Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

Kane & Lynch 2: Dog Days

2013.06.14. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

2007-ben a Hitman sorozatról elhíresült IO Interactive kicsit irányvonalat változtatott és elkészítette a Kane & Lynch nevű lövöldét, amely nekem a kisebb hibáitól eltekintve tetszett. 2010-ben jött a folytatás, ami picit más szájízű lett, ezt már az előzetes videók alapján is le lehetett szűrni. S pont emiatt tartottam is a játéktól.

pic1.jpg

A történet szerint a jelenleg Sanghaj-ban tartózkodó Lynch egy utolsó nagy buli erejéig meginvitálja régi partnerét, Kane-t annak reményében, hogy nagy vagyonra tehetnek szert. Bele is vágnak a melóba, viszont nem minden úgy sül el, ahogyan tervezték. A legnagyobb hibát pedig azzal követték el, hogy egy véletlen során lelőtték a helyi alvilág nagykutyájának lányát, így most minden rosszarcú és rendőr az ő fejünkre pályázik. Nincs más választás, mint a menekülés. Eközben mellékszálon még fut egy szerelmi történet is Lynch-csel kapcsolatban, ez viszont szerintem elég elhanyagolható.

pic2.jpg

A játék nem igazán mutat fel újítást az előző rész óta. A legszembetűnőbb változás csak az, hogy a második részben nem Kane, hanem az elmebajos Lynch bőrében lövöldözhetünk. De a recept ugyan az. Megyünk előre, jön egy halom rosszfiú, akiket lelövünk, majd megyünk tovább. Semmi extra. Ehhez rendelkezésre áll kellően bő mennyiségű fegyver és a fedezék rendszer, ami nem úgy működik, ahogy azt feltétlenül elvárnánk tőle, de legalább működik. Itt viszont a kellő mennyiséget rögtön felezzük is le, mert a fegyverek egy része teljesen használhatatlan és pontatlan. A lövöldözéseket megtörhetjük úgy, ha sikerül egy ellenfelünk háta mögé lopakodnunk és elkapni azt. Ilyenkor élő pajzsként vagy túszként is felhasználhatjuk szerencsétlent, majd egy huszárvágással kifesthetjük vele az aszfaltot, vagy éppen a falat, ha úgy tartja kedvünk. És ennyivel nagyjából jellemeztem is a játékot. Azért térjünk ki a helyszínre is. A játék komor hangulatához nagyban közrejátszik a helyszín is. Leginkább szűk, koszos sikátorokban fogunk járkálni, vagy lakóházakban, de ennél nyitottabb területeken is megfordulunk, mint a vasútállomás vagy repülőtér. Egyszóval a hangulat az teljesen átjön.

pic3.jpg

Had beszéljek inkább a technikai részéről a játéknak, mert igazából a probléma itt lakozik. Első körben a grafikára térnék ki. Nem olvastam olyan tesztet, kritikát, amely panaszkodott volna a grafikára. Én sem igazán szoktam emiatt rosszmájú lenni. De a Kane & Lynch 2 az előző részhez képest egy hatalmas visszalépés. Szerintem ez a játék csúnya. Az átvezető videók a szó szoros értelmében ocsmányak. A karakterek csúnyák, a textúrák alacsony felbontásban jelennek meg és az egésznek olyan műanyag érzete van. Ehhez képest az ingame játékmenet egy fokkal szebben néz ki, de még az is csúnya. Vagy nekem csal a memóriám, vagy a 2007-es első rész egy fokkal ennél jobban nézett ki. Persze, mondhatnánk, hogy így próbálja lefesteni a hangulatot, átadni az érzést, de ez szerintem csak mellébeszélés. Ezt a részt tökéletesen felvállalja a pályatervezés, a helyszínek, a történeti elemek (még ha klisések is néha) és az effektek. Van a játékban egy vibrálós effekt, (amit később valamiért a Max Payne 3 is alkalmazott) ami eleinte tök jónak néz ki, meg hangulatos, de olyan hamar zavaróvá válik, hogy az valami hihetetlen. Szerencsére ez kikapcsolható. A kamerakövetés viszont nagyon tetszett. Ez a „olyan, mint ha lenne velünk egy harmadik ember, aki folyamatosan fut utánad a kamerával” megvalósítás szerintem nagyon jó ötlet volt, nekem rendkívül tetszett. Következzék a mesterséges intelligencia. Te Úr Isten. Én el sem hittem, hogy ez a játék alig több, mint 2 éves. Az MI olyan szinten bugyuta, hogy el sem hittem, amit látok. Céltalanul futkorásznak fedezékből fedezékbe, előre-hátra, a karakterünkhöz oda-vissza. De a társunk intelligenciája sem különb. Ő is képes bármikor a legnagyobb csatamező közepére besétálni. Néha még az is előfordult, hogy egy adott ponton beakadt és a pálya egy másik részére teleportált. Az már csak hab a tortán, hogy a mozgás animáció nagyon darabos. A zenéről nem tudok nyilatkozni. Nem is figyeltem, hogy volt-e a játékban, de ha még lenne is, akkor sem hallottam, annyira jelentéktelenek. Pedig az első részben volt pár olyan jó zene, ami megalapozta a pálya hangulatát. Gondolok itt a diszkós, vagy a felhőkarcolós részre. Főhőseink szinkronhangjai maradtak a megszokottak és most is hozzák az elvárt szintet. A párbeszédek többsége még most sem több, némi anyázásnál. Néha megmosolyogtatóak, de számomra már unalmas. Többjátékos körítésként visszatér a coop mód, visszatér a csapatban dolgozós, egymás ellen irányuló bankrablás, zsaruk vs bűnözők és a beépített zsaru mód is. Sajnos ezeket nem tudtam kipróbálni, partner hiányában, mivel a játék egy szervert/játékost nem talált. Valahogy nem is csodálkozom rajta.

pic4.jpg

Nekem csalódás volt a Kane & Lynch 2: Dog Days. Mind játékmenetileg, mind a tálalás terén. Csúnya, az AI buta, a játék monoton, a fegyverek egy része használhatatlan, a fedezék rendszer is mint ha visszafejlődött volna és valahogy az egész nem jön át. Ez a „bosszúhadjárat” érzés nem illik a sorozathoz. Remélem idővel észhez térnek, és egy értelmes folytatást kalapálnak össze. Mint az első rész volt. Egy kis bankrablós sztorival megspékelve. Na az aztán ütne.

 

6/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr465356690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása