Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

F.E.A.R: Extraction Point

2011.05.13. 15:30 :: szogyenyi

A 2005-ös év nagy meglepetése kétség kívül a F.E.A.R. volt. A Monolith  kitűnő akciójátékot adott nekünk, ám egy kisebb incidens után a fejlesztők otthagyták a Vivendi-t, így a kiegészítőt egy másik csapatnak kellett megcsinálnia. Jelen alanyunk szülőatyjai a TimeGate Studios, és már ebből lehet sejteni, hogy ez már talán nem lesz olyan jó, amit azelőtt kézhez kaptunk.

Azt már az előző játék végén sejteni lehetett, hogy a történet egyszer még folytatódni fog. Ez így is lett. A minket megmenteni küldött helikopter velünk a fedélzeten balesetet szenved, és lezuhan. Hősünk feladata most nem az ártatlanok megmentése lesz, sokkal inkább a menekülés és a kivonási pont elérése. Ezt a tettünket pedig Paxton Fettel klónhadserege személyében szeretné megállítani, akit bár az előző részben egy jól irányzott lövéssel elvileg a másvilágra küldünk, most újra itt van.

Bár a sztori elég gyenge, ezt most mégis nézzük el, elvégre ennyiben ki is merült az egész. Sajnos. Amit kapunk, az ugyan az az akció, amit az alapjáték is nyújtott. Ezt hivatott a fejlesztőbrigád kibővíteni szám szerint három új fegyvert. Az egyik egy padlóra rögzíthető mini gépfegyver, ami automatikusan beméri az ellenfeleket és elkezdi lőni őket. A gatling szerű gépfegyver sem maradhat ki a sorból, ezen felül egy nagyon baró lézerfegyvert is a kezeink közé vehetünk, amellyel szépeket rajzolgathatunk a falra, de ha úgy tartja a kedvünk, ketté is vághatjuk vele ellenfeleinket. Egyetlen probléma van ezekkel a fegyverekkel. Amikor kézhez kapjuk őket, annyira kevés lőszert lehet összeszedni hozzájuk, hogy egy kisebb őrjárat leölése után szinte semmi nem marad a tárban. Szóval adagolhattak volna ezekhez kicsit több muníciót is. Ellenségek terén viszont sok változás nemigen történt. A már ismerős ellenfelekkel ismét lesz alkalmunk összefutni, de azért pár új kinézetű replika katonával összefogunk találkozni. Ezek mellett van egy új robot, ami elődjéhez képest semmit sem változott, kivéve a felépítését, és egy, a fentebb már említett minigunnal felszerelt páncélos katona lesz az új ,,barátunk”. Egyetlen egy új paranormális lénnyel fogunk találkozni, aki láthatatlan és vörösen izzó szemei vannak.

Azért nehéz egy kiegészítőről írni, mert a legtöbb esetben semmit nem változnak a dolgok az alapjátékhoz képest. A grafikus motorról már mindent elmondtam a F.E.A.R.-ről szóló cikkben, ezek a tulajdonságok itt is megmaradtak. Valamit valószínűleg babrálhattak a rongybaba effekt terén, mert néha egy ellenség megölése után a holtest valamiért ugrik egyet, mielőtt összeesne. Érdekes eset, és egyben meglepő is. És sajnos az a hiba is elég gyakran előfordul, hogy a hullák beragadnak és elkezdenek rángatózni, ekkor folyamatos csattanás hangok játszódnak le. Nem éppen zene füleimnek. Ja ha már a zenénél tartunk. A készítők fogták az alapjáték OST-jének majdnem a felét és egy laza mozdulattal áttették a kiegészítőbe. Úgyhogy ne keresettek új dallamokat a játékban. Akinek ez lenne a célja, azt sajnos ki kell, hogy ábrándítsam. A szinkronnal különösebben nincs bajom. Az ismert karaktereket a megszokott színészek szinkronizálják, bár túl sok szöveg nem hangzik el a játékban, szóval nagy dolguk nem lehetett. A legnagyobb baj mégis csak annyi a játékkal, hogy elképesztően lineáris és unalmas. Egyszerűen nincs benne az a parafaktor, ami az alapjátékban benne volt. Unalmas az egész és kiszámítható. Persze próbálták csavarni az eseményeket, sajnos szart sem ért egyik próbálkozásuk sem. Hiába vannak új helyszínek, mint például metróállomások, kórház, irodaépületek, az egész nagyon lineáris. Persze van néhány olyan terem, ahonnan több ajtó is kivezet, értelme nem sok van, mert szinte minden folyosó ugyan oda vezet. Talán úgy érezheti az ember, hogy most lehet, hogy eltévedt, de a második, harmadik ilyen helyzet után ez a megérzés tovaszáll.

Az Extraction Point semmi más, csak egy ugyan olyan szelet torta, amit a F.E.A.R.-ből vágtak ki. Ugyan az az akció, ugyan az a játékmenet, a pályák kissé lineárisak, egyhangúak, egy közel három órás untatás az egész. Persze el lehet vele lenni, de az ember mégsem ezt várná, főleg egy ilyen címtől. Ezt elhibázta a TimeGate.

 

7.6/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr152773364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.