Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Mirror's Edge (Xbox 360)

2012.04.13. 15:30 :: szogyenyi

A parkour játékok a piacon nem igazán elterjedtek. 2008 előtt kapásból szinte nem is tudtam volna mondani olyan címet, ami ilyen elemeket vonultat fel. Pedig az ötlet nem rossz, csak éppen a megvalósítással akadhatnak kisebb problémák. Ezért is volt kérdéses 2008-ban a Mirror’s Edge sorsa is, amely ugyan jónak jól nézett ki, de kissé félt tőle mindenki, hogy ezt hogyan lehetne kivitelezni egy játékban? A DICE belepróbált és ez a próbálkozás sikerült is neki, elég nagy sikerrel. Amit maximum előre scriptelt animációnak gondolnánk, az mind megvalósítható játékmenet közben.

Olyan jövőben élünk, ahol a társadalmat és a hétköznapi életet a rendőrök kísérik figyelemmel. Minden terület kamerákkal van megfigyelve, senki sem bújhat el, vagy titkolózhat a hatalom elől. Ebbe a világba csöppen bele Faith is, akinek szülei egy lázadás közben haltak meg még évekkel ezelőtt. Ebből következtetve Faith-nek nem igazán tetszik a rendszer. Főhősnőnk runnerként dolgozik, aki olyan csomagokat szállít, amelyek a kormány elől titokban továbbítanának a kliensek. Egy kisebb kihagyás után újra visszatérünk végezni a dolgunkat, de hamar összetűzésbe kerülünk az egyszerűen csak ’Kékeknek’ nevezett hatóságokkal. Faith testvére egy gyilkossági ügybe keveredik bele, egyetlen bizonyítékunk pedig egy papír fecni, rajta egy szóval: Ikarus. Innen kezdődik meg a hajsza a bűnösök után és a harc az igazságért.

A játékban különböző mozdulatsorokkal küzdhetjük le az akadályokat. Például az akadályokat átugorhatjuk, az alacsonyan fekvő csövek alatt átcsúszhatunk, falon futhatunk, onnan elrugaszkodhatunk, a kisebb peremeken megkapaszkodhatunk, a csövökön lenghetünk és egyéb szituációtól függő mozdulatsort produkálhatunk. Ha a helyzet megkívánja, ezeket kombinálhatjuk is, és ha ügyesen csináljuk, még a lendületünkből sem vesztünk. Erre sok esetben szükségünk is lesz, mert nem csak egyik pontból a másikba kell jutnunk, mert legtöbb esetben vagy a rendőrség van éppen a seggünkben, vagy egy másik runnert kell üldöznünk. Természetesen a zsaruk kiiktatására számos módszert alkalmazhatunk. Kiüthetjük őket ököllel, vagy akár egy jól irányzott dobbantó rúgással (főleg amikor egy magaslat peremén állnak szerencsétlenek), de jóval ember barátabb módszer, ha csak szimplán lefegyverezzük őket, ami után még a fegyverüket is használhatjuk. Persze nem muszáj mindig leállnunk babrálni velük, de kivételesen lesznek olyan alkalmak, ahol a továbbjutás érdekében elkerülendő lesz a harc.

A látványvilágért sajnos nem a Frostbite engine felel, eme feladat végrehajtásáért a készítők az Unreal Engine 3-as verziószámát látták a legmegfelelőbbnek. Probléma természetesen nincs vele. Kicsit módosítgattak a megjelenítésen, ami észre is vehető, legfőbbképp a fényeffekteken. A textúrák kaptak egy kis érdekes színezést. Azok az objektumok, amelyekkel interakcióba lehet lépni, sárga, zöld, kék és piros színnel vannak kifestve. De nem megy ez a látvány rovására? Egyáltalán nem. Tökéletesen beleilleszkedik a környezetbe, a 3. küldetés után az ember teljesen hozzászokik. Sajnos a gyönyörű fény effekteknek ára is van, ami a fehér falak fényvisszaverésén látszik meg. Olyan mértékben vakító, hogy az a szemnek már a legkevésbé sem előnyös. A fényerő levételével a probléma nem oldódik meg, mert akkor viszont a sötét szobákban sem látnánk semmit. Ja és igen, az egész játék belső nézetből játszandó. Örömmel jelenthetem, hogy ez nem megy a játékélmény rovására. A terület tökéletesen belátható, a játékos nem igen zavarodik össze egy-egy helyzetben. Plusz szépség ebben, hogy a karakter teste teljes mértékben le van modellezve, annak minden egyes mozdulata olyan tökéletesen van meganimálva, hogy úgy tűnik az egész, mint ha egy filmben lennénk. A mozdulatok kivitelezésével csak annyi gond van, hogy ha azt nem a megfelelő időpontban hajtjuk végre, akkor a játék teljesen mást érzékel, mint amit csinálni szeretnénk. Legtöbbször ez a falon futásnál esik meg. Kis apró hibák ezek, amelyeket ki lehet küszöbölni, nem igazán bosszantják fel az embert. A zenének van egy olyan különleges hangulata, ami megadja az egész játék atmoszféráját. Kis nyugis, lassú dallamok ezek, üldözős jeleneteknél természetesen ezek is bedurvulnak. A szinkron teljesen rendben van szerintem, ebbe én igazán nem is szeretnék mélyebben belemenni.

A Mirror’s Edge olyan különlegesség nekem, mint előtte egy évvel a Portal volt. Kellett már egy ilyen cím is a videó játék iparba, a sok lövöldözős cím mellett néha egy ilyen sem árt meg. Igazán hangulatos, látványos, izgalmas játékkal állunk szemben. Két hatalmas nagy hibája van csak az egésznek. Az egyik, hogy nagyon rövid, a másik pedig, hogy még mindig nem készült el a második része!

 

9.6/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr274367364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.