Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Serious Sam HD: The First Encounter

2011.10.14. 15:30 :: szogyenyi

A 2001-es év egyik kakukktojása a Serious Sam volt. Az akkori felhozatallal szemben komoly samu kalandjai nem igényeltek nagyobb szürkeállományt, csak az irányítóbillentyűket és a tüzelés funkciók gombját kellett ismernünk ahhoz, hogy játszhassunk a játékkal. Ezt követte egy kiegészítő és egy második rész is, utóbbi sajnos nem felelt meg az elvárásoknak. Régóta hangoztatják már, hogy jön a harmadik rész is egy vadiúj engine-vel, de információkat csak elszórva kaptunk róla. A Croteam csapata úgy gondolta, mielőtt befejeznék a harmadik részt, nem ártana valamivel kedveskedni a rajongóknak, ezért előkapták a híres First és Second Encounter forgatókönyvét és átültették a harmadik generációs grafikus motorra, hogy a nagy várakozás közben legyen mivel elütni az időnket.

Jelenlegi alanyom a First Encounter HD lesz, de mivel maga a játék teljesen ugyan az, mint a régi változata, így nem is kell nagyon ecsetelnem, mi hogyan működik a játékban, hiszen ezt már egy éve leírtam, részletesebben mint kellett volna.  Minden maradt a régiben. A fegyverek, a lények, a pályafelépítés mind-mind egytől egyig tökéletesen megegyezik a klasszikussal. Úgy érzem, ez a cikk rövidebb lesz, mint amilyen a többi szokott, de nem is beszélek félre tovább, rátérek a First Encounter HD részleteire.

Milyen újításokat is tartalmaz a HD verzió? Szinte mindent, amit ma elvár egy átlag játékos. Bekerült az Achievement támogatás és a látványvilág újult meg teljes egészében. Amit már most az elején le kell szögeznem, hogy a Serious Engine 3 hiába néz ki jól, az idő vasfoga kétség kívül meglátszik már rajta, de minden benne van, amit a mai kor megfelel. Szebb fény és árnyék kezelés, a karaktermodellek nagyon szépen ki lettek dolgozva, csakúgy, mint a fegyverek. Bekerült a rongybaba effekt, és az új engine is nagyon jól kezeli a hatalmas tereket. Ami külön öröm, hogy a futtatásához sem kell egy erőmű, egy közepes PC-n is nagyon szépen elfut a játék. Akinek meg PC-re nem telik, az is örülhet, mert a játék konzolokra is megjelent.

Hiába néz ki jól a játék és fut nagyon szépen, alapvető hibák még így is akadnak a programban szép számmal. A legszembe… akarom mondani, fülbetűnőbb, azok a hangok. Ha már remake, akkor legalább annyit elvárnánk, hogy újrakeverik az audio részt, de ez sajnos nem történt meg. A hangfájlok egy az egybe át lettek emelve a régi játékból és bele lettek téve a HD verzióba. Ez azért is probléma, mert a minőség sajnos már jól hallható egy rosszabb hangszóróval is. Egy mínusz pont a készítőknek. A rongybaba effekt sem úgy működik sajnos, ahogy azt elvárnánk. Bár az ellenfelek szépen kiterülnek ha arcba támogatjuk őket egy shotgun töltettel, a rombolható szobroknál sajnos nem ez a helyzet. Egy jópárszor előfordult velem, hogy belelőttem pár ilyen építménybe és egy nagyobb darabka a levegőben maradt, lógva a semmiben. Még egy mínusz pont a fejlesztőknek. A csúnya szörnyek mesterséges intelligenciája mitsem változott. Még mindig céltalanul rohannak nekünk, megkísérelve a tényt, hogy belepusztulunk a találkozásba. Már anno is említettem, hogy ezzel különösebb problémám nincs és igazából most sem lenne, ha nem fordulna elő rendszeresen az a hiba, hogy a kis aranyosok képesek megmászni még a legmagasabb falakat is. Vagy éppenséggel nem képesek megmászni egy lépcsőfokot. Szóval mégis csak lett volna mit javítani azon a fránya mesterséges intelligencián. Hány fekete pontocskánál is tartottam?

Hiába soroltam fel ezeket a hibákat, mégsem vagyok képes haragudni a régi-új Serious Sam-re. Hogy miért is? Mert azokat az emlékeket idézi fel, amiket anno átéltünk. És buta AI, rossz minőségű zenék és hangok ide vagy oda, komoly samu maradt a régi, maximum a borostájának poligonszáma nőtt meg, amiért én úgy szeretem, ahogy van. De sajnos ez még nem menti meg attól, hogy pontszámilag kicsit megsértsem a játékot.

 

8.2

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr693202364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.