Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Colin McRae: Dirt 2

2012.08.31. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

A Colin McRae Dirt első része változásokat iktatott be az addig ismert rallys címben, ami kétségkívül jót is tett a sorozatnak. A kasszáknál hatalmasat robbant, mindenkinek tetszett. Nem is lehetett kérdés, hogy jön-e a második rész. Természetesen javában készült, amely 2 évvel az első rész után, 2009-ben került kiadásra. Ez a Dirt talán már nem az a Dirt, amit korábban megismertünk. Vagy mégis?

pic1.jpg

Nem véletlenül írtam én ezt a mondatot, hiszen a Dirt második része habár kis részben az alapokból merít, maga a stílus már egy másik irány felé kanyarodik el. Amíg az első Dirt még a masszív rallyzás érzését próbálta visszaadni, a folytatás esetében ez picikét változott. A Dirt 2-re úgy kell tekinteni, mint egy bulira. Egy fesztivál alapú versengésre épít a játék, ezt a hangulatot már a főmenü is teljes mértékben sugallja. Hatalmas tömeg mindenfele, nagy plakátok és lufik lengedeznek az égben, mi magunk pedig egy kicsi lakókocsi szerény gazdájaként járjuk világ különböző pontjait, ahol különféle eseményeken vehetünk részt. Ezt az érzést fokozza még azt is, hogy ezúttal olyan nagy nevekkel is összefuthatunk, akiket az autósportban már-már kisebb példaként említhetünk. Köztük található Tanner Foust, Ken Block, Travis Pastrana vagy Dave Mirra.

pic2.jpg

Hogyan is épül fel maga a játék? Adott 9 különböző pontja a világnak, ahol mindenféle eseményeken részt vehetünk. Megfordulunk majd például olyan helyeken, mint Los Angeles, Utah, Horvátország, Japán, Kína és London. A teljesített versenyekért pénzjutalmat és tapasztalati pontokat kapunk, ez utóbbival léphetünk ugyebár szintet. Minél magasabb a rangunk, annál több esemény nyílik meg előttünk és kapunk különféle extrákat is autóinkra, például festéseket, műszerfal játékokat és dudákat. A karrierünk i betűjére a pontot a különböző speciális rendezvények teszik fel. Ilyen például az amerikában méltán híres X-Games nevezetű versenyszéria, vagy a Colin McRae emlékfutam. Versenyzés közben lehetőségünk van elérni kitűzött célokat is, amelyekért plusz tapasztalati pontok járnak. Ilyen cél lehet, hogy előzzünk meg 30 ellenfelet, pördüljünk ki tízszer, tekerjük vissza az időt 20 alkalommal, ugrassunk össze 500 méter magasságot és hasonló finomságok. Ez egy újdonság a Codemasters versenyjátékain belül, de szerintem ez nagyon jó ösztökélés a játékosok felé. És ha már megemlítettem a flashback-et, akkor örömmel jelentem be, hogy a GRID nagy újdonságának számító idő visszatekerő funkció immáron a Dirt 2-ben is tiszteletét teszi. A visszatekerések a számát csak a nehézség nagysága határozza meg, amiért ugyanakkor több pénzt is kapunk függően attól, milyen nehézségi fokozaton toljuk éppen az adott versenyt. Sajnos túlnyomó különbséget nem fogunk észrevenni a megnyerhető összegek között, így ha csak nem a kihívás miatt, másért nem éri meg nehezebb fokozatra váltani.

pic3.jpg

Az autólista nagyon szép számmal büszkélkedhet, köszönhetően a versenytípusok széles skálájának. Bepattanhatunk sok nagyszerű járgány volánja mögé, csak hogy párat említsek példaképp: Mitsubishi Eclipse GT, Colin McRae R4, BMW Z4M Coupe Motorspor, Mitsubishi Pajero 1993, Hummer H3, VW Race Touareg 2, Chevrolet Silverado CK1500. Ezeket a csodákat használat előtt persze meg kell vásárolnunk, majd később teljesítmény növelő csomagokat is vehetünk hozzájuk, ha netán a versenymód ezt éppen megköveteli tőlünk. No de milyen versenymódok is várnak ránk? Kérem szépen, a klasszikus rally-t ugyebár senkinek sem kell bemutatnom. (remélem) A trailblazer ugyan ez, csak itt navigátor nélkül kell versenyeznünk. Fej-fej melletti küzdelemre is lehetőség nyílik, ezt az igényt a következő három játékmód kívánja kielégíteni: rallycross, raid, landrush.  Mindezeken kívül megtalálható pár különleges játékmód is. A gatecrasher egy szimpla rally futam, ahol az adott szakaszt egy kiszabott időn belül kell teljesítenünk, legtöbbször 60 másodperc áll rendelkezésünkre. Ezt az időt a pályán elhelyezett hungarocell kapucskák széttörésével lehet megnövelni, kapunként +2 másodpercet nyerünk. A domination mód a versenypályán belül felszeletelt szakaszok uralmára épít. Egy adott szakaszt az ural, aki a legjobb mért idővel rendelkezik a szakaszon belül, ennek fejében kapják a versenyzők a pontokat is. Az elemination versenyben 20 másodpercenként az aktuális utolsó helyezet kiesik a versenyből és ez addig megy, míg végül csak egyetlen versenyző marad a pályán. Fentebb írtam már azokról az egyénekről, akik már a való életben is hírnévre tettek szert és a játékban is megtalálhatóak. Minél több versenyt nyerünk, ők annál inkább elismerik majd a tehetségünket, úgymond haverkodnak velünk. Ez tényleg nem tűnik rossz opciónak, csak sajnos semmi értelme azon kívül, hogy a csapatos versenyekre kiválaszthatunk közülük majd egyvalakit, aki éppen a saját csapatunkat erősíti majd a versenyen. Érdemes mindig megnézni, melykőjük mely versenyszámban a legjobb, ennek fejében válasszunk társat.

