Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Deus Ex: Human Revolution

2013.06.28. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

2000-ben az Ion Storm, Warren Spectorral az élén bankot robbantott a Deus Ex nevű játékukkal. Sokak tetszését elnyerte a cím, több lap egyenesen az év játékának is választotta, így semmi nem állt a második rész elkészítésének útjába. Sajnos viszont az Invisible War nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így 2005-ben a fejlesztő stúdiónak be kellett zárnia, a cím pedig maradt az akkori kiadó, az Eidos kezében. 2011-ben visszatért a sorozat a Human Revolution alcímmel, így végre 8 év várakozás után ismét belevethettük magunkat a cyberpunk világ izgalmaiba.

pic1.png

A harmadik rész személyében egy előzmény történetet ismerhetünk meg. 2027-ben járunk, egész pontosan 25 évvel az első rész cselekményei előtt. Főhősünk Adam Jensen, aki a Sarif Industries nevű vállalatnál dolgozik, mint biztonsági ember. A történetbe akkor kapcsolódunk be, amikor egy ismeretlen csoport behatol az épületbe, lemészárolja az ott dolgozók tetemes részét, eltulajdonítják az egyik fontos kutatás kellékeit, közben pedig maga Jensen sem ússza meg szárazon, miután kis híján majdnem belehal súlyos sérüléseibe a dulakodás során. Nincs mit tenni, Adam élete csak úgy menthető meg, ha ő maga is átesik egy olyan beavatkozáson, melynek eredményeként sérült tagjait, szerveit robotizált eszközök helyettesítik. A szálak felgöngyölítése 6 hónappal a tragikus esemény után kezdődik el, melyben helyet kap árulás és világméretű összeesküvés is.

pic2.bmp

Nagyok voltak az elvárásaim a Human Revolutionnal szemben. Az első rész meghatározó élmény volt számomra, talány annyit még nem is izgultam a monitor előtt ülve, mint amikor a katonák elől bujkáltam New York utcáin, elkerülve a konfrontációt. Igaz a második részt kihagytam a negatív kritikák miatt, viszont a Human Revolutionon már a kezdetek óta rajta tartottam a szemem. S mit is vártam a játéktól? Azt a fajta izgalmat, rejtőzködést és akciót, amit régen is átéltem. Nem kellett csalódnom. A Human Revolution teljes egészében megmaradt Deus Ex játéknak. Persze ez nem azt jelenti, hogy csak ez az egy módja akadna a missziók teljesítésének. Igazából a játékos szabad kezet kap abban, hogyan is áll hozzá a feladatokhoz. Foghatja fegyvereit és a tömeg közepére ugorva lemészárolhat mindenkit, vagy szép csendben haladva, egyik áldozatról a másikig, csendbe eleminálva őket végigsunnyoghat a pályákon. Az igazi keményvonalas rajongók pedig akár egyetlen emberi élet kioltása nélkül is kényelmesen besettenkedhetnek a megjelölt területre. Minden ránk van bízva.

pic3.jpg

Mielőtt cselekszünk, érdemes gondolkodni is, miként is szeretnénk tovább haladni, mert egy rossz időzítés könnyen bajba sodorhat, és akkor jöhet a jó öreg legutóbbi állás betöltése opció. A rambo opciót személy szerint azért is nem javaslom alkalmazni, mivel a vérpistikék körülbelül 10-15 perc alatt olyan szintű sikertelenséget könyvelhetnek el maguknak, ami miatt meg sem próbálják jobban beleásni magukat a játékba. Persze, akinek van némi tapasztalata az tudja, hogy a tűzpárbaj csak a legvégső esetben jelenthet megoldást, ha már az a bizonyos húr is elszakadt. S ha már itt tartunk, érdemes szót említeni a fegyverarzenálról is. Viszonylag elég bő kínálat áll rendelkezésünkre. A pisztolytól kezdve a különböző gépfegyverekig, mesterlövész puskákig, nehéz géppuskáig és az íjpuskáig mindennel operálhatunk. Ezekhez vásárolhatunk és találhatunk is különböző kiegészítőket, melyekkel megnövelhetjük a tár kapacitását, a sebzés nagyságát, csökkenthetjük az újratöltés sebességét vagy akár hangtompítót is felszerelhetünk rájuk. Innentől már kicsit érdekesebbek a dolgok, mivel egy jól kiválasztott felszereléssel könnyebb dolgunk lesz. Plusz lehetőséget jelent az is, hogy a testeket könnyedén elcipelhetjük egy eldugott pontra, elkerülve ezzel a riadóztatást. Viszont nem csak a tűzerő áll a mi oldalunkon, hanem a nyers erő is. Az ellenfeleket egy látványos mozdulattal magatehetetlenné tehetjük, viszont arra vigyázzunk, hogy a társai fel is ébreszthetik őket. Ha biztosra akarunk menni, akkor egy látványos, ám annál hatásosabb kivégzés mozdulattal a túlvilágra küldhetjük szerencsétleneket, persze itt megvan az a rizikófaktor, hogy észre is vehetnek minket. A játék egyébként külön jutalmazza, ha minél kevesebb vért ontunk, így tényleg érdemes alaposabban átgondolni, hogyan is cselekszünk az adott szituációban.

pic4.jpg

Folytatva a felszerelés témáját, meg kell említeni, hogy a hagyományos invertory rendszer ugyan úgy működik, mint a korábbi részekben. Vagyis egy nagyobb fegyver több helyet foglal a „tatyónkban” és érdemes gondoson kiválogatnunk, mit is viszünk magunkkal a továbbiakban. (Baráti tanács: Egy erősebb fegyver mindig legyen nálunk, mert a boss harcok alkalmával igen hálásak leszünk az erős tűzerőnek) Energiacelláinkat különböző booster élelmiszerekkel tölthetjük fel, de alkalmazhatunk villanó, EMP vagy mozgásérzékelő gránátokat/aknákat is, ami egy szoros helyzetben igen csak jól jöhet. Ezekből a boss harcokból nincs túlzottan sok, viszont elég kemény diónak számítanak az ellenfelek, persze csak amíg rá nem jövünk a piszkos kis trükkre, amit alkalmaznunk kell a győzelem érdekében.

pic5.png

A játékban helyet kapott a manapság oly divatos, kihagyhatatlan fejlődés rendszer. Ez elég ügyesen lett felépítve. Minden szintlépés után kapunk egy Praxis Kit nevezetű eszközt, amellyel fejleszthetjük egy, általunk kiválasztott tulajdonságot. Ezen tulajdonságok skálája nagyon bő, és nem is lesz keret mindet felfejleszteni, így csak ésszel költekezzünk. Javíthatjuk hackelési képességünket, rámehetünk a fizikális teljesítményre, mint például a hosszabb ideig tartó futás, nagyobb ugrás, súlyos tárgyak felemelése, több energiacella, láthatatlanná válás, nesztelen közlekedés vagy hogy bármilyen magasságból képesek legyünk leugrani komolyabb testi sérülések nélkül. Ezen felül fejleszthetjük beszédkészségünket, páncélzatunkat és még rengeteg hasznos funkciót aktiválhatunk, amelyek nagy segítségünkre lesznek a későbbiekben. Itt érdemes megemlíteni, hogy legyünk leleményesek és jól nézzünk korán a pályákon. Egy eldugott lyuk, egy szellőző, vagy egy létra akár kerülőutat is nyújthat számunkra, plusz ezek felfedezéséért külön tapasztalati pontban részesít a játék, arról nem is beszélve, hogy a pályák legeldugottabb helyein is találhatunk elszórva Piraxis egységeket. A hagyományokat ápolva itt is lesz alkalmunk olyan beszélgetésekbe bonyolódni, ahol mi magunk választhatjuk ki, mit is válaszolunk az adott párbeszédben. Akár erőszakosan, vagy gyengéden közelítve is jelentős mértékben hathatunk a partnerünkre, amely különösen fontos, főleg, ha egy túsz élete a tét. Minden tettünknek következménye is van, függően attól, hogyan is oldunk meg egy missziót, vagy hogyan döntünk egy olyan esetben, amikor futni hagyunk egy veszélyes bűnözőt.

pic6.jpg

A látványvilágért a módosított Crystal Engine felel, ami be kell valljam, meglepően szépen muzsikál. A környezeti elemek szépek ki lettek dolgozva, a karaktermodellek is elég részletesek, a fizika is nagyon jól működik (főleg, mikor fejbe vágunk valakit egy hűtővel, na az elég vicces tud lenni) Az elég hamar szembetűnő, hogy a játékban a sárga és a barna a fő domináló színek, ami elsőre elég furcsának tűnik, de idővel teljesen megszokható. A mesterséges intelligencia kissé felemásan működik. Körültekintőek, figyelnek a környezetük minden egyes mozzanatára, viszont egy heves tűzpárbaj esetén képesek elég hülyén viselkedni, oda-vissza szaladgálni, ami engem kissé meglepett. A szinkronhangok is rendben vannak. Remekül passzol minden hang minden karakterhez. Mindezek mellett a zenék is nagyon jóra sikeredtek. Kissé emlékeztettek az első rész sejtelmes, fülbe mászó dallamaira, ami visszaadja a steampunk világ egyediségét. A játék akár 20 órán át is képes a képernyő elé szegezni az embert, főleg akkor, ha még a mellékküldetéseket is elvállaljuk. Igaz ezekért a missziókért alaposan körül kell néznünk a pályákon és megtalálni a megfelelő karaktereket. Többjátékos mód nem került a játékba, őszintén mondom nekem egy cseppet nem hiányzik, nem is illik bele egy ilyen játékba.

pic7.jpg

Egy elég masszív hétvégi programnak tökéletes társ a Deus Ex: Human Revolution. Minden benne van, amit ez a név megkövetel, méltó utódja az első résznek. Akik szeretik az ilyen környezetben játszódó játékokat, vagy ahol a kelleténél jóval megfontoltabban kell cselekedni, azoknak mindenféleképpen csak ajánlani tudom a játékot. Aki egy masszív lövöldére vágyik az viszont csalódni fog, keressen magának valami mást.

 

9.8/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr265380996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.