Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Battlefield: Bad Company 2

2012.05.18. 15:30 :: szogyenyi

2008-ban a DICE valami olyasmivel rukkolt elő, ami eddig nem igazán volt megszokott tőle. A legújabb Battlefield játékuk, amely a Bad Company alcímet viselte, az első olyan játék volt a sorozat történelmében, amely tartalmazott különálló egyjátékos sztori módot is. Marlowe, Sweetwater, Haggard és Redford remek csapatot alkottak, a játék telis tele volt humoros és újszerű dolgokkal, amelyeket azelőtt kevés játék tudott felmutatni ebben a kategóriában. Egy új oldaláról közelítették meg a modern háború témáját. 2 évvel később megjelent a folytatás és ezúttal a PC-s játékosok is dörzsölhették a tenyerüket, mert bizony a második rész a számítógépünkön is tiszteletét tette. Tesztem tehát ezen a platformon folyt.

2007-ben a Modern Warfare már bebizonyította, hogy az Oroszok rosszak, csúnyák és mindenkit el akarnak pusztítani. Nem volt ez másképp alanyunk nagytestvérénél sem, és a Modern Warfare 2-ben sem. Minek változtatni? Ami már egyszer bejött, ahhoz nem kell hozzápiszkálni. Szóval igen, a Bad Company 2 szintén a csúnya, gonosz, mogorva ruszkikat állítja be a középpontba. Ezúttal egy, a második világháborúban készített, Aurora bomba áll a középpontban, amely most ismét előkerült. A B osztag ezúttal átkerül a special activities division részlegbe és nem kisebb feladatot kaptak, mint hogy megkaparintsák az említett fegyvert, mielőtt az rossz kezekbe kerülne.

Hogy ha már ezen a recepten nem sokat változtattak, akkor azt kell mondanom, hogy az alapul szolgáló tényezőkön sem változattak sokat, hála a jó égnek. Menetelünk előre, feladatokat végrehajtva, utunkba pedig senki nem állhat. Ezúttal 2.0-ása verzióban. Ezalatt a rombolhatóság továbbfejlesztését értem. Emlékeztek, anno az első részben azt sérelmeztem, hogy habár a falakat elég alaposan le lehet bontani, maga a házak váza az megmaradt a talpán. Kérem szépen, ezt itt elfelejthetjük. A kisebb és közepes épületeket teljesen porrá lehet zúzni, vagy ha úgy tetszik, a földel egyenlővé tenni. Ez baromi jó, nagyon sokat dob a hangulaton. Egy nagyobb bombázás közepette nem érdemes sokáig egy épület sarkában kuksolni és várni a nagy amerikai hadsereg hősies felmentő seregére, mert az egész építmény egy pillanat alatt a nyakunkba zúdulhat. Ezt persze visszafele is alkalmazhatjuk. A siker garantált. Fegyverek terén nem sokat változott a játék. Találkozhatunk pár új típussal, de a régi felhozatalból is visszaköszön néhány modell. Természetesen az aknavető alapvető felszereltség, így nem kell attól tartanunk, hogy netán nem tudunk robbantgatni. A környezet is sokkal változatosabb. Az első részben inkább az erdős hegységekben, síkságokon bóklászhattunk, itt viszont sokkal többet fogunk mozogni havas tájakon és dzsungeles környezetben. A játékmenetben még annyi változás történt, hogy a Bad Company 2 szintén beállt a „fedezékbe húzódom, és pillanatok alatt meggyógyulok” rendszert használó játékok sorába. Valahogy ez nekem itt nem jött be. Az első részben alkalmazható elsősegély tű kissé taktikusabb mozgásra kényszerítette a játékost. Ez az érzés itt sajnos elmaradt és én ezt személy szerint ennek hiányában látom. A karakterek humorukat itt is megőrizték ami remekül illeszkedik a játékhoz, de helyenként felcsendült néhány olyan politikai helytállást megfogalmazó mondat a játékban, amit én nem igazán tettem volna bele a játékba. Másrészt a hippi helikopterpilóta. A kettő nagyon egybecsüng, semelyik előbb említett dolognak nem látom igazán keresnivalóját ebben a játékban. Bár efelől lehet, hogy valaki kedvelte/kedveli a pilóta magatartását, engem inkább taszított. Ez NEM Vietnám az Isten szerelmére!

A játék nem hazudtolta meg magát. Gyönyörűen néz ki. A Frostbite 1.5-ös verziója ugyan olyan gyönyörű látványt nyújt, mint elődje. Ehhez csatlakozik a rombolhatóság fejlettsége és a motor a havas tájakon is bebizonyítja, mikre képes. A szinkronhangok maradtak a régiek, ezen azt hiszem nem is lett volna érdemes változtatni. Bár néha túljátsszák a szerepüket, úgy gondolom ettől eltekintve belekötnivalónk nem lehetne sem a főszereplők hangjába, sem a mellékszereplőkébe. A zenéket nagy változás érintette. Míg az előző rész melódiái éreztették a játékossal a kissé viccesre vett lövöldözés hangulatát, a második részben ennek nyoma sem maradt. Helyette komor dallamok merülnek fel, néhol egy kis metál is felcsendül. Nincs is baj ezzel, sőt! Metálra szétzúzni az ellenségek között remek érzés, én viszont hiányoltam ezeket a könnyed és nyugodt muzsikákat. Az egyjátékos mód 13 pályát foglal magában, amelyiken könnyű fokozaton csekély 5 óra alatt simán végig lehet rohanni. Ez kevés idő sajnos és az élmény sem igazán fizetődik ki így teljesen, szóval a gyakorlottabb játékosoknak mindenféleképpen egy közepes szinten ajánlom a játék elkezdését. Ehhez képest a játék nem monton. Mindig mutat valami újat, amivel igyekszik fenntartani a játékos figyelmét. Az olyan missziók, mint amikor egyedül kell barangolni a hóviharban, átküzdve magadat az ellenségen és a természet erőin nagyon hangulatosak tudnak lenni. De megemlíthetőek a járművezetős részek is. Bepattanhatunk tankok, hajók, quad-ok, terepjárók volánjai mögé is akár. Nem utolsó sorban a mesterlövészes missziót említeném meg, ahol a vihart kihasználva kell észrevétlenül likvidálnunk az ellenséges erőket. Zseniális! Hibák természetesen itt is akadnak azért. Az egyik leggyakoribb a nagyon furcsa hullapózok. A lelőtt ellenségek néha elég furcsa pózban veszik fel a hullamerevséget, például térden állva, leborulva egy tárgy mellé, mint aki éppen hányni készül és még sorolhatnám akár 5 oldalon keresztül is. Habár a rombolhatóságra azt mondtam, hogy rendkívül részletes, azért vannak dolgok, amelyeket én nem igazán értek. Hogy egy sorozattól szétugranak a fakerítések és az ajtók? Még ha szép lassan bomlanának fel, darabokat lehullajtva magukról, úgy még el is fogadtam volna, de hogy 5 skuló után az egész szétesik, az azért elég bizarr, és személy szerint engem zavart is. Az átvezető videókban pedig néhol elcsúszik a felirat, ami szintén elég zavarónak tűnhet annak, aki nem csak hallgatja, de olvassa is a dialógusokat. Szerencsére ez utóbbi igen ritkán fordul elő.

Még mindig azon az állásponton vagyok, hogy inkább 2 évente végigjátszanák egy Bad Company részt, mint hogy minden évben új Call of Duty-t toljanak az orrom alá. Valahogy több van benne, mint egy szimpla COD-ban. Úgy hogy aki szeretia  COD-ot, de a Bad Company 2-vel még nem játszott, az mindenféleképpen próbálja ki. A siker garantált!

 

9.0/10

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr84509142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.