pic4.jpg

A Dirt bajnokság több mint 100 versenyszámból áll, melynek 100%-os teljesítése körülbelül 20 óra játékidőt emészt fel. Ez nagyon szépnek és jónak hangzik első hallásra, de ezek a versenyek a karrier körülbelül 20-25%-át teszik ki. Minden földrészen belül 3-4 különféle pálya található, ezek közé most beleszámoltam azt is, hogy némelyik szakasz épp meg van fordítva. És ezek ismétlődnek állandóan. Szóval pályák terén nem nyújt valami nagy változatosságot a játék. Sajnos emiatt a játékosnak hamar olyan érzése támadhat, hogy megunja a játékot és félrelöki a francba. A fő-fő ok, amiért rettegtem már a telepítés közben is, az az irányítás. A Grid-ben feltörő félelmeim valóra váltak. Az autók kezelése horribilis. Van, amelyik nagyon csúszkál, kezelhetetlen, a Pro, vagy All-Star csomagoktól teljesen megőrül. Ha éppen jól kezelhető a kocsi, akkor meg nagyon lassú. Egyszóval egy nagyon arcade-os irányítást kaptak a kocsik, ami a kezdőket rögtön a játék elején elriaszthatja. Szerencsére nem minden kocsi irányítása bűnszar, megvan az a néhány kivétel, amelyekbe ha az ember beletrafál, akkor az egész bajnokságot végig tudja vinni azzal a 4-5 autóval. De ez mit sem változtat a leírt tényen. Egy hatalmas, fájó mélypont ez nekem, ami miatt a Dirt 2 nem emelkedhet az én szememben olyan magasságba, mint amilyenbe szerettem volna helyezni. Ennek ellenére szerencsére a Grid idegesítő, agresszív viselkedésmódját a mesterséges intelligencia itt már csak nyomokban tartalmazza a legkönnyebb fokozaton játszva. A többi sofőr csak az első körben okozhat fejfájást, de csak addig, amíg meg nem előzzük őket. Azután már a nyomunkba sem tudnak lépni, hacsak nem követünk el egy fatális hibát vezetés közben.

pic5.jpg

A Codemasters a jól bevált Ego grafikus motort alkalmazta a Dirt 2 elkészítése közben. Mit ne mondjak, a játék még szebben néz ki, mint elődje(i). A végtelen homokos táj, a pocsolyákkal telitűzdelt sáros erdők, a naplementés táj mind-mind egy új szintre emelik a játékot. Soha nem látott részletességgel vannak kidolgozva a szakaszok, amelyek országonként bizonyítják be a motor erősségét. A kocsik törésmodellje még mindig nagyon jó. Egyszerűen pompás látvány tárul elénk. Bátran kijelentem, hogy 2009 legszebb autós játékával van dolga annak, aki ezzel a játékkal játszik. Az olyan apróságok, mint a töltés közbeni statisztika kiírása a képernyőre, vagy hogy verseny közben kire érdemes figyelni, itt is megmaradtak. Bár utóbbi funkció néha összezavarhatja a játékost, amikor ő magára vonja fel a figyelmet, mint figyelemre méltó versenytárs. A zenelista valami eszméletlen jóra sikeredett. A többségében rock számokra épülő tracklist sokak tetszését elnyerheti véleményem szerint. Egyetlen bajom az volt vele, mint a Dirt 1 esetében is: Verseny közben nem szólnak ezek a zenék. De még be sem lehet állítani, hogy esetleg hallgathassuk őket. A szinkronhangok jók, főleg a navigátorral voltam megelégedve, mert már választhatunk nem szakmai navigálás funkciót is, így valamivel könnyebb odafigyelni társunkra.

pic6.jpg

A Dirt 2 kiváló játék, amely méltán díszeleghet a Codemasters eddigi ékkövei mellett. Igaz a Dirt Tour hamar unalmassá válik, és az irányítás is kifog az emberen kezdéskor, de annyira nem rossz játék ez, hogy ne lehessen végigvinni. Nekem kétség kívül az első rész közelebb áll a szívemhez picikét, így a folytatás csak egy hangyalábnyival kap kevesebb pontot.

 

8.8/10

Szólj hozzá!

Prince of Persia: The Forgotten Sands

2012.08.24. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

Az eddig megismert Prince of Persia trilógiát az Ubisoft 2008-ban félretolta és egy kissé más jellegű koncepcióval rukkolt elő. A csak szimplán Prince of Persia névre keresztelt alkotása játékmenetén kívül szinte minden tekintetben megváltozott. Más volt a főhős, a történet sem kötődött egyik eddigi játékhoz sem és a grafika is átváltott a cell-shading technológiához. Sokaknak ez nem tetszett, de nem kellett sokáig aggódniuk az eredeti trilógiához rajongóknak, hiszen 2010-ben megjelent az újabb epizód, amely a Forgotten Sands névre hallgat. Érdekesnek hangzik, ugye?

pic1.jpg

A herceg épp Azadba látogat testvérhez, Malik-hoz, aki nem mellesleg az azadi birodalom uralkodója. Hősünk mégsem abban a fogadtatásban részesül, amire számított. A palota jelen pillanatban ostrom alatt áll és az erőviszonyok sem Maliknak kedveznek, így egy olyan meggondolatlan döntést hoz, amelynek a palota falain belül mindenki megissza a levét. Salamon király túlvilági seregét szabadítja el, ami sajnos nem úgy sül el, ahogy azt az uralkodó várja, így mindenkit homokszoborrá dermeszt és szabad átjárást engedélyez a másvilágról érkező homokszörnyeknek is. A testvérpár természetesen karcolások nélkül megússza a malőrt köszönhetően egy pecsét két felének. Az egész folyamat csak akkor lehetséges megfékezni és mindent visszaállítani az eredeti állapotára, ha a pecsét két felét újra egyesítik. Viszont a hatalom nagyúr, így ez is kissé döcögősen fog menni.

pic2.jpg

A Forgotten Sands nem próbál meg korcsosulni, mint az „előd”, egyszóval itt ismét kötött pályákon belül kell mozognunk, mint ahogy azt már megszokhattuk. A játékmenet ennek megfelelően nem sok újdonságon esett át. A játékidő tetemes része ismét azzal fog eltelni, hogy logikai feladványokat oldunk meg, falon futunk, kapukat nyitunk ki, mindeközben néha-néha harcolunk is egy kicsit. Az ellenfeleket tekintve nagy újdonság nem történt. A szimpla kardos-páncélos homokszörnyeken kívül találkozhatunk újabb szörnyeket megidéző lényekkel, kisebb testű repülő vackokkal, halálmadarakkal (bár ők inkább a levegőben való közlekedésben fognak nekünk segíteni) illetve pár nagyobb testű behemóttal, akikre azért nem árt odafigyelni egy nagyobb csata közepette. Nem elég, hogy némelyiken vastag páncélzat van, előszeretettel képesek nekünk is rohanni aminek nagyon meg fogjuk érezni a hatását, ha nem sikerül kitérnünk előlük.

pic3.jpg

Némi változás azért történt a játékmenetben is. Az eddig megszokott mentésrendszert helyét átvette az automatikus mentés, ami talán annyiban is jobb, hogy sűrvebben ment, így egy nehezebb szakaszon mondhatni könnyebb dolgunk lesz. Ebből már ki lehet valamelyest silabizálni, hogy akkor hol vannak az életerőt feltöltő kutak? Nos, erre már nem lesz szükség. A víz, mint fontos játékelem ugyan nem került ki a játékból, hanem kissé átalakult. Életerőt a vázákból és az ellenfelekből nyert piros gömbökkel szerezhetünk, a víz belapátolására immáron nem lesz szükségünk. A homokot szintén nem az idő visszapörgetésére használhatjuk, mint régen, itt ezek már tapasztalati pontokként funkcionálnak. Ezek gyűjtésével minden szint után fejleszthetjük a képességeinket, mint például: nagyobb életerőcsík, erősebb támadás a kardal, idő visszatekerő cellák növelése, vízdermesztő tulajdonság meghosszabbítása, stb… És ha már megemlítettem ezt a vízdermesztő tulajdonságot. A játékban segítségünkre lesz egy Razia nevezetű dzsinn, akitől megkapjuk majd ezeket a tulajdonságokat, többek között a víz feletti uralmat is. Ez mit is takar? Egy rövid időre képesek vagyunk manipulálni, megdermeszteni a vizet, jégoszlopokat, falakat teremetve így, ami sokszor lesz majd a továbbjutás kulcsa. De ez még nem minden. Később képesek leszünk a romos épületeket visszaállítani olyanra, amilyenek voltak az eredeti állapotukban, mindezt a dzsinn emlékezetének segítségével.

pic4.jpg

A játék az Assassin’s Creed széria alatt is dübörgő Anvil grafikus motort használja. Panaszra nem lehet okunk. A játék gyönyörűen fest. A mozgás animációk szintén tökéletesek és erről jut eszembe. A herceg itt mintha kicsit jobban kapkodná a lábát. A peremeken gyorsabban fut, gyorsabban képes mászni és mindent rohamtempóban csinál. Kissé olyan érzésem van, mint ha Sam Fishertől vett volna leckéket. Egyedüli problémám csak a kameraállással volt. Bár csak azt mondhatnám, hogy néha. De sajnos azt kell mondanom, hogy a játékkal eltöltött 7 óra alatt többször is olyan helyzetben találtam magam, amikor a bugyuta kameraállás miatt rontottam el egy mozdulatot, vagy csak szimplán nem láttam a helyes irányhoz szükséges utat. Én úgy gondolom, hogy ezt a konzolport fogyatékosságának köszönhetjük. A másik zavaró tényező az, hogy amíg a régebbi részek esetében mi magunk pörgethettük vissza az időt és tényleg csakis ott állítottuk meg, amikor nekünk jól esett, itt ez ismét elkorcsosult. Az egész rendszer csak azért van benne a játékban, hogy hű maradjon az elődökhöz és ez is csak egy mankó azokhoz az esetekhez, ha netán véletlenül elrontanánk egy lépést/ugrást. Van, amikor indokolatlanul sokat teker vissza a játék és ez nekem nem tetszett. Játék közben kissé úgy éreztem, mint ha picikét visszábbvettek volna a készítők a kihívásokból. A harcok kissé leegyszerűsödtek, közel sincs már az a fajta taktikázás, amit az első 3 részben nekem rendszerint alkalmaznom kellett, különben egy lépést sem tudtam volna megtenni a következő kapu felé. Igaz a nagyobb dögöknél ügyelni kell, de a második ilyen harc után kitanulható a technikájuk és ismét nem okoznak semmiféle meglepetést. Talán csak a főellenség húzósabb picit, de ezt mi, Prince of Persia fanok már megszokhattuk, mert a Dahaka-t sem volt anno könnyebb legyőzni, mint Ratash-t. A hangokkal meg voltam elégedve. Yuri Lowenthal nélkül ugye nem lenne a herceg az, aki és ismét minőségi szinkronmunkát végzett. A többi 2 szereplő hangja is nagyon jó lett, csak úgy, mint a szörnyeké. Akinek meg nem volt elég a sztori mód, az idegelheti magát a Kihívás móddal is, ahol hordák támadásait verhetjük vissza akár Ezio ruhájában is, ha hajlandóak vagyunk fizetni érte.

pic5.jpg

Forgotten Sands egy keményvonalas, velejéig fajtiszta Prince of Persia játék, ami méltó az elődeihez. Igaz meglátszanak rajta az újkor játékainak elemei, de ezektől eltekintve nagyon szórakoztató játékot kapunk a pénzünkért, amit fanként igen buta lépés lenne kihagyni. Akinek bármely előző rész tetszett, annak garantálom, hogy ebben sem fog csalódni.

 

8.5/10

Szólj hozzá!

Batman: Arkham Asylum

2012.08.17. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

Kissé érdekes az a helyzet, ami azokról a játékokról szól, amelyeknek központi szereplője a DC képregények egyik legismertebb figurája, Batman. Habár már szinte minden platformon felütötte a fejét, kezdve a NES-től a PS2-ig, igazán maradandó alkotás nem nagyon maradt meg számomra a denevéremberhez kapcsolódva. Ez így volt egészen 2009-ig, amikor is megjelent egy újabb Batman játék, Arkham Asylum néven. Már az előzetes képek is videók is nagyon meggyőzőek voltak, megjelenés után pedig hatalmasat robbant. Nem csoda, hogy az én érdeklődésem is felkeltette, így úgy döntöttem, meg szeretnék ismerkedni kicsit közelebbről is a végtermékkel.

pic1.jpg

A játék meglehetősen furcsán kezdődő képsorokkal nyit. Batman épp úton van Az Arkham Elmegyógyintézet felé, az anyósülésen pedig nem más, mint legnagyobb riválisa, Joker ül, természetesen gondosan lekötözve. Bőregerünk nem csak sejti, de rövid időn belül már a saját bőrén is megtapasztalja, hogy ez csak egy része volt az őrült bűnöző átfogó tervének, miszerint a saját irányítása alá veszi az intézményt és a fegyencek irányításával a feje tetejére állítsa Gotham városát, ebben pedig egy új vegyület lesz a segítségére, amely a Titán névre hallgat. Így hát az éjszaka hosszabbra nyúlik a tervezettnél és megindul a gonosz(ok) elleni ádáz küzdelem.

pic2.jpg

Igen, jól olvasható a többes szám. Joker mellett még jó pár olyan ikonikus figurával sodor minket össze a sors szele, akiket már jól ismerhetünk régebbi Batman képregényekből, animációs sorozatokból vagy netán filmekből. Többek között itt rontja még a szelet Harley Quinn, Madárijesztő, Méreg (a filmben Méregcsókként szerepel), passzív szereplőként pedig feltűnik még Rébusz is, bár ő nem görbíti a történet fonalait. A pozitív oldalon megtalálható az intézmény igazgatója, Quincy Sharp, Gordon felügyelő és lánya, Orákulum (Barbara), aki folyamatosan kapcsolatban van velünk, és ha úgy adódik a helyzet, hasznos információkkal lát el bennünket.

pic3.jpg

Arkham szigete olyan, mint egy hatalmas játszótér, csak itt kicsit több van a gonosz, „homokvárromboló gyerkőcökből.” Az intézet több különálló épületből áll, amelynek nagy részét a Joker utáni hajsza közben lehetőségünk lesz kiismerni. Első látásra tehát egy mondhatni elég tág, sandbox alapú játékkal van dolgunk. A harcrendszer kissé emlékeztethet bennünket a hack n’ slash játékmenetre. Nincs túlbonyolítva, néhány különleges mozdulatért be kell tanulnunk gombkombinációkat, viszont eszeveszetten pörgősek a bunyók és nem mellesleg veszettül jól néznek ki a mozdulatok is. Igazán egyszerű elsajátítani, csak néhány ellenfél esetében kell eltérő taktikát alkalmazni, nehogy a kombónk megtörjön. Ilyen harcok között belefuthatunk néhány nagyobb ellenségbe is, ahol már nem elég a csihi-puhi! Meg kell találni az ellenfél gyenge pontját, majd azt a lehető legjobb módon ki kell használnunk ahhoz, hogy mi keveredjünk ki győztesként a csetepatéból. Ezek nem nehezek, az ember a második ilyen harc után könnyedén beletanul így később már következtetni tud, hogy itt mégis mi a fenét kellene csinálnia. Az amúgy sem unalmas játékmenetet olykor a Madárijesztő keltette rémálmok törik meg, ahol 2D-s platformjáték szerűen kell ügyeskednünk ahhoz, nehogy az üldözőből legyen az üldözött és az áldozat.

pic4.jpg

Nem viselhetné a játék a Batman nevet, ha nem kaptak volna benne helyet és szerepet a különböző kütyük, amelyek hősünk dolgát hivatottak megkönnyíteni. Habár a repertoár nem túlságosan bő, a kellékek rendkívül hasznosak és kreatívak. A deneráng nagyon hasznos az ellenségek ideiglenes leterítésére és megzavarására, illetve köteleket is elvághatunk vele. A robbanó zselével a meggyengült falakon juthatunk át, illetve ellenségeinknek csapdát is állíthatunk vele, teljesen összezavarva ezzel őket. A denevérkarommal a távolban levő ellenfeleinket és a tárgyakat húzhatjuk magunkhoz. Nem utolsó sorban rendelkezésünkre áll jeltörő, amivel az energiamezőket távolíthatjuk el az ajtók elől. Mindezt megspékelték a fejlesztők egy fejlődés rendszerrel, amelynek minden szintje után egy új fejlesztés válik elérhetővé akár a ketyeréinkhez, harci stílusunkhoz vagy a páncélzatunkhoz. Ennek következtében a robbanó zselé automatikusan felrobban, ha az ellenfél a közelébe kerül, a denerángból akár hármat is eldobhatunk egyszerre, a denevérkaromból több karmot lőhetünk ki, így a gyenge falakat, melyek elérhetetlen helyeken vannak, könnyedén kiránthatjuk egy határozott mozdulattal. És sorolhatnék többet is, de ezt a felfedezést meghagyom nektek.

pic5.jpg

Játék közben az egyik leggyakrabban leütött billentyű biztos az X lesz. A detektív mód nagy segítségünkre lesz, mivel ennek használatával olyan dolgokat is láthatunk, amelyeket szabad szemmel nehéz lenne észrevenni, vagy egyáltalán nem is láthatnánk. Ebben a módban kiszűrhetjük az emberi DNS-t is, sokszor ezzel a módszer követhetjük üldözött bűnözőinket, vagy a segítségre szoruló túszokat. Ekkor szintén szemünk elé tárulnak a Rébusz által eldugott rejtélyes kérdések megoldásai, illetve a kirobbantható falak. Ezek a gyűjtögetős feladatok a játékidőt nagymértékben meghosszabbítják, habár ezek gyűjtését érdemes a sztori kivesézése után elkezdeni. Mint már említettem, megoldhatunk különböző rejtélyes kérdéseket, gyűjthetünk rébusz trófeákat, hangszalagokat és relikviákat, melyek mélyebb betekintést nyújtanak az intézet és azok lakóinak eddigi életébe.

pic6.jpg

Látvány terén panaszra nem lehet okunk. A srácok olyat műveltek a harmadik generációs Unreal motorral, hogy azt nagyon sokan megirigyelhetnék. A grafika gyönyörű. A színösszetétel és a sötétség remekül festi az elmegyógyintézet sötét, komor mivoltát. A karakterek rendkívül részletesek, Bruce ruháján a harcok közbeni sérülések is meglátszanak ami nagyon nagy feelinget ad a harcokhoz, az effektek és az animációk pedig teljesen élethűek. Batman mozdulatai annyira valósághűek, mint ha egy interaktív mozifilmet néznénk. Ezáltal a közelharc folyamatosnak tűnik, ami egy nagyon jó pont a játék számlájára. A szinkron pedig valami zseniális. Batman hangját Kevin Conroy adja, ami nagyon passzol a bőregérhez. De az ász póker számomra Mark Hamill-nél van, aki olyan kitűnően élte bele magát Joker szerepébe, hogy az valami elképesztő. Talán nélküle nem lenne olyan teljes egész a játék, mint amilyen. A zenék is nagyon jók. A sziget nyomasztó hangulatához teljes mértékben hozzáillenek. Ha pedig már nem csak Jokerrel, de Rébusz rejtvényeivel is végeztünk, akkor még mindig vár ránk egy kihívás mód, ahol az egyjátékos kampány egyes szakaszain kell elpüfölnünk az ellenségeket, mindezt pontokra. Összesen 16 pálya van, de ez igazából csak 8 különböző pálya, mert a másik többi csak egy extrém nehéz fokozata a korábbi szakaszoknak. A többjátékos mód teljes egészében kimaradt a játékból, amit szerintem senki sem fog hiányolni. Bár egy kisebb COOP módot Robinnal könnyedén el tudtam volna képzelni.

pic7.jpg

Az Arkham Asylum a legjobban sikeredett Batman játék azok közül, amelyek eddig a piacon találhatóak voltak. A Rocksteady megmutatta, hogy igen is ebből az univerzumból egy nagyon jó játékot össze lehet állítani! A siker pedig garantált. Aki DC, Batman rajongó, annak kötelező vétel, de aki csak az akciójátékokat szereti megspékelve némi nyomozással, az is imádni fogja, ezt garantálom! Engem teljesen rabul ejtett!

 

10/10

Szólj hozzá!

Need for Speed: The Run

2012.08.10. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

Sziasztok. Nem is tudjátok, mennyire vártam már azt, hogy eljöjjön ez a nap. A 2011-es E3 alatt gondolom sokan izgatottan várták, hogy vajon milyen is lesz az új Need for Speed cím. Nem volt ez másképp nálam sem. A mérce mondhatni magason volt, mivel a 2010-es Hot Pursuit egy nagyon jól sikerült reboot volt. Személy szerint kicsit vonakodtam ettől az egésztől, mert a Run-t ismét a Black Box készíti. Feltettem magamban a kérdést: Hogyan lehetett ennyire felelőtlen az Electronic Arts, hogy a földbe döngölő kritikákkal megajándékozott, egyébként is szörnyű Undercover után ismét adjon egy lehetőséget a stúdiónak? És ezen a kétségbeesett hozzáállásomon az első játékmenet videók sem csillapítottak semmit sem. Egy kedves barátomnak már akkor megmondtam: Ez a játék egy rakás fos lesz. Nem tetszik. Ez csak egy ócska Hot Pursuit másolat. És igazam lett? Volt szerencsém kipróbálni a produktumot és most bátorkodom megosztani az érzelmeimet veletek.

pic1.jpg

A szokatlanul hosszúra sikeredett felvezetés után ideje beszélnünk arról is, hogy miről szól a játék. A bevezető képsorokban ismerkedhetünk meg főszereplőnkkel, becsületes nevén szólítva Jack Rourke-el, aki épp egy Porsche Cayman kormányához kötözve ébred fel, miközben rosszarcú tagok próbálják meg bezúzatni az ócskavasat, természetesen Jack-el egyetemben. Végül hősünknek sikerül elszöknie és találkozik egy titokzatos nővel, Sam-el, aki segít benevezni a férfit a Run nevű illegális futamra, melynek célja a lehető leghamarabb teljesíteni a San Francisco-New York távot. És ennyi az egész. Nem derül ki, hogy pontosan ki is ez a Jack, az sem tudjuk, ki a nő, aki segít neki, miért is segít neki, miért pontő, de még arról sincs halvány lila fingunk sem, hogy most pontosan miért is akarják eltenni láb alól, meg egyáltalán mi a szarért kellett most neki beneveznie  erre az egészre? Hogy a 25 millióból kapjon 10 százalékot és közben kockáztassa az életét? Könyörgöm!!! Ilyen hibákat ne kövessünk már el, ha már egyszer megpróbálunk valami életet lehelni ebbe a nyominger fosba. Ja és az E3 alatt még azzal büszkélkedtek, hogy ez az első olyan Need for Speed, amely komoly történettel rendelkezik. Máris becsapva érzem magam, pedig a játékmenetről még szó sem esett. Néha a játék közben kis átvezető videókban hallhatunk párbeszédeket, de ezek is annyira szánalmasak, hogy akkor már inkább ki is hagyhatták volna ezeket. A mondatok, amelyek próbálják keményebbé tenni a főhőst, inkább még tovább süllyesztik a karaktert, amellyel a játékos egyáltalán nem is tud azonosulni, akármilyen erősen is szeretne.

pic2.jpeg

A Run versenymódok szempontjából nem igazán bőkezű. Természetesen egy ilyen történet mellett a körversenyeket és a driftet teljesen hanyagolnunk kell. Könnyen kitalálható, hogy a sprint az egyetlen olyan játékmód, amit a játék fel tud mutatni. Ezt próbálják kicsit tarkítva beadni a játékosoknak. Van a sima verseny, ahol ugye az adott szakaszon kell elsőnek lennünk, így ugorva feljebb a helyezésben. A Time Trial egy szakaszokra osztott verseny, ahol az idő a fő ellenfelünk. Ezek mellett kapott még helyet a kieséses verseny, ahol egy bizonyos időintervallumon belül kell leelőznünk a másik versenyzőt és előtte maradnunk. Ennyiben ki is merültek a versenymódok. De a játékmenetet azért próbálták változatossá tenni, mégpedig gyaloglós jelenetekkel. Mit is értek ezalatt? Főhősünk néha kipattan a járgányából, ha a helyzet úgy kívánja és rohanásba ered üldözői elől, amíg le nem csillapodik minden körülötte. Ilyenkor kapunk egy jó kis mozit, ahol mindenki fut mint az állat, mi pedig a Quick Time Event féle gombnyomogálással hajtjuk előre a jeleneteket. Ezt is úgy harangozták be, mint ha valami korszakújító elemként került volna bele a játékba. Azt meg kell jegyeznem, hogy valamelyest tényleg feldobják az ember hangulatát, de ezekből a jelenetekből annyira kevés van, hogy ennyiért már szinte kár volt dolgozni ezzel. Néha beleütközünk üldözős jelenetekbe, ahol az ellenséges gépfegyveresek vagy egy helikopter elől kell menekülnünk. Ezek is tök jó dolgok, a sok versenyzést igazán megszépítik ezek a jelenetek.

pic3.jpg

Ma már az autós játékokat sem kerülheti el a sokak szemében magát a gonosznak tartott ördögi kreálmány, az ellenőrzőpontos rendszer. A pályán különböző szakaszonként ellenőrzőpontok vannak elhelyezve, amelyekre lehetőségünk van visszaugrani, ha netán mégsem úgy jönne ki a lépés, ahogyan azt mi elterveztük. Ez egy tök jó ötlet, mert a tankerhajót is megszégyenítő kezelhetőség mellett erre szükségünk is lesz. De ezt is sikerült elbaszniuk, mert szerencsétlen játékos rá van ezekre erőltetve. Ha véletlen kicsit lecsúszol az útról, már vissza is lök a játék a legutóbbi mentett pontra. Még annyi esélye sincs szerencsétlen embernek, hogy legalább megpróbálná visszakorrigálni a kocsit az útra, mielőtt ő maga döntene arról, hogy akkor oké, ezt most elszúrtam, menjünk vissza az ellenőrzőpontra. Ne értsetek félre, a játék ad rá lehetőséget, hogy manuálisan ugráljunk vissza korlátozott darabszámban, de az előbb említett esett több mint felháborító. Vagy csak én vagyok már nagyon old school és nehéz haladnom a korral? Az is felháborító, hogy néhol olyan hülye helyekre teszik ezeket a pontokat, hogy ha elmegyek a benzinkút mellett és vissza akarok ugrani egy kocsi váltásra, akkor pont úgy rak vissza a játék, hogy még csak véletlenül se tudjak bemenni.

pic4.jpg

Autók tekintetében igen bő a választék. A már megismert modelleket itt is vezethetjük, illetve néhány újjal is megismerkedhetünk. Ízelítőképp: Nissan 370z, Porsche 911 GT3 RS 4.0, Team Need for Speed Mustang RTR-X, Lotus Exige, Pagani Huayra, Mazda RX-7 RZ és még sorolhatnám. Kezdjük ott, hogy az irányítás, mint már mondtam, rettenetes. Valamelyik kocsi túlkormányzott, valamelyik alulkormányzott. Nagyon jól kell ügyeskedni ahhoz, hogy ne faroljon ki a hátulja egy éles kanyar bevétele közben, vagy hogy ne menjünk neki semminek legalább egy pályán belül. De ezt az érzést így szóban nagyon nehéz átadni. Tisztázzuk le: ezen a részén a játék megbukott. De hogyan válthatunk kocsit? A benzinkutakon áthajtva erre lesz lehetőségünk. Néhány kocsi szintenként nyílik meg, mások akkor, ha egy nagyobb ellenfelet legyőzünk, vagy ha sikeresen teljesítünk egy szakaszt és épp autót kell váltanunk a szokatlan helyzet miatt. Törésmodellről nem beszélhetünk, mert még olyan mértékű sincs benne, mint a Hot Pursuitban volt. Persze a festék az kopik, a kasztni horpad, ennél több szerintem igazából nem is kell. Ez nem Burnout.

pic5.jpg

A grafikáért a Battlefiled 3-at is hajtó Frostbite 2 motor felelős. Rosszat nem is tudok róla mondani. A tájak gyönyörűek és változatosak, igazi Need for Speed hangulatot sugároz magából. A fények és a környezeti elemek is rendben vannak, mindezek mellett még a kocsik is szépek. Egy nagy baja van ennek az egésznek. 30 FPS fölé az istenért nem akarna felmenni, pedig egy-két helyzetben szükség is lett volna rá. A fizika egyenesen felháborító. Az útirányjelzőknek nem lehet nekicsapódni (mint anno az Undergroundban, -vagy hogy valami újat említsek a munkatársak produktumaiból- és az Undercoverben) Akkor meg mi a fészkes fenének van oda téve? Valószínűleg rájön a játékos a térkép alapján is. Lehet ez apróság, engem kicsit kiakasztott, amikor ugyan abba a rohadt sarokba harmadjára pukkantam bele. A rendőrautók súlya pedig olyan nagy, hogy épp elég őket csak súrolni ahhoz, hogy a kocsi totálkárrá törjön, ezzel nulla esélyt adva a versenyzőnek. Könyörgöm, döntsük már el, hogy akkor most arcade vagy szimulátor játékot csinálunk???!!!  A zenelistáról nyilatkozni nem sokat tudnék, mivel a játék legtöbbször nem is a licenszelt zenéket játssza, csak nagyon ritkán egy-egy verseny közben. Azért pár muzsikát sikerült kihalásznom, ami nekem elnyerte a tetszésem, a többiről nyilatkozni nem tudok, mert több, mint a felét én nem hallottam. A szinkronhangok eléggé gyérek. Valami költségkímélő megoldást alkalmaztak valószínűleg, mert példaképp Jack hangjában is annyi a motiváció a verseny megnyerése felé, mint például zacskós tejben a valódi tej. Szörnyű. A kocsik hangja viszont pazar, erre nem lehet panasz. És még rímelt is. A mesterséges intelligencia olyan 2005-ös szinten van. Mi is jelent meg akkor? Ja igen, emlékszem már! Hát a Most Wanted. Ugyan az a segghülye gondolkodásmód van itt is, mint ott, csak itt kicsit visszábbengedtek a gépszíjon. Az ellenfelek, amíg meg nem előzzük őket úgy mennek, mint egy papamobil, azután padlógázzal előznek vissza. És azt már inkább nem is vesézem részletesebben, hogy egy csúcskategóriás Pagani Zonda-t milyen könnyen előz be egy mezei Ford rendőrautó… Mindennek tetejébe a karrier mód csupán 2 órányi játékidőt foglal magába. Ez a töltőképernyők bámulásával, a folyamatos reseteléssel (már aki ugyebár) és az irányító billentyűk állandó újrakonfigurálásával olyan 4-5 órára nyúlik meg. Ez nem valami sok. Végre valakinek sikerült lepipálnia a Call of Duty-t. (Na tessék, már megint mivel példálózom). Pánikra semmi ok, ha tovább szeretnénk kínozni magunkat akkor belevethetjük magunkat a kihívásokba, ahol medálokért versenyezhetünk a már levezetett útszakaszokon, de barátaink időit is megdönthetjük az Autolog-on keresztül.

pic6.jpg

Csak nevetni tudok ezen a rakás szerencsétlenségen. Igazából szólva nem vagyok ideges, se mérges, mert ennél többre én már a játék kezdetekor sem számítottam. Csak tényleg akkor vegye meg az, aki megszeretné, ha a rááldozott pénzt már semmi másra nem tudja elkölteni. Nem vagyok hajlandó elhinni, hogy a Black Box az utóbbi 6 évben semmit sem tanult. Csak úgy visít róla, hogy ez haszonszerzés céljából készült. Végül is egyszer végig lehet vinni, de hogy a Földön egyáltalán létezik olyan ember, aki a maga szórakoztatására többször is végigvigye a játékot, azt csak nehezen tudom elhinni. És igen, ez szerintem csak egy gyenge Hot Pursuit klón.

 

5.5/10

 

 

És a végére engedjetek meg nekem még egy személyes megjegyzés: Inkább a World-re koncentrálnának, azt csinálnák meg normálisan, mert abból még egy igazán jó kis versenyjátékot ki lehetne hozni, ha nem szarnának magasról a felhasználók fejére. Na de ne szaladjunk ennyire előre, ezt a témát majd október 5-én kifejtem bővebben is.

Szólj hozzá!