Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Blur (Xbox 360)

2011.07.08. 15:30 :: szogyenyi

A tavalyi év májusának egyik legnagyobb szoftver csatája a szinte egy kaptafára készülő Blur és Split/Second volt. Mind a 2 játék remek sikereket ért el, de a szinte megegyező kiadási dátum miatt a Blur alulmaradt ellenfelével szemben. Jelenlegi tesztalanyom éppen ezért lett a Blur, hogy rájöjjek és megoszthassam, milyenre is sikerült.

A Blur nem cicomázza a szart. Nem vonultat fel gagyi történetet emberekről akik másik emberekkel rivalizálnak, nincs főhősünk és semmi, ami hajtaná előre a karaktert, mert erre egyáltalán nincs szükség. A játék csak a szórakozásra koncentrál, épp ezért teljesen megérthető a sztori teljes hanyagolása.

Az egyjátékos módban összesen 9 eseményen kell részt vennünk. Ezeken belül található 6 verseny, amelyeket ha teljesítettünk a kitűzött kritériumokkal együtt, akkor kihívhatjuk a főcsókát egy futamra. De ne haladjunk ennyire előre, vegyük át tüzetesebben az egyjátékos módot. Sajnos nem sok versenyszámmal fogunk találkozni. Leggyakoribb a sima verseny, ahol a cél csakis a győzelem. A Checkpoint futamokon a megadott időn belül kell áthaladnunk az összes ellenőrzőponton, míg Destruction módban az ellenfelek elpusztításával kell pontokat szereznünk. Ha teljesítettük a kitűzött elvárásokat, akkor vehetünk részt az Egy az Egy elleni boss versenyen, ahol 2 út vezet a győzelemhez: Vagy elsőként érünk be a célba, vagy totálkárosra zúzzuk az ellenfél verdáját. A versenyeken Blur pontokat kell nyernünk ahhoz, hogy újabb események nyíljanak meg, illetve ez fogja segíteni a szintlépésünket is, de erről egy kicsit majd később mesélek. Hogy hány pontot kapunk, az csakis a teljesítményünktől függ. Versenyeken az első három helyezésért kapunk pontokat, természetesen minél fentebb végzünk, annál többet. Destruction módban a több zúzásért, Checkpoint versenyeken pedig az időintervallum határozza meg a pontok mennyiségét. A már említett kritériumok eseményenként változnak, de mit mondjak, eléggé meg tudják izzasztani az embert. Minden eseményben 4 célt kell teljesítenünk. Ilyenek lehetnek, például: Egy körön belül a sebességed ne essen 120 mp/h alá, sikeresen használj el 20 aknát, pusztíts el 100 ellenfelet, nyerj a 6. versenyen úgy, hogy valakit totálkárosra törsz majd elsőként érsz a célba és hasonlóak. Természetesen eleinte ezek még könnyűek, majd idővel fog bekeményíteni a játék. A versenyek közben lehetőségünk van XP pontokat gyűjteni, ezekkel léphetünk szintet karrierünk során. Az XP-t a játék Rajongókba számolja. Rajongókat az ellenfelek szivatásával, drifetléssel, power-upok használatával lehet szerezni, nomeg nem árt, ha egy dobogós helyet is szerzünk. Ezen felül a versenyeken teljesíthetünk úgynevezett Fan Demand kihívásokat, amelyekkel még több rajongót szerezhetünk. Ezek lehetnek power-upokkal való szórkozások, vagy a csúcssebesség elérése, checkpoint kapukon való áthaladás, stb… Ha pedig szintet lépünk, új járművek nyílnak meg.

Ejtsünk szót a már sokat emlegetett power upokról. Összesen 8 darab erősítőt vehetünk fel a versenyek közben, ebből egyszerre csak 3 lehet nálunk.

  • Shunt: Egy erőteljes energiagömb, amely magas sebzést tud okozni. Nemcsak előre, hanem hátrafelé is kilőhetjük.
  • Shock: EMP töltetet lő ki, amely egy kisebb energiamezőket hoz létre a pályán. A rajta áthaladó autót képes jelentősen lelassítani.
  • Mine: Mint a neve is mutatja, ez az akna. A shunt-hoz hasonló energiagömb, de ez nem követi a célpontot, csak oda rakódik le, ahová leeresszük. Ha előrefelé lőjük, addig halad, amíg akadályba nem ütközik, majd oda telepszik meg.
  • Nitro: Nagyobb sebességlöketet ad az autónak.
  • Barge: Ez lökéshullámot bocsát ki, amivel eltaszíthatjuk magunktól az ellenfeleket, de más power-upok kivédésére is tökéletes.
  • Shield: Egy pajzsréteget húz fel az autó köré, ami megvéd az ellenséges támadásoktól.
  • Bolt: 3 darab kis elektromos töltetet lőhetünk ki, amely kis mértékben sebzi az ellenfél autóját. Hátrafelé is kilőhetjük.
  • Repair: Megjavítja a sérült autónkat.

Ezeket fejleszthetjük még a riválisok lenyomásáért jutalmul kapott perkekkel is. Akad köztük, amelyik a Bolt power-up mennyiségét 1-el növeli, van, amelyik a pajzsot erősíti, a másik minden 500 rajongó után egy nitrót ad és még sorolhatnám.

Essen szó a játék magjáról, magáról az autókról. Összesen több, mint 60 verda található a játékban, ezek 4 csoportba vannak osztva, A-tól D-ig. Az egyes versenyeken meg van szabva, mely osztályból választhatunk autókat, sajnos mi magunk nem tudunk mindegyik közül válogatni. Mindenki megfogja találni a maga kedvencét, a terepjáróktól kezdve egészen az utcai kocsikig és luxusautókig. A Blur egyik nagy előnye riválisaival szemben, hogy itt licenszelt járműveket vezethetünk, ami ha nem is sokat, de azért dob a hangulaton. Ugye milyen jó érzés lezúzni mindenkit egy Audi R8-al vagy egy Ford GT-vel. A négykerekűeket 4 tulajdonság alapján lehet kiválogatni: maximális sebesség, tapadás, gyorsulás és szívósság. A tapadásra különösebbképpen nem is kell figyelnünk, mivel jelentősebb irányításbeli eltérést nem nagyon fogunk észrevenni az autókon. Mindegyik kapott egy árkádos, csúszós farolós kanyarodást, majdnem úgy kel elképzelni, mint a Burnoutban, csak természetesen ez ott jobban működött. Míg driftelésre és nagyobb kanyarok bevételére szinte kivétel nélkül mindegyik autó megfelel, az utólagos Checkpoint futamokra én leginkább a Renault Mégane Trophy-t ajánlanám. Jól irányítható és gyors is. És ami a licenszelt autókat felvonultató játékokban nem igen jellemző, az is helyet kapott a Blurben. Igen, a sérülésekről beszélek. Ha nem is nagy mértékben, de a járgányokon elég szépen megmutatkozik, ha beszedünk pár aknát vagy lenyaljuk a szalagkorlátot.

A látványra nem lehet panaszunk. A Horizon engine kitesz magáért, az biztos. Az autók szép részletesen, a törésmodell is elfogadható, a fény és víz effektek is látványosak, a tájról már nem is beszélve. A Blur egyetlen hibája, hogy nem mindig tudja eldönteni, hol is a határ a kihívások terén. Easy fokozaton természetesen nem hajmeresztően nehéz a játék, de képes még így is olyan kihívásokat a játékos elé állítani, hogy telelesz vele a hócipőnk. Ezt már csak a mesterséges intelligencia tetőzi meg. Nem nehéz legyűrni őket, de képes annyira megszivatni minket, hogy a kontrollert már a konzolhoz vágtam volna legszívesebben. És hogy ez a szivatás miben mutatkozik meg? Hogy a power-upokat mindig a legváratlanabb helyzetekben használják fel. Nos ugye ezt már nem is kell tovább magyaráznom, hogy mi van akkor, amikor 20 versenyző van a pályán. Képzelhetitek, mi történhet az élmezőnyben, ha mindenki oda van zsúfolódva. A zenefelhozatalra sincs panasz. Leginkább rock és elektronikus zene található benne, kinek mi jön be leginkább. Nekem személy szerint tetszenek a benne hallható számok, akinek meg nem, az kapcsolja ki. Egyetlen hiba ebben, hogy nem tudjuk manuálisan kapcsolgatni őket, mint bármely Need for Speed szériában, na de hát annyi baj legyen. A játék amúgy még számos hasznos tulajdonságot rejteget. Van beépített achievement rendszer, amivel leginkább a PC tulajoknak lehet imponálni, de akármikor kapcsolatba léphetünk barátainkkal a Twitteren vagy Facebokon keresztül, a játék közben készített fotókat megoszthatjuk másokkal és folyamatosan nyomon követhetjük barátaink elért sikereit, eredményeit is. A pályák amúgy nagyon szépek, azon bánkódom csak, hogy nem nagyon tud újat mutatni, mert 3 event lenyomása után már szinte csakis ismerős helyekkel fogunk találkozni. Összesen 15 helyszínen szaggathatjuk az aszfaltot, ami 4 országot foglal magába. A helyszínek közül megfordulunk Barcelonában, több amerikai, Angol és Japán terepeken is.

Nem tudom, miért írják le annyira a Blurt. Talán az is egy indok, hogy a rivális Split/Seconddal még nem volt alkalmam játszani, de szerintem ez a játék igenis jó lett. Szép, izgalmas, van benne kihívás és ez az, amiért újra és újra elő lehet venni a kampány teljesítése után is. Én mindenkinek ajánlom, aki szereti a versenyjátékokat és nem hátrál meg a kihívások elől. Egyértelmű, hogy a Blur folytatásért siránkozik, de hogy ebből esetleg a jövőben lesz-e még valami, az csakis az Activisionon múlik.

 

9.5/10

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr812904796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IndaMuncher 2011.09.16. 22:02:49

Fantasztikusan megcsinált játék. Kiegyensúlyozott, állandó kihívás, kemény online ellenfelek.
Simán megéri a pénzét, még akkor is ha általában kevesen vannak online. (Steamen elérhető, kb 5000 ft) Ennyit még sosem játszottam multiplayer játékkal. Megjelenésekor megvettem, jó döntés volt.