Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Tom Clancy's H.A.W.X.

2011.09.30. 15:30 :: szogyenyi

Mindenkinek eljön az életében az a korszak, amikor rájön, hogy a vadászrepülőgépek milyen királyak és ő maga is pilóta akar lenni, majd elkezdi megnézni újból és újból a Top Gun-t és társait. Én sohasem voltam betegesen oda a repcsikért, de még azt a kicsike kis érdeklődésemet is sikerült elvesztenem, amikor anno még NES-en toltuk a Top Gun-t. (A katasztrofális landolás megvan mindenkinek? Remek!) Onnantól kezdve hidegen hagyott a téma egészen 2009-ig, amikor megjelent a Tom Clancy nevével ellátott H.A.W.X. Nézegettem, követtem a játékról szóló híreket, kissé érdekelt de túlzottan nem csigázott fel ez a produktum sem. A minap mégis úgy gondoltam, lehet megérné adni még egy esélyt a dolognak.

A történet a közeljövőben játszódik. Mi magunk David Crenshaw századost alakítjuk, aki az amerikai hadseregben szolgál, mint profi vadászgép pilóta. A játékbeli első küldetésünk során közlik is velünk, hogy jobb, ha hamarosan új állás után nézünk, mert a századunkat fel fogják oszlatni. Az új lehetőség szinte sült galambként repül a szánkba, amikor az Artemis nevű cég felajánlja nekünk és társainknak, hogy ők szívesen alkalmaznának minket, mint profi pilótákat, viszont a bő fizetésért keményen meg kell dolgoznunk. Így alakul meg a legjobb vadászrepülő pilótáiból álló alakulat, a HAWX (High Altitude Warfare Xperimental squadron). Természetesen mint ahogy azt már megszokhattuk a Clancy játékoktól, a sztori itt is tartogat némi nem várt és meglepő fordulatot, amit nem szeretnék most lelőni.

Már egy 2 perces gameplay videóból is jól látszik, hogy a HAWX nem egy vérbeli szimulátor, sokkal inkább csak egy szimpla arcade lövölde, sok-sok menő, modern repülőgéppel. Ez természetesen a hangulaton egy cseppet sem ront. A 19 misszióból álló kampány körülbelül 6-7 órás játékidőt nyújt, ami alatt egy percig sem fogunk unatkozni. A feladatok viszonylag változatosak. Általában mindig meg kell védenünk valakit, vagy valamit: Legyen az a GRAW 1-2-ből ismert Ghost csapat megvédése, az elnök gépének támogatása, szövetséges gépek vagy hajók védelmezése, légvédelmi ágyúk kiiktatása, radarok elkerülése, stb… Egyszóval mindig van valami változatosság, ami fenntartja a játékos figyelmét. A hangárban megtalálható temérdeknyi repülő közül pedig bőven van mit válogatni, mivel mindegyik gép más-más előnyökkel és hátrányokkal bír, illetve különböző típusú rakétákat is lehet velük használni. Nagyon nehéz dolgunk nem lesz, mivel ha sikerült bemérnünk az ellenséges gépet, (kb 3 másodpercig kell a célra tartani) akkor a kilőtt rakéta automatikusan elvégzi a piszkos munkát. Már hogy ha az ellenséges gép nem tér ki előle. Ugyan így nekünk is kerülgetnünk kell majd a lövedékeket, ami különösebb nehézséget nem fog okozni, főleg, ha néhány zavaró szerkezet is a rendelkezésünkre áll az adott misszió folyamán.

Hamár repülőgép ,,szimulátor”, bár inkább arcade, ahogy azt már fogalmaztam, ez esetben elvárható, hogy a belső nézetet ne hanyagolják el a készítők. Nos ez a kívánságunk teljesült is, viszont én inkább azt kívánnám, bárcsak ne került volna bele. Szinte semmi értelmes adatot nem lehet róla leolvasni és az egész fülke annyira ocsmány, hogy a hányinger rám jön, ha csak ránézek. Inkább maradjunk a külső nézetnél és annak funkcióinál. Az egyik ilyen gyöngyszem az ERS névre hallgató kütyü, amit ha bekapcsolunk kis kapuk nyílnak meg előttünk. Ha sikeresen követjük a vonalat, könnyedén kikerülhetjük a rakétákat, beférkőzhetünk az ellenséges gép mögé, de a radarokkal teletömött veszélyzónákban is nagy segítségünkre lesz ez a funkció. Ha egy kicsivel többre vágyunk, akkor lehetőségünk van kikapcsolni a biztonsági módot. Ez annyit tesz, hogy ekkor a repülőt könnyebben tudjuk irányítani, és könnyebben is tudunk fordulni vele, ergo nagyon komoly mutatványokat leszünk képesek végrehajtani. Viszont ennek is van hátránya. Mégpedig hogy a kameraállás annyira bűn rossz, hogy az ellenséges gépek likvidálása ez esetben nagyjából egyenlő a nullával. A gépünk sebességére pedig fokozottan ügyelni kell, mert ha nagyon lelassulunk vagy egy hirtelen manővert vágunk be, a hajtóművek leállhatnak. Ebben az esetben egy lehetőségünk van. Fel kell húzni a gép orrát és tövig nyomni kell a gázt, ha nem szeretnénk megcsodálni közelről a föld iszonyúan ronda textúráit.

