Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

The Elder Scrolls IV: Oblivion

2012.11.30. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

A nagysikerű The Elder Scrolls sorozat a Morrowind és annak kiegészítői után sem pihent, a fejlesztők gőzerővel dolgoztak a folytatáson, amely 2006-ban látott napvilágot, Oblivion néven. S ha bár a mérce magasan volt, senki sem kételkedett benne egy pillanatig sem, hogy a Bethesda ne lenne képes azt a színvonalat nyújtani, amit már az előző részekkel is sikerült elérnie. Kétségnek itt nincs helye, az Oblivion jött, látott és tarolt.

pic1.jpg

Történetünk főhősét ismét egy névtelen, ismeretlen börtöntöltelék alakítja, akinek az élete egy pillanat alatt hatalmas fordulatot vesz. Csodák csodájára pont a mi cellánkban van a titkos alagút bejárata, amin át a birodalom királya, Uriel Septim menekülésre kényszerül. Mivel a király potenciált lát bennünk (legalábbis álmaiban ezt látta) így megadódik a lehetőség számunkra, hogy vele tartsunk kalandos menekülése során, ami sajnos nem tart sokáig, mivel a császárt orvul meggyilkolják. Ránk hárul hát a feladat, hogy megkeressük a trónörököst, segítséget nyújtsunk neki és mindeközben megakadályozzuk az Oblivion síkból érkező veszedelmes ellenfelek pusztító hadjáratát, melyek visszaverésére egyszerű halandó nem képes.

pic2.jpg

De legyen ennyi elég a szócséplésből, vágjunk is bele egyből a közepébe. A főküldetés szál feladatai ezekre a történésekre fognak alapulni. Legtöbbször a császárt kell segítenünk, varázstárgyakat kell beszereznünk és több esetben is megfordulunk majd az oblivion síkban, hogy bezárjunk egy-két kaput. Ez a sztori vonal nagyjából 13-15 órát emészt fel, de ennyivel nem tudjuk le a játékot. A java még csak ezután jön. Számos mellékküldetést vehetünk fel emberektől, illetve minden városban meglátogathatjuk a Harcosok, Mágusok, Bérgyilkosok és Tolvajok céhét, melyekhez csatlakozva további feladatok várnak ránk, illetve ha sok időt fordítunk ezen céhek ügyes-bajos dolgainak megoldására, előbb-utóbb mi foglaljuk el a céh vezető szerepét. Külön öröm az is, hogy a karakterek emlékeznek ránk még akkor is, miután megtettünk nekik egy-két szívességet, és cselekedeteinkhez méltán fognak majd viszonyulni hozzánk.

pic3.jpg

A bejárható terület hatalmas, így annak felfedezése további érdekes órákat nyújt a játékosok számára, amit most már nem kell szigorúan gyalog bejárnunk, bérelhetünk lovat is. Külön öröm volt számomra a gyorsutazás bevezetése, ami lehetővé teszi számunkra, hogy a már felfedezett helyekre egy gombnyomással képesek legyünk elutazni. Utunk során most már nem csak büdös kis koboldokkal, útonállókkal, vagy segítséget kérő emberekkel futhatunk majd össze, de a vadonban vadászhatunk őzekre, farkasokra is. A pálya tele van eldugott barlangokkal, kriptákkal, romokkal, melyeket érdemes felfedezni némi antik relikvia felkutatásának reményében, hiszen az értékes cuccok nem nőnek csak úgy a fán. A fegyverek, varázsitalok, tekercsek, ruhák repertoárja nagyjából megegyezik azzal, amit már a Morrowindben is láthattunk. Az értékesnek tűnő tárgyainkat különböző kereskedőknél, fegyverárusoknál értékesíthetjük, javíthatjuk. Egyes városokban lehetőségünk lesz saját ingatlan vásárlására is, melyekhez utólag különböző bútorokat is vásárolhatunk, hogy a házunk még szebben nézzen ki. (Illetve az összeszedett cuccainkat sem árt valami biztonságos helyen tárolni) A zárfeltörés amolyan minijátékká alakult át. A játék felkínálja nekünk, hogy mi magunk próbáljuk meg kinyitni a zárat, de egy gomb megnyomásával automatikusan is próbálkozhatunk, ami nagyjából egyenlő a tolvajkulcs pazarlásával.

pic4.jpg

Miért is? Mert minden képességfüggő. Minél többet foglalkozunk egy dologgal, annál képzettebbek leszünk. A fenti példa esetében úgy működnek a dolgok, hogy minél több zárat törünk fel, annál nagyobb lesz a tolvajlási képességünk. De ugyan ez igaz a különböző páncéltípusok, fegyverek használatára is, vagy akár atlétikai képességünkre, stb... Ha nagyon nem tudjuk hová tenni spórolt pénzünket, jó pénzért ki is képezhetjük magunkat ezekre a dolgokra. A szintlépés minden tizedik képességpont megszerzése után történik, ahol további három pontot oszthatunk el a képességeink között. Minél magasabb a karakterünk szintje, ahhoz igazítva botlunk bele izmosabb ellenfelekbe is, így képes a játék fenntartani a játékosok érdeklődését.

pic5.jpg

A Gambyro motort sikerült olyan szinten továbbfejleszteni, hogy még így 6 év távlatából sem nevezhető nagyon csúnyának. Akkoriban igazán megizzasztotta a hardvereket, és nem is ok nélkül. A legfontosabb változtatás az, hogy a motor végre képes kezelni az egész terepet, nem szakítja meg töltésekkel a külvilági kalandozásainkat. Viszont a házakba történő belépéskor még így is indokolatlanul sokat tölt. A Havok fizikai motor remekül teljesít. A rongybabaeffekt kiváló, a nyílvesszők is szép ívesen repülnek és még sorolhatnám. A harcrendszer is nagyon jó. A nagyobb találatokat garantáltan meg fogjuk érezni, de ugyanígy mi is képesek vagyunk nagy erejű csapásokat mérni ellenfeleinkre. A textúrák és a karaktermodellek is rendben vannak. Minden gyönyörűen néz ki, remekül passzol az összkép. Mint már említettem, a látványnak sajnos ára van, így a teljes pompához nem árt beszerezni egy izmosabb videó kártyát és némi memóriaigénye is van a játéknak, főleg ha maximális látótávolságban szeretnénk szemlélni a világot. A hangok rendben vannak, a zenére panaszkodni nem tudnék. Nyugtató, lágy dallam szól felfedezés közben, akciókor átvált kicsit pörgősebbre, amit a helyzet megkövetel. Egyedüli okunk a panaszra csak a szinkronhangok esetében lehet. Az NPC-k most már beszélnek hozzánk, viszont ugyan az a pár férfi és női hang ismétlődik folyamatosan, ami néhány párbeszéd után nagyon monoton tud lenni. De ez legyen a legnagyobb gondunk. A mesterséges intelligencia képes kissé bugyuta dolgokat művelni sajnos. Ha követnünk kell egy karaktert, de megelőzzük, akkor sztrájkba kezd és a egyhelyben áll, amíg vissza nem megyünk hozzá. Ugyan így nem érdemes előttük ki/belépni az ajtókon, mert akkor sem követnek, nagyobb csatákban pedig kész káoszt művelnek, egymás hegyén-hátán áttaposva próbálják likvidálni az ellenségeiket. Pontosan emiatt hívnám fel mindenki figyelmét, hogy hébe-hóba nem árt készíteni egy biztonsági mentést a gyorsmentés mellé, mert érhetnek meglepetések, amikor nagyon jól fog jönni.

pic6.jpg

Láthattátok, nem soroltam fel túlzottan sok negatívumot az Oblivion rovására. Kiemelkedő darabja a szériának, melyet minden szerepjáték fanatikusnak kivétel nélkül ajánlanék. Számomra viszont nem nyújtotta azt az élményt, amit a Morrowind adott, így én egy picikét csalódott vagyok, de ettől eltekintve egy remek játékkal volt dolgom. Így én szubjektívan 9-es értékelést adok neki, de ennél magasabb pontszámot is simán kiérdemel a játék.

 

9/10

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása