Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Q.U.B.E.

2013.02.08. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

Az utóbbi pár évben egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az Indie játékok. Vannak olyanok, akik a Kickstarteren keresztül próbálnak a fejlesztéshez szükséges pénzmennyiséghez hozzájutni, de a szerencsésebbeket felkarolják. Így járt a Toxic Games csapata is, aki csatlakozott az Indie Fund csoporthoz, így szabad utat kapott első játékuk biztos elkészülése, a Q.U.B.E.

pic1.png

A gyanútlan nézelődőknek első látásra feltűnhet, hogy ez a játék bizony nagyon hasonlít a Valve Portaljához. Való igaz, hogy mind a két esetben egy logikai feladványokkal telitűzdelt programról van szó, és meglehetősen hasonlítanak egymáshoz a termek dizájnja, viszont a Q.U.B.E teljes mértékben eltér az előbb említett példától. Az általunk irányított karakter a kezein lévő kesztyűk segítségével képes manipulálni a szobákban lévő blokkokat, kockákat, így biztosítva a kiutat. Persze minden kocka más és más tulajdonságokkal bír, amelyeket olykor kombinálnunk is kell a siker érdekében, de az időzítés sem elhanyagolandó tényező.

pic2.jpg

A blokkokat leginkább kihúzni és visszatolni leszünk képesek. Ilyenek a szimpla piros és sárga elemek. Utóbbiban viszont van egy csavar, mert ez lépcsőként funkciónál, és mind a három részén különböző alakzatot képes felvenni. Ez sokszor meghatározza a továbbhaladásunkat. A zöld tárgyakat leginkább csak tologatni kell majd. A kocka csak a magasabb helyekre való feljutásban segít, a gömböt viszont be kell juttatni a megadott mezőbe, hogy megnyíljon előttünk az út. A kék blokk trambulinként funkcionál, magasabbra juttathatjuk vele a zöld elemeket és természetesen saját magunkat is. Mindezeket jól összekombinálhatjuk akkor, ha a teremben van egy forgató eszköz is, amivel akár az egész szerkezeti elemet a feje tetejére állíthatjuk. A Portal 2-ből ismerős lézercsík feladványok itt is visszaköszönnek, ezeket a feladványokat hivatott megnehezíteni a mágnes is.

pic3.jpg

Habár a pályatervezés tényleg rendkívül hasonlít a Portal szériához, némi kreativitást azért sikerül belecsempészniük az alkotóknak a játékba, amivel egyedivé válik. A fehér, általában kocka alakú szobák a játék vége felé rommá alakulnak, de számomra külön élvezet és kihívás volt, amikor hirtelen leoltják a fényeket körülöttünk, és szó szerint a korom sötétben kell tapogatóznunk. Ilyenkor a blokkok csak abban az esetben mozdíthatóak, ha éppen aktiváltuk őket (vagyis világítanak) külön öröm, hogy egyszerre csak egy blokk világítható meg, így a játékos rákényszerül arra, hogy fejben képzelje el és rajzolja meg, körülbelül hogyan is nézhet ki a szoba, merre helyezkedhetnek el a blokkok. Ez egy nagyszerű ötlet volt, sokszor komolyan attól féltem, hogy én ezekből a helyekből nem fogok kijutni. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a blokkok színeit olykor kevernünk is kell a továbbjutás érdekében, nem elég csak arra figyelni, merre is halad éppen a golyó.

pic4.jpg

A játékot az Unreal Engine 3 hajtja, ami természetesen szép. Igazából itt nincs is mit taglalni. Lényegében fehér, piros, zöld, sárga, kék és lila textúrákról beszélünk, amelyek kaptak némi megvilágítást és kész. Rajtunk kívül pedig más karakter, legyen az akár ember, robot vagy űrlény, nincs. Így nem is taglalnám tovább ezt a témát. Fizika ugyan nincs túlzott mértékben a játékban, csak épp annyi, amennyi kell. A golyó gurul, pattog, bár kissé mint ha nehezen tenné ezt. A zene rendben van, a lágy, gondolkodtató dallamok még inkább serkentik az agymunkát. A játékidő legrizikósabb esetben is maximum 4 órát ölel fel, ennél többet nem. Sajnálom, hogy az összesen 7 szektorban összefogott pályákból nem jutott több, pedig még szívesen elücsörögtem volna a feladványok előtt. A játék nem nehéz, a legtöbb szobán viszonylag hamar át lehet jutni, összesen 3 feladvány van, ami mondhatni kifoghat a játékoson és rengeteg türelmet igényel. Sajnos külön kihívás mód nincs, pedig egy Time Trial szerintem simán belefért volna még a játékba. Hiányolok még egy ingame pályaszerkesztőt, hogy legalább a közösség kiélhesse a kreativitását és sajnos a custom mapokat sem támogatja a játék.

pic5.jpg

Semmiféleképpen sem hasonlítanám a Q.U.B.E.-ot a Portalhoz. Egy remek logikai játék, ami sajnos nagyon rövid, de megéri a pénzét. Remélem a jövőben érkezik a folytatás, ami már sokkal bővebb lesz. Hétvégi kikapcsolódásra nagyon alkalmas, főleg két slágercím lövölde között.

 

9.8/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr825023143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.