A Németek a videó játékok terén eddig már minden hülyeséget megcsináltak, amit csak el merünk képzelni a szimulátorok körein belül. Beszéljünk Mezőgazdasági szimulátorról, Buszsofőr szimulátorról, Kukásautó szimulátorról, és hihetetlen, de ma már létezik Bungee jumping szimulátor is. Nos, a sok hülyeség között mindenki megtalálja a magának leginkább tetszőt, én magam a sorból a Bridge Constructor nevezetű kreálmányt választottam ki.
Aki nem tud angolul, azt kisegítem: Itt hidakat kell építenünk. Igen, igen, jól emlékszik mindenki, volt már dolgunk anno egy ilyen játékkal, amely Pontifex névre lett elkeresztelve. Azóta a dolgok itt sem változtak sokat. Valamelyest komolyabb játékot kaptunk, kissé gagyi kivitelezéssel. Bevezetőként így tudnám felvázolni a játékot.
A játékban helyet kapott 5 szigeten a pályák teljesítésével juthatunk tovább a következő építési területekig. Ha egy bizonyos százalékot elérünk egy régióban, akkor nyílik meg a következő sziget. A hídépítés pedig nem olyan egyszerű, mint ahogy azt gondolnánk. Minél tovább haladunk, annál nagyobb szakadékok felé kell mérnöki zsenialitással megtervezett hidakat felhúzni. A munkánkat az is nehezíti, hogy kitámasztásokat nem kapunk mindenhol, hanem magunknak kell összetákolnunk, ha szeretnénk a hidat egybe tartani.
Minden pályán más-más nyersanyagokat bocsát rendelkezésünkre a játék. Az alapvető fát mindig tudjuk használni, ehhez párosul néha a vas, kötél vagy betonoszlop párosítás. Hogy melyik elemet milyen anyagból építjük, azt jól meg kell fontolnunk, mivel minden anyagra máshogy hat a fizika törvénye, no meg a pénz is véges. Gondolom azt nem is kell említenem, hogy a nehezebb anyagok magától értetődően drágább is. Ha készen vagyunk az álomhidunkkal, akkor egyetlen egy kritériumnak kell megfelelnünk. A hídnak képesnek kell lennie elbírni 2 személyautót, legalább egy áthajtás erejéig. Ha ez sikerül, már jöhet is a következő pálya. A merészebbek a kamionokat is ráküldhetik, ez persze már nagyobb tudást igényel. A dolgunkon viszonylag az is könnyít, hogy egy terhelésmérőt is aktiválhatunk, amely az egyes elemek terhelésétől függően elszínesíti azokat, így könnyen rájöhetünk a probléma okára.
A grafikáról őszintén szólva se jót, se rosszat nem tudok mondani. Egyrészt egy ilyen játék nem igényel 1 gigabájtos videókártyát, értelme nem lenne a Crysis szintű megjelenítésnek. Viszont az is igaz, hogy nem a legújabb technológiát használja, mint ahogy egyik Német játék sem. (Gondolok itt főleg a szimulátor játékokra). Amit meg akartak csinálni az tűrhetően néz ki a szinthez mérve. Viszont a fizikán lett volna mit javítani. A terhelést jól szimulálja a program, a hidak összedőlésénél viszont már gondok lépnek fel. Olyan paranormális jelenségeket produkál néha a fizikai kód, hogy szakadtam a nevetéstől. A zene az nem megemlítendő, mivel egy ilyen játéknál nem is ez a fontos. Negatívumként egy dolgot sorolnék még fel és az a nehézségi szint. A játék 75%-át közel 3-4 építési módszerrel simán meg lehet oldani. Ez nem nyújt valami nagy kihívást, főleg ha ezekre már az elején rá is jövünk. Nagyon sok helyen lehet alkalmazni őket. Ezen kívül annyi gondom van még a játékkal, hogy nagyon kevés pálya van benne, ergo a végigjátszása nyúlfarknyi időt vesz igénybe. Pozitívumként kiemelném, hogy eredményeinket kiposztolhatjuk a Facebook-ra, így ha egy haverral riválisok vagytok, könnyen értesülhettek egymás eredményeiről.
A Bridge Constructor-ról összegzésként annyit tudnék mondani, hogy a maga formájában egész élvezhető. Bár a fizikával vannak némi gondok, és szerintem ezen könnyen túl lehetett volna lépni, ha ugyan ez a játék mondjuk a Source motor alatt futna. Lazításnak tökéletes játék, budget árkategóriában még a pénzt se sajnálnám érte, ha netán véletlenül összefutnék vele egy DVD turkálóban. A maga stílusában, fajtájában nálam a játék:
8/10
Utolsó kommentek