Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Need for Speed World (Vol. 3)

2012.10.05. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

Juhééé, újra eltelt egy év, szóval itt az idő, hogy alaposan kivesézzük, mi is történt a Need for Speed: World háza táján az elmúlt 12 hónapban. Mondhatnám, hogy sok változás ment végbe, meg mondhatnám azt is, hogy nem, de igazából szólva bármelyiket is próbálnám bebeszélni nektek, hazudnék. Na jó, néhány apró ”finomítás” azért fellelhető benne, így nem is kívánom tovább húzni a szót. Fussunk is neki.

pic1.jpg

Elmesélhetném megint, hogy a Need for Speed World egy interneten keresztül játszható, ingyenes autóversenyzős játék, blahblahblah, de ez senkit sem érdekel már harmadjára, mivel ezt már elmondtam az utóbbi kettő tesztben. Mindenkit, aki véletlenül idetéved egy kis kronológiai összehasonlítás kedvéért csak az érdekel, hogy jó-jó, értem én mi ez, de mégis milyen irányba fejlődött az elmúlt évek során? A teszt további részeiben próbálok teljesen szakmai szemmel közelíteni a játék felé és a személyes érzéseimet, megjegyzéseimet távol tartani. Bár őszintén bevallom még így az elején, nem lesz könnyű.

pic2.jpg

Az autólista. Az egyetlen dolog a World-ben, ami rendíthetetlenül bővül hétről-hétre. (Sokszor napról-napra) A játék jelenleg már több mint 100 autóval büszkélkedhet, ami elég szép. A másik oldalról viszont érdemes megemlíteni, hogy bizonyos időközönként kivesznek néhány autót az autókereskedésből, (így próbálva növelni a hasznot) amelyek néhány hónap múlva vissza is kerülnek a játékba. Az újdonságok között fellelhető többek között például: BMW M3 E30 Sport Evolution, Porsche 911 GT3 RS, Renault Clio Sport V6, Chevrolet Corvette ZR1, Nissan 200SX, Koenigsegg CCX, McLaren MP4, stb… Mint eddig is megszokhattuk, néhány autóból készül különleges kiadás, vagy éppen rendőrös verzió, amelynek az ég világon semmi értelme nincs azon kívül, hogy a lámpája tud villogni. Nagy újdonság még az Elit kiadású autók, amelyek alap verziói kezdetben még nem voltak elérhetőek a játékban és különleges formatervezéssel kerültek be a játékba. Persze mindegyik jóval több boostba kerül, mint az alapértelmezett társai, és mind a 3 Tier-ben egyet találhatunk meg köztük jelenleg. No de ha már szó esett a Tierekről. A 2012. Augusztus 25.-i patch keretén belül eltörölték az autók Tier-be való osztását és helyette bekerült a Car Classes (Autóosztályok) funkció, amely bővebben felossza a járgányokat. Összesen 6 osztály van: E,D,C,B,A,S. (Jobbról olvasva folyamatosan növekvő, ha valaki nem tudná) A játék attól függően, hogy milyen az autónk statisztikája, aszerint csoportosítja az autóinkat. A kocsik ugyebár teljesítmény növelő alkatrészek beszerelésével képesek nagyobb teljesítményt nyújtani, és ennek függvényében növekednek a kocsik tulajdonságai.

pic3.jpg

Az eddig megszokott 1,2 és 3 kulcsos alkatrészek mellé még idén áprilisban megérkeztek a 4 kulcsos, Ultra alkatrészek is. Eleinte parasztvakításként csak az erre specializált kártyacsomagokból lehetett beszerezni őket, egy hónappal később már a versenyek után kipörgethető kártyák jutalmaként is hozzájuthattunk ezekhez a ritkaságokhoz. A tier eltörlése következtében az alkatrészek osztályhoz való kötöttsége is megszűnt, így most már bármelyik alkatrészt belepakolhatjuk a nekünk tetsző kocsinkba, nem kell totózni velük. Ezzel együtt a sportalkatrészek elérhetőek váltak az áruházban. Az autóosztályok azért is játszanak nagy szerepet a játékban, mert a rendszer aszerint próbál ellenfeleket keresni nekünk, amilyen osztályú kocsival megyünk éppen. Szóval D kategóriás kocsi mellé nem rak A kategóriás járművet, habár néha nem éppen így történik. Ami nagyon fontos, és még ez is az autóosztályokhoz kötődik, a verseny események szelektálása. Az autóosztályok bekerülésével egy időben már nem elérhető az össze verseny a Wolrd-ben. Minden nap véletlenszerűen kisorsol a gép néhány pályát, amelyiken versenyezni lehet. A Team Escape eventek minden nap elérhetőek (Érdekes, hogy ezt is a játékosoknak kellett kisírniuk, maguktól ez eszükbe nem jutott volna…) Az egyes versenyez autóosztályokhoz vannak kötve, de van néhány olyan úgynevezett nyitott esemény, amelyre bármilyen osztályú autóval beléphetünk.

