Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Call of Duty: Finest Hour (PS2)

2011.09.09. 15:30 :: szogyenyi

2003-ban a kizárólag PC-re megjelenő Call of Duty osztatlan sikert aratott. Nem is volt kérdés, hogy az Activision a konzolos rajongótábort is meg szerette volna örvendeztetni egy csipetnyi Call of Duty örömmel, ezért 2004-ben, miközben bőszen készült már a folytatás, egy kevésbé ismert stúdióval összetákoltatták a kizárólag konzolokra megjelenő Cal of Duty: Finest Hour-t. Azt hiszem, nem lehet vele mindenki maradéktalanul elégedett.

Mint a nagytestvér, a Finest Hour is a második világháborús témát választotta. 3 fronton kell küzdenünk: Keleti fronton, Nyugati fronton és az Észak afrikai fronton. Küldetéseink során összesen 6 katona bőrébe bújhatunk majd, akiket inkább most nem kívánnék megnevezni. Játékmenetben nem igazán tér el az eddig megszokottól. Itt is a legtöbbet gyalog fogunk közlekedni menni házról-házra és irtani az ellenfeleket, de azért nem lesz ilyen egyhangú a játékmenet. Vezethetünk majd tankot, lőhetünk gépfegyverrel egy dzsip hátuljáról és kezelhetünk légvédelmi ágyúkat. Küldetéseink is elég változatosak. Lesz, amikor egy gyárépületet, egy tankot, vagy embereket kell megvédenünk. A fegyverek is mind ismerősek lesznek a számunkra. A németektől leginkább MP40-est és Kar98-ast fogunk felvenni, de használhatjuk az összes klasszikus fegyvert, ami a frontokon megfordult. Thompson, Sten, BAR, M1 Garand, Bren LMG, MG42, stb… , viszont a pisztolyokat teljes mértékben kihagyták a játékból. Az életerő visszatöltés itt is medikitek útján történik, de a PC-s verzióval ellentétben itt vehetünk fel nagyobb elsősegély csomagokat is, melyeket magunknál hordozva akkor használhatunk el, amikor csak akarunk. Ez nekem külön elnyerte a tetszésemet, egy ilyen funkció sokszor jól jött volna a PC-s Call of Duty-ban is.

Igazából már most be is fejezhetném az egész tesztet, mert ennél többet lehetetlen elmondnai erről a játékról. Viszont akad még pár dolog, amit ki kell beszélnem magamból, mert egyszerűen nem hagy nyugodni. Az első dolog a grafika. A játékot a RenderWare engine hajtja, amivel igazából nem is lenne gond, ha a készítők normálisan optimizálták volna. A játék általában alig éri el a 18-20 FPS értéket, ami nem csak hogy undorító, de kifejezetten idegesítő is célzás közben. Néha viszont megdöbbentően szépen hasít fix 60 FPS-el, igaz csak akkor, ha egy kisebb, zárt térbe kerülünk, ahol korom sötét van. Ezt azért írtam le, mert emiatt a pontos célzás szinte lehetetlen. És erre még rádob egy lapáttal az analógok mozgatási sebessége. Lassú-ra állítva dög lassú, lehetetlen célozni. Normálon is szintén lassú, de gyorsra állítva meg olyan szinten begyorsul, hogy akkor meg már azért képtelenség vele játszani. Miért nem kaptunk inkább egy érzékenység állító csúszkát? Szerintem megkönnyítették volna a játékosok sorsát. A másik dolog, hogy a játék szerintem kifejezetten csúnya. Nagyon hanyag a pályafelépítés és a textúrák is bűn rondák. Összehasonlításképp csak nézzünk rá a Grand Theft Auto Vice City-re, vagy a Max Payne 2 konzolos átiratára. Mind a kettőt a RenderWare grafikus motor hajtja és 2002-es, 2003-as játékokról beszélünk. Ez még csak a közelükbe sem ér. De itt nincs még vége ám.

A mesterséges intelligencia kódjáért felelős programozó gárda szerintem épp szabadnapos lehetett, mikor a játékot csinálták, mert egyszerűen annyira hülye mind a két oldalon a gépi karakterek, hogy az már röhej. Rendszeresen a falba futnak, elsétálnak egymás mellett, a saját társam meg nem rest belém lőni a tankkal, amikor véletlenül elé állok és pont lelőném az elém beguruló német hadigépezetet. Ja és az sem volt ritka, hogy saját honfitársaim vígan a haza becsületéért elém szaladtak a tankos pályákon. Amúgy taktikáról az ellenfélnél sem beszélhetünk. Jönnek, ordítanak és meghalnak. A mi bajtársaink is csak script szerint húzódnak fedezékbe, szóval náluk sem jobb a helyzet egy fikarcnyival sem. De vannak itt olyan apróságok is, amiket tök logikátlannak tartottam. A készítők szerint egy Stuka repülőgép hamarabb elpusztul a tank gépfegyverétől, mint a robbanótöltettől, amit kilő. Én nem vagyok se mérnök, se repülőgép szakértő, de a józanész nálam azt diktálja, hogy ennek pont fordítva kellene lennie, nem? Bár lehet én vagyok hülye, nem tudom. Egyszóval hiába pukkasztasz rá 3 töltetet, a gépfegyvertől 2 másodperc alatt megpukkan. Eszméletlen! Ami egy konzolos lövöldénél alapelvnek számít, az az AIM (célzás segédlet) funkció lehetősége. Nos ez itt nem létezik, ami ilyen baromian siralmas célzás mellett igencsak elkéne. Néha-néha besegít, de ez az általam játszott körülbelül 7 órában vagy 2 perc leforgásáig állt rendelkezésemre. Hogy mi vehette rá a játékot a funkció működésére, az még most is rejtély számomra. Ami viszont nekem tetszett, bár ordít róla, hogy Battlefield koppintás, az a tank belső nézetből való kezelése. Aki játszott már az előbb megemlített produktummal, az tudja, hogy is néz ez ki. Ami még kissé szokatlan lehet a veterán codosoknak, hogy itt leginkább a pályák elején, de néha a végén is kapunk egy kis intro szerű felvezetést, amiben nem csak, hogy láthatjuk az általunk irányított főhőst, de még meg is szólal. Ezen kissé meglepődtem, de tetszett. A szinkronhangokkal annyira nagy bajom nincs, bár azért hallani rajta, hogy nem hívtak innen-onnan sok pénzért jó színészeket a hangrögzítésért. Szóval úgy fogalmaznék, szódával elmegy. A zene viszont nekem bejött, azzal nem lehet sok problémánk. A játékidő úgy körülbelül 7-8 órát tehet ki, de hogy pontosan mennyi azt nem tudom bevallani, mert én sem számoltam. De a vége felé sajnos már eléggé untató a játék, főleg, ha meg is kell védeni valamit, ami nem sikerül elsőre.

A Finest Hour-ról csak úgy ordít, hogy nem más, mint az Activison szánalmas próbálkozása a konzolos tulajok bizalmának elnyerése érdekében. Talán jobban jártak volna, ha átadják a projektet a Treyarch-nak, akkor kissé minőségibb munkát kaptunk volna a kezünk közé. Például egy Call of Duty 3 szintű produkciót, de arról majd később. Fogalmam sincs, hogy a külföldi sajtó szerint hogy kaphatott ez 6.7 és 7-es értékeléseket. Nálam maximum egy erős 4.7, de még lehet, hogy annyi sem, ha jobban meggondolom. Idegesítő és ráadásul már a közepe fele unalmas is. Semmi motiváció nincs benne, ami arra ösztönözne, hogy tovább játsszam. Maximum annyi, hogy egy tesztet írjak róla, semmi más.

 

4.7/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr243096650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása