Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Need for Speed: The Run

2012.08.10. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

Sziasztok. Nem is tudjátok, mennyire vártam már azt, hogy eljöjjön ez a nap. A 2011-es E3 alatt gondolom sokan izgatottan várták, hogy vajon milyen is lesz az új Need for Speed cím. Nem volt ez másképp nálam sem. A mérce mondhatni magason volt, mivel a 2010-es Hot Pursuit egy nagyon jól sikerült reboot volt. Személy szerint kicsit vonakodtam ettől az egésztől, mert a Run-t ismét a Black Box készíti. Feltettem magamban a kérdést: Hogyan lehetett ennyire felelőtlen az Electronic Arts, hogy a földbe döngölő kritikákkal megajándékozott, egyébként is szörnyű Undercover után ismét adjon egy lehetőséget a stúdiónak? És ezen a kétségbeesett hozzáállásomon az első játékmenet videók sem csillapítottak semmit sem. Egy kedves barátomnak már akkor megmondtam: Ez a játék egy rakás fos lesz. Nem tetszik. Ez csak egy ócska Hot Pursuit másolat. És igazam lett? Volt szerencsém kipróbálni a produktumot és most bátorkodom megosztani az érzelmeimet veletek.

pic1.jpg

A szokatlanul hosszúra sikeredett felvezetés után ideje beszélnünk arról is, hogy miről szól a játék. A bevezető képsorokban ismerkedhetünk meg főszereplőnkkel, becsületes nevén szólítva Jack Rourke-el, aki épp egy Porsche Cayman kormányához kötözve ébred fel, miközben rosszarcú tagok próbálják meg bezúzatni az ócskavasat, természetesen Jack-el egyetemben. Végül hősünknek sikerül elszöknie és találkozik egy titokzatos nővel, Sam-el, aki segít benevezni a férfit a Run nevű illegális futamra, melynek célja a lehető leghamarabb teljesíteni a San Francisco-New York távot. És ennyi az egész. Nem derül ki, hogy pontosan ki is ez a Jack, az sem tudjuk, ki a nő, aki segít neki, miért is segít neki, miért pontő, de még arról sincs halvány lila fingunk sem, hogy most pontosan miért is akarják eltenni láb alól, meg egyáltalán mi a szarért kellett most neki beneveznie  erre az egészre? Hogy a 25 millióból kapjon 10 százalékot és közben kockáztassa az életét? Könyörgöm!!! Ilyen hibákat ne kövessünk már el, ha már egyszer megpróbálunk valami életet lehelni ebbe a nyominger fosba. Ja és az E3 alatt még azzal büszkélkedtek, hogy ez az első olyan Need for Speed, amely komoly történettel rendelkezik. Máris becsapva érzem magam, pedig a játékmenetről még szó sem esett. Néha a játék közben kis átvezető videókban hallhatunk párbeszédeket, de ezek is annyira szánalmasak, hogy akkor már inkább ki is hagyhatták volna ezeket. A mondatok, amelyek próbálják keményebbé tenni a főhőst, inkább még tovább süllyesztik a karaktert, amellyel a játékos egyáltalán nem is tud azonosulni, akármilyen erősen is szeretne.

pic2.jpeg

A Run versenymódok szempontjából nem igazán bőkezű. Természetesen egy ilyen történet mellett a körversenyeket és a driftet teljesen hanyagolnunk kell. Könnyen kitalálható, hogy a sprint az egyetlen olyan játékmód, amit a játék fel tud mutatni. Ezt próbálják kicsit tarkítva beadni a játékosoknak. Van a sima verseny, ahol ugye az adott szakaszon kell elsőnek lennünk, így ugorva feljebb a helyezésben. A Time Trial egy szakaszokra osztott verseny, ahol az idő a fő ellenfelünk. Ezek mellett kapott még helyet a kieséses verseny, ahol egy bizonyos időintervallumon belül kell leelőznünk a másik versenyzőt és előtte maradnunk. Ennyiben ki is merültek a versenymódok. De a játékmenetet azért próbálták változatossá tenni, mégpedig gyaloglós jelenetekkel. Mit is értek ezalatt? Főhősünk néha kipattan a járgányából, ha a helyzet úgy kívánja és rohanásba ered üldözői elől, amíg le nem csillapodik minden körülötte. Ilyenkor kapunk egy jó kis mozit, ahol mindenki fut mint az állat, mi pedig a Quick Time Event féle gombnyomogálással hajtjuk előre a jeleneteket. Ezt is úgy harangozták be, mint ha valami korszakújító elemként került volna bele a játékba. Azt meg kell jegyeznem, hogy valamelyest tényleg feldobják az ember hangulatát, de ezekből a jelenetekből annyira kevés van, hogy ennyiért már szinte kár volt dolgozni ezzel. Néha beleütközünk üldözős jelenetekbe, ahol az ellenséges gépfegyveresek vagy egy helikopter elől kell menekülnünk. Ezek is tök jó dolgok, a sok versenyzést igazán megszépítik ezek a jelenetek.

pic3.jpg

Ma már az autós játékokat sem kerülheti el a sokak szemében magát a gonosznak tartott ördögi kreálmány, az ellenőrzőpontos rendszer. A pályán különböző szakaszonként ellenőrzőpontok vannak elhelyezve, amelyekre lehetőségünk van visszaugrani, ha netán mégsem úgy jönne ki a lépés, ahogyan azt mi elterveztük. Ez egy tök jó ötlet, mert a tankerhajót is megszégyenítő kezelhetőség mellett erre szükségünk is lesz. De ezt is sikerült elbaszniuk, mert szerencsétlen játékos rá van ezekre erőltetve. Ha véletlen kicsit lecsúszol az útról, már vissza is lök a játék a legutóbbi mentett pontra. Még annyi esélye sincs szerencsétlen embernek, hogy legalább megpróbálná visszakorrigálni a kocsit az útra, mielőtt ő maga döntene arról, hogy akkor oké, ezt most elszúrtam, menjünk vissza az ellenőrzőpontra. Ne értsetek félre, a játék ad rá lehetőséget, hogy manuálisan ugráljunk vissza korlátozott darabszámban, de az előbb említett esett több mint felháborító. Vagy csak én vagyok már nagyon old school és nehéz haladnom a korral? Az is felháborító, hogy néhol olyan hülye helyekre teszik ezeket a pontokat, hogy ha elmegyek a benzinkút mellett és vissza akarok ugrani egy kocsi váltásra, akkor pont úgy rak vissza a játék, hogy még csak véletlenül se tudjak bemenni.

pic4.jpg

Autók tekintetében igen bő a választék. A már megismert modelleket itt is vezethetjük, illetve néhány újjal is megismerkedhetünk. Ízelítőképp: Nissan 370z, Porsche 911 GT3 RS 4.0, Team Need for Speed Mustang RTR-X, Lotus Exige, Pagani Huayra, Mazda RX-7 RZ és még sorolhatnám. Kezdjük ott, hogy az irányítás, mint már mondtam, rettenetes. Valamelyik kocsi túlkormányzott, valamelyik alulkormányzott. Nagyon jól kell ügyeskedni ahhoz, hogy ne faroljon ki a hátulja egy éles kanyar bevétele közben, vagy hogy ne menjünk neki semminek legalább egy pályán belül. De ezt az érzést így szóban nagyon nehéz átadni. Tisztázzuk le: ezen a részén a játék megbukott. De hogyan válthatunk kocsit? A benzinkutakon áthajtva erre lesz lehetőségünk. Néhány kocsi szintenként nyílik meg, mások akkor, ha egy nagyobb ellenfelet legyőzünk, vagy ha sikeresen teljesítünk egy szakaszt és épp autót kell váltanunk a szokatlan helyzet miatt. Törésmodellről nem beszélhetünk, mert még olyan mértékű sincs benne, mint a Hot Pursuitban volt. Persze a festék az kopik, a kasztni horpad, ennél több szerintem igazából nem is kell. Ez nem Burnout.

pic5.jpg

A grafikáért a Battlefiled 3-at is hajtó Frostbite 2 motor felelős. Rosszat nem is tudok róla mondani. A tájak gyönyörűek és változatosak, igazi Need for Speed hangulatot sugároz magából. A fények és a környezeti elemek is rendben vannak, mindezek mellett még a kocsik is szépek. Egy nagy baja van ennek az egésznek. 30 FPS fölé az istenért nem akarna felmenni, pedig egy-két helyzetben szükség is lett volna rá. A fizika egyenesen felháborító. Az útirányjelzőknek nem lehet nekicsapódni (mint anno az Undergroundban, -vagy hogy valami újat említsek a munkatársak produktumaiból- és az Undercoverben) Akkor meg mi a fészkes fenének van oda téve? Valószínűleg rájön a játékos a térkép alapján is. Lehet ez apróság, engem kicsit kiakasztott, amikor ugyan abba a rohadt sarokba harmadjára pukkantam bele. A rendőrautók súlya pedig olyan nagy, hogy épp elég őket csak súrolni ahhoz, hogy a kocsi totálkárrá törjön, ezzel nulla esélyt adva a versenyzőnek. Könyörgöm, döntsük már el, hogy akkor most arcade vagy szimulátor játékot csinálunk???!!!  A zenelistáról nyilatkozni nem sokat tudnék, mivel a játék legtöbbször nem is a licenszelt zenéket játssza, csak nagyon ritkán egy-egy verseny közben. Azért pár muzsikát sikerült kihalásznom, ami nekem elnyerte a tetszésem, a többiről nyilatkozni nem tudok, mert több, mint a felét én nem hallottam. A szinkronhangok eléggé gyérek. Valami költségkímélő megoldást alkalmaztak valószínűleg, mert példaképp Jack hangjában is annyi a motiváció a verseny megnyerése felé, mint például zacskós tejben a valódi tej. Szörnyű. A kocsik hangja viszont pazar, erre nem lehet panasz. És még rímelt is. A mesterséges intelligencia olyan 2005-ös szinten van. Mi is jelent meg akkor? Ja igen, emlékszem már! Hát a Most Wanted. Ugyan az a segghülye gondolkodásmód van itt is, mint ott, csak itt kicsit visszábbengedtek a gépszíjon. Az ellenfelek, amíg meg nem előzzük őket úgy mennek, mint egy papamobil, azután padlógázzal előznek vissza. És azt már inkább nem is vesézem részletesebben, hogy egy csúcskategóriás Pagani Zonda-t milyen könnyen előz be egy mezei Ford rendőrautó… Mindennek tetejébe a karrier mód csupán 2 órányi játékidőt foglal magába. Ez a töltőképernyők bámulásával, a folyamatos reseteléssel (már aki ugyebár) és az irányító billentyűk állandó újrakonfigurálásával olyan 4-5 órára nyúlik meg. Ez nem valami sok. Végre valakinek sikerült lepipálnia a Call of Duty-t. (Na tessék, már megint mivel példálózom). Pánikra semmi ok, ha tovább szeretnénk kínozni magunkat akkor belevethetjük magunkat a kihívásokba, ahol medálokért versenyezhetünk a már levezetett útszakaszokon, de barátaink időit is megdönthetjük az Autolog-on keresztül.

pic6.jpg

Csak nevetni tudok ezen a rakás szerencsétlenségen. Igazából szólva nem vagyok ideges, se mérges, mert ennél többre én már a játék kezdetekor sem számítottam. Csak tényleg akkor vegye meg az, aki megszeretné, ha a rááldozott pénzt már semmi másra nem tudja elkölteni. Nem vagyok hajlandó elhinni, hogy a Black Box az utóbbi 6 évben semmit sem tanult. Csak úgy visít róla, hogy ez haszonszerzés céljából készült. Végül is egyszer végig lehet vinni, de hogy a Földön egyáltalán létezik olyan ember, aki a maga szórakoztatására többször is végigvigye a játékot, azt csak nehezen tudom elhinni. És igen, ez szerintem csak egy gyenge Hot Pursuit klón.

 

5.5/10

 

 

És a végére engedjetek meg nekem még egy személyes megjegyzés: Inkább a World-re koncentrálnának, azt csinálnák meg normálisan, mert abból még egy igazán jó kis versenyjátékot ki lehetne hozni, ha nem szarnának magasról a felhasználók fejére. Na de ne szaladjunk ennyire előre, ezt a témát majd október 5-én kifejtem bővebben is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr444630904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása