Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Clive Barker's Undying

2012.01.06. 15:30 :: szogyenyi

Clive Barker neve a horror műfaj kedvelőinek talán ismerős lehet. Több könyvet is írt ebben a témában, később filmeket is rendezett. (Ebből a Hellraiser kiemelendő) Az író pályájának másik kulcsfontosságú része az volt (ugye a mi szemszögünkből nézve) amikor az Electronic Arts felkérte, hogy szellemi munkájával ugyan segítse már az Undying fejlesztését. A hónapokig húzódó játék ezután erőre kapott és végre 2001 elején napvilágot is látott az alkotás.

1923-ban járunk, a világháború után. Főhősünket, Patrick Galloway-t egykori katonatársa és barátja, Jeremiah Covenant hívja meg birtokára. Levelében tudatja vele, hogy sürgősen szüksége lenne a segítségére. Megérkezésünkkor szembesülünk a ténnyel, hogy Jeremiah családján gonosz átok ül. Az öt testvér közül már csak ő maradt életben, viszont elhunyt családtagjai folyamatosan kísértik a birtokot. Mivel Patrick úgy érzi, segítenie kell barátján, ezért kalandjaink során a testvérek különböző próbatételein kell átverekednünk magunkat majd végül megküzdenünk velük.

Horror játék lévén az Undying tartalmaz is nagyszámban horrorisztikus elemeket. A hatalmas birtok kongó ürességével és profi besötétítettségével már önmagában a frászt hozza a játékosra, főleg amikor már messziről lehet hallani a howlerek nyüszítését. Természetesen a birtokon nem vagyunk egyedül, helyenként összefuthatunk cselédlányokkal és komornyikokkal, akik információkkal látnak el, vagy a továbbjutáshoz szükséges kulccsal. Mezei FPS révén  elég sok szöveg is található a játékban, amihez nem árt egy jobb angoltudás. Az itt-ott elejtett naplókból és jegyzetekből nagyon sok olyan információt nyerhetünk ki a történésekkel kapcsolatban, amelyekre amúgy nem derülne fény. Egyszóval érdemes kissé körültekintőnek lenni, ha információra szomjazunk.

Térjünk át a játék elemeire. Ugyebár ahány ház, annyi szokás. Khhmm vagyis jelen helyzetben ahány testvér, annyiféle undormány tör az életünkre. A klasszikusnak számító csontvázak és szellemek mellett felbukkannak különféle repülő szörnyek, kutyákra emlékeztető karmolászó egyedek és repülő fenevadak is, akik mind csak arra vágynak, hogy minket halottnak tudhassanak. A különböző ellenfelekkel más-más helyszíneken futhatunk össze. Persze időnk nagy részét a birtokon és a kastélyban fogjuk eltölteni, de azért esetenként el kell utaznunk más-más helyekre egy nyom, vagy egy tárgy megtalálása érdekében. Járunk majd kriptákban, egy kolostor romjaiban és a történetben nagy szerepet játtszó dolmen szigeten. Fontos megemlíteni, hogy a történet tartalmaz egy időben előre-hátra ugráló síkot is, amikor a múltban tevékenykedhetünk. A mocsok eltakarításában különféle fegyverek lesznek a segítségünkre. A jó öreg világháborús revolverünk mellett használhatunk dupla csövű vadászpuskát, Gel’ziabar kövét, (mellyel ellökhetjük magunktól a teremtményeket) molotov-koktélt, néhány misztikus fegyvert, de a leghatásosabb (természetesen közelharcra) mindegyik közül a Kelta kasza. Fegyvereink mellett elérhető néhány misztikus képesség is, amely segít minket a harcban.

 

  • Dispel Magic: Ezzel a varázslattal más varázslatokat semlegesíthetünk.
  • Ectoplasm: Rövid hatótávú plazmanyalábokat bocsáthatunk ki, amely közelharcban rendkívül hatékony.
  • Haste: A gyors mozgást teszi lehetővé, így  képesek vagyunk elérni a távolabb levő platformokat is.
  • Invoke: Általunk legyőzött lényeket idézhetünk meg, akik egy darabig a mi oldalunkon fognak harcolni. (Csontvázak esetében örök kárhozatra ítéli őket, így azok nem támadnak fel, miután megöltük őket)
  • Lightning: Villámcsapás. Az ektoplazmához hasonló képesség, csak ezzel villámokat szórhatunk.
  • Shield: Átlátszó páncélt képez magunk elé.
  • Skull Storm: Koponyákat exhumálhatunk a talajból, melyek azonnal felrobbannak, mihelyst hozzácsapódnak valamihez.
  • Scrye: A játék egyik kulcsfontosságú képessége. Segítségével olyan dolgokat is láthatunk, amelyeket amúgy „szabad szemmel” nem vennénk észre. A festmények átrajzolódnak és múltbéli eseményeket is a szemünk elé tár eme sejtelmes varázslat. Érdemes odafigyelni, főleg amikor egy sejtelmes hang súg a fülünkbe (Pl: Look around – Nézz körül, Fear – Rettegj)
  • Flight: Mint a neve is mutatja, egy csekély pillanatra képessé teszi nekünk a repülés adottságát. Ez a képesség csak a múltban használható.

 

Képességeiket mágikus kövekkel turbózhatjuk, melyek hatására sokkal erősebbé tehetjük őket. A varázslatokhoz manára van szükség, amely egyébként magától újratermelődik. A mana szintünket is növelhetjük, ha találunk egy mana növelő bájitalt.

És végre elérkeztünk a kedvenc részemhez. Nyúljunk is bele könyökig a programba. Szóval a látványvilágért az Unreal Engine első generációja felel. Ennek ellenére én nem vagyok megelégedve azzal, amit láttam. Igaz, hogy évekig készült a program, de ez valami undormány, amit itt láttam. Na jó, ez nem teljes mértékben igaz, csak részben. Mivel nem voltam megelégedve? A modellezéssel. Csúnyák a karakterek. Ez vonzza maga után azt, hogy az animációk is borzalmasak. Az emberi karakterekre egyszerűen csak az ocsmány jelzőt tudnám illetni. Ennek ellenére a szörnyekbe mint ha több munkát fektettek volna. Azért be kell, hogy valljam, ez még nem menti meg a játékot, de azért ezek mint ha egy csipetnyivel szebben néznének ki. Ezzel együtt a fegyverek is ocsmányak, gondolom ezt nem kell hozzátennem. Viszont a tűz és esőeffekttel különösebb gond nincs. Az a megoldás rendkívül tetszett, amit manapság a Call of Duty vett fel, hogy ha megsérülünk, akkor a képernyőn kis ideig vérfoltok láthatóak. Szintén elnyerte a tetszésemet, hogy ha belelépünk egy vértócsába, akkor lábnyomokat hagyhatunk magunk után. Ez mind szép és jó, de nem ilyenekbe kellett volna fektetniük az energiájukat, könyörgöm! A kastély berendezése kissé egyhangú. Sok helyen futhatunk bele ugyan abba a bútorba, ágyba, kallandóba, ami kissé monotonná teheti a játékot egy idő után, főleg még azért, mert az ajtók többsége ahova ugye nem kellene, hogy menjünk, zárva van. Kicsit idegesítő, amikor 4 ajtóból 3 el van torlaszolva. No de fényezzük már egy kicsit a játékot, ne csak a sok rosszat hallassam róla. Mindenek előtt a szinkron, ami nagyon ütősre sikeredett. A hangoktól tényleg beparázik az ember, főleg, ha éjszaka egymagában, egy üres szobában, fülessel a fején játszik. A zene is jó, viszont nem tudom, miért vágtak fel vele annyira a készítők, amikor csak akkor csengnek fel a melódiák, ha azt a cselekmény megköveteli. A játékélmény pedig tényleg Pazar. A horror élmény a játék 80%-ban tökéletesen átjön, egyedül a végét éreztem kissé összecsapottnak. Ezt nem lehet leírva elmesélni, ezt át kell élnie mindenkinek.  Az egyetlen gond ezzel csak annyi, hogy egy idő után már kezd inkább kissé unalmassá válni, mint ijesztővé. Főleg, ha már minden teremtménnyel sikerült randit összehoznunk.

Az Undying egy remek játék lett. Egyetlen hibája a felsoroltakon kívül, hogy a kutya nem játszik vele. Nem csak most, a megjelenéskor sem. Érdekesség, hogy a GameSpot munkatársaitól megkapta a "Legjobb játék, amit senki sem játszik" díjat. Aki szereti a horror játékokat, két Resident Evil között tegyen egy próbát az Undyinggal is, ki tudja, lehet, hogy nem bánja majd meg.

 

8.8/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr513470522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.