Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Fallout 3

2011.11.25. 15:30 :: szogyenyi

A Fallout széria sikere máig töretlen. A nagyszerűen sikeredett első 2 rész után, a csőd szélén álló Interplay-nek el kellett adnia a jogokat, amelyet már az Elder Scrolls szériával bizonyító Bethesda Softworks vásárolt meg. És ha szerepjátékokról beszélünk, akkor nem is kerülhetett volna jobb kezekbe, mint a Morrowind és az Oblivion alkotóinak kezei közé. A várt siker természetesen nem maradt el.

A játék 2277-ben játszódik, egy poszt apokaliptikus világban, az Egyesült Államok környékén. Ebben a világba cseppenünk bele mi, melynek már a születésünk pillanatától kezdve részesei lehetünk. Itt kap helyet a karaktergenerálás. Nevet adhatunk magunknak és beállíthatjuk, milyen legyen az ábrázatunk, ha felnövünk. Az időben több-kevesebb évet ugrálva, teszteket kitöltve megadhatjuk, milyen személyiségünk is legyen a jövőben, ami nagy befolyással lesz a jövőnkre. 10 éves korunkban kapjuk meg első lőfegyverünket és a játék legfontosabb elemét, a Pip-Boy 3000-et. 19 éves korunkban, mikor egy szörnyű katasztrófa tör ki a 101-es menedékben, szökésre kényszerülünk, bár nem céltalanul, mivel a szintén a menedékben tartózkodó apánknak se híre, se hamva. Így gyermekkori szerelmünk segítségével megszökünk a menedékből és belevágunk a nagyvilágba.

Legyen az Morrowind, Oblivion vagy Fallout, a legjobb mindegyikben, hogy a döntés a mi kezünkben van. Amint kiérünk a nagyvilágba oda megyünk, ahová akarunk. El kezdhetünk nyomozni az apánk után, de akár Bear Grylls módjára nekiállhatunk túlélőt is játszani, vagy felvehetünk mellékküldetéseket. Viszont odakinn egyáltalán nem biztonságos. A betonpuszta telis tele van vérengző vadállatokkal, szuper mutánsokkal és banditákkal, akik mind-mind vérszomjasak. Így nem árt felfegyverkeznünk. Használhatunk botokat, gumibotot, de érdemesebb beszerezni lőfegyvereket. A kínálat nem olyan nagy, de találhatunk pisztolyt, gépfegyvert, vadászpuskát, sörétes puskát, rohampuskát, rakétavetőt és ezeknek a módosulatait. Eszközeink rendezésére segítségünkre lesz a Pip-Boy 3000. Itt nézhetjük meg a térképet, hallgathatunk rádiót, válogathatunk a küldetések között, ellenőrizhetjük egészségi állapotunkat és a sugárzási szintünket. Érdemes nem összeenni mindenféle lim-lomot, mert még a csapvíz is sugárfertőzött (aminek egyébként nagy szerepe lesz majd a történetben), így mindent csak saját felelősségre együnk/igyunk meg, ha a radioaktív szereket ki is tudjuk tisztítani magunkból.

Az elvégzett feladatokért és a megölt ellenfelekért tapasztalati pontokat kapunk. Összesen 20 szintet fejlődhetünk, melyek után képzettségi pontokat oszthatunk szét az egyes tudományi ágak terén. Ha a mordályokat és az ellenfelek elsöprését vesszük előtérbe, akkor érdemesebb a fegyverkezelésre, javításra, pontosságra fektetni a hangsúlyt. De fejleszthetjük tudományos képességünket, amivel könnyebben törhetünk fel biztonsági rendszereket, zárakat és képesek leszünk eszközeink megjavítására is. De fejlődhet az orvostudományunk is, beszédkészségünk és még sok minden. A harcrendszer itt is valós időben zajlik, viszont lehetőségünk van használni a régi, körökre osztott rendszert is. Ezt a technológiát nevezi a játék V.A.T.S-nak. (Vault-Tec Assisted Targeting System) Itt megnézhetjük, hogy az egyes testrészek eltalálására hány százalék esélyünk van és megadhatjuk, hány golyót szeretnénk belelőni szerencsétlenbe. Ez persze csak limitált ideig elérhető, a következő használatig meg kell várni, míg a csúszka visszatölt. A terület nem annyira nagy, mint az Oblivionban, viszont a már felfedezett területre bármikor könnyen elutazhatunk (ha rábökünk a térképen).

Az Oblivion alatt is futó Gamebryo Engine mozgatja a Fallout 3-at is. A látvány bár nem annyira lenyűgöző, mint anno volt, összegségében elég tűrhető. Van egy pár mosott textúra és a karakterek sem a legszebbek, de ezek mind elenyészőek. A játék töltögetés nélkül képes kezelni a külső teret, ami nagy szó. A rongybaba effektus perfekt, ennél jobban már csak az ellenfelek leszakadó, vagy egyes esetekben cafatokra szakadó testrészei tetszettek jobban. Ami viszont ellene szól a játéknak, az a mesterséges intelligencia. A karakterek mozgása teljesen kiszámíthatatlan. Fennakadnak mindenben, amikor követniük kellene rendszeresen lemaradnak, megállnak vagy elkalandoznak. De sajnos az is a játék rovására írható, hogy hajlamos rendszeresen kifagyni és az elindításával is nagy gondok akadnak némelyik konfiguráción.  Ezen felül már csak a játékidőbe tudnék belekötni. A fő történetszál kevesebb, mint 15 óra alatt nyugodtan teljesíthető, ami szerintem egy kicsit elkeserítő dolog a Bethesdát ismerve. És a fricska csak ezután jön: hiába van több befejezés, a kalandjainkat nem folytathatjuk. Szóval ha szeretnénk a mellékküldetésekkel is foglalkozni, vagy felfedezni mélyebben a betonpusztát, akkor azt a főszál hanyagolása mellett kell megtennünk,. Mekkora egy baromság ez! (Jó, mondjuk az egyik befejezést nézve még érthető is az indok, de akkor is!) A szinkronhangokkal nincs gond, az egyetlen jelenség, amit el kell viselnünk, hogy az a néhány hang sokszor fel fog bukkanni más karaktereknél is. A zene pedig az ötvenes évek hangulatát hozza vissza. Összesen 7 rádióállomás közül válogathatunk, a legtöbbjük pedig a kor igen kedvelt Jazz műfajából válogat.

A Fallout 3 jött, látott és hatalmas sikert aratott. Úgy gondolom, hogy a régi Fallout játékok kedvelői is elégedetten csettinthetnek, amikor visszagondolnak arra, milyen jó játék is valójában a Fallout 3. 2 Elder Scrolls között köteleőzen bepótolni kívánt játékról beszélünk emberek!

 

9.3/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr263337448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.