Ha már ennyit dicsértem a játékot, akkor ideje kifőzni a feketelevest. Szóval a grafika a maga nemében nem is lenne olyan rossz. A gépek tényleg csodaszépen ki lettek dolgozva, a tűz, eső, robbanás és elmosódás effektek is csodálatosak, de van a játéknak egy olyan pontja, amit jobb kilométeres távolságokról elkerülni. Ez pedig a taljzat. A ,,kurva ronda” kifejezés még nagyon is szerénynek mondható, mert ez valami leírhatatlan. Olyan pixeles és kidolgozatlan az egész, hogy rossz ránézni. Az egész látványvilágot képes hazavágni. Mondom é ezt úgy, hogy DirectX 9 módban teljes pompájában élveztem a játékot. Hogy mi a helyzet a DirectX 10 esetében, azt nem tudom, de nem hinném, hogy ott is sokkal rózsásabb lenne a helyzet. Ez a lehúzás ugyan úgy érvényes a pilótafülke kidolgozására is, mert az is hasonló minőségben pompázik. Pár kilométeres magasságból viszont csodaszép, műholdfelvételekre emlékeztető látványban lesz részünk. A szinkronszínészek gondosan lettek meglátogatva, minden hang passzol az eljátszott karakterekhez. Az egésszel csak annyi a gond, hogy nagyon sokat pofáznak. Körülbelül olyan, mint ha magát a regényt olvasnák fel. Jó nem azt mondom, nincs gondom az információáradattal, de hosszútávon nagyon idegesítő és amúgy is: Játék közben hogy lehet elolvasni a képernyő közepére, fehér színnel kirakott párbeszédeket? Ez a koncepció nálam 2 pontból vérzik. Az első az, hogy a folyamatos akció mellett szinte lehetetlen elolvasni minden egyes mondatot. A második, hogy ha netán felfelé repülök, akkor meg semmit sem látok a feliratból. A zene viszont nagyon hangulatosra sikeredett. Mindegyiknek megvan úgymond a maga kis világvége vagy nagy dicsőség atmoszférája. Nekem nagyon bejött, bár valljuk be őszintén, hogy az Ubisoftos játékoknak sohasem a zenéjük volt a hátrányuk. A legnagyobb pozitívuma a játéknak kétség kívül a 4 fős COOP mód, amiben 3 társunkkal vállvetve küzdhetjük magunkat végig a kampány összes küldetésén. Ezen felül találunk még egy Team Deathmatch módot és ennyiben ki is merült a többjátékos opció, ami azért elég szomorú, mert egy sima Deathmatchet én simán el tudtam volna még képzelni a játékban. Nem hiszem, hogy ez ne lett volna megvalósítható. Mellékesen pedig az is megemlítendő, hogy ha rendelkezünk egy mikrofonnal, akkor az EndWar-hoz hasonlóan itt is lehetőségünk van használni hangparancsokat, ami sajnos nálam nem igazán úgy működött, mint ahogy én azt elvártam.

Egy nagyon remek játékot üdvözölhetünk a HAWX személyében. Igaz, engem nem tudott hosszabb ideig lekötni, de mindenesetre nagyon változatos és mindig tud újat mutatni az első perctől kezdve az utolsóig. Akit érdekel a téma, annak biztosan remek szórakozást fog nyújtani a játék, bár a grafikán azért még lett volna mit csiszolni, elvileg azért mégis csak 2009-et írtunk a megjelenéskor.

 

8.5/10

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr623169207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pizzapapa · http://warzoneonline.blog.hu/ 2011.10.01. 15:45:59

Az többnyire bevett szokás a repülős játékoknál, hogy műhold felvételekkel "tapétázzák ki" a földet. Ha rendesen le lenne modellezve minden egyes házikó meg fa, akkor elég rendesen szaggatna a játék, persze ettől függetlenül tényleg baromi ronda megoldás. :)
Nekem amúgy nagy kedvencem a HAWX, még a mai napig is szívesen előveszem. Tényleg, a második rész az megjelent pc-re?

szogyenyi · http://jatekblog.blog.hu 2011.10.01. 15:48:29

Ebben igazad van, de ha már ennyire nem igényli az erőforrást a játék, legalább egy icipicit lehetne szebb a kidolgozottság. És igen, a második rész is megjelent PC-re.
süti beállítások módosítása