Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Counter-Strike: Condition Zero

2013.03.01. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

Kétlem, hogy a világ egyik leghíresebb játékát, a Counter-Strike-ot bárkinek is be kellene mutatni. Több, mint 10 éves pályafutása alatt hatalmas hírnevet szerzett magának, ami szép, főleg egy eredetileg Half-Life modifikációként indult játéktól. A tény, hogy valaha el is fog készülni egyáltalán ez a játék, nagyon kérdéses volt. Még 2000-ben kezdte el fejleszteni a Rogue Entertainment, de a fejlesztőcsapat becsődölésével búcsút is inthettünk a játéknak. Aztán a Gearbox Software vette kezébe a munkálatokat, de a sokszori csúszás és a lassú munkatempó miatt végül ez a projekt is a kukában landolt. Végül a Turtle Rock Studios fejezte be a fejlesztést 2004 tavaszára.

pic1.jpg

Miért is volt ennyire fontos cím a Condition Zero? Mert a játék történelmében először ez rendelkezett önálló egyjátékos kampánnyal is a már agyonjáratott többjátékos mód mellett. Be kell valljam, mielőtt leültem a játék elé, nem igazán olvastam utána a dolgoknak. Mit sem sejtve gondoltam, hogy ha már van benne egy egyjátékos mód, talán van köré építve valami jó kis sztori, esetleg más elemek, amivel meg lehetne újítani a címet, izgalmasabbá tenni azt. Az első bevetés indításakor viszont rá kellett jönnöm, hogy amiben éltem az nem más, mint egy álomvilág. A Condition Zero semmiben sem különbözik a nagytestvérétől, csak annyiban, hogy a már megismert pályákon a számítógép által vezérelt játékosokkal játsszuk ugyan azt, amit évek óta az 1.6-ban emberek ellen.

pic2.jpg

Összesen 6 külön egységre osztott táblázatot kapunk, amiben egyenként 4 pálya található. Kis fejszámolással könnyen ki lehet következtetni, hogy a játékban 24, már korábban ismert pálya felújított változatán kell lefutnunk ugyan azokat a köröket. Mármint ezalatt azt értem, hogy a játékmódok között csak a túszmentés, illetve a bombás játékmód található meg. (Fú ezért a megfogalmazásért mit kaphatnék) Minden bevetés előtt saját szájízünk szerint alakíthatjuk ki a csapatunkat. Minden társnak három fő képessége van, ami szerint érdemes válogatni: Csapatjáték, bátorság, szakértelem. Gondolom azt nem kell ecsetelnem, mi miért is jobb, de még ezenfelül azt is érdemes figyelni, hogy az adott társunk melyik fegyvertípust részesíti előnyben. De a játék nem merül ki annyiban, hogy na akkor most 2 menetet megnyertünk és mehetünk át a másik pályára. Minden szinten vannak kikötések, amelyeket teljesítenünk kell. A bombás módnál általában az, hogy úgy nyerjünk meg legalább 3 meccset, hogy a két csapat közötti, megnyert körök száma kettővel térjen el, lehetőleg a terroristaelhárítók javára. A túszmentésnél pedig a túszokat kell kimentenünk egyértelműen. Ezek mellett lehetnek olyan feladatok, hogy nyerjük meg a meccset 90 másodpercen belül, öljünk meg adott számú mennyiséget, vagy öljünk meg 3 terroristák de csak kispisztoly használatával.

pic3.jpg

A fejlesztési idő csúsztatása, halasztása a Condition Zero grafikáján is meglátszik. A játékot a GoldSrc motor hajtja, ami nem sokkal szebb, mint a Counter Strike 1.6. Sajnos. Igaz a pályákon némi változtatást eszközöltek, de sem a karaktermodellek, sem a fegyverek, sem az effektek nem változtak semmit. Azért ebbe illett volna belepiszkálni, már a 2001-es Blue Shift is fényévekkel szebben nézett ki a HD textúra csomaggal, illetve ekkorra az 1.6 is agyon volt modolva, textúrázva. Nem beszélve arról, hogy 2004-ben jelent meg a Half-Life 2, illetve egy csomó olyan játék, amelyek technológiailag magasan az élen jártak. Azt hiszem pont ez az az eset, amikor egy játékot csak a neve ad el. A szinkronhangok nem változtak semmit, zene csak a főmenüben van, a fegyverhangok és maguk még a fegyverek is ugyan azok, szóval vagy nem vették még erre sem a fáradságot, hogy újítsanak, vagy egyáltalán nem mertek. A botok mesterséges intelligenciája viszont elég kifinomult. Taktikáznak, csapatban dolgoznak, a parancsokra általában figyelnek, szóval én meg voltam elégedve vele. A 24 pálya ellenére a játékidő nálam, kazuár CS játékos esetében nem rúgott többre 2 óránál. Gondolhatjátok, hogy egy profi, csak délutáni lazulásból, 1 óra alatt simán végigszaladhat a játékon.

pic4.jpg

Nem igazán nagy durranás a Condition Zero. Egy amolyan gyakorló tréningnek az 1.6 elé még be is férne, de mint önálló játék, hááát vitatkoznék arról, hogy megállja-e a helyét. Könnyedt kikapcsolódásnak nem rossz, aki szívesen szórakozna vele egy jót, annak merem ajánlani. De akkor már inkább online vizekre eveznék, mint hogy ezt válasszam. Sajnálom, hogy a Deleted Scenes névre keresztelt változat a kukában landolt, pedig a trailerek alapján igazán ütősen nézett ki.

 

7.2/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr605062715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.