Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Prince of Persia: The Two Thrones (PS2)

2011.08.12. 15:30 :: szogyenyi

A 2003-ban megjelent, újragondolt Prince of Persia nagyszerű sikert aratott a videójátékok körében. Nem is volt kérdéses, hogy érkezik a folytatás, 2004-ben megkaptunk a Warrior Withint, majd egy évvel  rá, 2005 telén megjött a trilógia befejező része, jelenlegi tesztalanyom, a The Two Thrones.

Ugyebár a Warrior Within-nek két befejezése volt, a Thwo Thrones ezek közül azt a szálat viszi tovább, amikor Kaileena élve marad. A herceg és Kaileena épp hazafelé tartanak az Idő szigetéről, amikor már távolról látják, hogy Babilonban valami nincs rendjén. Hajójukat elsüllyesztik, a lányt és a herceget pedig elfogják, bár hősünknek sikerül megszöknie és elindul, hogy megmentse a lányt. Mindezután kiderül, hogy az Idő szigetén folytatott tevékenységünk miatt az első rész történései soha nem következtek be. A herceg és Farah sohasem találkoztak és a Vizír sem halt meg, aki jelenleg már majdnem át is vette Babilon trónját. Feladatunk, hogy ismét útját álljuk a Vizír-nek, nehogy elérje célját.

Játékmenetbeli újításokra csak helyenként kell számítani. Ugyebár ami addig működött, azon minek változtatni. Marad az ugrabugrálós kalandozás megspékelve egy kis harccal és így tovább. Nos, mielőtt megijednénk, hogy a Two Thrones akkor nem más, mint egy újabb rókabőr a POP játékok gyűjteményében, meg kell említeni azt a pár játékmenetbeli változást, amit az új epizód felvonultat. Időközben kiderül, hogy a herceg egy kissé skizofréniás már. Belső, gonoszabbik énje a játék során sokszor fog hozzánk szólni, sőt mi több, néhol teljesen váratlanul átalakulunk a sötétebb herceggé. Az átváltozást nem tudjuk kontrollálni, ez teljesen automatikus jelenség. Ez már jelentősen más játékmenetet kínál, mint ha csak a normális herceget irányítanánk. A sötét herceg harcmodora jóval keményebb, erősebb, és van egy saját láncostora is, amit nem csak fegyverként használhatunk, hanem a nagyobb hasadékokon való átjutáshoz lasszóként is alkalmazhatjuk. Az erőnek viszont megvan az ára. A sötét herceg életereje folyamatosan csökken, amit csak homokkal tudunk visszatölteni. Szóval elég mozgékony játékmenetre lesz szükség, ha nem akarunk meghalni. Nem lesz idő nézelődni, nagyon gyorsan ki kell találni, merre is kellene menni, különben vége a dalnak.

A harcmodor nem igazán változott. Új mozdulatokat sem fogunk nagyon észrevenni és a Warrior Withinben debütáló kétfegyveres harcmodor is visszatér. Az egyetlen jelentős harcbéli újítás az úgynevezett Speed Kill. Ezt akkor tudjuk bevetni, ha közel kerülünk az ellenségünkhöz és az éppen nem vesz minket észre. Ha odalopakodtunk, a képernyő kissé elhomályosodik, ami azt jelenti, hogy most kezdeményezhetjük a mozdulatsort. Ha a megfelelő pillanatban nyomjuk meg a támadás gombot (amikor felvillan a tőr), akkor tudunk sikeres döfést ejteni ellenfelünkön, ha rosszul időzítünk, akkor az ellenfél elhajít minket és kénytelenek leszünk normális harcban megküzdeni vele. Az idő tőrének segítségével ismét képesek leszünk visszapörgetni és lelassítani az időt, ezek mellé került még be egy új tulajdonság, amivel a körülöttünk összegyűlt sereget egy gombnyomással arrébb lökhetjük. Újdonság még a fogathajtás is, amikor egy hosszabb szakaszt fogaton kell megtennünk. Ez azért is nehézkes, mert nem csak a többi fogatot kell leszorítanunk az útról, hanem az éppen az életünkre törő homokszörnyekkel is foglalkoznunk kell. Persze a boss harcok sem maradhatnak el, amiből most egy kicsit több lesz, mint az előző epizódokban. A játék nehézsége itt mutatkozik meg igazán, mert ha nem taktikázunk, hamar beadjuk a kulcsot. Az ugrálós, mászkálós részek nem sokat változtak. A jól ismert pályaelemek és mozdulatsorok itt is feltűnnek, de pár új elem is helyet kapott. Egyik ilyen a falban lévő kis lyukak, amelyekbe beledöfhetjük tőrünket. Innen újabb lendületet véve továbbfuthatunk a falon, vagy fel, illetve lemászhatunk ezeken keresztül. Másik ilyen elem a falakon elhelyezett dobbantók, amelyekről nagy távolságokra ugorhatunk el,sőt, ha ügyesek vagyunk még egy Speed Kill sorozatot is kezdeményezhetünk róluk.

A játék grafikus motorja nem sokat változott az elődjéhez képest. Ugyan az a Jade engine, ugyan azok a textúrák, ugyan azok a karaktermodellek, csak itt azért szebbek, ami főleg a hercegen látszik meg. Az átvezető videók pedig nagyon szépek, bár van egy hibájuk, hogy nagyon halkak. Bár lehet ez a probléma csak nálam tűnt fel. Nade jöjjön a feketeleves, ami nagyon kiütötte a biztosítékot. Már az előző rész tesztjében is megemlítettem a hülye kameraállásokat, ami itt hála istennek már jóval csekélyebb számban fordulnak elő. Ami viszont roppant felidegesített, az a szörnyű optimizálás. A karakter nagyon sok alkalommal nem volt képes felkapaszkodni, átugrani egyes platformrészekre, csak kismillió próbálkozás után. Hogy ebben mi az abszolút poén? Hogy minden egyes esetben ugyan azt a mozdulatsort követtem el és csak találomra sikerült megcsinálni. Iszonyúan kontrollerölő jelenség, nem egyszer késztetett arra, hogy otthagyjam a francba az egész játékot. A másik a bossharcok nehézsége. Bár nem lehetetlen megcsinálni egyiket sem, sőt, utólag nézve már-már azt mondom, hogy könnyűek is, de személy szerint az a problémám vele, hogy ha nem tartod magadat a győzelemhez vezető koreográfiához, cseszheted az egészet, mert nem fogsz elbánni az ellenséggel. Ja meg persze a mentőpontok kiosztása. Istenem melyik volt az az idióta, aki ilyen bamba pályatervezést csinált? Azokon a részeken, ahol nem kell mást csinálni, csak szimplán sétálni, hemzsegnek a kutak, de amikor jön egy komolyabb ügyességi rész, ahol már kihívást jelent továbbjutni, akkor bezzeg oda nem tudtak volna tenni egy mentőállást sem, hanem ha elrontottad, akkor tépheted a hajadat, mert bizony kezdheted előröl az egészet. Tisztelet a kivételnek, ahol a játék megjutalmaz egy checkpointal. Szóval annak ellenére, hogy, egy rugalmas kalandjátékot várnánk a Two Thronestől, olyan buta hibákba és átgondolatlan pályarészekbe futunk, hogy már legszívesebben a ház falát kibontanánk, annyira frusztráló az egész. Nos, hogy kitomboltam magamat, evezzünk békésebb vizekre. A hangokkal igazából nincs baj. Sőt, hálásak is lehetünk, mert végre a herceg is visszakapta a régi hangját. (A herceg Yuri Lowenthal hangján szólal meg, aki már a Sands of Time-ban is szinkronizálta a herceget) A többi szinkronszínész is remekül visszaadja a karakterek hangját, legfőképpen Rick Miller alakítása tetszett, aki a Sötét herceget szólaltatta meg. A zenék is nagyon jóra sikerültek. Ismét egy ilyen sötét stílust képviselő muzsikát kapott a játék, ami remekül visszaadja az adott pályarész hangulatát. Egyetlen dolog maradt még amit nem említettem. Játék közben lehetőségünk lesz úgynevezett Sand Coin-okat nyűjteni, amelyekkel fényképeket, koncepciós rajzokat és trailereket oldhatunk fel a főmenüben első, második és harmadik részhez egyaránt. Nagyon jó ötlet volt ez a fejlesztőktől, mert legalább egy kis motivációt kap a játékos, bár ezek a képek nem igazán fognak újdonságot nyújtani azoknak, akik már játszottak az előző részekkel is.

Véleményem szerint a Two Thrones egy remek darabja lett a sorozatnak. Az előző részek élményét teljes mértékben visszahozza, bár én kőszívű leszek a játékkal szemben, mert hiába hagyományos és olyan Prince of Persiás, de megvannak a hibái, amelyek fölött képtelen vagyok szemet hunyni, és eme hibák nyomai valószínüleg mindvégig megfognak maradni bennem. Kedves játék, de nem hiszem, hogy két-három év múlva ismét maga elé tudna vonzani. Inkább futkorászok a Dahaka elől.

 

8.3/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr493047839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.