Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Carmageddon 2: Carpocalypse Now

2011.06.24. 15:30 :: szogyenyi

Ha azon gondolkozunk, melyik is a játéktörténelem egyik legvéresebb és legbrutálisabb játéka, sok cím eszünkbe juthat. Talán mindenkinek elsőre a nagy port kavaró GTA sorozatok jutnak eszébe, de ha a Manhuntot, a Postal sorozatot vagy a GOW-ot említem meg (Gears of War vagy God of War, tökmindegy) akkor is a tömérdek mennyiségű vér és brutalitás jut eszünkbe. Kicsit utazzunk vissza a múltba, egészen 1997-ig, ekkor jelent meg a Carmageddon trilógia első része. Már ez is nagy port kavart brutalitása miatt, de 1998-ban megérkezett a folytatása, amely még véresebb és jobb volt elődjénél.

Ebben az örült versenyben mi a borítón is szereplő kopasz, elmebeteg arcot fogjuk megszemélyesíteni. A versenyek célja roppant egyszerű. Az idő letelte előtt végeznünk kell minden versenytársunkkal. Vagyis elnézést, inkább úgy fogalmaznék, hogy ez is egy járható út a sikerhez, mert nem csak így lehet nyerni. Megnyerhetjük a versenyt, ha áthaladtunk az összes ellenőrzőpontot, természetesen sorban és az összes kört teljesítve. De a sikerhez vezet az is, ha a pályán fellelhető összes embert, kutyát és egyéb más élőlényt halálra gázolunk. A pálya adott, hogy mit is csinálunk rajta, az már csak a kedves játékoson múlik.

A népirtásban különböző, a pályákon fellelhető power up-ok lesznek a segítségünkre. Mindet felsorolni elég nehéz lenne, de hogy képben legyünk, egy néhányat ismertetek közülük. Ezeket a módosítókat több csoportba lehetne osztani. Egyik részük a járókelők megölésében segít vagy éppen hátráltat. Például az élőlények kicsire vagy nagyra nőnek, vékonyak vagy dagik lesznek, a testrészeik könnyedén lehullanak, gyorsabban tudnak futni, stb… Az ellenséges autók likvidálára kaphatunk elől/hátul kilőhető bombát, rugót, buzogányt, a haladást megnehezítő olajtócsát, turbót az autónkhoz stb… Mint már említettem, iszonyatsok módosító van, szóval ezt a témát most inkább hanyagolom. A megölt emberekért, állatokért, ellenfelekért krediteket és időt kapunk. A kredit segítségével vásárolhatjuk meg az adott meccs végén az ellenfél autóit, de csak azokét, amelyikőjük a verseny során életét vesztette. A játék 40 versenyt tartalmaz, amely négyes csoportokra van felosztva. Minden egyes fejezet 3 versenyből és egy küldetésből áll. Ezek a feladatok mindig változóak. Például üssünk el X embert, haladjunk át az ellenőrzőpontokon, pusztítsunk el minden adóvevőt a városban, öljünk meg X ellenfelet, ami ebben közös, hogy a megadott időn belül kell ezt végrehajtanunk és ezt nem lehet megtoldani plusz másodpercekkel.

A játékot a BRender névre hallgató grafikus motor hajtja, ami mondhatni szépen néz ki. A víz, tűz effektek nekem kifejezetten tetszettek, a fizika és a törésmodell lélegzet elállító. Az autók csodaszépen törnek, az alkatrészek lehullanak róluk, egyszóval zseniális, természetesen a korhoz viszonyítva. A karakterekről sajnos már nem tudom ezt elmondani. Nagyon kockásak és szögletesek, azért ’98-ban ennél már láttunk szebbet is, be kell hogy valljuk, de őszintén. A zene tökéletesen, ehhez az agyatlan roncsderbihez csak ilyen rock/metal stílus illik, nincs is mibe belekötni. Hibákat nem igazán lehet lelni benne, egyedüli hajritkulást csakis a nehézség tud okozni, ami főként a küldetésekre igaz. Persze teljesíthetőek, de elég nagy ügyességre lesz hozzá szükségünk. A járműlista pedig nagyon bő, mindenki mgfogja találni a maga kedvencét. Kezdve a sportautóktól egészen a bulldozerig, de van itt még kombájn, rendőrautó, gyorsulási autó, targonca, repülőgép (igaz repülni nem lehet vele) kamionok és miegymás.

A Carmageddon 2 igazi klasszikus. Aki szeret rombolni és kissé szadista hajlamokkal él az kora ellenére imádni fogja ezt a játékot. Egyszerűen mindig tud újat mutatni, nem lehet megunni. Sajnos méltó folytatása azóta sincs a játéknak, a korszakalkotónak szánt trónörökös TDR2000 csúnyán leszerepelt.

 

9.8/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr652870198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása