pörköljön oda az AI. Emiatt pedig jön a következő marhaság, hogy rendszerint amikor beleütközünk egy civil járműbe, akkor többszörös 360-as forgásba kezd bele az autó. Idegesítő, hátráló és végső soron lehetetlen. Hála a hibajavításnak ez ma már kisebb számban fordul elő. Már nem akartam leírni, de az idióta pályatervezés már csak hab a tortán. Rendszeresen előfordul, hogy hülye kis villanyoszlopokban akad fenn az autó, az kéziféknek hasznát nem lehet venni, és egy csomó helyen olyan tárgyak vannak elhelyezve, amit 250 km/h sebességnél egyszerűen képtelenség előre látni. Gondolok itt kiálló oszlopokra (megint), éles kanyarral felszerelt alagutakra, melyeket középen pilléroszlopok díszítenek, és arról a kibaszott fasorról az utca közepén inkább már nem is beszélek.

Az Underground ettől függetlenül természetesen egy nagyon jó és élvezhető játék. A nyomorék autóvásárlási rendszert még meg is lehet szokni, és semmi hibája nem lenne a játéknak, ha a páylatervezők nem szart adtak volna ki a kezük közül, hanem egy gondosan megformált város utcáit varázsolták volna a monitorunk elé. Ettől függetlenül én még minden versenyjátékokat kedvelő embernek szívből merem ajánlani a programot.

 

7.2/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr422734011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.