Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Return to Castle Wolfenstein - Cooperative mod

2013.04.19. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

Ugyan egyszer már volt szó egy remekül sikeredett Half-Life 2 modifikációról, a Black Mesa-ról, de mivel annyi jó, bemutatásra várakozó rajongói kreálmány található a neten így úgy döntöttem, néhányról én is leírom a véleményemet, mert tényleg kiemelkedő alkotások. Így esett a választás ma a Return to Castle Wolfenstein Cooperatív módjára.

pic1.jpg

A mai játékok terén már elég gyakorinak nevezhető az a jelenség, hogy az egyjátékos és többjátékos módok mellett egy teljesen különálló történettel, vagy a kampányt feldolgozó kooperatív móddal bővítik a játékokat. Nem szeretnék példákkal dobálózni, mert akkor a jelenlegi konzolgeneráció szinte összes címét felsorolhatnám. Régen ugyebár ez nem volt elképzelhető, max a 2D-s platformerek és az autóversenyes játékok terén találkozhattunk ilyen megoldásokkal, ott is inkább az osztott képernyős funkciójával. Gondolom nem csak én voltam így ezzel akkoriban, a Return to Castle Wolfenstein nyüstölése közben, hogy de jó lenne egy haverral végigverekedni magunkat a német katonák és élőhalottak seregein. Nos, úgy látszik ezzel nem csak én voltam így, de egy lelkes moddercsapat is, akik tavaly októberben ki is dobták modifikációjuk legelső béta állapotban lévő verzióját.

pic2.jpg

Igaz, még jelenleg, a teszt írásának pillanatában is béta fázisban leledzik a mod, (0.9.4 verzió) de már így is szinte tökéletesnek mondható. Szóval, adott az egyjátékos kampány pályái, amelyből a készítők kivágtak mindenféle átvezető mozit és animációt, kisebb módosításokat végeztek ezeknek a pályáknak a felépítésein, majd uccu neki, ráeresztették a játékosokat. És hiába változott meg egy-két pálya működési elve, az élmény még mindig a régi. Főleg olyan problémákkal kellett szembenézniük a srácoknak, mint a híres riasztós pálya, vagy a Tram kocsi, amelyet ugye több alkalommal is üzembe kell helyezni. Mindegyik ilyen akadály nagyon okosan lett áthidalva. A 2. pálya vaskapu kinyitását egy detonátoros bombával oldották meg, a Tram kocsiból kettőt helyeztek el a kifeszített kötélpályán, a sokak által utált riasztós pályán pedig választhatunk, hogy megöljük-e a riasztót kezelő embert, vagy bevállaljuk a kockázatot és végiglopakodunk a pályán.

pic3.jpg

A játék összesen 8 játékost enged beszabadulni egy szerverre (legalábbis ez volt eddig a legnagyobb szám, amivel találkoztam) Ehhez mérve lehet nehezíteni vagy könnyíteni a játékot. Megadhatjuk a mesterséges intelligencia nehézségét, beállíthatjuk, hogy újraéledjenek-e a nem játékos karakterek, engedélyezhetjük, hogy a megszokottnál több ellenség zúduljon a nyakunkra, de ami a legjobban tetszett nekem, hogy a játékosok átállhatnak a németek oldalára is, ami új ízt ad az összecsapásoknak. Így elkerülhető az a probléma, hogy pillanatok alatt végigszaladjunk egy adott pályán, ami eleinte nagyon jellemző volt a modra. Persze a sietősök számára ott van a speedrun játékmód is, ahol egy adott idő alatt kell teljesítenünk a pályát.

pic4.jpg

A mentés is érdekesen lett megoldva. A nekem legjobban tetsző opció a pályákon elhelyezett zászlók felhúzásával történő mentés, de be lehet állítani gyorsbillentyűre is, mint az egyjátékos módban. Alapértelmezett esetben természetesen végtelenszer újraéledhetünk, de plusz csavart ad a játékba, ha megadjuk, hány élete lehet a játékosoknak egy adott pályán. Szóval ha azt hiszed profi vagy már a Wolfenstein világában, itt az idő bizonyítani és gyakorolni, mert a mod keményen feladja a leckét, hiába vagytok többen. Választhatunk magunknak egyedi kinézetet a többjátékos funkcióból átemelve, illetve a gyorsbeszéd billentyűket is beépítették. Természetesen hibák itt is akadnak, mint minden játékban, de szerencsére ezek nagy részét a srácok már likvidálták. Sajnos néha még előfordulnak kemény laggolások, a szerver ok nélkül ledob, egyes interakciós eszközök/elemek lefagynak, nem reagálnak és hasonlók, de ezek olyan dolgok, amelyek mellett el lehet nézni, tekintve a béta állapotra és hogy egy nem hivatalos fejlesztésről beszélünk, ami ráadásul még ingyenes is. Sajnos a játék korára tekintve a felbontásra, a grafikai beállításokra kissé érzékeny, és különböző konzol parancsokkal lehet csak működésre bírni a beállításokat, de reméljük ezen a későbbiekben változtatnak a srácok.

pic5.jpg

Sokak gyermekkori álma teljesült ezzel a moddal, amivel az Id hatalmasat robbanthatott volna anno, bár nem mint ha enélkül sem lett volna sikeres a Return to Castle Wolfenstein. A többjátékos mód mellett ez a cooperatív mód még jobban megnövelte eme halhatatlan játéknak az élettartamát és reméljük a jövőben még néhány egyedi pályával is bővülni fog a felhozatal. Hibái ellenére ez egy remek mod, mindenki figyelmébe ajánlom. A srácok Moddb oldala itt érhető el, az egész kliens nem nyom többet 15 megánál.

 

9.5/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr175186215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása