Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Freedom Fighters

2012.02.24. 15:30 :: szogyenyi

A múltkor már írtam az IO Interactive leghíresebb játékáról, a Hitman-ről. Ezen a szérián kívül még van egy név, amelyet szintén érdemes megemlítenünk, ha a játékfejlesztő cég munkásságáról beszélek. Nem kell sokat ugranunk az időben, elég egészen 2003-ig. Ekkor már javában kinn volt a Hitman 2. része is, de mi most mégsem erre koncentráljunk, hanem egy másik játékukra, a Freedom Fighters-re.

A cselekmény a jelenben játszódik. Látszólag minden a helyén van, de egy nagy változás azért történt a történelem eseményei között. A 2. világháború után a Szovjetúnió tovább folytatta az országok megszállását, olyannyira, hogy Nyugat-Európa elég rövid idő alatt az Oroszok keze alá került. Ennyi persze nem volt nekik elég és rögtön ráugrottak a legnagyobb falatra, az Egyesült Államokra. Chris, alias maga a játékos akkor kapcsolódik bele ebbe a történetbe, amikor a megszállás már teljes mértékűvé vált. A feladatunk pedig az lesz, hogy a lázadók vezéreként fellépjünk a ruszkik ellen és meggyengítsük hatalmukat.

Első olvasásra egyszerűnek hangzik és az is. Utcáról utcára, épülettől épületig haladva az lesz a dolgunk, hogy visszaverjük a Szovjeteket és befoglaljuk az általuk őrzött pontokat. A csatornában elhelyezkedő bázisunkban minden küldetés előtt felfegyverkezhetünk, megbeszélhetjük az aktuális helyzetet a szövetségeseinkkel, majd a térképen lehetőségünk nyílik kiválasztani, hogy melyik épületet szeretnénk befoglalni elsőként. A foglalás menete roppant egyszerű. Akkor kerül az irányításunk alá a terület, ha az Orosz zászlót lehúzzuk és kitűzzük helyére az amerikait. Ehhez persze egy seregnyi ellenségen át kell verekednünk magunkat, de szerencsére nem vagyunk egyedül, mivel ha összefutunk egy lázadóval az utcán, azt bármikor a magunk oldalára állíthatjuk. Minél nagyobb a karizmánk, annál több lázadót buzdíthatunk a mellettünk történő harcra. Karizmapontokat úgy szerezhetünk, ha teljesítjük a térképen kiszabott aktuális feladatokat. Ezek lehetnek például túszok kiszabadítása, helikopter leszállóhelyek felrobbantása vagy egy kulcsfontosságú pont megsemmisítése. Csapattársainknak feladatokat is oszthatunk ki. Ezek a már jól ismert támadj, védekezz és kövess utasítások.

Fegyverek terén viszont nem valami bőkezű a program. A két fajta pisztolyon kívül megtalálható az etalonnak számító AK-47, Shotgun, rakétavető, molotov, gránát, C4-es robbanószer és egy csavarkulcs, amivel nem csak a közelharci összecsapásokban lehet előnyünk, hanem a MENTÉS-ben is. Igen, szándékosan írtam csupa nagybetűvel, amolyan csúfságszerűen. Miért is? Nos, aki ismeri a Hitman: Codename 47-et, vagy olvasott róla ismertetőt, netán itt az oldalon, annak számára világos lehet, hogy azon felül, hogy a játék iszonyat nehéz volt egyes helyeken (főleg a kiszámíthatatlan mesterséges intelligencia miatt) még mentési lehetőség se volt benne. Ugyan halálunk után még próbálkozhattunk kétszer, de ott már tuti bukás volt az eredmény. Ezzel ellentétben a Hitman 2 már tartalmazott mentési lehetőséget, viszont ott is csak erősen korlátozott formában. A Freedom Fighters átvette a hagyományt. Mentési lehetőségünk a csatorna fedelek kinyitásával adódik meg, viszont ennek is van egy hátulütője. Ha elmentjük a játékot azzal a szándékkal, hogy majd egy későbbi időpontban szeretnénk ugyan onnan folytatni a harcot, ahol abbahagytuk, nos, akkor ismét meg kell küzdenünk a pályán fellelhető összes ellenséggel. Ami persze nem minden esetben egyszerű, mert míg a játék elején csak az egyszerű katonák ellen kell felvennünk a harcot, a játék végéhez közeledve már nehézpáncélos egységekkel, hormontúltengéses szuperkatonákkal, tankokkal és az életünket megkeserítő helikopterekkel is meg kell küzdenünk. Akad itt még egy másik újdonság is. A medikit csomagok. Egyszerre 8 darabot hordozhatunk magunknál, mellyel gondoskodhatunk a csapatunk és saját egészségi állapotáról. Igaz, hogy máshol ez nem volt újdonság már akkoriban sem, de egy ilyesmi rendszert, vagy ennek a butított verzióját a Hitman (akkoriban még) duóban is szívesen fogadtam volna.

A grafikáról sajnos sok jót nem tudok elmondani. A játék a glacier módosított változata alatt fut. (Valószínűleg ugyan azt az enginet használja, amit a Hitman első része is) 2003-hoz képest szerintem nem elragadtató a látvány. A karakterek kinézete kockás, kissé elavult. A környezeti hatások hát úgy ahogy elmennek, de a Hitman 2 már ennél is szebbet nyújtott. Maga a fizikai rendszer, amibe talán nem látok kifogásolni valót, mivel jól működik, mint anno a Hitman-nél. Viszont valljuk be őszintén, a Max Payne 2 (2003-omban járunk, ne felejtsük el) sokkal jobb fizikai kóddal rendelkezik. Ez mind sajnos betudható annak, hogy a játék elég sokáig készült és nem valószínű, hogy 2003 vége felé tervezték a megjelenést. Mindezért viszont kárpótol a játékélmény. A szinkron véleményem szerint jól sikerült mindkét oldalon. Az összkép teljesen átjön, de ami felteszi arra a bizonyos „i”-re a pontot, az a zene. Jesper Kyd ismét alkotott a Magyar Rádió Szimfonikus zenekarával karöltve, és egy olyan OST-t dobott össze a játéknak, melynek dallamai máig felcsendülnek a játékosok gondolatában. Remekül átadja a szabadságért folyó küzdelem érzését. A mesterséges intelligencia elég kétséges érzelmeket keltett bennem. Egyrészt remek, mivel a ruszkik csapatban dolgoznak, kommunikálnak, fedezéket keresnek, betöltik a géppuskaállásnál fennmaradó üresedést, de a villámháborús tervvel szemben egyszerűen nem tudnak mit kezdeni. Ha közel kerülünk hozzájuk, megőrülnek, nem tudnak ránk reagálni, illetve némelyik esetben észre sem vesznek, még egy-két leadott lövés után sem. A portolás is hagy némi kívánnivalót maga után. A célzás ellenségek közelébe szörnyű, mivel a kamera oda-vissza ugrál. A géppuskaállványról lőni rémálom. Annyira hord, hogy a távoli ellenségeket még csak becélozni sem érdemes vele, úgy sem találja őket el a golyózápor. És még néhol előfordulnak fura kamera bugok is, amelyek ugyan nem mennek a játékélmény rovására, de kistávon idegtépőek, főleg egy nagy tűzharc folyamán. De hát nincs játék hibák nélkül, ugyebár.

A tesztből talán nem érezhető át az az érzés, ami elárulná, mennyire jó játék a Freedom Fighters. Ezen lezáró része az irománynak pont eme érzés megadására szolgál. Nem egy Call of Duty vagy Medal of Honor, a maga háborús érzetét keltve, viszont roppant jó és hangulatos akciójáték. Talán kicsit rövidkének tűnhet, de a vele eltöltött 5-6 óra felejthetetlen emlékeket hagy maga után. Talán hiányzik belőle a kreativitás és még lett volna mit dolgozni ezen a csiszolatlan gyémánton, de így is remekül sikerült.

9.3/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr934093340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.