Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Call of Duty: World at War

2012.09.14. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

A Treyarch nevét a Call of Duty széria harmadik epizódjával ismerhettük meg igazán. Ugyebár a harmadik sorszámú Call of Duty játék sokak szerint nem úgy sikerült, mint ahogy azt elvárták volna (szerintem a PS2-es verzió kifejezetten kellemesre sikeredett) de se a srácok, sem az Activison nem adta fel a reményt így rájuk bízta a szám szerinti (innentől kezdve nélküli) ötödik rész elkészítését, amely a World at War alcímet viseli. Kell-e félnünk ettől a játétól a Call of Duty 3-ra alapozva, vagy tényleg egy jó befektetés volt-e ez az Activisionnek? Kétség kívül azt kell mondanom, hogy NEM. Mármint nem rossz játék és IGEN, biztosan jó befektetés volt az Activisionnek ez a lépés. Na de elég az üres fecsegésből, térjünk a tárgyra.

pic1.jpg

A modern hadszíntérre elkalauzoló negyedik rész utána World at War ismét a második világháború frontvonalaira repíti vissza a kikapcsolódni vágyó játékosokat. A sztori ezennel csak két szálon fut. Első részben az amerikai hadseregben szolgáló Miller közlegény szemszögéből élhetjük át a Csendes-Óceáni hadszíntér kegyetlenségeit. Az Orosz fronton pedig Dimitri Petrenko közlegény szolgálatait teljesítjük, ahol a Német hadsereg gyors lerohanásában és Berlin elfoglalásában játszhatunk kulcsfontosságú szerepet.

pic2.jpg

Ahhoz, hogy ez a rész ne tűnjön egy újabb mezei második világháborús lövöldözős FPS-nek, a srácoknak apait-anyait bele kellett adniuk a munkájukba, melynek meg is lett a gyümölcse. Habár a játék sok helyen hasonlít a Modern Warfare-hez és pár dolgot át is emeltek belőle, mégis rengeteg újdonsággal sikerült telepakolniuk a játékot. Említettem ugyebár, hogy a Csendes-Óceánon fogunk küzdeni az amerikai kampányban. Ehhez mérve a táj már jóval másabb, mint például egy város. Hatalmas bozót, lövészárkok, japánokkal teli bunkerek találhatóak mindenütt, megspékelve ezt egy kis japán harcmodorral. Az élmény fantasztikus, legalább is első benyomásra. Minden nemzet más, így új fegyverek is jócskán akadnak a játékban. A megszokott Thompson, BAR, M1-Garand, Kar98, PPSh-41, blahblahblah típusok itt is helyet kaptak, de a japó oldalról is összeguberálhatunk mindenféle Típusú fegyvert, például Type 100, 99 (de hogy ezeket miért így hívják…). Újdonságként talán még a lefűrészelt csövű és normál sörétes puskákat kell megemlítenem na meg a lángszórót, ami kulcsfontosságú szerepet játszik a játékban és ezzel együtt értelmet nyert a feleslegesnek tűnő felvezetésem is a színtér bemutatásáról. Ugyanis ezzel a remek szerkezettel nem csak, hogy kifüstölhetjük a húzott szeműeket a rókalyukakból, de még a bozótost is rájuk gyújthatjuk, ha egy kis banzai-hoz lenne kedve a nagyérdeműnek. A jól megírt scriptelt jelenetek itt is jelentős részét képezik mind a történetnek, mind a játéknak, ezekkel túlzott mértékben gondom nincs is.

