Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

F.E.A.R: Perseus Mandate

2011.06.03. 15:30 :: szogyenyi

2005 viszonylag egyik legjobban várt és mondhatni legjobban sikeredett FPS címe a F.E.A.R lett. Szerettük, mert a frászt hozta ránk, a sztorija jó volt, és ki nem szereti az idő lassításával szivatni az ellenfeleket. Majd rá egy évvel jött egy kiegészítő csomag, ami sajnos nem lett olyan jó, mint ahogyan azt vártuk, és 2007-ben a kiadó úgy gondolta, még egyszer be kell próbálkozniuk, így a TimeGate Studios-ra bízták az újabb kiegészítő munkálatait. Így született meg a Perseus Mandate.

Gondolom vannak páran, akik úgy érezték akkoriban, hogy ez nem más, mint egy újabb rókabőr, és nem kellene ezt a vonalat erőltetni tovább, jó lenne már előrukkolni egy teljes értékű folytatással. Míg az előző 2 játékban Point Man bőrébe bújva kellett végigverekednünk magunkat a Replica és az Armacham erőin, most időben ugyan azt a történetet élhetjük át, csak éppen egy másik szálon fogjuk végigkövetni az eseményeket. Egy második vonalbeli F.E.A.R. csoport őrmestereként azt a feladatot kapjuk, hogy derítsük ki, mi is az a titokzatos Perseus projekt és milyen kapcsolatban áll vele az Armacham.

Egy biztos: Akcióban nem lesz hiány, erről pedig minden olyan játékelem gondoskodni fog, amiket már előzőleg megismertünk. Ehhez hűen a Perseus Mandate-ben is találkozni fogunk a már megismert ellenfelekkel és használhatjuk az alapjáték és a kiegészítő fegyvereit. (Bár megjegyezném, lőszerrel ismét nem árasztanak el bennünket.) Szóval az eddig használt fegyvereken kívül három új lőfegyvert vehetünk kezeink közé. Az árnyék katonák által használt fegyver a VES Advanced Rifle, ez a leggyakoribb a játékban. Hasonló a Replica erők által alkalmazott Assault Riflehoz , bár előbbihez hasonlítva kissé pontatlan, de cserébe kapunk egy vörös árnyalattal ellátott távcsövet. A kiegészítő szerintem leghasznavehetetlenebb eszköze a K3-BT Gránátvető. Nem hiszem, hogy részleteznem kellene, mit tud, bár nehéz helyzetekben azért jól jöhet. Az LP4 Elektromos fegyver viszont nagyon hasznos kis cucc. Egy vékony, hosszú elektromos nyalábot bocsát ki, ami nagyon erős sebzést hagy az ellenségen. Általában 2 találattól megfekszenek tőle az ellenségek. Viszont iszonyúan kevés muníció jár hozzá, és a játék folyamán csak párszor lesz alkalmunk használni a fegyvert.

Miközben a Replica hadsereggel és az ATC biztonsági szolgálat embereivel harcolunk, időközben megjelenik egy újabb klón hadsereg, akik az Árnyék névre hallgatnak. Ezek a katonák sokkal erősebbek és jobban ki vannak képezve, mint a bármelyik ellenséges erő, akivel eddig találkoztunk a játék folyamán. Az Elit fajtájukkal igencsak meg fog gyűlni a bajunk. Elképesztően gyorsan mozognak, a magasabb pontokra könnyedén felugranak, a falakra jáci könnyedséggel ugranak fel és egyszerre több gránát alánkhajításával keserítik meg az életünket. Ha ez nem lenne elég, akkor fel kell rá készülnünk, hogy sokkal több skulót képesek benyelni, mint egy szimpla Replica klón, vagy bármely humán ellenfél. Nem maradhatnak ki a mókából az új paranormális teremtmények sem. A Scarecrow (Madárijesztő) eleinte tényleg csak azt teszi(k), amire a neve is mutat. Hülye helyzetekben, sötét helyeken a frászt hozza ránk. Később viszont a talajból előtörve megpróbál lerántani minket.

Ami 2005-ben jól nézett ki, az nem biztos, hogy 2007-ben is megállja a helyét. Bizony ám, a grafikáról van szó. A stúdió még mindig betonbiztosan ragaszkodik a Lithtech: Jupiter EX grafikus motorhoz. Ha azt nézzük, hogy ekkor 2007-et írtunk, nem valószínű, hogy már megállja a helyét a CryEngine 2 és az Unreal Engine 3 mellett. Ugyan azokat az effekteket és modelleket használja a játék, szinte semmi csiszolást nem hajtottak végre rajta. Az AI maradt ugyan olyan, mint amilyen volt, viszont a játék egyik pontján, ahol követnünk kell egy Gavin Morrison nevű pasast, igen fura cselekmény szemtanúi lehetünk. A karakter össze-vissza rohangál, ha megelőzzük nem hajlandó követni az útvonalat, folyton megáll előttünk. Úr isten ez mi kérem szépen? Ilyen nehéz lenne megírni egy scriptelt útvonalat vagy mi? Szinte el sem hittem amit látok. De megmaradtak a szokásos F.E.A.R. betegségek is. Az ellenfelek és a fegyverek még mindig rendszeresen beleolvadnak a falba, a testrészek ugyan úgy nyúlnak és nem egyszer előfordul az is, hogy a kedves hullajelölt az utolsó, halált jelentő lövés után egyszerűen eltűnt. Ilyen nem fordult elő még az alapjátékban sem. Mi a fene folyik itt? Viszont pozitív vonása a játéknak, hogy a borzasztóan unalmas Extraction Point után a Perseus Mandate képes visszahozni azt a félelemérzetet, amit az első F.E.A.R. nyújtott. Olyan parás jelenetek vannak benne, hogy az egész testem beleremegett. Ez számomra egy pozitív dolog volt, a játék első 2 órájában meg sem mertem volna gondolni, hogy ilyen jelenetek lesznek még a játékban. Az is tetszett, hogy míg az első két játékban rendszerint magunk kalandoztunk, addig itt ha nem is olyan sok alkalommal, de lesz rá példa, hogy két bajtársunkkal együtt fogjuk felderíteni a terepet. A zenék maradtak ugyan azok, mint az eddigi játékokban. Viszont van egy pozitív oldala is ezen a téren a játéknak. A zene a cselekményt követve változik, így könnyen kitalálható, milyen kihívás is várhat ránk éppen. Ha már a kihívást megemlítettem. Én úgy érzem, a Perseus Mandate valamivel nehezebb, mint az elődjei. Ezzel nincs baj, mivel így nem laposodik el az akció, viszont a kezdőknek érdemes felkötni a gatyát, mert ezek a srácok nem fognak leállni veled sakkozni. Végül utolsósorban megemlítem a bónusz küldetéseket, ami a kampány végigjátszása után nyílik meg. 3 pálya közül választhatunk, ahol a cél az, hogy a lehető legtovább bírjuk ki élve a hullámban érkező ellenfelek támadását. Kezdésként csak 2 pisztollyal indulunk, de folyamatosan kapunk ellátmányt és az elesett ellenfelektől is felvehetjük a fegyvereiket. Gyakorlásra mindenesetre tökéletes, és jól el lehet vele hülyéskedni egy darabig, bár egy patch keretében jöhetett volna még pár plusz pálya.

Úgy érzem, a Perseus Mandate egy viszonylag jó kiegészítő lett. Az biztos, hogy az Extraction Pointnál jobban sikerült. Újra megvan benne az, ami a nevét adja a játéknak, a csekély 4-5 órás játékidő viszont megéri a pénzét. Ha szeretnéd átélni az első rész eseményeit egy másik szemszögből, vagy csak a frászt hozni magadra, mindenképpen megéri beruházni rá. Külön öröm, hogy a játék nem igényli az alapjáték meglétét, önmagában is fut.

 

8.5/10

 

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása