Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Ninja Blade (Xbox 360)

2011.07.01. 15:30 :: szogyenyi

Ha megkérdeznének, hogy melyek a legkedvesebb hack and slash játékok számomra, első helyen biztos a God of War sorozat állna, azt követné a Devil May Cry, és a harmadiknál valószínűleg meg sem tudnék nyikkanni, mivel nem nagyon vagyok oda ezért a műfajért. A Ninja Blade esetében úgy voltam, egye fene, jónak néz ki, ki kellene, hogy próbáljam, annyira rossz csak nem lehet. Hogy mit tudott kihozni a műfajból a From Software, most megtudhatjátok.

2015-öt írunk, a történet Tokióban játszódik. Egy néhány évvel ezelőtt elszabadult fertőzés miatt mára az emberek nagy része mutánsokká változott. Legtöbbjük igen agresszív példány, de akadnak közülük értelmesek is. A város megtisztítására egy különleges, ninjákból álló osztagot küldenek ki a helyszínre, melynek mi is tagjai vagyunk, Ken Ogawa személyében, a csapat vezetője pedig nem más mint Ken apja. Már a bevezető küldetés végén történik egy csavar, lényegében ez adja a játék 9 misszióból álló történetét.

Aki játszott már ilyen típusú játékokkal, azt nagy újdonság, esetleg meglepetés már nem fogja élni. A fő cél, hogy a hordában érkező idegeneket szétkell aprítanunk, később egy nagyobb ellenséggel is le kell számolnunk. A Ninja Blade sokkal masszívabb és keményebb, mint bármely hack and Slash játék. Az akció iszonyatosan pörög, egy nyugodt percünk sem lesz, hiszen az ellenségek állandóan az életünkre törnek. A bossharcok pedig szinte a játék védjegyévé váltak. Nincs olyan küldetés, ahol legalább ne lenne 2 vagy 3 nagyobb ellenség, akik ellen meg kell küzdenünk. Nagyon feladja a leckét, a legügyetlenebb emberből is gyorsan ügyes kardforgatót csinál a játék, mert minden tudásunkra és ügyességünkre szükségünk lesz, ha végig szeretnénk vinni a játékot.

Az aprításban 5 fegyver lesz a segítségünkre. Kezdetben egy sima kardot kapunk, melyel a normál ellenfeleket apríthatjuk, utána egy ikerpengés vágóeszköz boldog tulajdonosai leszünk, mely nemcsak hogy gyors, hanem csáklyaként és használhatjuk. Ez a funkció végülis csak arra hasznos, hogy a távolabbi helyekre odahúzhatjuk magunkat és a kivégzéseknél alkalmazza a főhős, mi magunk nem tudjuk játék közben alkalmazni, például felhúzni magunkat vele a plafonra vagy egy magasabb helyre, amolyan pókember stílusban. Harmadik húsdarálónk egy nehézpenge, amivel a páncélozott ellenségeket könnyebben le tudjuk fegyverezni, bossharcoknál is előfordul, hogy kötelezően eme eszköz segítségével kell meggyengíteni a férget, de a továbbjutást jelentő, megrepedt falakat is ezzel kell széttörnünk. Illetve van még egy fegyverünk, a játék nevét is ihlető Ninja kard, amit igaz a játék elején nekünk ajándékozza édesapánk, használni mégiscsak az utolsó küldetésekben tudunk. A hátunkra erősített shuriken is tökéletes létszámcsökkentő eszköz, a Ninjutsunak köszönhetően három funkcióját alkalmazhatjuk: szél, tűz, elektromosság. A szél a tűz eloltásában segít, illetve ezzel képesek vagyunk meggyengíteni a tüzes ellenfeleket, a tűz a speciális, utunkat elzáró szöveteket égeti fel, illetve amolyan gránátként is alkalmazható a távoli ellenfelek likvidálására, az elektromosság pedig megbénítja őket. Nagyon fontos, hogy a shuriken alkalmazásához Chi-re van szükségünk, amit az életerőnk alatt elhelyezkedő csík mutat, éppen mennyi is van belőle. Szerencsére külön nem kell gyűjteni őket, mint az életerőt, egy idő múlva magától is feltöltődik. Szerencsére nindzsánk fel van vértezve egy különleges képességgel, ami a Ninja Vízió névre hallgat. Ha aktiváljuk, akkor az idő lelassul körülöttünk és a különleges pontokat, tárgyakat a játék jól láthatóan kiemeli nekünk. Az éppen alkalmazni kellő objektumok kék színben virítanak, ami segít a továbbjutásban, de bossharcoknál az ellenfelek gyengepontját pirossal színezi be. Még egy képesség bővíti a tárházunkat, a jobb ravasz folyamatos nyomva tartásával Ken gyorsabban képes futni. Ez leginkább bossharcoknál lesz segítségünkre, de vannak olyan platformok, amelyeken csak eme képesség segítségével tudunk átjutni.

A játékmenet nem bővelkedik nagy újdonságokban. A God of War-ban látott, Quick Time Event (későbbiekben QTE), vagyis a gombnyomogatós résszel itt is fogunk találkozni, méghozzá elég sűrven, úgyhogy aki nem híve ennek a megoldásnak, az kösse fel a gatyát, mert nem hogy minden bossharcnál fogunk ezzel szembesülni, hanem a legtöbb átvezető videóban is. Ha elrontjuk, nagy gond akkor sincs, hiszen egy Prince of Persiás idővisszatekeréssel újrapróbálhatjuk bármikor. Lehet dicsérni és szidni ezt a megoldást, de szerintem sokkal életszerűbb lett volna, ha egy-egy rontásnál nem kell máris újbólkezdeni az egészet, hanem bekapunk egy jókora pofont, az életerőnk kicsit megcsapolódik, és folytathatjuk a játékot. A helyszínek változatosak. Legtöbbször romos épületekben kell harcolnunk, de megfordulunk majd alagutakban, egy repülő fedélzetén, metróállomásokon, háztetőkön és a Tokiói tornyon is. Nagyon jó ötletnek bizonyosult az is, hogy nemcsak a hagyományos megyek és gyilkolok játékmód kapott helyet a játékban, hanem van amikor egy repülőről vagy autóról kell géppuska segítségével osztanunk az áldást. Jó ötlet és színessé teszi a játékot, de a harmadik, negyedik után az ember kezdi úgy érezni, hogy jajj már megint ez?!  Ha ár God of War, a HP bogyók gyűjtögetése itt is nagy szerepet kapott. Ezen kívül gyűjthetünk még úgynevezett Blood Crystalokat, amelyekkel a fegyvereinket fejleszthetjük. Ebben az invertory menüben használhatjuk el az eddig megszerzett életerő növelő sprayt és adrenalinkészleteket is. Természetesen itt is, a hordók és konténerek szétzúzásával gyűjthetünk különleges extrákat, amiket a főhősre aggathatunk, de a küldetés előtt ki is színezhetjük a ruháját akár, ha úgy tartja kedvünk.

A grafika mondhatni elfogadható. Szerintem az akkori kor elvárásainak ha nem is maximálisan, de úgy tűrhetően eleget tesz. Azért egy-egy átvezető videóban észre lehet venni, hogy van pár elég csúnyácska textúra, de ha megszokjuk a játék eléggé zöldes képvilágát, nem sok panaszunk lesz rá. Az angol szinkronhangokkal viszont van egy kis probléma. Helyenként úgy éreztem, mint ha nem sok energiát fektettek volna bele. Gondolok itt a helytelen hanglejtésre, a kissé fura akcentusra és arra, hogy nagyon-nagyon halk. Hiába húztam fel a hangerőt a játékban és a készüléken, néhol még így se hallottam, miről is beszélnek. Már ha beszélnek egyáltalán, mert előfordulnak olyan jelentek is, ahol a szinkron teljesen kihagy. De ez csak 1-2 mondatnál fordul elő, viszont az mindent negyedik-ötödik átvezetőben. Ezzel ellentétben a zene iszonyúan jóra sikeredett. Megvan benne az az adrenalinlöket, ami tökéletesen leírja magát az akciót. Egyszerűen zseniális, nekem nagyon bejött. Viszont ez a játék sem kerülte el a sorsát, nevezetesen azt, hogy bugoktól mentes legyen. A QTE részeknél sokszor előfordult, hogy a játék egyszerűen nem érzékelte a lenyomott gombot, vagy az elmozgatott analógot. És ez szintúgy igaz azokra a részekre is, amikor falról falra kell ugrálni, miközben futunk rajta. Az idegrendszeremet megették, de komolyan. Még egy PC-s portnál talán elfogadtam volna, de itt nehezen. Illetve ha már optimizálás. Néhány QTE résznél, nevezetesen amikor a két fél egymásnak keresztbe teszi a kardját és úgy erőlködnek, sokszor előfordult, hogy az egyik karakter a másikban van, vagy hogy a kard nem látszott, vagy belecsúszott a másik kardba és stb… Gyors reagálás erre: ezmiez? Hiába hasznos a Ninja Vision, ha kikapcsolás után jó három másodpercig a homályság miatt semmit nem látni. Ezt ki találta ki? Főleg akkor, amikor eléggé szar helyzet van, és egy csomó szörny körbevesz. És ami 2009-ben játékos gyalázás, az az, hogy nincs mentés. Vázolom a helyzetet. Elkezdesz egy missziót. Nyomulsz vele, oké, közben a játék a Checkpoint helyeken ment, ha véletlenül meghalnál, visszatérsz oda. Eljutol a bossig, de nem bírsz vele, a tököd kivan az egésszel, kikapcsolod a konzolt, gondolod majd innen folytatod, mert hát Checkpoint volt itt. Bekapcsolod a konzolt, játékot indítod, és lám-lám, a misszióválasztó menü jön be. Szóval szívhatod a fogadat, mert leszarja a játék, hogy checkpointhoz értél, nem menti el, kezdheted előről az adott küldetést. Milyen baromság ez? Ki volt az az idióta aki ezt kitalálta, és ki az a marha, aki erre még rá is bólintott?  A nehézségről meg csak annyit, hogy néhol még Easy-n is iszonyat nehéz a játék és ha ez még nem lenne elég, ez a könnyű fokozat nem is választható rögtön a játék elején, csak akkor, ha a rendszer úgy érzi, eleget szoptál már és felajánlja, hogy vált nehézségi szintet. Na azt is fejbe rúgnám, aki ezt kitalálta… végül is nem egy nehéz játék, de vannak benne pontok, ahol rendesen megizzasztja az embert, mondom ezt úgy, hogy közepes fokozaton vittem végig 3 missziót, és easy-n fejeztem be, pedig néhol egyenesen pokoljárás volt az egész játék.

A Ninja Blade ne tévesszen meg senkit első látásra, mint ahogy engem is megtévesztett. Egy viszonylag jó játék a maga műfajában, de annak is csak egy herélt változata. Nagyon pörgős és akciómentes, ami miatt nagy piros pont a fejlesztőknek, de ekkora szarvashibákat nem szabadna ejteni, pláne hogy a megjelenéskor 2009-et írtunk. Ejnye, ejnye.

 

8.2/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr212875880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.