A Postal 2 megjelenésekor (és már jóval azelőtt is) megosztotta a közösséget. Volt, aki teljes mértékben elutasította a játékot brutalitása és a fekete humora miatt, mások pont ezért szerették. 2005-ben pedig készült a játékhoz egy kiegészítő, amelyik az Apocalypse Weekend nevet viselte. Sajnos az előzetes információk alapján volt okunk aggódni a játék miatt és sajnos az előre sejtett félelmünk be is következett.
Mint ahogy a neve is mutatja, az Apocalypse Weekend a játék hétvégéit kínálja nekünk. Amikor mi bekapcsolódunk a játékba, Postal Dude éppen a kórházban lábadozik fejsérülése után, ami miatt szörnyű halucinációk gyötrik. A kórházból való kijutás még csak haggyján, ezután szembesülünk azzal a ténnyel, hogy a várost ellepték a zombik. Tudom kicsit furán hangzik, de ehhez hasonló kaliberű, eszméletlen küldetések sorai várnak ránk az elkövetkezendő 3-4 órában.
Nos ami a legszembetűnőbb (és szerintem a legjobban rombolja a játék imidzsét) az, hogy sajnos a kiegészítő lemez szakít a teljes szabadság érzetével és teljesen lineáris pályákon kell haladnunk. Nincs az a szabadság, hogy arra megyünk amerre akarunk és olyan sorrendbe csináljuk a feladatokat, ahogyan mi szeretnénk. Egy kissé őrült, dilis hétvége részesei lehetünk, ahol zombikat, teheneket és tálibokat kell eltennünk láb alól, szinte teljesen oktalanul. És azt hiszem ennyiben ki is merültek az új ellenfelek listája. Ha elfelejtettem volna említeni a zombi Gary Coleman-t, elnézést kérek. Legtöbbször csak annyi lesz a feladatunk, hogy öljünk meg egy pár zombit, legyen az kutya, macska, ember vagy tehén és tádááám, victory! Ehhez kapunk pár adag fegyvert az alapjátékból és 3 teljesen újat. Az egyik a bumeráng machete, amivel gyönyörűen le lehet kaszabolni az áldozatokat és nem mellesleg még csak nem is kell a penge után szaladgálnunk, mivel az visszarepül hozzánk. (Már amikor visszarepül) A másik gyomirtó fémeszköz a kasza, amivel szintén szép kis darabokat lehet hasítani az áldozatainkból és ez is eldobható a másodlagos tüzeléssel. És nem utolsósorban ismét egy közelharci fegyver kerül bemutatásra, a pöröly, amit leginkább a tehenek fejének szétloccsantására fogunk alkalmazni, de ez is nekiküldhető izomból egy szerencsétlen járókelő fejének. A macskák is megváltoztak kicsit. A játék története szerint génmanipulációt hajtanak végre rajtuk a tudósok, amikor is balszerencséjükre elszabadul a káosz és a beyblade-ként pörgő macskák mindenkit megölnek, akik csak az útjukba állnak. Ha felveszünk egy macskát és eldobjuk, mi is hasonlóképpen használhatjuk őket ellenségeink likvidálására.
No azt hiszem ezzel minden újdonságát elmondtam a játéknak, de még a java hátra van. A grafikus motor maradt a régi Unreal Engine 2-es változata, viszont egy picit turbóztak rajta. Sajnos ez a látványon nem mutatkozik meg, csak abban, hogy szerencsétlen áldozatunknak most már nem csak a fejét szakíthatjuk le, hanem a végtagjait is, de derékba is vághatjuk őket a kaszával, ha éppen úgy tartja kedvünk. Hangok terén a kiegészítő az alapjáték hangjait használja, csak ott hallhatunk új szinkront, ahol azt a történet megkövetelte. Így aki eredeti, magyar szinkronos változatra telepítette a játékot, javarészt magyarul hallhatja csevegni a társadalmat. A mesterséges intelligencia semmit sem változott. Rohadtul nem jelent kihívást a játék, mert az ellenfelek még mindig olyan bambák, amilyenek voltak. Hajlamosak tétlenül megállni előttünk és várni, mikor végezzük ki őket egy suhintással. Jobbra-balra szaladgálnak eksöntájmban, az egész egy kész katasztrófa. Akik beteges vágyait a pisiléssel élte ki,azoknak van egy rossz hírem. Sajnos a magunkon való könnyítés kimaradt a játékból. (Bár később megjelent egy patch, ami orvosolja ezt a hibát). Ja és aki az eredeti Postal 2-ből hiányolta multis mókat, az ne számítson semmi újdonságra ezzel a kiegészítővel, mivel nem hogy nem bővíti ki az alapjáték többjátékos módját, de még új pályákat sem hoz magával.
Nos, hogy is mondjam. Engem nem győzött meg az Apocalypse Weekend. Az elején még mókásnak tűnik, aztán egyre jobban monotonná válik az egész, hiányzik belőle a szabadság érzete és apropó: Ki volt az az idióta, aki kitalálta ezt a zombis marhaságot? Innen üzenem a fejlesztőknek, hogy ez nagyon nem illik bele ebbe a játékba! Bár szerintem az eladási statisztikák alapján ezt ők is észrevették. Szerény véleményem szerint, ha a jó öreg Paradise-ban bóklászva kaptunk volná pár plusz küldetést némi új fegyverrel (lehetőleg azért ne csak három darabbal), akkor sokkal sikeresebb lett volna a játék. De sajnos nem így lett, így egy elég gyatra és tré értékelést kap tőlem szegény játék, ami csúnyán gúnyt űzött az előd által felépített dicsőségből, ami miatt máig kultuszjáték a Postal 2. (Ideje lenne már kiadni a harmadik részt, neme?)
5,2/10
Utolsó kommentek