Kétlem, hogy a világ egyik leghíresebb játékát, a Counter-Strike-ot bárkinek is be kellene mutatni. Több, mint 10 éves pályafutása alatt hatalmas hírnevet szerzett magának, ami szép, főleg egy eredetileg Half-Life modifikációként indult játéktól. A tény, hogy valaha el is fog készülni egyáltalán ez a játék, nagyon kérdéses volt. Még 2000-ben kezdte el fejleszteni a Rogue Entertainment, de a fejlesztőcsapat becsődölésével búcsút is inthettünk a játéknak. Aztán a Gearbox Software vette kezébe a munkálatokat, de a sokszori csúszás és a lassú munkatempó miatt végül ez a projekt is a kukában landolt. Végül a Turtle Rock Studios fejezte be a fejlesztést 2004 tavaszára.
Miért is volt ennyire fontos cím a Condition Zero? Mert a játék történelmében először ez rendelkezett önálló egyjátékos kampánnyal is a már agyonjáratott többjátékos mód mellett. Be kell valljam, mielőtt leültem a játék elé, nem igazán olvastam utána a dolgoknak. Mit sem sejtve gondoltam, hogy ha már van benne egy egyjátékos mód, talán van köré építve valami jó kis sztori, esetleg más elemek, amivel meg lehetne újítani a címet, izgalmasabbá tenni azt. Az első bevetés indításakor viszont rá kellett jönnöm, hogy amiben éltem az nem más, mint egy álomvilág. A Condition Zero semmiben sem különbözik a nagytestvérétől, csak annyiban, hogy a már megismert pályákon a számítógép által vezérelt játékosokkal játsszuk ugyan azt, amit évek óta az 1.6-ban emberek ellen.
Összesen 6 külön egységre osztott táblázatot kapunk, amiben egyenként 4 pálya található. Kis fejszámolással könnyen ki lehet következtetni, hogy a játékban 24, már korábban ismert pálya felújított változatán kell lefutnunk ugyan azokat a köröket. Mármint ezalatt azt értem, hogy a játékmódok között csak a túszmentés, illetve a bombás játékmód található meg. (Fú ezért a megfogalmazásért mit kaphatnék) Minden bevetés előtt saját szájízünk szerint alakíthatjuk ki a csapatunkat. Minden társnak három fő képessége van, ami szerint érdemes válogatni: Csapatjáték, bátorság, szakértelem. Gondolom azt nem kell ecsetelnem, mi miért is jobb, de még ezenfelül azt is érdemes figyelni, hogy az adott társunk melyik fegyvertípust részesíti előnyben. De a játék nem merül ki annyiban, hogy na akkor most 2 menetet megnyertünk és mehetünk át a másik pályára. Minden szinten vannak kikötések, amelyeket teljesítenünk kell. A bombás módnál általában az, hogy úgy nyerjünk meg legalább 3 meccset, hogy a két csapat közötti, megnyert körök száma kettővel térjen el, lehetőleg a terroristaelhárítók javára. A túszmentésnél pedig a túszokat kell kimentenünk egyértelműen. Ezek mellett lehetnek olyan feladatok, hogy nyerjük meg a meccset 90 másodpercen belül, öljünk meg adott számú mennyiséget, vagy öljünk meg 3 terroristák de csak kispisztoly használatával.
A fejlesztési idő csúsztatása, halasztása a Condition Zero grafikáján is meglátszik. A játékot a GoldSrc motor hajtja, ami nem sokkal szebb, mint a Counter Strike 1.6. Sajnos. Igaz a pályákon némi változtatást eszközöltek, de sem a karaktermodellek, sem a fegyverek, sem az effektek nem változtak semmit. Azért ebbe illett volna belepiszkálni, már a 2001-es Blue Shift is fényévekkel szebben nézett ki a HD textúra csomaggal, illetve ekkorra az 1.6 is agyon volt modolva, textúrázva. Nem beszélve arról, hogy 2004-ben jelent meg a Half-Life 2, illetve egy csomó olyan játék, amelyek technológiailag magasan az élen jártak. Azt hiszem pont ez az az eset, amikor egy játékot csak a neve ad el. A szinkronhangok nem változtak semmit, zene csak a főmenüben van, a fegyverhangok és maguk még a fegyverek is ugyan azok, szóval vagy nem vették még erre sem a fáradságot, hogy újítsanak, vagy egyáltalán nem mertek. A botok mesterséges intelligenciája viszont elég kifinomult. Taktikáznak, csapatban dolgoznak, a parancsokra általában figyelnek, szóval én meg voltam elégedve vele. A 24 pálya ellenére a játékidő nálam, kazuár CS játékos esetében nem rúgott többre 2 óránál. Gondolhatjátok, hogy egy profi, csak délutáni lazulásból, 1 óra alatt simán végigszaladhat a játékon.
Nem igazán nagy durranás a Condition Zero. Egy amolyan gyakorló tréningnek az 1.6 elé még be is férne, de mint önálló játék, hááát vitatkoznék arról, hogy megállja-e a helyét. Könnyedt kikapcsolódásnak nem rossz, aki szívesen szórakozna vele egy jót, annak merem ajánlani. De akkor már inkább online vizekre eveznék, mint hogy ezt válasszam. Sajnálom, hogy a Deleted Scenes névre keresztelt változat a kukában landolt, pedig a trailerek alapján igazán ütősen nézett ki.
7.2/10
Utolsó kommentek