pic4.jpg

A versenyeket és az autók rendszerezését a megújított Skill rendszer igencsak megkavarta. Az eddig ismert szintlépés utáni Skillpont elköltést a fejlesztők sutty, kivágták a kukába és helyette egy új módszert vezettek be. A Skilleket a játékosok a versenyek utáni kártyákból nyerhetik meg, illetve megvehetik őket a külön, erre specializált csomagokból (miért is ne ugyebár) Jelenleg 3 csoportba vannak osztva: Felfedező mód, verseny és üldözés. A régi lehetőségek, mint a verseny után járó plusz összeg, hosszabb Juggernault időtartam vagy megnövelt erősség, erősebb nitro, jobb Perfekt Start szintén megmaradtak, de most már a tuningolásnál is ismert behúzós módszerrel hajthatjuk ezt végre. Egy járműhöz jelenleg 5 skill hely tartozik, így érdemes alaposan átgondolnunk, hogy a verdáinkat versenyre, vagy rendőrös játékmódokra specializáljuk. Természetesen az eddig aktivált skillpontok sem vesztek el, a fejlesztők ezeket megfelelő mennyiségű és minőségű alkatrésszel egyensúlyozták ki (Bár itt is volt, aki kapott egy csomó jó cuccot és volt, aki nem olyan sokat, habár a skill elosztásuk nem sokban tért el egymástól) Ezek az úgynevezett skillkártyák is lehetnek egy, kettő, illetve három csillag beosztásúak. Ez határozza meg, mennyire hatékonyak lesznek majd játék közben. (Nitrónál értelemszerűen a három csillagos erősebb teljesítményt nyújt, mint az egy csillagos társa)

pic5.jpg

A játékmódok tárháza semmivel sem bővült. Kaptunk két darab új Team Escape versenyt és ennyivel kell beérnünk. Amellett viszont nem mehetünk el szó nélkül, hogy a Treasure Hunt megújult. A skill rendszer előtt ugye még az egyszer alkatrész, egyszer power up rendszer élt. Ez a 19. napig be is volt táblázva előre, így a játékosok pontosan tudták, melyik nap milyen erősségű alkatrészt fognak kapni, a 20. naptól kezdve a gép már véletlenszerűen osztogatta az alkatrészeket és a power upokat. (Ugyebár innentől kezdve csakis 3 kulcsos alkatrészeket kaphatott a játékos) Ha a játékos nem folytatta a folyamatot és egy nap véletlen elfelejtette összeszedni a gyémántokat, akkor bukott a sorozata és kezdhette elölről az egészet, vagy 500 boost fejében folytathatta. Ez a mai napig így történik, de power upok mellett most már skill kártyákat is nyerhetünk, illetve megvan annak is az esélye, hogy egy, vagy két kulcsos (illetve most már az is csillagos) alkatrészt nyerünk a 20. nap után.

pic6.jpg

Azt hiszem nagyjából minden fontos újdonságot elmeséltem, ideje kicsit összegezni az elmúlt egy év technikai részét. A grafikát, hangokat nem vesézem, mert arról már esett szó. Vagyis a hang résznél kicsit mégis csak meg kell állnom, mert a versenyek alá kaptunk néhány zeneszámot is, amelyek sajnos nem licenszelt muzsikák, de attól függetlenül szerintem nagyon jók. Őszintén szólva én itt most a bugok halmazára szeretnék kitérni. Az elmúlt egy évben annyi idegesítő probléma ütötte fel a fejét a world-ben, ami már komolyan mondva szánalmassá teszi a játékot. A folyamatos hacker támadások miatt a chat állandóan tele volt spamolva, így végső megoldásként ideiglenesen ki is került ez a szolgáltatás a játékból (május óta). Természetesen event-en, csoporton belül még lehet csevegni. Az olyan hibák, mint hogy a 8 fős (már ez is csak 6 főre lett lecsökkentve) lobbyból minden alkalommal kidob 1-2 embert a játék és emiatt perceket kell várni a verseny elindulására nagyon idegesítőek tudnak lenni. A hibakódok és a játék összeomlások már nagyon gyakoriak, arról nem is beszélve, hogy a csoportba hívás sem működik mindig rendesen (például tegnap sem működött). A másodpercenként megjelenő hibaüzenetek, szerverhibák és a hackerek pedig teljesen élvezhetetlenné teszik a játékot. Sajnos a recept változatlan: minden egyes patch után újabb hibák kerülnek be a játékba, amelyek nagy részét természetesen nem hajlandó a Black Box kijavítani (Jajj elnézést, időközben átszerveződött a csapat, és most már Quicklime Games-ként működnek) inkább arra feküdnek rá, hogyan is tudnának még több pénzt kipréselni a szerencsétlen játékosokból. Az viszont pozitív dolog a részükről, hogy minden héten írnak ki nyereményjátékokat vagy kedveskednek valami olyan eseménnyel, ahol a játékosoknak lehetőségük van nyerni. (Idén én például így jutottam hozzá egy Aston Martin V12 Vantage-hez és egy Porsche Cayman-hoz, amiből végül egy limitált kiadású BMW Z4-lett, de ez már más történet) A játék 2. születésnapja alkalmából kaptunk ingyen kocsit (Chevrolet Camaro ZL1), ünnepi neont, rendszámtáblát, matricákat és pénz+rep szorzót.

pic7.jpg

Összefoglalva annyit tudnék hozzáfűzni a játékhoz, hogy habár látszik a srácokon, hogy igyekeznek valami új tartalmat beletenni a játékba, ez technikailag sajnos közel sem tökéletes, és nagyon kevés is, amit a 2 év alatt nyújtottak nekünk. Sehol sincs még esetleg egy új városrész, vagy a régóta ígért kanyonok, de a gyorsulás játékmód már közeleg (elvileg). A sok hiba ellenére viszont nem igazán tudom, hogy többet, vagy kevesebbet adjak a játéknak így 1 év elteltével. Egyezünk ki inkább az eddigi pontszámban, és jövőre majd meglátjuk, milyen irányba is haladt a játék.

 

7/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr744705295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.