Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Need for Speed: Shift (Xbox 360)

2012.05.04. 15:30 :: szogyenyi

Az irományaim ezen bevezető szakasza általában a bemutatni kívánt alany más oldalról való megközelítéséről szokott szólni, ez esetben ezt felváltotta a figyelemfelkeltés. A jelenlegi tesztben elhangzó kritikák kizárólagosan sajátos véleményen alapulnak! Az egyes állításokra rá lehet cáfolni, minden egyes leírt lesújtó kritika a személyes érzéseimet fejezi ki a játék iránt. Megértéseteket köszönöm előre is.

Még egy büdös kukkot nem írtam, de már arra lehet következtetni, hogy ez egy szar játék. Nem. Egyáltalán nem az. A 2008-as Undercover velejéig romlott szar volt, az oldalon jelenleg a csúnyán elhanyagolt PS2-es változatról lehet egy felettébb földbe döngölő kritikát olvasni. Mindez meglátszott a mutatókon is, a részvények gondolom romlani kezdtek, így egy tollvonással a nagyfőnök sutty, a Black Boxos srácokat nyaralni küldte (így született a szintén nem hatalmas sikereiről ismert NFS World mellékág) és úgy gondolta, tereljük el a szériát egy olyan irányba, ahova NFS még soha be nem tette a lábát. Egy gyors szerződéskötés a Slightly Mad Studios-szal és így jött létre a Need for Speed legújabb darabja, ezúttal szigorúan versenypályákon történő aszfaltszaggatással, a Shift. De háá ilyen már vóóóót!!!! Mondhatjuk jogosan, a sokak szerint szintén trágya, szerintem elég kellemesre sikeredett ProStreet személyében. DE. Amíg a ProStreet szintén az arcade vonalat követte, a Shift ízig-vérig egy szimulátor játék. Vagyis annak próbál megfelelni. Hát igen. Valakinek szembe kellett szállnia a közelgő csúnya, gonosz ellenséggel, a Forza Motorsport 3-al. Legalább is az én véleményen szerint a Shift csakis ezért készült el. Sikerült neki a bravúr?? (SPOILER ALERT)=NEM.

Na rendben. Szóval mivel is van dolgunk? Kaptunk egy szimulátor játékot. Ehhez persze történet nem társul, amit én úgy gondolok, hogy ez teljesen helyén is van. Az egész pereputty arról szól, hogy a földkerekség legnevezetesebb versenyére, az NFS Live Tour-ra csakis a legeslegjobbak legjobbjai kerülhetnek be. Célunk, vagyis helyesen fogalmazva a főnökünk célja az, hogy bekerüljünk a Live Tour-ba és megnyerjük azt. Szóval kisebb rendezvényeken kell részt vennünk, megnyernünk azokat, sok zsetont szereznünk, amiből jó kocsikat vásárolhatunk és mindezek mellett csillagokat kell gyűjtenünk. Minek is? Mert ezekkel válnak elérhetővé újabb eventek, majd amikor beszereztük a kellő mennyiséget, maga a Live tour is. Csillagokat a versenyeken elért helyezésünkért kapunk (1. hely - 3 csillag és így tovább) De nem csak akkor kapunk csillagokat, ha nyerünk, hanem akkor is, ha teljesítjük a versenyeken előírt követelményeket. Például: 200 km/h-s sebesség elérése, tökéletes kör, 800 pont elérése, stb… Ja igen. Van itt ám szintlépés is. (Lépést kell tartani a Forzával!!!) Pontokat kapunk előzésekért, driftelésért, ellenfeleink kilökésért és a szimpla vezetésért is. Ezeket a pontokat szorzókkal növelhetjük gyorsabban, ehhez akció dús vezetést kell produkálnunk. (Értsd: a felsoroltak folyamatos kombinációját kell végrehajtanunk) Versenystílusunk változhat attól függően, hogy hogyan viselkedünk a pályán. Ha lökdösődünk, akkor agresszívak vagyunk, ha csak a tiszta versenyszellem hajt, akkor precízként leszünk beállítva. Ellenfeleinkre hasonló érzelmek hatnak, nem árt odafigyelnünk, mit súg főnökünk a fülünkbe egyes ellenfeleinkről, mert hasznunkra válhat.

Az autólista? Hááát sok újdonságot nem lelünk benne, a szokásos Pagani Zonda, Lamborghini-k, Porsche-k, Chevrolet-ek és barátai mind fellelhetőek itt is, néhány újdonsággal viszont kedveskedik a Shift. Megtalálható benne olyan versenylegenda, mint az 1972-es Nissan Skyline 2000GT-R, Porsche 911 GT3 RS, 1994 McLaren F1, (bár ez a régi NFS-ekben szerepelt, a Hot Pursuit 2 óta csak itt láthatjuk hivatalosan is viszont) 2007 SEAT Leon Cupra, 2008 Renault Mégane RS. Mindenki a maga kedve szerint csemegézhet köztük. Tuningolni lehet őket mindenféleképpen. Vehetünk beléjük előre összeállított csomagokat, kasztnikat, bukóteret, de saját szájízünk szerint is finom hangolhatjuk a kicsikéket. Egy bazi nagy zsidóságot viszont már ennél a résznél is véltem felfedezni, miszerint garázshelyeket és kocsikat nem csak a játékbeli pénzért vásárolhatunk, hanem Microsoft pontokért is. Ez kb olyan, mint a World-ben, hogy zöld hasúért szinttől és időtől függetlenül bármikor megvehetünk bármilyen autót, még ha az amúgy nem is lenne nekünk elérhető. Jó, megértem, hogy így kisebb előnyhöz jutnak a játékosok, ezáltal az Electronic Arts is, de ez kurvára idegesítő, hogy még így is a pénzt akarják kihúzni az ember zsebéből. Ez már rohadt nagy pofátlanság. De aki nem akar, az nem él vele.

És eljött a kedvenc részem, amikor is a teszt átalakul egy összehasonlító dolgozattá. Azt hiszem, ha ez hivatalos szakdolgozat lenne, valami olyan címet adnék neki, hogy Shift vs Forza 3. Na de most nem ez a lényeg,. Miről is van szó? A játékmenetről, a kezelhetőségről. (Mindenki figyelmét szeretném felhívni az első mondatokban megfogalmazott felhívásról!!!) A Shift-ben az autók irányítása olyan bűn rossz, hogy meg sem lehet különböztetni egymástól a kocsikat. Mindnek ugyan olyan trágya, szar kezelhetősége van. Egyszerűen nem érzed a kocsit, nem tudod kontrollálni, mert egész végig rezeg az egész kasztni a pályán, ha húzod a féket, akkor is 95% rá az esély, hogy a sóderágyban végzed. És tökmindegy mivel mész, mert az összes kocsi kb olyan, mint ha ugyan azt a tulajdonságot aggatták volna rájuk. Ellentétben a Forzával (HÁROM), ahol mindennemű gépi segítség nélkül 4-5 verseny után el lehet sajátítani az autók vezetési technikáját. Ez egyszerűen olyan idegesítő, hogy a televíziót kihajítottam volna az ablakon. Nem vagyok képes elfogadni a tényt, hogy ez a válóságban így működik. Valahogy nem tudom elhinni. Sajnálom. Ennél a résznél nálam a Shift minden olyan jellege megbukott, ami a szimulátor típusú játékokra hajaz. Szörnyű. Borzalmas. Egy két olyan kivétel van, amire még azt mondom, hogy oké. Tuningolva elég szépen el lehet vezetni, ha az ember megszokja. (pl: Porsche Cayman, 911 GT3 RS és még talán a McLaren F1). A Forza 3 ellen szóljon az a tény, hogy a Shift olyan vizuális megvalósításokat használ, amivel az emebr tényleg úgy érzi, mint ha egy versenygépben ülne. Egyik ilyen a folyamatos rászkódás (amit én versenypályán tök logikátlannak érzek), a pilóta fejének biccenése fékezésnél, kanyaroknál, gyors sebesség esetében homályos látás, ütközéskor fekete-fehér látás, szívverések hallatszása és lihegés. Ezek hatalmas élvezeti faktort nyújtanak a játéknak, de ezy a megváltáshoz egyszerűen NEM ELÉG. A belső nézet talán valamivel szebben ki lett dolgozva, mint a Forza 3-ban, itt viszont az egész autóban körbenézhetünk, nem csak horizontálisan (Értsd: nem csak jobbra-balra tudod forgatni a karakter fejét, hanem fel és le is, ergo látod a lábad és a váltót is).

Versenytípusokat tekintve a Shift nem döntöget rekordokat, lássuk milyen módokkal van dolgunk. Van szimpla körverseny, drift, időmegdöntős verseny és egy úgynevezett fogócska, ahol 3 versenyből kell eldönteni, ki a jobb. Az irányítás kihat a driftre is, ami olyannyira reálisra sikeredett, hogy akár hajnyírónak is lehetne adni a játékot. Borzalmasan szar. A kocsi hamar irányíthatatlanná válik, habár a fék és gázpedál megfelelő korrigálásával kellene játszadoznunk, én mindenkinek azt ajánlanám, hogy kerüljétek a driftet. Persze lehet, hogy valakinek perfektül megy, nem mondom, hogy mindenki kötelezően szarul megy rajta, de én ezt a módot erősen hanyagoltam a játék közben. Még a ProStreet-ben is jobban lehetett driftelni, pedig ott sem volt tökéletes. És még profi versenyzők tapasztalataival fejlesztették ezt a módot… Haha, én meg tudok repülni és közben tüzet köpködök… Nem hiszitek? Jobb is! A grafika mindenektől eltekintve gyönyörű. Az autók csodálatosan néznek ki, a fény-árnyék játék lenyűgöző, a pályák is nagyon szépen lettek megalkotva. Ehhez viszonyítva a fizika a béka segge alatt van kb, ezt már az irányításnál elmagyaráztam, de egy nagyobb koccanás következtében is irreálisan viselkedik a játék. Ilyenkor csodát is tehetünk. A legnagyobb ilyen emberfeletti dolog, hogy gondtalanul átmehetünk az ellenfél kocsiján, csak tolnunk kell magunk előtt pár másodpercig. A kocsik hangjai egyébként rendben vannak, a zenelistára is csak ugyan ezt tudom mondani. A grafikán kívül talán ez a második legjobb dolog a játékban. A mesterséges intelligencia hááát. Vegyes érzelmeim vannak efelől. Megelőzni az AI-t nem lehetetlen, lépést tartani vele már annál inkább. Ez nem is lenne baj, ha nem lenne ilyen szörnyű kezelhetősége minden kocsinak, így az ellenfelek legyűrése is egy kínszenvedés. Ettől eltekintve tűrhető szinten van a tehetségük, könnyen lépést lehet tartani velük.

Végig fogom-e valaha is szenvedni ezt a bűnt az 50. sofőrszintig? Biztos nem! Hamarabb teljesítem a Forza 3, 34 körös versenyét egy D kategóriás kocsival tolatva, mint hogy én eme szar elé önszántamból leüljek megint fejlődés gyanánt. Az irányítás ölte meg a játékélményt, vele együtt a játékot is. Ettől eltekintve mindenkinek ajánlom egy próbára, hát ha valaki megbarátkozik vele, én inkább minden nap elviselném a Most Wanted undorító mesterséges intelligenciáját, mint hogy ezzel kínlódjak. Nagyon jóindulattal kap:

 

5.9/10

 

2 komment

süti beállítások módosítása