Az Oldalról

Üdv. Ezen az oldalon játékokról írok teszteket. Próbálok a legjobb formában írni, tesztjeim leginkább tájékoztató jellegűek.
Jelenlegi szerkesztőink:

szogyenyi (Admin, Főszerkesztő)

Ajánlott felbontás: 1024x768
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox

Oldalajánló

Rövid hírek az oldallal kapcsolatban

Új lap - 1

2012.07.21 - Az Eddigi Tesztjeim menüsor frissítésre került
2011.11.26
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.
2011.08.13
- Az Eddigi Tesztjeim menüsort frissítettem.

Utolsó kommentek

  • szogyenyi: @4lena: Ha már pont egy autóverseny típusú játékhoz kapcsolódó teszthez írtál, akkor én figyelmedb... (2012.10.22. 16:05) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • 4lena: Az igen aktív kölyöknek keresek valami jó Xbox játékot (www.supergamer.hu/xbox-360-xbox-360-jateko... (2012.10.22. 15:03) Need for Speed: Shift (Xbox 360)
  • MrMultiFrodo: Elküldtem neked a teendőket! :) (2012.08.01. 13:24) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Lényegtelen, én sem értem nagyon ezt a rendszert :D Mindenesetre érdekelne a dolog,... (2012.08.01. 09:03) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Lehet, hogy én vagyok a hülye , de azt hol lehet negnézni? :D (2012.07.31. 21:34) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Ment egy privát üzenet. (2012.07.30. 12:31) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Én segíthetek ha akarod :) (2012.07.29. 20:25) Bulletstorm
  • szogyenyi: @MrMultiFrodo: Gondoltam már rá, bele is fogtam anno, csak nem nagyon tudtam haladni vele, így fel... (2012.07.16. 08:55) Bulletstorm
  • MrMultiFrodo: Remek cikk, remek játék (lehet)!De valamire szeretném felhívni a figyelmed!Ez a blog kinézete.Szer... (2012.07.15. 23:02) Bulletstorm
  • szogyenyi: Én sajnos nem értek hozzá, de ez talán segítségedre lesz: ps2.ign.com/articles/368/368038p1.html ... (2012.06.18. 00:22) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Ps2 Slim konzolom van (2012.06.15. 12:27) PS2 Online by: YagaMilan
  • sssen: Tiszteletem! Le tudná pontosan írni,hogy hogyan lehet betlitani a konzolt ,hogy online tudjak játs... (2012.06.15. 12:26) PS2 Online by: YagaMilan
  • szogyenyi: @pal601: Fentebb található linket érdemes megnézni. De hogy ne kelljen keresgélned: www.classic-p... (2012.06.12. 20:13) International Rally Championship
  • pal601: rengeteg helyen "megtaláltam" már de a letöltés még sehol nem jött össze... Tud valaki egy használ... (2012.06.11. 14:01) International Rally Championship
  • Chornya Cholmi: Én is most tolom,tegnap raktam fel. :) A demojával játszottam kb 1000 éve,de akkor még nem volt ne... (2012.05.22. 17:59) XIII
  • Utolsó 20

James Bond 007: Blood Stone

2013.01.04. 15:30 :: szogyenyi

cover.jpg

2008-ban már megörvendeztetett minket a Treyarch csapata egy James Bond játékkal, ami azért annyira nem volt rossz, de hagyott némi kívánnivalót maga után. Két év elteltével az Activision a Bizarre Creations csapatára hárította az új Bond játék elkészítését, beleütve ezzel az utolsó szöget a csapat koporsójába. (Mivel már a Blur sem úgy fogyott, ahogy azt elvárták volna, pedig egy nagyon kellemes hangulatú játék lett) Aztán mi lett a végeredmény? Képzelhetitek.

pic1.jpg

A Blood Stone elvonatkoztat az eddigi James Bond játékoktól. Mármint a történetét tekintve itt egy teljesen új sztorit kapunk, nem merítettek egyetlen filmből sem, nincsenek utalások sem. Kezdetben Görögországban kell fülön csípnünk egy Greco nevezetű milliárdost, aki végre szeretné hajtani gonosz tervét, de Bond-nak sikerül fülön csípnie némi lövöldözés, verekedés, motorcsónakos üldözés során. Innentől pedig kezdetét veszi a fordulatos sztori, melynek megírásáért Bruce Feirstein felelt. Küldetéseink során megjárjuk a világ számos pontját: Bangkok, Monaco, Szibéria, Burma, stb…

pic2.jpg

A Quantum of Solance után a Blood Stone enyhe vérfrissítésen esett át. Bondot immáron TPS nézetből irányítjuk, ami kissé szokatlan egy James Bond játéknál, de ne zárkózzunk el az újdonságoktól. Mit is kapunk valójában? Semmi olyasmit, amit eddig ne láttunk volna. Vérbeli akció, hajsza, üldözések, erőszak. Ezek jellemzik röviden a játékot. De van némi konkrétum, amire nem árt bővebben is kitérni. A fedezékrendszer itt is megmaradt, viszonylag jól is működik, de nem árt beletanulni a kezelésébe. S habár az ellenfelek hülyék, mint a segg, nem árt igénybe venni a betonoszlopokat és a sarkokat, már csak a közelharc kedvéért. Ami a Quantum of Solance-ben működött, az itt is működik, csak itt szerencsére elhanyagolták a QTE-ként szolgáló egérkattintásos opciót. Áldozatunkat egy gombnyomással a földre teríthetjük, ami nem csak azért jó, mert így spórolhatunk a lőszerrel, de ezzel alkalmazhatjuk a Mark & Execute opciót is. Mit is takar ez? A Splinter Cell: Conviction-nál már említettem ezt. Nos, szinte egy az egyben ugyan azt jelenti, amit már ott is alkalmazhattunk. Ellenfeleinket egy gombnyomással kijelölhetjük és egyetlen egy lövéssel ártalmatlaníthatjuk. Ezt egyszerre három alkalommal használhatjuk, utána csak akkor áll módunkban ezen a módon megölni ellenfeleinket, ha közelharcban is legyűrünk pár rosszfiút.

pic3.jpg

Ez nem tűnik lehetetlennek, néha még a játék ránk is erőlteti, ami szerintem itt jobban sikerült, mint a Quantum of Solance esetében. Igaz, ha lebukunk, akkor jöhet a csihi-puhi, lövöldözés, de ha megfontoltan haladunk és kiiktatjuk a kamerákat, el lehet kerülni a felfordulást. Érdemes ezt az utat járni. És ha már kamerák, hackelés. Telefonunk segítségével bemérhetjük a megközelítendő pontokat, adatokat nyerhetünk ki számítógépekből, emberekből (mi a franc?!)  amiért cserébe plusz információmorzsákat kapunk, ha valakit netán mélyebben is érdekelne a történet. A hackelés szimpla reflexjáték, ahol jó időben kell megnyomni a jó gombot. Ezzel ártalmatlaníthatunk kamerákat, zárakat, biztonsági rendszereket. Sajnos semmi jó sem tart örökké, így ha túl sokat használjuk a telefont egyhuzamban, a kép egyre zavarosabbá kezd válni, és mindig ki-be kell kapcsolgatni a készüléket. (Hmmm, Conviction?) NA jó, mindig azt mondom, jótól lopni nem bűn, és ezek az elemek a Blood Stone esetében is remekül működnek. A játék próbál fordulatos lenni. A sok lövöldözés közepette néha bedob egy-egy lopakodós részt, vagy üldözéses jelenetet, legyen az vízen, úton, vagy háztetőkön való hajsza. A motorcsónakot bűn rossz vezetni (szerencsére nem is kényszeríti ránk a játék egy alkalomnál többször), a sokak által szidott autós jelenetekkel viszont semmi baj sincs én úgy vélem. Az Aston Martin remekül irányítható, igaz kicsit szokni kell, de bele lehet rázódni. Az egész játék során csak ezeken a részeken éreztem azt, hogy ez a játék tényleg a  Bizarre Creations műhelyében készült.  Életerőnk a mai trendnek megfelelően regenerálódik, a harcdcore játékosok igényeit kielégítve nehezebb fokozaton már a régi medikit vadászós játékmenetet élvezhetjük.

pic4.jpg

A jó után és a rossz előtt következzen a csúf. A grafika. Nem tudom, hogy csak a PC-s verzió néz csak így ki, vagy konzolokon is hasonlóan fest a játék, de én nem bírtam megemészteni a látványt. Próbáltam kideríteni a játék hajtásáért felelős motor nevét, de semmi konkrét információra nem sikerült bukkannom. Mi a bajom a grafikával? Egyszerűen csak annyi, hogy csúnya. A karakterek, a modellek, az effektek annyira elavultak, hogy én ezt egy általam ismert játékhoz sem tudnám hasonlítani. Nincs rongybaba effekt, fizika nulla. Ja, hogy egy autó 3 darab pisztolylövéstől felrobban? Aha, értem, hogy ez egy akciójáték, de azért ez egy kicsit túlzás, nem? De itt ugyan úgy megemlíthetném azt is, hogy a célpontot illetve a civil autókat egy koccanással beleépíthetjük a falba. A mozgás animációk még elég tűrhetőek. Bond mozgásával minden oké, a közelharc viszonylag látványos, nem mindig ugyan azt a pár animációt ismétli a játék, amiért piros pont jár. A mesterséges intelligenciával viszont elég nagy problémák vannak. Céltalanul belerohannak a halálba, össze-vissza futkosnak, semmi kihívást sem nyújtanak. Egy kisebb csoporton úgy végig lehet törni, hogy minden egyes embert csak a puszta kezemmel ölök meg. És ez nem vicc. Ezért nem is érdemes közepesnél alacsonyabb nehézségi fokozaton belekezdeni a játékba. A szinkron viszont jól sikerült, a filmbeli karakterek itt is adják a hangjukat, és most viszont már meg voltam elégedve Daniel Craig alakításával is. A zenéhez nem fűznék hozzá semmit sem, legyen elég annyi, hogy az ismerős Bond dallam felcsendül, más említésre méltót nem tudnék megemlíteni ezzel kapcsolatban. Az egyjátékos kampány körülbelül 3 órát emészt fel, főleg, ha rohamtempóban fenekeljük el a gazfickókat és ennyiben sajnos ki is merül a játék.

pic5.jpg

Mit is mondjak. A Blood Stone egy tipikus egyszer végigjátszható cím számomra, utána pedig jó gyorsan el is tűnik a süllyesztőben, amit saját maga ásott ki. Az első felében még izgalmas a játék, aztán szép lassan kezd laposodni a hangulat, miután már minden újdonságot megismertünk. Pénzt én nem adnék érte, talán csak egy nagyon erős 75%-os Steam leárazás során, bár azt is megfontolnám. Szurkálódónak tűnhet a teszt, és én nem is a fejlesztőgárdára haragszom (akik ezután a ”remekmű” után sajnos kénytelenek voltak lehúzni a rolót), hanem az Activision-re, akik egy olyan csapatra bízzák rá egy ilyen kaliberű játék fejlesztését, akik karrierjük során teljesen más típusú játékokat fejlesztettek. A sok jó értékelés mellett én az elmaradott 0,1% hiányával szeretném kihangsúlyozni azt, amit a játékról gondolok:

 

6.9/10

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása