A 2001-es év egyik kakukktojása a Serious Sam volt. Az akkori felhozatallal szemben komoly samu kalandjai nem igényeltek nagyobb szürkeállományt, csak az irányítóbillentyűket és a tüzelés funkciók gombját kellett ismernünk ahhoz, hogy játszhassunk a játékkal. Ezt követte egy kiegészítő és egy második rész is, utóbbi sajnos nem felelt meg az elvárásoknak. Régóta hangoztatják már, hogy jön a harmadik rész is egy vadiúj engine-vel, de információkat csak elszórva kaptunk róla. A Croteam csapata úgy gondolta, mielőtt befejeznék a harmadik részt, nem ártana valamivel kedveskedni a rajongóknak, ezért előkapták a híres First és Second Encounter forgatókönyvét és átültették a harmadik generációs grafikus motorra, hogy a nagy várakozás közben legyen mivel elütni az időnket.
Jelenlegi alanyom a First Encounter HD lesz, de mivel maga a játék teljesen ugyan az, mint a régi változata, így nem is kell nagyon ecsetelnem, mi hogyan működik a játékban, hiszen ezt már egy éve leírtam, részletesebben mint kellett volna. Minden maradt a régiben. A fegyverek, a lények, a pályafelépítés mind-mind egytől egyig tökéletesen megegyezik a klasszikussal. Úgy érzem, ez a cikk rövidebb lesz, mint amilyen a többi szokott, de nem is beszélek félre tovább, rátérek a First Encounter HD részleteire.
Milyen újításokat is tartalmaz a HD verzió? Szinte mindent, amit ma elvár egy átlag játékos. Bekerült az Achievement támogatás és a látványvilág újult meg teljes egészében. Amit már most az elején le kell szögeznem, hogy a Serious Engine 3 hiába néz ki jól, az idő vasfoga kétség kívül meglátszik már rajta, de minden benne van, amit a mai kor megfelel. Szebb fény és árnyék kezelés, a karaktermodellek nagyon szépen ki lettek dolgozva, csakúgy, mint a fegyverek. Bekerült a rongybaba effekt, és az új engine is nagyon jól kezeli a hatalmas tereket. Ami külön öröm, hogy a futtatásához sem kell egy erőmű, egy közepes PC-n is nagyon szépen elfut a játék. Akinek meg PC-re nem telik, az is örülhet, mert a játék konzolokra is megjelent.
Hiába néz ki jól a játék és fut nagyon szépen, alapvető hibák még így is akadnak a programban szép számmal. A legszembe… akarom mondani, fülbetűnőbb, azok a hangok. Ha már remake, akkor legalább annyit elvárnánk, hogy újrakeverik az audio részt, de ez sajnos nem történt meg. A hangfájlok egy az egybe át lettek emelve a régi játékból és bele lettek téve a HD verzióba. Ez azért is probléma, mert a minőség sajnos már jól hallható egy rosszabb hangszóróval is. Egy mínusz pont a készítőknek. A rongybaba effekt sem úgy működik sajnos, ahogy azt elvárnánk. Bár az ellenfelek szépen kiterülnek ha arcba támogatjuk őket egy shotgun töltettel, a rombolható szobroknál sajnos nem ez a helyzet. Egy jópárszor előfordult velem, hogy belelőttem pár ilyen építménybe és egy nagyobb darabka a levegőben maradt, lógva a semmiben. Még egy mínusz pont a fejlesztőknek. A csúnya szörnyek mesterséges intelligenciája mitsem változott. Még mindig céltalanul rohannak nekünk, megkísérelve a tényt, hogy belepusztulunk a találkozásba. Már anno is említettem, hogy ezzel különösebb problémám nincs és igazából most sem lenne, ha nem fordulna elő rendszeresen az a hiba, hogy a kis aranyosok képesek megmászni még a legmagasabb falakat is. Vagy éppenséggel nem képesek megmászni egy lépcsőfokot. Szóval mégis csak lett volna mit javítani azon a fránya mesterséges intelligencián. Hány fekete pontocskánál is tartottam?
Hiába soroltam fel ezeket a hibákat, mégsem vagyok képes haragudni a régi-új Serious Sam-re. Hogy miért is? Mert azokat az emlékeket idézi fel, amiket anno átéltünk. És buta AI, rossz minőségű zenék és hangok ide vagy oda, komoly samu maradt a régi, maximum a borostájának poligonszáma nőtt meg, amiért én úgy szeretem, ahogy van. De sajnos ez még nem menti meg attól, hogy pontszámilag kicsit megsértsem a játékot.
8.2
Utolsó kommentek