Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Assassin's Creed (Xbox 360)

2011.07.15. 15:30 :: szogyenyi

Az Assassin’s Creed a Ubisoftnak a 2007-es évben az egyik megmentő címe volt. Szerencsére a játék jól szerepelt és ez megmentette a céget a csődtől. Hogy mennyire új-e az Assassin’s Creed, vagy csak egy új játék pár Prince of Persia elemmel, arról most megbizonyosodhattok a cikk keretein belül.

Egyik főhősünk a kettő közül, időrendi sorrendben visszafelé haladva Desmond Miles, aki egy fura szerkezetben tér magához és nem tudja, mi a fenét is keres ő egyáltalán ott. Két arcot már most megismerhetünk. Egy fura, öregedő szakállas doktort és segédjét, Lucy-t, akik hamar elmagyarázzák, mit is keresünk itt és mi is ez a valami, amin fekszünk. A kutatások kimutatták, hogy az emberi DNS-ben nem csak csupán örökítőanyag, hanem az előző életeink gondolatai is benne vannak, melyet az Animus nevű szerkezettel fel lehet idézni. Ebben az állapotban az alany képes újjáélni bizonyos történéseket, de nem változtathatja meg azokat. Mint kiderül, Desmond korábbi életében bérgyilkos volt, aki az 1191. évi Jeruzsálemben élt és tevékenykedett. A 3. keresztes háború idején járunk, ahol Altair-t (múlt béli főhősünket) Salamon király kincsét feltáró Keresztes lovagok likvidálására küldik el, de a misszió kudarcba fullad, amikor Altair ráront a lovagok vezérére, Robert IV de Sable-re. Egyik társunk meghal, a másikat pedig cserbenhagyjuk, emiatt lefokoznak és nyilvánosan kivégez az Assassinok vezetője, Al Mulaim. De ez mint csak színjáték. Al Mulaim segítségre szorul és minket bíz meg a nemes feladattal, miszerint 9 ember életét kell kioltanunk ahhoz, hogy a háborúnak vége legyen. Aztán, hogy hogyan bonyolódik tovább a történet, azt inkább nem részéletezném, de lesznek itt ám csavarok.

Nos, részletezzük a fő koncepciót. Minden gyilkosság előtt a vezetőnk megmondja, hová is kell mennünk. 3 nagyvárosban fogunk tevékenykedni: Jeruzsálemben, Damaszkuszban és Akrában, ezeken kívül van még 3 kisebb terület: Masyaf, ahol az asszaszinok erődítménye található, a nagyvárosok között elhelyezkedő királyság és Arsuf, bár ott csak egyszer fogunk járni a történet folyamán. Szerencsére a nagy távolságok leküzdése érdekében lóhátra is pattanhatunk, ezzel időt és energiát megspórolva. Miután eljutottunk a városba, első kihívásunk a bejutás lesz, mivel nem lehet csak úgy ni besétálni. Erre több módszer is van. Vagy berontunk vállalva ezzel a halál esélyét, vagy a léceken át beugrálunk, vagy pedig a szerzetesek között elvegyülve szépen besétálunk. Ha benn vagyunk a városban, elsőként meg kell látogatnunk az asszaszin irodába, ahol kicsit elbeszélgetünk. Ezután jön a játék sava-borsa, az információgyűjtés. Információt többféleképpen is szerezhetünk: beszélgetések kihallgatásával, információk lopásával, megfélemlítéssel, stb. Mindenek előtt fel kell másznunk egy magasabb épületre, ahonnan jól megszemlélhető a város, ezután jelennek meg a küldetések a radaron. Ha megszereztük a szükséges információt, futás vissza az irodába, ahol megkapjuk az ,,engedélyt” a gyilkolásra. A célpont általában jól őrzött és nagy tömeg veszi körül, így nem könnyű végrehajtani a gyilkosságot. Előre meg kell tervezni mindent, mert egyetlen rossz lépés a nyakunkba zúdíthatja az egész pereputtyot. Ha az áldozat halott, akkor jön egy rövid beszélgetés vele, majd irány vissza az irodára, ahova természetesen csak akkor tudunk bemenni, ha épp nem lohol utánunk senki sem.

Most, hogy a játékmenetet leírtam, ideje kicsit részletezni a játékot és mélyebbre ásni. A már említett információszerzésnek több lehetősége is van.

  • Kihallgatás: Két ember beszélgetését kell kihallgatnunk egy távoli padról szemlélve a célpontokat.
  • Lopás: Szintén két ember beszélgetését kell kihallgatnunk, majd miután elválltak egymástól, a célpont zsebéből észrevétlenül ki kell csenni a tárgyat.
  • Vallatás: Egy szónokot kell előbb jól péppéverni, majd kiszedni belőle az információkat. Legyünk nagyon óvatosak, mert az egyén nem fél visszaütni, sőt nagyobb tömegben még társaságunk is akadhat mellé.
  • Asszaszin informátor kihívás: Ennek 4 fajtája van. Egy asszaszinak kell végrehajtanunk a megbízást ahhoz, hogy az információit megossza velünk. Első körben zászlókat kell gyűjtögetnünk időre, majd visszamenni az informátorhoz. Másik lehetőség, hogy az adott időn belül X katonát kell észrevétlenül meggyilkolnunk, majd jelenteni az informátornak. Harmadik lehetőség, hogy egy kereskedő bódéját kell úgy összezúznunk, hogy a közelben álló őrt vagy embert nekihajítjuk annak.

 

Szerencsére ha egy kihívást nem tudunk teljesíteni, akkor más feladatokat is kereshetünk a városban, ehhez csak annyi szükséges, hogy a város egy másik pontjában nézünk körül.

A feladatok végrehajtásában megannyi remek képesség és fegyver lesz segítségünkre. Összesen négy felszerelés közül választhatunk. Az egyik a klasszikus hosszúpenge, amivel ugyan lassabbak a támadásaink, de jóval nagyobbat sebez, mint a tőr, amivel ugyebár gyorsabban tudunk támadni. Ez utóbbit dobókésként is használhatjuk, ami a távoli ellenfelek likvidálására megfelelő. Harmadik pengénk pedig egy, a csuklónkhoz rögzített rejtett penge, amivel gyorsan és észrevehetetlenül végezhetünk áldozatainkkal. Ezeken kívül használhatjuk még az ökleinket is, de ez csak a kihallgatáshoz javasolt. És ha ez mind nem lenne elég, Altair rendelkezik egy különleges képességgel is, melynek neve Eagle Vision. Ezzel könnyen kiszúrhatjuk a közelben járőröző őröket, a likvidálni kívánt célpontot, vagy a kihallgatni/meglopni, megverni kívánt célpontot. Ehhez kapcsolódik még orvgyilkosunk remek atlétikai képességei is, hiszen nemcsak, hogy profin tudunk gyilkolni, de a menekülés érdekében bármilyen épületet meg tudunk mászni, ugrabugrálhatunk a háztetőkön, léceken, bódékon. A folyamatosan fejlődő harcmodorunkra sem lehet panasz. A támadások elől ki lehet ugrani vagy éppen gyönyörűen háríthatjuk őket egy ellentámadással. Ezenfelül ha tömegben mozgunk odébb tologathatjuk az embereket, vagy a grabancukat megfogva el is lökhetjük őket. Ha pedig gyanakodnak ránk, kezünk összekulcsolásával terelhetjük magunkról a gyanút. És ha már Sandbox, akkor itt vannak a kihagyhatatlan kihívások is. A tárgygyűjtögetés itt is helyet kapott, csak ezúttal zászlókat kell meglelnünk a városok különböző részein. Ezen kívül a játék számolja a megmászott épületeket is, rejtőzködő templomosokat likvidálhatunk és civileket menthetünk meg az őrök zaklatásától. Ez utóbbit erősen ajánlom, hogy jó, ha mihamarabb végrehajtjuk, mert olyan jutalmakat kapunk érte, melyek később egy balul elsült merénylet után nagyon jól jöhetnek. Ilyenkor megjelennek a városon belül a szerzetesek, akik közé bebújhatunk, ha üldöznek minket, vagy egy kisebb csoport ellenállót, akik feltartóztatják rosszakaróinkat. Természetesen az őrök lerázására ezeken kívül is van mód. Ha épp elvesztették a figyelmüket rólunk, akkor leülhetünk 2 ember közé egy lócára, belebújhatunk a szénáskocsiba, vagy a házak tetején található bódékban is menedéket találhatunk.

A játék grafikus motorja az Anvil névre keresztelt programkód, ami szépen fest. Mondhatni. A város, a karakterek kidolgozottsága szép, az animációkba sem köthetek bele, ami viszont zavart, hogy néha optimizálatlan. Beleolvadunk tárgyakba, az ellenfelek belelökdösnek egymásba, fennakadunk dolgokon és hasonló kis apróságok, amelyek ugyan nem rombolják a játékélményt, de nem valami szemkápráztatóak. És ha már említettem a szép grafikát, a távoli messzeségben inkább ne gyönyörködjünk, mert hamarabb kap el a hányinger, mint az örömkönnyek. Sajnos a rongybabaeffekt sem tökéletes, és a váza is elég érdekesen potyog ki a nők kezéből amikor nekirohanunk. És jöjjön a feketeleves, mert ugye nem maradhat ki. Az Assassin’s Creed közel sem olyan tökéletes, mint amilyennek gondolnánk azt. Haladjunk a kisebbektől egészen a súlyosabbakig. Ugyebár a küldetések menete ha belerázódunk nagyon monotonak lesznek, de a kezdet nem olyan könnyű. Habár a radar mutatja a pontot, ahova menni kell, eltalálni oda kissé nehézkes. És hogy honnan a fenéből kellene tudnunk elsőre azt, hogy felkell mászni a magaslatokra az információszerzéshez? Miért nem lehetett egy normális menüpontot létrehozni a térkép mellett, ami mindig tájékoztat, mit kell csinálni? Mert épp, hogy tájékoztat, a többit meg találd ki. A radar hasznavehetetlen. Nincs rendesen megrajzolva a várso térképe, mint azt megszokhattuk egy GTA esetében. Megvannak jelölve a célok oszt jónapot. Jó, ez nem olyan eszeveszett nagy hiba, de engemet ez azért néha idegesített. Ugyan a városokban csak elvétve találunk folyóvizet, de ha épp ott kell tevékenykednünk és megesik, hogy beleugrunk a vízbe, ami ugye a helytelen irányításnak is köszönhető, akkor elgondolkodik az ember azon, hogy ha Altair ilyen profi gyilkos, hogy minden épületre felmászik és macskákat meghazudtoló módon ugrál deszkáról deszkára, egy ilyen profi orvgyilkos miért nem tud úszni? Azért azt gondolnánk, a fejlesztőknek legalább ennyit nem kellene a szájukba rágniuk, de úgy látszik mégis kell. Ja ha már az irányítást említettem. Sokszor megesik, hogy Altair nem hajlandó felugrani első alkalommal olyan platformokra, amikre egyébként bele lehet kapaszkodni. És a jobbra-balra fordulás sem szuperál mindig, mert amikor hirtelen kellene elfordulnunk, akkor nagyon sokszor nem reagál a játék és még mindig ugyan azt a kurva falat próbáljuk megmászni már harmadjára, vagy éppen ötödjére ugrunk bele a vízbe. Az élményfaktort már csak a roppant unalmas átvezető videók rontják, amelyeket az istenért sem lehet átugrani, de még feliratozva sincsenek. Természetesen a mesterséges intelligencia sincs a toppon. Kezdjük azzal, hogy ha üldözés közben hirtelen bebújunk egy, a tetőn található bódéba, mondjuk lehetne annyi esze, hogy 10 alkalomból legalább kétszer benéz. Jó, tudom, hogy ezzel egy lehetőséget oltanánk ki, de ez is benne lehetne a pakliban. A hülyeség határtalan, ez már csak harc közben mutatkozik meg. Nem vagy jó közelharcban? Semmi baj. Keress a közelben egy magasabb faépítményt, mássz fel rá és az ellenségek egyesével fognak felfelé ugrálni hozzád. Ja és ha már ugrálás. Nehogy már minden templomos meg akármilyen harci beosztású emberke úgy ugráljon házról házra és onnan le, mint egy profin képzett orvgyilkos. A szinkronhangokkal sincs minden rendben. Mint ha mindenki olyan egyhangúan, unottan beszélne. Altairban, Desmondban és Lucyban egy csepp személyiség sincs, a szónokok és őrök hangjában már van valami kis kreativitás, de az egész egy vasárnap reggel felkelek, megiszom a kávét és elolvasom az újságot stílusú unott, monoton párbeszédek halmaza. Egyedül Phil Proctor munkáját tudom megdicsérni, aki azért adott is bele valamit az állandóan feszült Warren Vidic doktor személyiségébe. Ezzel ellentétben a zene elképesztően jó lett, ami Jesper Kyd munkásságának köszönhető. A kissé dark stílusú szimfonikus zene nagyon jól átadja a 12. század stílusát. Ha nem is ismerjük a játékot vagy undorodunk tőle, a soundtrackbe mindenféleképpen érdemes belehallgatni.

Véleményem szerint az Assassin’s Creed egy kitűnő próbálkozás volt az Ubisoft számára, de kétségkívül lett volna még mit javítani rajta. Kicsit Splinter Celles, kicsit Prince of Persiás, de szerethető darabja az Ubisoft termékeknek. Nem csoda, hogy mára az egyik húzócímévé vált a cégnek.

 

8.5/10

 

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása