Sok hánytatott sorsú játék fordult már meg a videójáték piacon. Többségük végül meg sem jelenik, de vannak olyanok, amelyek hosszú évek szenvedése után jelennek meg csak végül, de addigra a végtermék már nem olyan formában tündököl, mint azt elvárnánk. Az ilyen játékok közé tartozik az Aliens: Colonial Marines amiről be kell valljam, tavaly óta még csak nem is hallottam. Pedig nem ma született ez a cím sem. Eredetileg még 2001-ben kellett volna megjelennie a játéknak, amely az Electronic Arts, a Fox Interactive és a Check Six Games gondozásában készült, viszont a projektet lelőtték és a játék nem is jelenhetett meg. A fordulópont 2006-ban következett be, amikor a SEGA bejelentette, hogy megvásárolta az Alien franchise jogait az „elektronikus művészektől” így most már a jövőbeli Alien játékok az ők égisze alatt készülnek. A jó hír következtében le is pacsiztak a Gerbox-al egy Alien játék erejéig, amelyet 2008 novemberében jelentettek be hivatalosan, ami ugyebár a rég elfeledett Aliens: Colonial Marines volt. Aztán teltek és teltek az évek, a játék nem hogy nem akart megjelenni, de még csak híreket sem kaptunk róla igazán. Húzták-vonták az egészet, majd végül 2013 februárjában megjelent a játék. Kellett ez nekünk?
A történet valahol a második és a harmadik mozifilm között játszódik. Egy kisebb csapat tengerészgyalogost küldenek a USS Sulaco hajóhoz, ahol főszereplőnk, Christopher Winter és csapata azt a feladatot kapja, hogy járjanak utána a hajón történő furcsa jelenségeknek és keressék meg az eltűnt katonákat. Azonban hamarosan szembekerülnek az idegen lények sokaságával és szerencsétlenségükre a hajón ragadnak.
Mit kapunk tehát az Aliens: Colonial Marines-től? Nos, a történet egy úgynevezett hivatalos folytatását mindenképp, amelyet az Alien filmek rajongói biztosan nagyra értékelnek. Bejárunk néhány ismerős helyszínt, miközben megpróbáljuk legyűrni az idegenek hordáját és az ellenséges katonákat. És nagyjából ennyiben össze is foglalható a játék. Minden, amit nyújt nekünk, már láttuk, ismerős, leginkább klisésnek nevezhetném. Adott egy cső FPS, ahol minél több ellenfelet kell lelőnünk, miközben tapasztalati pontokat gyűjtünk, előre kitűzött kihívásokat teljesítünk még több tapasztalati pontért, majd szintet lépünk, amiért fejlesztési pontokat kapunk, amelyekből fejleszthetjük a fegyvereinket. Vagyis ez hülyeség, mert pontosabban kiegészítőket vehetünk rájuk. A fegyverarzenál viszont elég szép. A standard gépfegyver, shotgun és pisztoly párosítás között válogathatunk, persze mindegyiknek több fajtája is megfordulhat a kezünkben. Ezekhez vásárolhatunk különféle kiegészítőket, mint például: visszarúgás csillapító, lézer irányzék, tárkapacitás növelő, hangtompító, vagy különféle festések. Ez mind szép és jó, viszont ez a rendszer is hülyén van megoldva. Konkrét példa, hogy hangtompítót és bővített tárat egyszerre nem szerelhetünk fel egyazon fegyverre. Miért? Mert egy csoportban vannak. Teljesen logikátlannak tartom, főleg azért, mert a kettő köszönő viszonyban sincs egymással, simán felférne a fegyverre. Még azt inkább elviselném, ha egy fegyverre például csak 3 vagy 4 kiegészítőt lehetne vásárolni. Egyszerre három fegyver lehet nálunk az előbb említett típusokból, de a már feloldott vagy megtalált legendás fegyvereket is használhatjuk később egy kis menüből kiválasztva, ami annyira el van dugva, hogy konkrétan az utolsó előtti pályáig rá sem jöttem, hogy ilyen opció egyáltalán létezik. Miért nem lehetett ezt feltüntetni inkább az Arzenál menüben? Ezeken kívül néha használhatunk rakétavetőt és lángszórót is, ami tök jó móka, csak haszontalan és rendkívül gyenge is. (Illetve ha más fegyvert akarunk ideiglenesen használni mellette, ezt eldobja a karakter)
A játék az Unreal Engine 3-as verzióját használja, ami nagyon rondán néz ki. Itt most nem a motorral van bajom, mert ugye az olyan látványorgiákra is képes, mint amit például az Arkham City esetében is láthattuk. Nos, kérem szépen ennyit jelent az, hogy kinek a kezében is van a technológia. Sokszor elmondtam, hogy nem vagyok grafikabuzi, de ez a látványvilág körülbelül egy 2006-2007-es szintnek felel meg. A textúrák kidolgozatlanok, a karaktermodellek ocsmányak, az animációk még-még a tűrhető határán vannak, de valahogy az egész rondának tűnik a mai felhozatal mellett. És itt jön ugye a botrány forrása, miszerint a demo videókban egy sokkal de sokkal szebb játékot láthattunk. Körülbelül az átvezető videók vannak olyan szinten, mint a demo játékmenet. A technikai megoldások röhejesek. A gép által vezérelt csapattársainkba könnyűszerrel belesétálhatunk, és ha lemaradnak az orrunk elé teleportálnak át. Szó szerint tátott szájjal néztem, hogy ez mégis mi a jó büdös franc akart lenni?! Ilyet nem is tudom, mikor láttam utoljára. A mesterséges intelligencia már csak hab a tortán. Mit is ígértek nekünk? Hogy taktikáznunk kell az Alienek ellen, mert okosak és ravaszak lesznek. Vagy valami ilyesmi. Ennek ellenére a teljes ellentettjét kapjuk meg. A társaink céltalanul szaladgálnak bele a falba és össze-vissza a pályán, a scriptek beragadnak, az ellenfelek segg hülyék és nem hogy taktikáznak, konkrétan odasétálnak a puskacső elé, mint ha csak vacsorára kérnék a golyót. Borzalmas, amit itt láttam. Még a királynő is olyan idióta, hogy egy konténerbe bújva akár kavicsokkal dobálva is megölhetnénk, mert nem fog tudni elkapni, már ha észrevesz egyáltalán. Ezt a katasztrofális helyzetet már csak a szinkron mentheti meg, ami még el is megy, mert a film szereplői kölcsönzik a karakterek hangjait. Hurrá. Ezzel ellentétben a karakterek üresek, számomra a sztori pedig annyira jellemtelen, hogy konkrétan alig követtem az eseményeket, hiába dolgoztak rajta olyan nagynevű emberek, mint James Cameron, Ridley Scott, Bradley Thompson és David Weddle. A 11 pálya összesen 5 óra játékidőt nyújt, kivéve, ha valaki ismét nekiugrik a sztorinak profilja fejlesztése érdekében, de ezt inkább kooperatív módba lehet igazán élvezni. Ezek ellenében viszont van valami a játékban, ami mégis képes a képernyő előtt tartani a játékost. A felsorolt hibái ellenére a játék leköt, bár 1-2 végigjátszásnál többet nem ér az egész, főleg nem 11-12 ezer forintot.
Hallhattunk pletykákat, hogy az egyjátékos kampányt igazából felbérelt stúdiók készítették, mint például az azóta bezárt Timegate Studios vagy a Nerve Software, amíg a Gearbox inkább a Borderlands sorozaton ült. Persze a Sega is ludas volt szerintem ebben az egészben, csak fosnak bevallani, annyi rajongót sikerült felbőszíteniük az elmúlt 2 hónapban. Jöttek ki ugyan javítások, amelyektől a játék valóban szebben néz ki és még a mesterséges intelligencia is okosabban viselkedik, de szerintem teljesen felesleges utólag mentegetőzni. Ha a Gerabox ennyire leszarta az egészet, ésszerűbb lett volna tisztázott körülmények között átadni a címet más stúdiónak, vagy el sem készíteni a játékot. Persze arról mi nem tudhatunk, pontosan mi is folyt a színfalak mögött, csak a végeredménnyel vagyunk tisztában. Ennek fejében egy tisztességes 6.8 pontot adok a játéknak, mert legalább nem untam magam halálra játék közben.
6.8/10
Utolsó kommentek