pic3.jpg

Az egyjátékos kampány az ügyesebb játékosok számára 4-5 óránál hosszabb élvezetet biztosan nem fog nyújtani, mert a játék nulla kihívást nyújt még normál fokozaton is. Ha végeztünk ezzel a résszel, attól függően nem muszáj rögtön megrohamozni a világhálót, mert a készítők belecsempésztek a játékba egy nagyon jóra sikerült kis túlélő játékmódot, ami egyszerűen a Náci Zombik nevet viseli. A történet nagyon egyszerű. Vagy te, vagy vagytok ti, egy épület meg a zombik. A cél az, hogy lehetőleg minél több hullámot élj(etek) túl. A zombik leölésért és az ablakok újradeszkázásáért pontokkal jutalmaz a rendszer, amiből új fegyvereket, lőszereket lehet vásárolni és eltorlaszolt szobákba nyerhetünk belépést. A zombikból olykor egy kis játékmenetet segítő power-upok pottyannak ki, amely újratöltheti a lőszerkészletünket, megsemmisítheti a pályán tartózkodó összes élőhalottat, fél perces instant kill-t ad, és még van pár ilyen apróság, ezeket fedezzétek fel ti. Nem véletlenül használtam helyenként a többes szám jelzőt, mivel a kampányt és a Zombi módot is végigjátszhatjuk a barátainkkal vállvetve, ami egy nagyon nagy pozitívuma a játéknak. Emellett ugye még ott van a többjátékos mód, amiben a szintlépés mellett ismét rendkívül érdekes Strike segítő cuccok és Perk-ek foglalnak helyet, amikről én jó szokásomhoz híven nem szeretnék szót említeni.

pic4.jpg

Annál inkább a mechanikai részekről. A World at War a megszokott sémára, az IWEngine 3. verziószáma alapjaira építkezett, ezt a srácok egy picit feltuningolták, hogy még jobban nézzen ki a játék. A látvány engem meggyőzött. A textúrák, effektek (főleg az esőé), tükröződések, láng, mind-mind szépen néznek ki, amely egy remek összhatást tár a játékosok szeme elé. Ez még 2008-ban énszerintem kifejezetten szépen nézett ki, és ahhoz a viszonylathoz képest még ma is szép. Bár azt említettem, hogy a gazt fel lehet gyújtani, sajnos a lángok nem terjednek olyan mértékben, mint a Far Cry 2-ben és ennek apropóján a növényzetben is csak csekély maradandó károsodást okoz a magas hőfok. A sebzési rendszer ezzel ellentétben kicsit durvult. Egy jól irányzott lövéstől könnyedén megszabadíthatjuk fele barátainkat bármely testrészüktől. Legyen az egy alkar, vagy mindkét lábuk, netán egy maréknyi agyvelő. Nagyon durva látványt nyújt, mindemellett rendkívül hangulatfokozó, amely talán a háború sötét voltát hivatott megerősíteni.  Mivel a japán harcmodor ugyebár eltér az Európaitól és az amerikaitól, ezért a mesterséges intelligencia újraprogramozásra kényszerült. A japánok képesek szorult helyzetekbe hozni minket. Elbújnak a fűben, lerohannak minket, taktikáznak ott, ahol csak tudnak és úgy, ahogyan azt a környezet lehetővé teszi számukra. Sajnos a tűzharcok során sem a japók, se a nácik nem lettek okosabbak egy fikarcnyival sem. Egy kis szaladgálással, ide-oda ugrálással könnyedén be lehet olvadni az ellenség közé és belülről felaprítani a férgesét, HA nem az egy golyótól meghalok fokozaton játsszuk a játékot. Ezzel még mindig nem tudnak szerencsétlenek mit kezdeni, olykor tétlenül állva várják, hogy golyót röpítsünk a fejükbe, vagy szíven szúrjuk őket. A szinkronhangok számomra elfogadhatóak voltak, de hogy a nácik még mindig ugyan úgy kommunikálnak, kétségbeesetten üvöltöznek egymással, mint az első két részben is, azért kérem! Ezen igazán túlléphettek volna. Már csak az újdonság kedvéért is.

pic5.jpg

Őszinte leszek: Sok szarral játszottam már. Kibaszottul unom már a második világháborús környezetet, amiben főleg a sok szenny, konzolokra kiadott pénzhajhász Call of Duty is szerepet játszott. (Big Red One, Finest Hour, mindkettőről íródott már vélemény az oldalon) Viszont a World at War képes volt egy olyan oldaláról megközelíteni a témát, ami kissé újra felcsigázza az embert, de a kampány mód így is maximum csak két végigjátszást tud kifacsarni magából. Szórakozásra meg ott a Náci Zombik mód és a többjátékos részleg. Egy szó mint száz: Én remekül szórakoztam a játékkal és mindenkinek  a figyelmébe szeretném ajánlani!

 

9.4/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr264711732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.