Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Operation Flashpoint: Red River

2012.07.27. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

A Codemasters 2009-ben szerette volna visszahozni az Operation Flashpoint nevet, mint az Arma 2 hivatalos ellenfele. A Dragon Rising az én véleményem szerint nem volt elég meggyőző ahhoz, hogy a két név közül bármikor is azt válasszam. (Habár Arma-t még nem teszteltem eddig). Valami ilyesmit érezhettek valószínűleg a Codemastersnél is, ezért 2 év elteltével be is futott a legújabb Operation Flashpoint játék, Red River néven. Érdekesen hangzik. Vajon mennyiben különbözik az elődtől?

pic1.jpg

A történet 2013-ban van elhelyezve. Tádzsikisztánban járunk ahol épp polgárháború folyik. Az Afganisztánból érkező lázadók szeretnék létrehozni itt a saját birodalmukat, ami természetesen az Amerikai hadseregnek nem tetszik, ezért közbeavatkoznak, ami meg a Kínai Népfelszabadító Hadseregnek nem tetszik, így harmadik félként ők is becsatlakoznak a háborúba. Lassan már azt sem tudjuk, ki kivel van.

pic2.jpg

Node térjünk a tárgyra. Lényegében mit változott a Red River? Játékélmény szempontjából sokat is, meg nem is. Egy négy fős osztag embereként tevékenykedünk a Tádzsikisztán kopár vidékein, miközben a nem éppen a jó modoráról híres őrmester ossza nekünk az eszet. Ezzel megpróbáltak egy kis életet lehelni a játékba, ami mindenképp jól jött a Red Rivernek, főleg egy unalmas Dragon Rising után. Csapattársaink folyamatosan kommunikálnak, a többi csapat rádióbeszélgetéseit is hallhatjuk, egyszóval tényleg olyan érzése van az embernek, mint ha mindent tudna, körülvenné a játékost a háborús tér. Eközben persze jó katonához híven írtjuk az ellenfeleket, megvédünk pozíciókat és meghátrálunk, ha a helyzet úgy kívánja. Ez utóbbi szintén egy kis színfoltot ad a háborús játékok terén, ahol a hírhedt amerikai hadsereg végre nem csak a foga fehérjét virítja ki nekünk a legyőzhetetlenségével.

pic3.jpg

A lényeges pontra akarok térni. Sikerült a Red River-nek kijavítania az előd csúfos hibáit? Örömmel jelentem: Teljes mértékben. A Red River még csak véletlenül sem hasonlítható elődjéhez, csak akkor, ha nagyon az alapoknál szeretnénk maradni. A háború szimulációs érzete az itt is megmarad, kicsit megkurtítva természetesen. Mit értek ez alatt? Noha egy pontosan kivitelezett fejlövéstől még mindig elég hamar feldobhatjuk a pacskert, Normal fokozaton a játék nehézsége már elég tűrheti, így egy cseppnyi óvatossággal és körültekintéssel könnyedén vehetjük a kihívásokat. Ja és azt említettem, hogy az ellenőrzőpont rendszer végre valahára működik? A játékból kilépve később ugyan azon a ponton folytathatjuk a bevetést, ahol épp mentett a játék, nem erőlteti ránk egyszerre az előző pályát. Tudom, hogy ez 2011-ben már nem újdonság, de ez esetben én annak tartom. Aki a Dragon Risingel játszott, az át tudja élni az érzést. És végre valahára mi magunk válogathatjuk meg a felszerelésünket. Nincs többé holttestmotozás, turkálás az ellátmányos dobozban és sírás-rívás, hogy a kedvenc fegyverünk lőszerhiányban szenved. Itt máshogy működnek a dolgok. A bevetés előtt mi magunk válogathatjuk meg, milyen fegyvereket szeretnénk használni az adott misszió során, illetve ezek kiegészítői között is válogathatunk. A pályákon elég sűrven vannak elhelyezve lőszerdobozok, de ha ez nem lenne elég, természetesen felszedhetjük az ellenfél fegyvereit is. Profilunk szinteket is léphet a játék folyamán, amelyhez pontokat az ellenségek eltalálásáért kapunk. De hogy hol jelzi a szintünk állapotát, azt nem sikerült megtalálnom. Lehet hogy nincs is ilyen a játékban? Na mindegy, a lényeg az, hogy szinttől függően válnak elérhetővé a jobb fegyverek és kiegészítők és minden sikeresen befejezett küldetés után skill pontokat kapunk, amiket különféle adottságokra oszthatunk el, mint a futás időtartama, célzás pontosság, stb…

pic4.jpg

A játék alatt nem meglepő módon az Ego engine fut. Nem részletezném a dolgot, mert amit a Dragon Rising-nál már kifejtettem, az egytől egyig mind igaz itt is. Kopott, sivár táj, ami persze nem meglepő a helyszínt tekintve, de kissé túl élettelen. A textúrák még mindig csúnyák és az egész összkép úgy hat, mint ha valami ócska IWEngine futna alatta. (Yeahh, már megint a Call of Duty) Egyszóval nem szép, de nem szemrohasztó, elviselhető a látvány. A zene viszont szó szerint odab*sz. A humvee-ben való furikázás közben igazi kemény rock muzsikák szólnak, amelyek tényleg nagyon jók, persze azoknak, akik szeretik ezt a műfajt. Olyan igazi amerika feelinget ad a játékhoz. A szinkronhangok nem rosszak, elég tűrhetőek. Viszont az őrmester idióta szabályai és állandó káromkodása eleinte még mókásnak tűnik, de nagyon hamar a játékos idegeire megy körülbelül a második küldetés után. Legszívesebben én magam lőttem volna fejbe, annyira egyhangúvá válik a játék végére. És ezt kell hallgatni minden egyes utazás közbe, a cél felé tartva, a támaszpont felé tartva, legyünk akár humvee-ban vagy repülőn. Ezek az utazások is nagyon sok időt lopnak el a játékidőből és nagyon unalmasok is. A mesterséges intelligencia itt sincs a toppon sajnos. Az ellenfelek még tűrhetően viselkednek, a csapattársak viszont olyan sík hülyék, hogy én őket is simán kinyírtam volna, ha megengedné a játék. Nem elég, hogy állandóan befutnak a puskám csöve elé, hangoztatván: „Vigyázz, elszaladok előtted!”, amikor már rég átért a megjelölt pontra és én természetesen pont akkor húzom meg a ravaszt, amikor előttem jár szerencsétlen. Az meg már csak hab a tortán, hogy ha lelőnek, nagyon ritkán kapunk tőlük orvosi ellátást, inkább tüzelik az ellenfelet, mint hogy a szerencsétlen, haldokló játékoson segítsenek. Bezzeg a számítógép által irányított társaink rögtön ellátásban részesülnek, még ha az a felcser életébe is kerül. A Red River szintén tartalmaz kooperatív módot, amely 4 főt enged egyszerre játszani és a kampány 10 küldetését vihetjük végig barátainkkal vállvetve. Nagyobb újítást ez a játékmód most sem tartogat, úgy gondolom nem is feltétlenül szükséges.

pic5.jpg

A Red River mérföldekkel jobb, mint a Dragon Rising. A gyerekbetegségeket már kezdi kifele nőni a brand (ha nevezhetjük annak) és kissé arcade irányvonalat képvisel a játék, ami ugyanakkor nem megy a minőség rovására. Ha Operation Flashpoint játékkal szemezgettek, mindenféleképp a Red River-t válasszátok. Higgyétek el, semmit nem veszítettek azon, ha az előző rész „véletlenül” kimarad.

8.3/10

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása