Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Black Mesa

2012.10.26. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

Eddig még nem fordult elő olyan, hogy egy rajongói modifikációra annyira felfigyeljek, hogy később az az oldalon teszt formájában is szerepeljen, de úgy gondolom, a mostani alany minimum megérdemel ennyi törődést. 8 évnyi munka után a Black Mesa végre elkészült, mindenki számára elérhetővé vált. Mondanom sem kell, hogy ezidő alatt többször is megnyerték a Moddb Év modifikációja díját és nem alaptalanul, hiszen mégis csak az 1998-as etalon, a Half-Life újradolgozásáról van szó, átültetve a teljes játékot a Source motor alá.

pic1.jpg

A történet rendkívül csavart, és az egész többről szólt, mint agyatlan lövöldözés. Talán ezért is vált a Half-Life milliók kedvencévé egy szempillantás alatt. A történetben pedig itt sem esett semmi változás, de egy kis emlékezet frissítés gyanánt elevenítsük is fel nagy vonalakban, miről szól a játék. Főhősünk, Gordon Freeman az Új-Mexikói sivatagban elhelyezkedő Black Mesa kutatási létesítményben dolgozik, ahol éppen teleportációs kapuk nyitásával kísérleteznek. Egy balul elsült kísérlet után az egész létesítményben felülkerekedik a káosz. Különböző élőlények lepik el az intézményt, melyekkel szembe kell néznünk, de időközben a kormány is kirendeli a helyszínre a különleges erőket, hogy megtisztítsák az egész kócerájt és lehetőleg ne maradjon bizonyíték a szerencsétlenség után.

pic2.jpg

Mi jellemzi a modot? Az eredeti játékban megtalálható pályákat szinte ugyan olyan formájában varázsolják a készítők a képernyőinkre. Szinte, mivel néhány szakasz kissé eltér az eredetitől. Az adott szakasz vagy kisebb, vagy nagyobb, mint azt megszokhattuk, de akadnak olyan pályarészek is, ahol más fejtörővel fogunk tudni továbbjutni, miközben folyamatosan a hatalma alá kerít a Deja Vu érzés. A régi fegyverarzenál is visszaköszön, melyek szinte semmit sem változtak, habár azon ne lepődjünk meg, hogy a feszítővasat az eredetitől eltérően máshol fogjuk megtalálni. A pisztoly itt nem kapott másodlagos, folyamatos tüzelési funkciót, illetve a Magnum kapott egy irányzékot, amelyet elég szépen lehet használni, ha a játékos egyáltalán kíván élni a lehetőséggel. Az ellenfelek mind egytől-egyik személyesen üdvözölnek. A Half-Life 2 után érdekes lesz ismét a Vortigaun-ok hatalmas szemébe belelőni, de a HECU katonák is elég szívósak tudnak lenni olykor.

pic3.jpg

Magáról a játékról sok mindent nem lehet elmondani, hisz ezt már a Half-Life teszt során kifejtettem. Inkább beszéljük a technikai újításokról. A játékot a 2007-es Source motor hajtja, ami ugye már nem számít se újnak, se szépnek, összegségében a látvány mégis elragadó. Igaz néhány textúra kicsit kockás és szögletes, de mindezt egyensúlyozták a készítők az effektekkel. A radioaktív trutymó, ahogy rákerül Gordon ruhájára és a fegyverre egy szerencsétlen találkozás közben a Bullsquid-al nagyon jól néz ki, illetve a zavaros effekt is nagyon hangulatos, amely akkor jelenik meg, ha közel kerülünk ezekhez a radioaktív anyagokhoz. A rongybaba effekt is remekül működik és a sérülésrendszert megtoldották még annyival, hogy egy nagyobb robbanás után az ellenfelek testrészei leszakadnak a testükről. A szinkron jó lett, mégis megöli az a tény, hogy az egészet forgatókönyvet csak egy maroknyi ember olvasta fel. A tudósok, biztonsági emberek hangja egytől-egyig ugyan az, habár a jó öreg Dr. Kleiner hangja a régi maradt. Összefutunk még Eli Vance-el is, bár őt más szinkronizálja. Habár ez elég gyenge érv egy INGYENES játék esetében, amelyet rajongók készítettek, így én ezt nem is titulálnám negatívumnak, csak megemlítettem, mint érdekességet. Ezzel ellentétben a zene irgalmatlanul jó lett. Annyira hangulatos, hogy minden egyes dallama tökéletesen illeszkedik a játékhoz. Ha nem tudnám, még azt is elhinném, hogy ezek az eredeti játék zenéi, csak újradolgozva. Az zenék egy része kissé szomorú, lassú, mint ha azt mesélné a játékosnak, milyen szörnyű események is zajlottak le a Black Mesa-ban. Máskor pedig hirtelen átvált gyors, pörgős ritmusba, amely az akció dús részek alatt hatalmas adrenalin löketet adnak a játékosoknak. Nem bírom ki, hogy ne említsem meg Joel Nielsen nevét, akinek ezeket a remek zenei aláfestéseket köszönhetjük. (A honlapjáról ingyenesen letölthető az OST, aki úgy gondolja, hogy megérdemel érte pár dollárt, az támogathatja is) A lemeznek viszont másik oldala is van, így emellett sem tudok úgy elmenni, hogy ne kössek bele. Habár a lista 30 zeneszámot tartalmaz, ezek mégis csak nagyon ritkán csendülnek fel a játékban, akkor is csak egy kis időre, ami miatt én kissé szomorú voltam. Legalább a lövöldözős részeknél lehetett volna a zene interaktív, hogy addig szóljon, amíg ki nem irtottunk minden egyes HECU katonát az adott szakaszon.

pic4.jpg

Hibák természetesen itt is akadnak, mint minden játékban. A legfájóbb és legidegesítőbb jelenség az ugrás. Gordon olyan kicsit ugrik, mint egy óvodás kislány. Egy csőre szinte lehetetlen felugrani természetesen, csak úgy küszöbölhető ki a probléma, ha ugrás után a guggolás gombot is lenyomva tartjuk. Mire erre rájöttem, engem is megszivatott a játék rendesen, és ez a jelenség főleg akkor elég kellemetlen, ha egy olyan részhez érkezünk, ahol nekifutásból kell ugranunk. Számoljunk csak: előrehaladás, sprint, ugrás, guggolás. Ez 4 gomb lenyomását igényli egy időben. Néha előfordulnak még olyan apróságok, mint például a kisvonat fennakad a liftes részeknél, vagy futás közben beleakadunk a korlátokba és a mesterséges intelligencia sem remekel mindig. Általában elég masszívan és tökösen harcolnak a katonák, még a legkönnyebb fokozaton is akadtak olyan pillanatok, hogy rendesen megszorongatták a tökömet a kopaszok, mire sikerült likvidálnom az osztagot. De mégis vannak pillanatok, amikor szerencsétlenek csak bambán állnak, nem tudják, mit is kezdjenek magukkal. Úgy festenek, mint egy csapat újonc, akiket épp most küldtek ki a csatatérre harcolni, miközben életükben most fognak először fegyvert. Az idegen élőlényekkel nincs probléma, azok mihelyst a látószögünkbe kerülnek, jönnek és dorombolnak. Vagy egy erős hanghullámmal, vagy egy fincsi villámcsapással. Habár a játék csak a Lambda Core szintig játszható végig, még így is 8-10 órás játékidőt kínál, ami valljuk be, nagyon jó arány a mai 2 órás Call of Duty játékokhoz képest. A Xen pályákat és a Deathmatch funkciót a készítők későbbre ígérik.

pic5.jpg

Epekedve vártuk, sokan halottnak titulálták, de végre itt van. És ha nem is teljes egészében, de mégis öröm lepi el kicsiny színünket, hogy a múlt évtized legjobb kalandját most újból átélhetjük, HD minőségben. A Valve irigykedve tekinthet ezekre a srácokra, akik szabadidejüket nem sajnálva, a munka és iskola mellett nem egy éjszakájukat áldozták bele a projektbe, mindezt saját zsebből finanszírozva. A gyümölcs beérett és nem rohadt. Aki még nem játszott a klasszikus első résszel, annak itt az ideje megismerni egy remek történet kezdetét, aki pedig játszott vele, az már minden bizonnyal 5x végigvitte a Balck Mesa-t.

 

9.4/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr254781190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.