Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

XIII

2012.03.16. 15:30 :: szogyenyi

Az Ubisoft olyan nagysikerű bejáratott címei között, mint a Splinter Cell, Ghost Recon, vagy bármely más Tom Clancy nevével ellátott játékok, találhatunk egyedi műveket is, amelyek ugyan jók voltak, de nagyobb figyelmet, vagy teljes értékű folytatást azóta sem kaptak. Ilyen játék a Belga képregény alapján készült XIII is. A játék remekül sikerült, de a stúdió azóta nem igazán nézett a cím felé. Hogy miért, arra most nem kapunk választ, helyette mélyüljünk bele magába a játékba.

Egy tengerparton ébredünk fel. A megszokott sémára épülve semmit nem tudunk magunkról. Nem tudjuk kik vagyunk, hol vagyunk ,mi okból kerültünk ide. Habár a játékos az introból kap némi információt, pár pillanat múlva a főhősünk is rájön egy-két dologra. Miután fegyveres banditák támadnak ránk, hamar rájövünk, hogy nem ok nélkül bántak el velünk ilyen csúnyán. Innentől kezdve a célunk az lesz, hogy rájöjjünk, kik is vagyunk valójában és miért is próbáltak velünk elbánni.

Aki netán ismeri a képregényt, az már számíthat rá, hogy a játék nem vajmi nyomozósdi, detektív szimulátor lesz, hanem egy akciójáték. S ezen a részen az Ubisoft maradandót alkotott. Habár a játék felében csak kaszabolnunk kell, a fejlesztők tettek róla, hogy mégse ismételje magát annyira a program, képes legyen a játékost a monitor előtt tartani. Nagyon okosan lettek megoldva a kisebb információszivárogtatások a játékos felé. Bizonyos helyeken emlékképként ugranak be események a múltból, amelyek összefüggenek a jelennel és a múltunk egy darabját tartalmazza a kirakósból. Nagyon okosan van megoldva, a játékost szinte visszacsábítja a monitor elé a történet és a kivitelezés.

Szerencsére, mint már említettem nem csak a megyek előre és leölök mindenkit pályákból áll a játék, hanem néhol settenkednünk is kell a célunk érdekében. A lopakodós/gyilkolós pályák úgy nagyjából fele-fele arányban vannak elosztva, így azt hiszem mindenkinek kedvez a játék. S ha már lopakodás, ehhez meg is kapjuk a megfelelő eszközöket és adottságokat. Állandó felszerelésünk közé tartozik a zártörő és egy csörlős szerkezet, melynek segítségével amolyan Batman módra húzhatjuk fel és ereszthetjük le magunkat a magasabb helyekről/helyekre. A környező tárgyakat, mint például partvis, szék, üres üveg fegyverként is használhatjuk, lecsaphatjuk vele áldozatainkat. Ez különösen akkor jó, ha lopakodnunk kell és nem szabad áldozatokat ejtenünk. De ha nem kell settenkedni akkor el is kaphatjuk a kiszemelt szerencsétlent és túszul ejthetjük, némi egérutat nyerve ezzel magunknak. A kézifegyverek között pedig rendelkezésünkre áll a dobókés, 9mm-es pisztoly (hangtompítóval helyenként, vagy kétkezes kiszerelésben), 44-es Magnum, mesterlövész puska, gránát, íjpuska, AK-47, M4 karabély, Uzi, Shotgun, Bazooka és természetesen az öklünk.

Ami elrettentheti a játékosok figyelmét a program felől, az kétségtelenül a grafika lehet. A játék a Cel-Shading technológiára épül, vagyis a grafika rajzolt. Olyan, mint ha egy élő képregényben lennénk. Ez persze nem meglepő, hiszen képregény adaptációról beszélünk, de ez nagyon jól áll a játéknak, megadja hozzá az alaphangulatot. Használja azokat a képregény motívumokat, mint lépések leírásához a TAP-TAP, ami egyébként nagyon nagy hasznunkra fog válni a játék folyamán, hogy a vékonyabb falak mögül is tudjuk követni az ellenfél mozgását. Robbanáskor a BOOM felirat, halálkor pedig az Ahhhrrr halálhörgést láthatjuk. Egyszerűen k**va jó, mást nem tudok róla mondani. A rajzolt megoldás ellenére a játék tényleg szép. Nem találtam olyan helyet, tárgyat vagy bármi mást, amibe bele tudnék kötni. A szinkronhangok kissé mesébe illőek, amitől még jobban úgy érezzük magunkat, mint ha a képregény lapjai között járnánk. Ez nem negatív kritika, sokkal inkább pozitív. Helyenként találkozhatunk még olyan megoldásokkal, mint kép a képben kamera, ami mutatja, hogy a célpontunk éppen mit csinál, vagy a pályán történő egyes fontos mozdulatokat tudatja velünk, illetve fejlövéskor kapunk még a monitor felüljére elhelyezve 3 szép képet a találatunkról, mely szintén a nagyon hangulatos képregény stílust ábrázolja. A zene már csak fokozni tudja ezt a hatást. Rajzfilmekbe illő melódiák csengenek fel a játék közbe, ami mellett még mindig meg tudja tartani komolyságát a játék. Üröm az örömben, hogy a fellelhető többjátékos módokat gépi ellenfelek ellen is lehet játszani, ami azért valljuk be, nem minden játéknál található meg, mint extra, sem akkoriban, sem a mai világban. Az egyetlen nagy gondom a játékkal, hogy a mentésrendszert annyira el tudták rontani, hogy ennél jobban már igazán nehéz lett volna. Hiába van gyorsmentés funkció, a pályán belül csak az ellenőrzőpontoknál kapunk mentett játékállást, de azok sem tölthetőek vissza, ha kilépünk a játékból, így képtelenek vagyunk egy szuszra végigrohanni egy pályán. Persze ez nem annyira nagy gond, de a lopakodós pályáknál, ahol szükség van a koncentrációra és a megfontoltságra, ott nagyon érződni tud a hiánya ennek a dolognak. (Bár lehet, hogy a későbbi patchekben ezt orvosolták, ezt már nem igazán tudnám megmondani). Végső soron még annyit a játékról, hogy hazánkban magyar felirattal is megjelent, ami dicsérendő, de azért a hivatalos fordításban is vannak olyan kifejezések, amelyek helyett én azért másképp fogalmaztam volna. No de hát örüljünk, hogy van.

Nem is tudom, hogy kerülte el eddig a figyelmem ez a játék. És miért nincs ennek teljes értékű folytatása még? A XIII egy iszonyatosan jó, hangulatos akciójáték. Aki szereti a képregényeket az szerintem élvezni fogja, még ha nem is ismeri a XIII-at, mint képregény. Remek sztori, nagyszerű tálalás=hatalmas siker. Legalábbis nálam totálisan tarolt.

 

9.8/10

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr654286398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chornya Cholmi 2012.05.22. 17:59:56

Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt netem...:)
süti beállítások módosítása