Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Need for Speed: Hot Pursuit (Xbox 360)

2012.01.27. 15:30 :: szogyenyi

Mielőtt belekezdenék az írásba, kicsit tekintsünk vissza az egykor oly dicső hírnévvel rendelkező Need for Speed sorozat 3. tagjára, amely a Hot Pursuit nevet viselte. Akkoriban elég nagy újdonságnak számított, hogy egy versenyjátékban a rendőrök elől menekülve kell versenyeznünk, de emellett mi magunk is beállhattunk a rend őrei mellé egy kis fogócskára. Bár a High Stakes megtartotta ugyan ezt az irányvonalat, a teljes értékű folytatásra egészen 2002-ig kellett várnunk. A Hot Pursuit 2 kapott hideget és meleget egyaránt. A kritikusok el voltak ájulva a konzolos verziótól, ezzel szemben a PC tulajok egy úgynevezett „herélt” portolást kaptak cserébe, aminek eredményeképp nem egy pályaelem és ficsőr maradt ki a játékból. Szó, mi szó, azért az se a legnagyobb szégyenfoltja volt a sorozatnak.

És végre, 2010-ben a keserű szájízű Need for Speed rajongók talán még találnak egy kevés kis reménysugarat az égen. A hanyatló sorozat az utóbbi években nem döntött rekordokat, ez a pontszámokon is látszott. Mit tesz hát az okos ember: ragaszkodik az elvhez: Ami egyszer már bevált, azon ne változtass. Jelen esetben kétszer, vagy akár háromszor is, így a kiadó végre 2 okos döntést is képes volt hozni. Az első, és legfontosabb, hogy a projektet egy másik fejlesztőcsapatnak, a Burnout játékok fejlesztőinek kezébe adta. A második meg persze a kasszasikerhez vezető útra való visszatérés, a Hot Pursuit irányvonal visszahozása.

Mint az egy Hot Pursuit nevet viselő Need for Speed-hoz illik, 2 karriermódot találhatunk meg a játékban. Az egyikben versenyzőként kell az utakat rónunk, míg a másikban a rend őreként lecsapni a gyorshajtókra, bármilyen eszközzel. Kezdjük először a versenyző karrierrel. Versenyzőként ugye bár nem meglepő, hogy fő célunk minél jobb helyezést elérni a különböző versenyekben. A játék a 3. 2. és első helyezésért ad jutalmat. Minden verseny után tapasztalati pontokat kapunk. Ezeket a pontokat kaphatjuk a rendőrök lezúzásáért, első pozíció megszerzéséért, tökéletes nitrózásért és mérföldkövek eléréséért. (erről majd később bővebben is szót ejtek) A tapasztalati pontokért jutalmakban részesülünk. Minél nagyobb vérdíj van a fejünkön, annál jobb járművek válnak elérhetővé a számunkra. Ezek mellett a rendőrök ellen alkalmazható eszközeink is fejlesztésre kerülnek egy bizonyos szint után. Összesen 20 vezetői szint érhető el a versenyző profilunkban.

A versenyek többsége csak egy egyszerű A-tól B pontig történő sprint futam. Ennyivel viszont még nem tudtunk el mindent, hiszen ezeknek is több fajtáját találjuk meg a játékban. A szimpla versenyt azt hiszem nem kell bővebben ecsetelnem. Egy egyszerű sprint futam, ami a szimpla összecsapástól (1-1 résztvevő) egészen a nagyobb versenyekig terjed. (3-6-8 résztvevő) A preview és a Time Trial versenyek célja, hogy az adott szakaszt egy megadott időn belül kell teljesítenünk. A kettő mindössze annyiban különbözik egymástól, hogy a Preview módban kizárólag egy előre megadott autóval mehetünk. A Gauntlet ugyan ilyen időhajsza futam, annyival megfűszerezve, hogy az időeredményünkbe már a zsaruk is beleszólnak. A játék legizgalmasabb futamai kétség kívül a Hot Pursuit kihívások. Ez is szimpla verseny, viszont itt már intenzívebb ellenállást tanusítanak a fakabátok is, amit egy agresszív támadó jellemmel ki is fejeznek. Persze mi sem hagyjuk magunkat! Egy-két spéci kütyü alkalmazásával hamar keresztbe tehetünk a fánkzabálóknak és versenytársainknak is. Összesen 4 féle kiegészítő áll a versenyzők rendelkezésére. Abroncslyukasztó, turbó, EMP impulzus, illetve egy eszközzavaró, ami egy kevés ideig deaktiválja a többiek elektronikáját (ez az autók teljesítményére nincs kihatással, csak a power up-okra, ha szabd így hívnom őket)

Rendőrként valamivel kevesebb versenymód áll lehetőségünkre. 2 time trial versenymód itt is elérhető. A Rapid Response és a Preview. Utóbbi ugyan az, mint a versenyző módban, az előző is csak annyiban különbözik (a szabad autóválasztástól eltekintően), hogy itt nem megengedett sem a civil járművek elgáncsolása, sem a falnak ütközés, ellenben súlyos másodperceket ró a játék a stopperünkre. Interceptor eseményen 1 az 1 elleni macska-egér játszmát kell vívnunk. A nehézség ebben annyi, hogy ez is időre megy, illetve nincs előre meghatározott útvonal, a feltételeket az (jobb esetben) előttünk haladó gyanúsított diktálja. A Hot Pursuit mód ugyan arról szól, csak itt most helycserés támadás lép életbe. Zsaruként szintén használhatunk abroncslyukasztót és EMP töltetet, kérhetünk úttorlaszt és helikopteres segítséget, aki szintén abroncslyukasztóval ajándékozza meg a nagyképű száguldozókat. Karrierünk során itt is tapasztalati pontokat kapunk (eltérően a versenyprofiltól), ami 20 szintet takar. Fejlődésünkkor új járművek és módosított eszközök ütik virtuális markunkat.

A játékmenet iszonyúan jó. Játszás közben tényleg visszajön a régi, Hot Pursuit hangulat. Fanyalgók persze mindig akadnak, így a játék az ők negatív kritikájukat sem kerülheti el. Talán az egyik ilyen ok az irányítást érheti. Az autók egy nagyon erős, arcade jellegű csúszós, driftelős kezelhetőséget kaptak. Némelyikükkel normálisan alig-alig lehet előzni vagy éppenséggel bevenni egy nagyobb kanyart. Aki már játszott valamilyen Burnout-tal, annak nem lesz szokatlan az irányítás. Mindenki másnak igen. Én úgy éreztem, hogy PC-n mint ha kicsit nehezebb lenne a kezelhetőség. Valahogy kontrollerrel jobban megy. Az AI erőssége pedig kifejezetten a tűrhető kategóriában van. Mit értek ezalatt? Nos, nem kell nagy művészet ahhoz, hogy bármelyik versenyen elsők legyünk. De ehhez sok odafigyelés és tapasztalat kell. Nem mindegy, melyik autóval megyünk, vagy mikor nitrózunk. A siker titka a jó taktika. A Hot Pursuit valahogy eltalálta azt a szintet, hogy a játék nem is nagyon nehéz, de ugyanakkor nem engedi meg nekünk, hogy az első 100 méter után végig mi uraljuk a mezőnyt. Zseniális, főleg egy ilyen idióta, Most Wanted féle catch-up rendszer után. Ugyebár a teszt eleje fele tettem egy említést a mérföldkövekről. Nos ezek olyan feladatok, amikért jutalom vérdíjat kapunk, de a játék nem tünteti fel őket külön. Kaphatunk vérdíjat X kilométer levezetése után, 50 rendőr szétzúzásáért és tengernyi ilyen lehetőség van, így érdemes mindenféle taktikát alkalmazni, hogy megkapjuk ezeket a jutalmakat. Ha ráuntunk a versenyzésre, akár rendőrként, akár versenyzőként, szabadon mászkálhatunk a hatalmas és változatos Seacrest megyében. Autókból pedig nincs hiány. Több mint 66 féle jármű ülésébe pattanhatunk be, melynek többsége egy rendőrös kiadásban is képviselteti magát. A japán csodákat itt hanyagolhatjuk, az igazi egzotikumok és sportautók élveznek előnyt a játékban. McLaren MP4, Pagani Zonda, Bugatti Veyron, Porche 911 GT3 RS, Koenigsegg CCX, és még sorolhatnám. Egy élmény őket vezetni.

Már szinte mindent elmondtam, pár dolog azért még hátra van. Kezdjük a grafikával. Mikor megláttam a játékot a 2010-es E3-on, az állam szinte leesett. Ilyen szép versenyjátékot még szerintem nem is láttam azelőtt. Az autók kidolgozottsága tökéletes, Seacrest megye gyönyörűen ki van dolgozva! A sivatagos, erdős, dombos és hófödte hegycsúcsok olyan látványt nyújtanak, mint ha csak mi magunk ülnénk az álomautónk volánja mögött. A kocsik egy kevéske törésmodellt is kaptak. És elég, ha csak a Criterion nagy múltú Burnoutjára gondolunk. Az eredmény magért beszél. A járművek szép horpadnak, kopik a festésük és a lökhárítók félig meddig még le is válnak a kasztniról. A dinamikus napszakváltás nagyon szép. Hatalmas élményfaktort ad a játéknak, ahogy verseny közben egyre sötétedik befelé, vagy zuhogó esőben vezetni, miközben hatalmas villámcsapások világítják be a távoli utat. Ezt kötelező Full HD minőségben látni. Lehengerlő! Ezen az élményen talán csak a zene fokoz. A zenelista kicsit tarka, mert rocktól kezdve elektronikus zenén át találunk sok műfajú zenét. Mindegyike élvezhető darab, ami kicsit dob a játék élményfatorán. A Hot Pursuit másik, és talán az egyik legnagyobb újdonsága az Autolog rendszer. (amit azóta mindegyik NFS játék átvett) Miről is van itt szó pontosan? Nos, az Autologot nevezhetjük a Hot Pursuit játékosok Facebookjának is. Lényegében egy közösségi rendszerről van szó, ahol a játékosok megtekinthetik barátaik legjobb rekordjaik, álomképeit verdáinkról. Egy gombnyomással megdönthetjük a köridejüket, üzenő falukra kommentálhatunk és még ehhez hasonló funkciókat rejt magában az Autolog.

A Need for Speed: Hot Pursuitról csak annyit tudok mondani, hogy lehengerlő. Nem csak engem, de a kritikusok többségét is meggyőzte. Ha nem volt még meg egy Hot Pursuit se, ne habozz ezzel kezdeni. Ha megvolt, AKKOR MEG MIRE VÁRSZ?! Ezek után azt mondom, hogy talán kezd magához térni a Need for Speed széria. Csak ez a színvonal ne romoljon tovább.

 

9.9/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr533504899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása