Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Sniper: Ghost Warrior

2013.04.05. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

A City Interactive nevű céget gondolom nem sokaknak kell már bemutatni, hiszen elég nagy hypeot kapott már az interneten a Rossz PC Játékok Sorozat berkein belül. Többek között gyenge FPS lövöldözős játékokat köszönhetünk nekik, de egy produktumukkal már én is foglalkoztam az oldalon. 2010-ben viszont valami egész mással hozakodtak elő. A Sniper: Ghost Warrior habár nem tűnt egy innovatív ötletnek, a koncepció nagyon tetszetősnek tűnt a videók, a képek és az információk alapján. Egy ideig még engemet is sikerült megzavarniuk, aztán kijött a játék és… A folytatást már ismerjük.

pic1.jpg

A történet eléggé sablonos. Bár lehet csak azért tűnt annak, mert nem ebben a játékban találkoztunk elsőnek ehhez hasonló történetklisékkel. Szóval a helyszín ezúttal egy kitalált Latin-Amerikai térség, Isla Tureno. Adott egy gonosz diktátor, aki rettegésben tartja a lakosokat, számukat tizedeli, na meg persze bekerül a képbe egy nukleáris fegyver is. Feladatunk első körben egy magas rangú tiszt likvidálása lenne, a dolgok viszont nem sülnek el túl jól, így nyakig benne maradunk a szarban. A történet további részében is hasonló feladatok várnak ránk, megtöltve árulással, közelharci akcióval meg mindennel, ami nem hiányozhat egy ilyen játékból. Ami miatt 1 óra után a szánkból csorgó nyállal fekszünk el a széken a gép előtt ülve.

pic2.jpg

Az alapötlet pedig nem is olyan rossz. Adott egy mesterlövész (természetesen mi) akinek különböző feladatokat osztanak ki. Hatolj be a bázisba észrevétlenül, iktasd ki ezt és ezt a célszemélyt, támogasd a másik osztagot és stb. A feladatok elvégzéséhez egy nem túl bő, de épp elég felszereléskeretet kapunk. Adott a mesterlövész puska, egy hangtompítós pisztoly és némi dobókés. Semmi több. Ezekkel nagyon szuperül lehet operálni. Amire már a trailerekben is nagy hangsúlyt fektettek, az a reális mesterlövész élmény, hogy úgy fogalmazzak. Figyelembe kell venni a szélfúvás irányát és a pulzusunkat is, a sikeres találat érdekében. Ez kb annyit tesz a gyakorlatban, hogy futás után egyértelműen remegni fog a kezünkben a fegyver, így kicsit várnunk kell lövés előtt. Ha a lövedék véletlenül arrébb csapódna be, az sem gond, mert időként egy pici piros kis karika azt is jelzi a távcsövünkben, merre várható a golyó becsapódása. Emellett kapunk még egy lebukásmérőt is, ami a képernyő alsó sarkában jelzi, milyen mértékben vagyunk láthatók. És nagyjából ezzel a végére is értem azoknak az újdonságoknak, amelyek megemlítendők a játék esetében.

pic3.jpg

A hangulattal és a kivitelezéssel van itt a baj. Az egész játék olyan szinten unalmas, hogy a legjobb esetben is csak 40 percet voltam képes játszani vele egy ültőhelyemben. A történetet még le is nyelném, nem az itt a legfőbb probléma, de a tálalás baromi szar. A küldetés bevezetése előtt kapunk 2-3 mondatos tömör információmorzsát, ami annyira semmitmondó, hogy nincs meg az a motiváció a játékosban, ami a játékra kényszerítené. Tisztelet a kivételnek, volt egy-két olyan bevetés a játékban, amely kifejezetten tetszett. Például amikor a vadászrepülők zaja segítségével kellett likvidálni az ellenséges mesterlövészeket. Tudom ez nem újdonsült dolog, (Ha még jól emlékszem akkor a Bad Company 2-ben is volt ilyen, csak ott a mennydörgés zaja volt segítségünkre) de valami kis színt vitt legalább az unalmas játékba. Ezek mellett még az éj leple alatt a táborba besunyulós, lebukást elkerülendő küldetések is frankók voltak, de tényleg csak ennyi pozitív élményt tudok felsorakoztatni a játék mellett. Azt viszont nem értettem, hogy ha ez egy mesterlövészes játék, ami a józan ész logikáját követve a csendes, gyors, észrevehetetlen gyilkolásról szól(na), akkor mi a fészkes fenéért raktak bele a zsánert megszégyenítő lövöldözős jeleneteket? Istenem, komolyan, a játék azon részei annyira de annyira szarok, hogy ha lehetne, lelkiismeret furdalás nélkül ugrottam volna át őket.

pic4.jpg

A grafikát panasz nem érheti. A Chrome Engine 4 szép vizuális élményt kínál a játékos számára. A környezet jól néz ki, a táj is szép, a karakterek kidolgozottsága is szuper, a rongybaba effekt néha még túl jól is működik, szóval a játék ezen részébe tényleg apait-anyait beleadtak a skacok. De ami a motorháztető alatt van, az siralmas. A mesterséges intelligencia annyira hülye, hogy szerintem én még ilyen idióta ellenfelekkel még nem is találkoztam. Vannak helyzetek, amikor olyan lehetetlen pontokról vesz észre, hogy az felháborító. Mint például amikor hasalva közlekedek a nagy gazban, bokrok között és egyszer csak arra leszek figyelmes, hogy már szól a riasztó és az egyébként 100-150 méterre elhelyezkedő őrállásból lőnek rám serényen. Arra viszont ügyet sem vetnek, ha a 3 méterre mellettük álló társa fejébe golyót eresztek. Szerintem ezt nem is kell tovább részleteznem. Az már csak hab a tortán, hogy a karakterünk hajlamos beleakadni a tereptárgyakba, a játék nem hajlandó megjegyezni a módosított billentyűkiosztásunkat, na meg a rendkívül gagyi lőfegyverkezelés, ami alapjában megöli a lövöldözős részeket. A régimódi medikit és gyorsmentés-gyorstöltés rendszer elnyerte a tetszésem, kíváncsi vagyok utóbbit hogyan ültették át konzolokra. Gondolom sehogy, jöhet az ellenőrzőpontos megoldás. A zene és még hagyján, mondjuk BAFTA díjat nem fognak nyerni vele. A szinkron is elég kétvonalú. A diszpécser, főszereplőnk és társunk szinkronhangja még elég jól el lett találva, viszont a katonáké… Mint ha valami minimálbéres munkára toboroztak volna embereket. Arról nem is beszélve, hogy ugyan azt a kibaszott 1-2 mondatot szajkózzák állandóan. Nagyon zavaró továbbá még az is, hogy a játék egy tipikus cső FPS, nyílt terepekkel nem operálhatunk, a láthatatlan falak fogalma pedig nem ismeretlen ebben az ”univerzumban”. A játék egyébként hazánkban magyar felirattal jelent meg, amibe szerintem több munkát fektettek az illetékesek, mint a játék készítői egyes programozási ciklusokba. Az egész rémálom ideális esetben 5 óra alatt letudható, maradandó élményt maximum az idegeskedés okozhat.

pic5.jpg

Utólag belegondolva, nem okozott csalódást a City Interactive. A ”tartalmas” outro után hatalmas boldogság közepette töröltem a játékot azzal a tudattal, hogy túléltem a rémálmot és többé nem leszek a részese. Vagy netán tévedek? Mindenesetre legyetek nagyon óvatosak a játékkal, ha van rá mód, akkor csak a demó verzióval játszatok, amihez szándékosan nem adok most linket.

 

4.5/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr995178936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása